[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:11

Ja je weet niet wat je ziet, vooral de caravan in in rengallop
Echt blinde paniek.
Paardje was al blind aan 1 oog en kreeg maanblindheid aan het andere oog
Hij had druppel,sinds gisteren ging het fout en kon liet hij merken dat hij niks of heel weinig nog zag
Hij reageerde nog wel op onze zaklampen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:18

Echt super sneu Connie |(

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:19

Afschuwelijk Connie, arm dier ;( Gelukkig is het uit z'n lijden verlost, maar wat moet dit voor de eigenaar ontzettend naar zijn geweest :\

Pff Nicky, sterkte, m'n spit was al hel, dus wil niet weten hoe jij je nu voelt :\ Beterschap!!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:23

Aahh wat een verhaal zeg! Dat gun je niemand op zo'n manier afscheid nemen :(:)

Sieltjuh, De oorzaak is waarschijnlijk mijn scoliose, een s bocht in je rug. Ik heb hier vroeger fysio voor gehad, oefeningen om mijn houding te verbeteren. Maar goed, fysio stopt een keer en uiteindelijk verval je weer in de oude gewoontes, nu liep ik eigenlijk al een jaar of 2 te kwakkelen met mijn rug maar hier nooit wat achter gezocht, dacht dat dit vanuit de scoliose kwam. Nu werd de pijn een aantal weken dus erger en erger, door fysio werd dit langzaam minder en ik ben gewoon te snel weer aan de slag gegaan met alles waardoor het vorige week woensdag er ineens weer inschoot en ik op mijn werk heb zitten janken als een klein kind van de pijn. Ik een lading pijnstillers ingenomen om mijn ouders toch op te kunnen halen van schiphol en vrijdag naar de dokter geweest.
Advies nu is dus ook al wordt de pijn zomenteen minder, aankomende 3 maanden sowieso niet zwaar tillen, stal mesten etc. Liever te lang niks doen dan wederom te snel weer alles doen.

Barcelano, ben idd erg blij met mijn lieve stalgenoten, maar als je het niet kan wil je het graag zelf doen.. Nadeel is dat er op stal inmiddels van de 13 zo'n 5 mensen al zijn die zelf niet kunnen mesten door klachten.. Nek gebroken, hernia, iets in de pols, kanker en wordt dus geopereerd, ander wordt ook geopereerd.. Gaat dus lekker op stal.

Nicky, erg blij mee idd! Wordt gelukkig goed gezorgd voor hem en hij ziet er prima uit :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:26

Gats wat poedersuiker zeg Nicky :\ Hopelijk ben je snel weer op de been, maar doe idd alsjeblieft rustig aan. Dikke beterschap :(:)
Enne, gaat idd lekker bij jou op stal :=

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:28

We liepen al te grappen dat het zo door moest gaan en dat zijn we net een kliniek.. Alleen de stalhouder kan nog mesten :')
Dankjewel, heb wel geleerd van de vorige keer en doe nu lekker rustig aan, heb de tijd en mijn werk heeft ook al gezegd dat ze me liever dit jaar niet meer zien en dat ik volgend jaar weer een stuk beter ben :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:36

Pfff, nee denk niet dat het slim is om dit jaar nog aan het werk te gaan. Wat voor werk doe je?

Komen de muren trouwens niet enorm op je af? :=

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:38

Ik werk op een deurwaarderskantoor maar ik mag niet zitten... Moet het liggen afwisselen met het lopen.

Jawel.. Ik verveel me dood.. Kijk de hele dag kookprogramma's.. Nog even en ik kan culinair gaan koken :')

Maar heb nu een thuisstudie, dus kan me vanaf nu wel een bezig gaan houden :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:40

24 kitchen *D

:')

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:42

Onderandere inderdaad :')
Masterchef etc

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:50

Helaas is de postcodeloterij niet op onze straat gevallen, helaas! Anders hadden we €240.000 gewonnen := Maar wel €760 die we met het gezin delen :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:50

Ook een leuke prijs Nicky!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:57

Dan heb je iig nog wat om handen Nickyyy :)
Hoe dan ook blijft het erg vervelend!

Tof Nicky :D Toch altijd mooi meegenomen :D

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:27

Nickyyyy heel veel beterschap
Gelukkig word er goed voor je mannetje gezorgd
Nicky tot morgen en toch een mooi bedrag ;)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:54

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:35

Iloontjeehh schreef:
Waarom ga je Mish 's nachts onder een deken zetten? Ik heb lang getwijfeld met Jas maar hij heeft blijkbaar een functioneel vachtje want hij heeft het niet koud, is super op gewicht (vorig jaar nog wat schraal) en ik wil er geen mietje van maken :') Heb dus alleen een regendekentje aangeschaft die hij op heeft bij veel regen en wind. Ben benieuwd waarom jullie de andere kant van mijn twijfel kiezen :)

Ze heeft het ook niet koud en een lekkere dikke vacht :j

Ze is de grootste van de 4 veulens op het moment, shanaya x taffie, taffie is van kuray. Aliyah en bahiyah (beide shanaya x kuray) waren ook typje korte snelle groeispurt met veel energieverbruik.

Ik heb nu 4 veulens staan, allemaal dezelfde tijd, hetzelfde land, onbeperkt ruwvoer en op stal krachtvoer. Ze zijn goed ontwormt en geent. 3 van de 4 veulens zijn normaal tot VETTTT en mish is rank, niet echt schraal ofzo nog, ze heeft een lekkere bilpartij nog, maar lichtjes toont ze wat ribjes en haar halsje is ietsjes dun. Niet heel bijzonder, ong. net zoals Aleeneh op de foto's van vorige keer heeft. De ene week zie je bijna niets, de andere week zie je haar ribjes weer een beetje.

Maar het gross van paardenhoudend nederland snapt niet dat 1 ranker of zelfs een beetje schraal veulen in grote kudde normale tot vette (drilpudding vettig zelfs) paarden en veulens gewoon wel eens kan als ze een beetje doorgroeien. Dus omwille van het gross van paardenhoudend nederland maken we een mietje van haar :j

*edit*
tis trouwens alleen voor de nacht in eerste instantie, dat ze misschien nét voldoende warmte extra krijgt om haar energie niet daaraan te hoeven besteden, dat zal waarschijnlijk ruim voldoende zijn :)

ik zat trouwens ook te denken, in het kader jong geleerd... zal ik die ukkies ook vast eens op ijzers knallen? of zou dat een beetje teveel van het goede zijn? :+ :P geintje natuurlijk ;) ik heb alles ijzerloos :Y)
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 07-12-13 01:40, in het totaal 2 keer bewerkt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:36

wat sneu Connie :oo fijn dat je iig zo kon helpen, daar ze je buuf je erg dankbaar voor zijn :j

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:21

Ik vind het niet meer als normaal dat je je mede mens helpt
Bij mij is het maar materiaal, zij is haar oude vriendje kwijt 10000 erger
Hahaha blijf toch van mening dat als ze dingen jong leren dat makkelijker gaat, dan bedoel ik halster, voetjes,poetsen,wat wandelen, deken op bijv.
En natuurlijk geen uren, maar je begrijpt me in handen zijn even.
Hier ook alles op blote voeten.
Ken heeft vannacht wel gegeten, maar is nog knap over de kook helaas, zal niet minder worden met dat maken straks vrees ik.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:46

Heftig hoor Yashilha!! Fijn idd dat je kon helpen.

Mish idd een deken omdat ze een stukkie dunner is dan de rest en om te voorkomen dat ze teveel energie moet gebruiken om zichzelf warm te houden :) ik heb gezegd, niet doen als het niet hoeft, maar als het beter voor haar is dan graag. :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:31

ShamalArabs schreef:
Maar het gross van paardenhoudend nederland snapt niet dat 1 ranker of zelfs een beetje schraal veulen in grote kudde normale tot vette (drilpudding vettig zelfs) paarden en veulens gewoon wel eens kan als ze een beetje doorgroeien. Dus omwille van het gross van paardenhoudend nederland maken we een mietje van haar :j

Dat kan prima, daar hoef je je voor paardenhoudend Nederland niet voor te verantwoorden toch? Als jullie weten hoe het zit en ze heeft het gewoon nodig, doen dan! Ieder paard heeft zijn individuele behoeften Hoewel ik 15 kg hooi (ik heb het topic over ruwvoerverdeling ook gelezen) en de hele dag weidegang (er staat zoveel bij jou dat je niet hoeft bij te voeren) wel echt serieus heel veeeel vind dus als het mijn paard betreft zou ik haar goed in de gaten houden, nu betreft het toevallig dan het paard van Eline (niet persoonlijk bedoeld Eline), maar in het algemeen is het veel rantsoen. Groeispurten: oké, maar daarna wel weer kunnen bijtrekken, zeker met deze hoeveelheid.

Ja hoor, dekjes en dekens krijgen ze hier ook regelmatig even op, gewoon om te oefenen :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:33

Jeetje, wat een verschrikkelijk naar verhaal Connie. Vreselijk om op deze manier afscheid te moeten nemen van je maatje ;(

Pff Nicky, heftig hoor! Beterschap en doe rustig aan!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:44

Tsja wat de rest van Nederland er over denkt kan mij persoonlijk vrij weinig schelen :+ alhoewel ik het van Ylona's kant wel snap.

Het gaat mij gewoon om het welzijn van 't paardje :) en als die het nodig heeft dan is het zo. Laatste keer dat ik haar zag had ze ook nog niet zo'n heel dik vachtje.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:06

hellow
@nicky wat vreselijk balen zeg dat je nu niks mag doen...even wil het wel maar je gaat je snel vervelend althans ik wel bah
@shamal Asal liep als veulen al met een dekje over het gangpad de dochter van de fokker had het op asal gemunt en die deed haar iedere keer een dekje met een singeltje op. Toen Asal 3 was bedacht ze maar om er even op de klimmen zonder zadel en nu heb ik er profijt van heb zon top braaf diertje

Hier is manlief druk met de stal met hadden 1 gebouw met binnenstallen en 1 buiten stal eraan nu heeft ook mijn mini in het buitenstalletje een binnenstal hebben er gewoon een stuk bijaan gemaakt nu staat zij ook lekker binnen heerlijk, vd week met dat rot weer wast arme ding helemaal nat en nu staat ze mooi beschut

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:25

Joyce, lekker dat ze nu kan schuilen, zal ze blij mee zijn :j

Met dekens betreft, iedereen moet zelf weten hoe of wat. Die van mij heeft ook een deken op. Ik heb hem 2 winters kaal gelaten en tot 2 keer toe is hij ontzettend schraal geworden en zijn weerstand was ook gekelderd waardoor hij het een naar de ander mankeerde. Dit jaar een deken op voor het eerst en meneer doet het perfect. Daarnaast staan er ook bij mij op stal 2 arabieren die alleen een regendeken op hebben, gaat ook prima. Ligt aan je paard of hij er wel of geen moet.

Morgen weer naar Ludo, gaan op visite bij vrienden van mijn vriend en dan komen we zo ongeveer langs stal dus vriendlief rijd maar even een stukkie om :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:03

@nicky heel blij ze lag net al languit in dr stalletje en mocht zo bij haar zitten, ben helemaal met je eens at dekens betreft ieder zijn eigen, vind ook afhankelijk wat je met ze doet of ze geschoren zijn etc, Asal is het nodig en ze blijft er super in conditie door