Jaa ik leef ook nog! Heel fijn tentamen gehad en tevens een hoop kopzorgen met Shamitje.
Maar eerst even bij lezen hoor! Nanc nog onwijs gefeliciteerd met Cyann haar kwalificatie! Waauwie!!! Ook Joyce en Patrick nogmaals gefeliciteerd, het was een onwijs gaaf gezicht om jullie kleine gup rond te zien paraderen en stuiteren in de ring. Wat een onwijs mooi fijn mannetje hebben jullie daar! Helaas hebben we wel Nour moeten missen, maar gelukkig konden we deze stoere man nog even in zijn stalletje in Houten bewonderen. Voor het eerst IRL gezien en hij is in het echie nog mooier dan op de foto's!
Oeh en Yil, ik denk dat die showblouse jou en je bruine perdjes heeul chique zal staan, ken je wel hebben! En wat spannend met Jazzy! Kleine meisje gaat mamsie worden!
Hier zijn de paarden idd ook niet voor consumptie zodat er geen gedoe is welke medicatie wel of niet gegeven kan worden. Maar idd ik weet niet wat ik paardvriendelijker vind kwa afmaken/inlaten slapen, laten we daar maar niet te veel aan denken..
Gave laarzen jes! En nada is looking good!!
Hier gaat Desh zijn gangetje, maar Shamit loop al voor 2.5 week onverklaarbaar kreupel Nergens iets dik of warm, maar toch loopt ze niet rad. We verwachtte dat het kwam door het trainen de dag ervoor, was toen bezig met galop naar stop en zo'n 2x stopte ze hem niet goed vanuit achter en dan plant ze echt die voorbenen de grond in (ze loopt kreupel op haar rechter schouder). We dachten, is vast overbelast, even aantal daagjes wei rust, wat stappen en moet het beter gaan. Dat ging het ook, maar erna toch ineens weer niet terwijl we nog niks meer hadden gevraagd.. Hoefsmid laten komen om iig problemen met haar hoeven uit te sluiten, maar daar lag het niet aan. Hij zag direct dat het van hoger komt en gaf aan dat het waarschijnlijk een verrekte spier oid was en dit kan zo wat langer duren (onze hoefsmid werkt met de nederlandse Kader ruiters in de Endurance en is op wedstrijden vaak de rechterhand van de DA's als het om kreupelheden gaat), dus dat gaf ons wel wat geruststelling. Toch voor de zekerheid maar een afspraak met de osteo gemaakt en daar gaan we a.s. vrijdag heen. Ik blijf het appart vinden dat het nu al bijna 3 weken duurt, in de wei dartelt ze vrolijk rond en zie je vaak niks aan haar, maar soms zie je haar ineens weer onregelmatig gaan. Met wandelen loopt ze goed, maar durf nog niks op te bouwen.
Als 2e probleem en iets wat al sinds februari speelt en waar ze 2 zomers geleden ook last van had is een zogeheten 'sleeping disorder'. In dit topic: [VN] Heeft jouw paard een tekort aan slaap? wordt het basis idee ervan uitgelegd. Het grootste probleem is dat de oorzaak bij elk paard kan verschillen en er maar weinig DA's voor open staan, veel blijven nog hangen met het feit dat paarden niet hoeven te liggen. We zijn al maanden aan het zoeken wat de oorzaak dit keer is en afgelopen zaterdag zagen we haar snachts op de camera tot op de grond in elkaar zakken Het stomme is dat je verder niks aan haar merkt, ze is energiek, glanst, eet goed, drinkt goed, maarja het gaat dus niet 100% goed. We zijn inmiddels zelfs al met een natuurgeneeskundige erbij bezig en hier reageert ze positief op, maar nog niet zo verre dat ze snachts weer gaat liggen. Het is nog niet duidelijk of het een psychologisch of lichamelijke oorzaak heeft, ze heeft een hoop meegemaakt en en het lijkt erop dat ze dit mentaal niet kan plaatsen, waardoor er ook een aantal organen niet naar behoren werken. Het advies was iig om door te gaan met rijden en tripjes, aangezien dit haar juist energie geeft en happy maakt. Ze is een paard wat wíl werken. Maarja nu kreupel.. en de vraag of ze misschien niet kreupel is doordat ze vaker instort op stal? Tja dan ga je je afvragen wat voor leven ze nog heeft als ze elke week in haar stal in elkaar valt.. Al met al gaan we nog even door met uitzoeken, ik heb nu contact met iemand vanuit dat topic. Zij heeft al eens contact gehad erover met een Amerikaanse onderzoeker en is er vele malen meer mee bekend, dus wie weet komt zij verder. Er blijken nu meerdere paarden bekend te zijn die niet liggen vanwege een maagzweer, dus dat wordt nu de volgende stap om uit te zoeken. En hopelijk kan de osteo haar op weg helpen met die kreupelheid.
Vandaar ook dat ik de WRAN show vorige week plots niet met Shamit kon starten, ik had me wel al ingeschreven en baalde vooral dat ik me centjes nu had weggegooid, die Double Judged wedstrijden zijn al duur zat.. Tevens was het idee om deze wedstrijd genoeg punten te halen zodat we in september met het NK, L2 rookie konden starten. Hierna kwamen geen wedstrijden meer wanneer ik wel kon, tot eind augustus en dat wordt wel erg krap.. Dus besloten gek te doen en dan maar met Nadesh mijn L3 debuut te maken. Gelijk maar bijgeschreven voor de in hand onderdelen, om zo toch de kans te vergroten om aan de benodigde 25 punten te komen. Arme Desh wist niet wat hem overkwam toen hij ineens uit de wei werd geplukt en 4 pittige patters door moest worstelen. Ik kwam er snel achter hoe erg je toch went aan je eigen paardje en het was een flinke klus niet te gefrustreerd te worden, want hij deed onwijs zijn best (voor zijn doen dan :p ik ben Shamit gewend die daadwerkelijk 200% haar best doet, Desh daarentegen doet 100% zijn best met nadenken over hoe goed hij zijn best doet en de andere 100% met daadwerkelijk iets doen haha ).
De wedstrijd verder ging eigenlijk vrij absurd, we waren bijna te laat door een file en stonden in 4minuten tijd van parkeren, naar klaarstaan voor in de lineup. Geen meter ingelopen of iets, maar wonder boven wonder zette hij een onwijs net pattern neer. 2x 2e plaats van de 6 en al 20 punten op zak haha Bij de Iht kwamen we iets tot rust en dit ging super! Klein foutje bij de sidepass en daardoor 2x 4e plaats, nog 12 punten erbij! Ja we zijn eigenlijk nu dus al klaar met 32 punten hahaha Wel doorgegaan met de trail, hier samen met alle andere 12 vd 14 deelnemers een DQ gereden in een lastig pattern. Niet raar, want zeker voor Desh was dit gewoon veelste hoog gegrepen. Erna kregen we nog de Hms, op een ietwat slordige galop-stop overgang na. was ik onwijs trots op ons pattern! We werden hier 3e en 4e! Als laatste nog de pleasure, wat een circus was dat toch weer haha, geregeld kwam er een paard voorbij gestormd en 1x reed iemand voor Nadesh zijn begrippen te plotseling te dichtbij en gaf hij een mega bok! Dit heeft hij echt nog nooit gedaan en ik gaf ook echt een kreet van verbazing hihi, iedereen keek om wat er aan de hand was.. oepsie Snel maar weer aan gegaloppeerd, maar deze kon ik op mijn buik schrijven. Sowieso had Desh het zwaar, want tussendoor was hij nog 3x teruggevallen naar draf. Ach ja, maakte ook niet uit, ik was al ontzetten tros op hem en hij deed het de hele dag al waanzinnig! Uiteindelijk werden we verbazingwekkend ook nog eens 1x als 2e geplaatst (ikke nie snappe nie?!) en 1x als 6e geplaats (thats more like it). Erna wist ik niet goed waar ik stond in verhouding met de andere deelnemers kwa totaal aantal punten, dus voor de zekerheid toch maar gewacht op de Allround uitreiking.. En jahoor, werden we ook nog eens Allround Champion bij de leading judge en Allround Reserve Champion bij de andere judge! Echt heel bizar en bijna lachwekkend, kom je daar als eerste keer L3er op een double judged Bshow met een vrij groot deelnemersveld, met een paard waar je sinds oktober niet meer op hebt gereden en 2 uurtjes de dag ervoor mee hebt geoefend, om hopelijk die 25 puntjes toch maar binnen te sprokkelen en je inschrijf kosten niet volledig weg te gooien.. Kom je thuis met 58punten
Thuis snel maar weer die grijze reus aan zuslief gegeven, want daar ben ik wel achter gekomen, het is een waanzinnig super paard, maar geef mij mijn bitchie merrie tante tut maar Nu fingers crossed dat we haar kunnen oplappen, want anders komt deze zomer er stukken anders uit te zien
raven
Geplaatst: 27-05-14 14:02
thanks canisia. Hoop dat jullie nu snel wat vinden voor de slaapproblemen van shamitje. Haha je hebt ze een poepie laten ruiken met arabier en al en dan een debuut maken met 58 punten schaam je je niet?
Hier alles rustig, de paarden staan nu in een koppel van 5 en dat gaat super. Raven mag weer draven en dat deed die goed, hoop dat die dit vast houdt. Met Mini gaan we beginnen met de in hand trail spelender wijs voor volgend jaar. En boy staat ook weer op een opbouw schema. Daar ga ik mee oefenen dat die de vrachtwagen op gaat dan kan die weer mee naar show.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-14 20:27
Heerlijk zon uitgebreid verslag Canies! En bedankt voor de complimenten voor Nour! Echt vsrschrikkelijk ships te horen over Shamit. Met vage kreupelheden, komt gelukkig bijna nooit voor, gooien wij ze altijd 4-6 weken op de wei. Niet naar kijken en dan na die periode weer aanzien.. Maar met die slaapziekte erbij lastig verhaal. Kan alleen maar hopen en duimen voor jullie dat ze weer snel ok is.
Heerlijk verslag weer canisia! Maar wat klote van shamitje. Hopelijk snel verbetering voor haar.
Joyce, bij jou gaat dus ook alles voorut nu. Keep up the good work!!
smiley
Geplaatst: 04-06-14 13:06
Even uit de meeleesmodus.... In het nieuwe blad van Paints&Quarters staat een uitgebreid stuk over cutting Arabieren!
CounTree
Geplaatst: 04-06-14 15:55
Ja klopt idd. En Cyann stond erin met foto op Nirvana tijdens de Schietberg reining competitie, dus er was nog meer arab wat schitterde.
Diegene die naar de wedstrijd te Heteren gaan dit weekend....Heel veel plezier en veel succes. Onze keus is voor Cyann met Scarlet op een andere wedstrijd gevallen dit weekend.
Zo ik ook na hele tijd weer bij te lezen, over 2 weken show in frankfurt meegholpen als groom en vorig weekend mee naar wels oostenrijk 12u in de truck op en 12 u in de truck terug, om kwart voor 6 's morgens terug in belgie , me daar bij Johanna snel gewassen en doorgereden om te gaan werken, dus bijna klokje rond!
in wels, was ik heel blij te zien, want baikal stond de stallen voor ons, heb de presentatie en zijn waho overhanding spijtig genoeg niet kunnen zien, omdat we moesten de paarden klaar maken, maar heb haar wel zijn vertrekken en opzadelen enzo! hij is nog steeds even gaaf en wow wat een tank is hij toch! Ik vond hem persoonlijk wat te vet! Had er graag is opgezeten, maar geen tijd en had ik niet kunnen vragen! ik heb Doris Pfan met Baikal vrijdag zien losrijden en trainen, amaai, die kan super rijden zeg, ze deed hem plooien en buigen, en zijwaarts, in jog, en dan sneller in draf en hop doorplooien en die stops en die spins, echt mega gaaf! je ziet hij heeft er echt weinig moeite mee en vol bewondering voor zijn leeftijd 17 jaar en zijn kleur is mega gaaf!
Blijkbaar was shiney muscalena er ook, maar die heb ik gemist, want stond niet in de hal waar wij stonden, ik wou ze graag eens zien, en hadden weinig tijd om de andere hallen rond te gaan!
Shamilah volgend week al een maand, en het is miss attitude en ze begint meer en meer te showen, maar de slidings blijft ze maken, rundowns en hop, haha!
sterkte met de paarden die wat sukkelen of sukkelde dat ze snel weer allemaal op de been zijn!
mvg Glenn
Bimmetje
Geplaatst: 04-06-14 20:35
Dank u dank u! Gaat goed komen! Heb er wel zin in! Gezellie weer Canisia en Robina meeten en uiteraard nog meer mensjes van de DAWRA
Smiley en Nancy, ja klopt idd. ook beide gezien en gelezen.
Ook voor cyann veel succes voor zondag!
Glenn is bezig bijtje de laatste tijd hihi Ook leuk! Hoe gaat het met shameless?
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 20:53
Leuk weer ff bij te lezen! Je hebt t er maar druk mee Glenn!
Iedereen heel veel succes dit weekend! Het belooft warm te worden dus zorg dat je voldoende water meeneemt en zonnebrand (ook voor witte neusjes).
Gaan er nog mensen naar St. oedenrode? Ik ben er het hele weekend en doe ook beide dagen mee met de horsies!
Vandaag ook weer voor eerste keer Tie gereden! Ging super! Wat stijf en absoluut niet recht maar hey, wat wil je, heb haar sinds januari niet meer gereden. Zaartje vond t maar raar en liep alleen maar door de bak te sjezen, bokken en racen haha! Die had dus haar eigen workout! Heb wat stills maar toch wel leuk te zien misschien hoe groot ze al is. Maar ondanks de grootte blijft ze heel chique verschijning. En dat pittige karakter, wwwwrauw!
Wetsernfriek
Geplaatst: 04-06-14 21:39
Yildizh, dat ziet er super uit, je twee dames samen in de bak! Zaartje groeit echt mega!
en halfzusje Jazzeree is vol van Nour??
maandag ga ik naar shameless terug rijden, was hier effe heel druk! en de piste is er nog steeds niet, hij heeft nog steeds werk op andere locaties, ben het wat beu aan het worden, hoopte dat shameless hier terug al ging zijn dat ik hier thuis aan het werk kon!
Succes iedereen voor de shows dit weekend ik duim alvast dat het allemaal goed mag verlopen met super resultaten!
mvg Glenn
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 21:57
Ja snap ik Glenn! Als je iets hebt besteld dan wil je t toch allemaal zo snel mogelijk geregeld hebben... Ben wel benieuwd hoor! Dat wordt vast een mega bak!!!
Jazzy is tot dusver zeer regelmatig geweest, dus normaal zou ze dan maandag hengstig moeten worden... Ik wacht t even af. Als ze niet hengstig wordt laat ik haar thuis scannen zo wel breng ik haar terug naar het KI Station. Fingers crossed...
Morgen ook met Nour naar Utrecht voor de veterinaire keuring. Ook spannend...
CounTree
Geplaatst: 04-06-14 22:38
Oh jammer Glenn, ik ben er maandag niet.....wedstrijd in noordste puntje van noordholland. Maar jeeh wat heb je een leuke drukke tijd achter de rug gehad zeg. Heel gaaf hoor. En die Shameless...das een aardige volhouder hey. Geeft zich niet makkelijk gewonnen.
Spannende Tijden Yildiz.....en wat is die kleine alweer groot, ziet er geweldig uit!..Ga voor je duimen!! Nee gaan niet naar st.oedenrode.
Dat ziet er weer vertrouwd uit yildiz! Knap peerd! En die zaartje. Wat groeit ze toch hard! Knappert! Spannende tijden nu met jazzy en nour. Duim voor je!
Ik ga ook een dagje naar st. Oedenrode en ik denk zaterdag.
Ik ben ook in sint Oedenrode, maar eerst dit weekend naar Brugge.
Yil hoe groot is Zaar nou?
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-14 15:14
Bedankt voor je lieve berichtje vanochtend Joyce!
Welke dag ga je?
Laatste keer dat ik Zaartje heb gemeten was het 1.22 m! Ja ze is echt Huge!! Omdat ze echt dik in haar vacht zit (arme kind zweet zich kapot) en ze naar show gaat hebben we besloten haar fit weekend toch maar Full clip te geven.
raven
Geplaatst: 05-06-14 16:16
Graag gedaan hoor. En wat was de uitslag? Of ga je het nog niet vertellen? Zo groot, dan is die van ons echt n dwerg met z'n 138 voor n jaarling.
Race coupe en gaan. Ben benieuwd hoe ze er geschoren uit ziet. Ik ben er met Amy dus gaan er vrijdag avond (vond patrick niet zo geslaagd aangezien we een jaar getrouwd zijn) en gaan zondag na de show pas terug. Kirsten en Pat komen kijken op zondag.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-14 16:22
Oh gezellig!!! Ik kom er ook al vrijdag brengen en ben er ook tot zondagmiddag/avond! Is hier ook schipperen hoor met hubbie en de kids. Vriendje vsn Khan zitten in St. Oedenrode op de camping en als zij er dat weekend ook zitten dan blijven we daar Camperen. Snijdt t mes aan twee kanten!
Ik heb nog geen uitslag! Hij is op de foto gezet voor de spat en die waren te mooi dus moest 2x opnieuw. Toen door naar voortplanting. Twee keer springen (met uur er tussen) en 2 x 80% beweging. Normaal is 60-63% dus prima kwaliteitje! Moest verder nog onderzocht worden op afwijkende vorm. DA heeft Nour nog verdeer bekeken en dat was prima. Krijg het rapport binnen 5 werkdagen thuis. Nog ff afwachten dus. Had eerlijk gezegd ook verwacht dat we meteen uitslag zouden krijgen maar niet dus... Nog wel veel complimenten over dat hij zo braaf was en ook knappe arab, hihi. Moet ook zo om m lachen na z'n "daad" blijft ie nog ff op de bok hangen. Tis dat t verboden is om te roken anders had ik m n sigaretje geoffreerd!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 05-06-14 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt