ik heb een naaimachine met mijn vorige verjaardag gekregen ik wou ereen, omdat ik veel paarden dingen maak, maar ik weet alleen niet hoe dat ding werkt mijn oom heeft er veel moeite voor moeten doen, want het was de laatste in Nederland ofzoiets(van dat type). mijn oma heeft een andere dus die weet ook niet hoe de mijne werkt, zit ik met een naaimachine waar ik niks mee kan zal me broer eens vragen, die weet hoe je dat doet met de naaimachine, maar hij heeft het erg druk en hij heeft een nieuwe vriend ( ja, hij is homo ).
Ja Joyce klopt had je al laten zien, daarbij wilde je het toch fijner maken omdat het nu te grof was
Vandaag ga ik toch even controleren of het halster juiste formaat heeft, denk dat hij door de 'eind' klossen wat langer oogt. Zal tevens kijken of ik vandaag nog foto's kanplaatsen van wat ik nu heb
JKiya
Geplaatst: 12-04-10 10:49
Hoi allemaal!
Ik heb eindelijk wat materiaal uitgezocht en er mag ook wat weg. Er komt misschien nog wel meer aan. Misschien heeft iemand interesse?
De kwastjes zijn een soort legergroen. Ze pasten niet bij een andere kleur groen die ik had. Ze zijn zonder lusje ongeveer 8 cm. Ik heb er 10 en ze zijn 25 cent p/s. De muntjes zijn een soort 'oud goud' kleur en ongeveer 2 cm lang. Ik heb er ongeveer 10-15 van en ze zijn 25 cent p/s.
Dan heb ik nog een paar stukjes sierband. Kun je bijvoorbeeld gebruiken als neusriem. Ik zal ze even beschrijven van boven naar beneden. Het eerste band is groen en kun je bijvoorbeeld op iets anders naaien. Ongeveer 1 cm breed, 40 cm lang. prijs geen idee. Het goudband met groene accenten is 2 cm breed en ongeveer 70 cm lang. Dit band was vrij duur. Prijs is 4 euro. Het goudband met gouden accenten is ongeveer 2 cm breed en 32 cm lang. Prijs 1,75. Goudband met blauwe accenten is ongeveer 1 cm breed en 40 cm lang. Prijs 1,50. Het onderste bandje is zwart/wit en kun je aan twee kanten gebruiken. Dit is ongeveer 1 cm breed en 40 cm lang.
Van het satijnkoord heb ik nog twee grote stukken liggen. Het ene stuk is paars en 16 meter lang. Dit stuk is 3,50. Het andere stuk is blauw en ongeveer 9 meter lang. Prijs 1,75.
Die kwastjes komen van sayila.nl maar die hebben ze daar nu niet meer. De muntjes van de markt. Het satijnband van een webwinkel, maar bestel redelijk veel online dus weet even niet meer welke Dat band komt allemaal uit een stoffenwinkel in Amsterdam: A. Boeken. Dat zit in de buurt van het Waterlooplein, misschien een tip als je een dagje naar de hoofdstad gaat
Dit was de eerste stap van het puinruimen bij mij thuis, dus er volgt vast nog wel een update.
RhealLover
Geplaatst: 17-04-10 19:27
Hoeveel van dat goud/goud band heb je nog
O ja hierbij een idee hoe het moet gaan worden, enkelt de basis van de klosjes erop gespeld, kralen ervan zitten ook nog niet vast, klossen worden ongeveer net zo dik als de middelste klos (beetje slechte foto, mobiel en donker is geen succes)
Ik heb mijne ook bijna klaar, moet alleen de klosjes er nog aan maken en de halster squares, maar deze heb ik nog niet binnen..
JKiya
Geplaatst: 19-04-10 10:53
Prachtig borsttuig, ben benieuwd naar je hele set!
Ik heb van dat goud/goudband nog 32 cm, dus ongeveer een neusriem
Afgelopen zaterdag meegedaan aan de amateurkeuring van het AVS. Ik was ontzettend gespannen met de zadelrubriek en dat was te zien. In de ring heb ik er bijna niet meer aan gereden en er was veel spanning bij Kiya. Toch erg tevreden dat ze zo braaf was; eerste keer aan zoiets meedoen en in een binnebak, pas voor de tweede keer rijden op vreemd terrein. Laatste met een 5e plek.
In de rubriek merries 6 jaar en ouder een mooie 4e plek in een sterke rubriek. Vooral erg blij met het commentaar dat Kiya goede benen en hele goede gangen heeft
Hieronder een foto van het halster dat ik op het laatste moment pas af had. Het is niet helemaal geworden zoals ik wilde, maar ben er toch erg tevreden over! http://www.mijnalbum.nl/Foto-JH7L6AYE.jpg
RhealLover
Geplaatst: 20-04-10 18:46
Heel netjes hoor van je paardje en toch nog gaaf halster dat paars
Jammer dat het band niet langer meer is had echt voor kopstuk dat soort goud nodig en hier hebben ze m alleen in het groen.
Hierbij weer een betere indruk van hoe het gaat worden incl klein stuk van het halster, inmiddels zijn de klosjes allemaal af op een randje op de klosjes na dan en uiteraard moeten ze nog netjes gelijk geknipt worden (zitten op de foto vastgespeld)
Michelle_S
Geplaatst: 21-04-10 18:43
hierbij de foto's van mijn showhalstertje, heb alleen nog steeds geen haltersquares VAn wie ow wie mag ik ze alsjeblieft over kopen!
Als het kan zou ik ze graag van je over willen nemen, als je de gouden hebt nog liever zelfs Bedankt!
RhealLover
Geplaatst: 28-04-10 11:25
Heb nog 1 paar gouden halstersquares liggen (andere paard hou ik zelf)
Tevens is het borsttuig nu echt helemaal klaar, halster WAS klaar, echter heb ik een HEEL grote vergissing gemaakt in de maat heb met me stomme kop halstermaat van Shaikyria gebruikt echter heeft Rheal veel langer hoofd (probleem ligt zich vooral in de nylonband onder het wol) *zucht* opnieuw beginnen lukt niet, tijd te kort, dus improviseren en het huidige gebruiken en na koninginnedag maar het halster opnieuw maken zodat het alsnog als set verkocht kan worden. Foto's volgen nog
Ben tevens bezig om een webshop online te krijgen die aan de site gekoppeld gaat worden. Dit is een proefversie: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/htfantasy/ Wat vinden jullie ervan?
JKiya
Geplaatst: 28-04-10 12:58
He wat jammer dat de maat niet klopt! Niet mogelijk om het in het midden los te halen en er een stuk tussen te doen? Of het verstelbaar maken met koorden vanaf het midden? Dit zie je vaak bij wollen halsters, heb het zelf zo ook gedaan voor iemand die een verstelbaar geknoopt halster wilde.
Lay-out van je site vind ik erg mooi! Ben ook gek van dat soort kleuren want het is nu een mooi rustig geheel. Ben benieuwd hoe het verder wordt.
Ben trouwens benieuwd of je een KVK nummer hebt voor je webwinkel of was dat niet nodig? (Mag natuurlijk via pb)
heb vandaag 4 haltersquares ontvangen, dus zal het halstertje snel af zijn
RhealLover
Geplaatst: 28-04-10 21:03
Hierbij een snelle foto van hoe het geworden *schaam* afgrijselijk en lomp zon fout en Rheal laat overduidelijk blijken hoe ie erover denkt GRRR me baasje zet me voorschut
Het vlechtje duid nu even als neusriem, gezien de ketting voor de neus nog niet binnen is.
@ joyce misschien dat het nu duidelijk is waarom ik de band van het borsttuig smaller wilde houden omdat ik echt flinke klossen wilde
Ben vergeten te vermelden dat er aan het halster ook klossen horen te hangen, gezien deze overmoet doe ik dat niet meer. Uiteindelijk het orgineel voor de verkoop zal dat wel hebben
YMJArabians
Geplaatst: 29-04-10 10:47
Ik vind hem wel erg mooi, maar wat jammer dat het halster te klein is!!
Hihi, ik kwam vorige week ook bij Elema met een halster om te passen (Anky halster, geen showhalster). Heb hem om kunnen wurmen, maar het halster was véél te klein. Ze keek ook net zo vernietigend als Rheal Als blikken konden doden!!
Heavenknows
Geplaatst: 30-04-10 17:10
Ik heb een vraagje, ik heb voor mijn eerste halster wol van de wibra gebruikt, nu ben ik daar niet echt mee tevreden. Dus wat voor wol gebruiken jullie?