[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:32

Katja, hoe was het bij Ilya?

Tiene, wat fijn dat je gezondheid nu wat stabieler is, maar wat naar dat je nog steeds zo snel overbelast bent, lijkt me erg lastig, kan me voorstellen dat je snel teveel doet als je ergens lekker mee bezig bent, maar als je er daarna dan 5 dagen last van hebt is dat echt niet leuk :(:)
Wat ben je lekker met je jongens bezig, top dat ze het zo goed doen. En wat ziet Fin er goed uit! Hij is echt een stuk voller geworden.

Yildiz, is dat echt een 1,5 paardstrailer? Hij lijkt mij ook groter, eerder een 1 3/4?
En of je met je B-rijbewijs met een 1,5 paardstrailer mag rijden is wel afhankelijk van je auto en wat de trailer mag laden. Het maximaal te beladen gewicht van de trailer moet dan namelijk wel onder het ledig gewicht van de auto blijven, en de totale combinatie (max te beladen gewicht trailer + leeg gewicht + laadvermogen auto) moet onder de 3500 kg blijven (even zo uit mijn hoofd :o ). Ik heb dit ook allemaal eens uitgezocht, maar het is nog lastig om aan al die regels te voldoen. Ik heb toch maar gewoon mijn rijbewijs gehaald, volgens mij was ik €525,- kwijt voor 6 uur les + examen.
Wat een mooie foto van Zahra! Ik moet het spul hier ook weer eens scheren, vooral Almaz, want dat is echt een beertje :+ Wat ontzettend fijn dat je het druppelen van haar ogen af mag gaan bouwen! Ik hoop dat het ook daarna goed blijft.

Gelske, oh oh wat een stoute paardjes, die Dibah en Jhadorah! Fijn dat Sjaak, Sil en Qaseem wel gewoon braaf waren :) Maar Qaseem ook een beetje stout, Noor haar deken slopen, foei!
Hier keek ik gisteren op de camera en toen had Almaz zijn eigen deken los gesloopt en hing hij onder zijn buik :') Dus maar snel goed gaan doen, zelf was hij er niet van onder de indruk. Maar de hint was duidelijk, voortaan maar geen deken meer om :+

Mijn kleine, lelijke wolbaaltje met zijn deken onder zijn buik :+
Afbeelding

Vandaag Fardani weggebracht, en het oefenen heeft zich echt uitbetaald, want het ging super! Wel had hij voor de zekerheid wat Tranquigel gehad, maar hij was echt super braaf! :D Alleen bij het uitladen haalde hij helaas zijn been open, doordat hij ineens zijwaarts van de klep afstapte, toen hij schrok dat hij helemaal niet thuis was, maar ergens heel anders. Gelukkig alleen een flinke schaafwond, maar wat een droppie is het soms toch ook.

Afbeelding

Het was nog even spannend vanochtend of we de boot gingen halen, want we zaten met trailer+auto vast in het weiland |o Snel mijn vader uit zijn bed gebeld :o en hij was er binnen 5 minuten, dus met de andere auto ons los getrokken, en gelukkig hadden we door zijn snelle actie precies de boot gehaald.

Op de weg was het erg rustig, en we waren er hartstikke op tijd, iets na half 12 waren we er al. Toen een uurtje gebleven, en ook de terugweg verliep vrij vlot, dus om 4 uur waren we alweer terug op het eiland. Maar ja, toen nog even de auto's omgewisseld (we hadden de auto van mijn ouders mee), boodschappen gedaan, gegeten en nog de paarden verzorgd, en dan is het alweer bijna 21.00 uur ;)

Amir en Aleeyah waren ontzettend onrustig met binnen zetten, sterker nog Amir was zo stout dat hij zichzelf binnen gezet heeft :o Hij vloog door het touw van Aleeyah heen toen ik ze allebei in 1 hand had om de draad dicht te doen. Ach, ze moeten er vast even aan wennen dat hun grote vriend weg is.

Met Fardani gaat het top, hij vond de andere paarden super gezellig, al vanaf het moment dat hij aankwam. Hij was ook helemaal niet onder de indruk van het vier koppige, soms luidruchtige welkomstcomité :D
Ik kreeg vanmiddag al een aantal foto's en net ook het bericht dat ze inmiddels lekker staan te eten met een draadje ertussen, maar dat ze erbij staan alsof ze al een week zo staan :) Echt heel blij mee, dat maakt het toch iets makkelijker dat hij nu weg is. Hij gaat het daar zo goed hebben in zijn vrijgezellen-mannen-kudde :D

Afbeelding

Hier een filmpje van de kennismaking (speciaal ook voor Gelske :D )

Amir heeft vanochtend zijn laatste antibiotica weer gehad, nu heel hard hopen dat het hoesten nu ook wegblijft als hij niet meer op de antibiotica staat..

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:50

Fijn dat het goed is gegaan!
Volgens mij staat hij bij een leuke kudde.
Ik zal duimen dat de hoest weg blijft +:)+
Hopelijk komt er snel weer rust bij je paardjes, is altijd weer wennen als de kudde verandert.
Sterkte!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:32

Kan me voorstellen dat het voor jou toch een opluchting is dat hij het goed maakt. Lijkt me toch moeilijk om eentje te laten gaan.
Lijkt me wel spannend, zo met paard en trailer de boot op. Gelukkig hebben jullie het nog gehaald!

Fin is idd heel goed op gewicht nu, zijn billen zijn mooi rond en zijn ribben kan je niet voelen. Door de zachte herfst hadden we een overvolle groene wei, dat heeft beide mannen goed gedaan!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:27

Goedemorgen! :D
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:50

ruilen.. hier regen :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:11

Veel paarden onrustig van het vuurwerk dus, hier waren ze wel meer gespannen dan anders maar het viel verder reuze mee.

Leuke plaatjes van de paarden Gelske!

Tiene fijn dat je paardjes zo goed gaan! Hoop dat je gezondheid ook beter zal worden dan ok :j

Jeetje wat is Zahra een reus! Echt wel groot zeg. en dat hoofdje! <3 Hoe gaat het met Nyhla? en Jazzy?

haha Almaz _/-\o_ dat hoofd wat hij erbij trekt ook :P

Wat fijn dat Fardani nu een fijn nieuw plekje heeft zeg!

Leuk he die sneeuw Miran :P

Ik ben gister bij Ilya geweest, gelukkig voor de gladheid aan vertrokken en een hele voorspoedige reis gehad.
Ilya gaat goed maar is ontzettend smerig dus de foto's zijn weinig waard :P

wel een innig filmpje:

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:25

aaaah <3

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:12

Lieve foto's van Mish, Eline, gefeliciteerd met haar verjaardag, 3 jaar alweer!

Mooi paardje, Rachel!

Dus je gaat zelf geen veulen met Lazio fokken, Joyce? Zou toch jammer zijn :o

Wat vervelend dat je kleintjes zo kwakkelen met hun gezondheid, Roma, ik duim dat ze er snel vanaf zijn! En wat fijn dat de reis voor Fardani goed is verlopen, hopelijk went hij snel!

Top dat Zahra's ogen er weer goed uitzien, Yildiz! Grappig dat ze zo samen in een 1.5-paardstrailer passen.

Knappe Blue met haar zadeltjes op, Katja! En lekker weer bij Ilya geweest, genieten!

Vervelend, Gelske, dat de beestenboel zo van slag was met oud en nieuw :(

Fijn dat je gezondheid beter gaat, Tieneke, en leuk dat je de mannen aan het oppakken bent met longeren!

Ik had een 55cm singel aan mn Barefoot Cheyenne hangen, No_No.

Hier nog weinig nieuws eigenlijk. Hopelijk gaan deze week de dierenarts en tandarts samen naar Ely's bekkie kijken en kunnen ze het oplossen. Zeker nu het toch wat kouder wordt, wil ik wel graag dat ze goed kan eten.
Komend weekend hopelijk naar Euforio toe. Er lijken geen nieuwe paarden met droes bijgekomen te zijn dus hopelijk was dit het.
En de dekking is rond. In 2016 of 2017 (ligt aan de mensen waar Ely nu staat) wordt Ely gedekt door BB Escondhio. Superblij mee!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:15

Gefeliciteerd met de dekking annika, hoop dat ely haar gebit ook gauw goed is straks. Leuk als je euf weer ziet!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:15

Wat een jaloersmakende foto's van jullie buitenrijgebied Yildiz, echt wauw! Ben ook benieuwd wat Zahra haar uiteindelijke stokmaat gaat worden, 1.52 is aardig aan de maat! Munir is nu ongeveer 1.40, ik gok dat hij rond de 1.54/1.55 gaat uitkomen. Hij groeit en verandert enorm.
Past precies, de twee dames in de trailer :D

Azi was voor Yusraa het eerste en laatste veulen Roma, dus die combi gaat hem niet worden :). En wat fijn zo'n buurman die een oogje in het zeil houdt! Almaz wordt ook al licht van kleur zeg! Het zal voor de hele groep en jou zelf wel wennen zijn dat Fardani weg is. Dat hij een goed plekje heeft gevonden scheelt natuurlijk wel. Leuk filmpje van de eerste kennismaking :D

Haha wat een heerlijke pretbekkies op de foto's Gelske! De kleine man heeft het niet van een vreemde, hihi! Het dekenslopen is dan weer een minder leuk grapje :=

Jeetje die van jou worden ook alweer drie jaar Tieneke, wat vliegt de tijd! Fin is inderdaad erg veranderd in zijn lijf. En wat een gave kleur halster heeft hij om op de foto. Ik krijg voor Munir iets soortgelijks binnen qua kleur :) Fijn dat je gezondheid momenteel redelijk stabiel is.

Ik heb een BF Arizona Marlijn, volgens mij is mijn singel 30''... durf het niet zeker te zeggen, zou ook korter kunnen zijn.

Ilya is ook lekker paard aan het zijn zo te lezen. Het is wel een knuffelaar hé? :D

De verleiding is wel enorrrrm groot hoor Annika! Wil het uiteraard heel graag :D
Leuk dat de dekplannen nu rond zijn, spannend!

Ik heb een topic gemaakt van mijn kleine muppie :) : [KS-ITP] Mijn kleine vriendinnetje
De afgelopen dagen 'verplicht' aan het shoppen geweest voor Lazio, aangezien we zijn begonnen met trainen. Er is nog van alles in bestelling, maar zijn werkoutfit is aardig compleet :D

En een mooie zonsopgang op Oudjaarsdag, onderweg naar de paarden :

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:59

Kat, Il is lekker vies, maar wel blij!
En wat kan ie goed zoenen! :D
Gelukkig zat je niet in de gladheid.

Joyce, mooie foto, ga je topic zo even kijken!

Annika, gefeli met de dekking, leuk!
Het mooiste zou zijn dat Euf een vleugje droes mee heeft gekregen en dan antistoffen heeft. :j

Marlijn, regen hebben we hier ook zat van gehad.. :')
Nu even sneeuw en ijzel, maar met een schimmel ook niet veel aan op de foto.. :+

Tiene, leuk dat je een beetje aan het longeren bent!
Fijn dat ze helemaal weer opgeknapt zijn.
Nu die knie nog. :Y)
Weet je al of je het appartement krijgt?

Gelske, die paarden van jou hebben het af en toe even in de bol, hihi!
Baasje heeft het er maar druk mee. :P

Yil, ja, als je te zwaar beladen bent geld dat niet hoor. :P
Wel lekker dat je zo op pad kan natuurlijk, wat staan ze er lekker wijdbeens bij. :')
Zahra laat even zien wie er het personeel is en wie de freule. _O-
Top dat haar ogen goed gaan.
En wat heb je weer heerlijk gereden. :))

Roma, haha, die kleine met die buikdeken, misschien had hij het daar koud? :D
Fardani gelukkig goed gegaan, wel jammer dat het uitstappen dan net niet goed ging, gelukkig alleen een schaaf.
Hij komt wel gezellig te staan. :j

Hier alles wit, alleen het paard niet. :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:02

Hele gave foto Joyce!

idem dito, alles wit behalve de paardjes :D

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:08

Haha, ja, dat dus! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:38

Haha, dan zijn witte paarden opeens niet zo wit meer!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:43

Oeh, zag op instagram mijn bestelde halster langskomen <3

Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:44

Hihi, jaaaa da's smaragd he, net dezelfde basiskleur als die van Fin :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:45

Klopt ja!!! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:23

Jullie gaan weer hard dames! :D
Zit op Phone dus even reactie uit m'n hoofd:

Mooi halster Joyce! En prachtige foto ook! Kan ook zo genieten van die zonsopgangen in de polder of rand bos met die optrekkende lage mist, maar als ik dan plaatje van maak, nja, das gewoon dan niks. Maar die van jou is mooooi!

Kat, wat n heerlijk kroelfilmpje! Knuffelkont hihi! <3 Is t daar nu ook modderig en nat?

Miran, sneeeeeuw!!!!! Ik wil ook, 2 dagen met strak blauwe lucht zodat ik kerstplaatjes kan schieten voor 2016 hahaha. Hier niks en hoeft ook niet echt want ik moet zo vaak traileren nu met de Endurance training dat dan heel m'n schema in de frut loopt! Paniek hahaha! %)
En ja die trailer is n zegen! Echt n anderhalf paards en lekker ruim zodat ik m ook als stand/stal op wedstrijd kan gebruiken. Met t tussenschot erin heb ik plek voor 2 ponies voor grote paarden is ie dan te krap. En ja ik blijf net aan onder t gewicht, mag er 900 kilo mee laden, wat m'n landrover ook makkelijk kan en mag trekken. Zahra moet dus niet heel veel meer groeien en zwaarder worden, reusje! :P
Ben benieuwd, magic one is ook behoorlijk aan de maat, straks weer n reus uit Tie, we zullen t zien! *D

Hey tis rond Annika! Top! Ik denk dat je echt n mooie solide combi hebt gemaakt daar. Zou t nu wel n vos worden hihi? (Wel dikke kans natuurlijk met zoveel Padrons psyche) maar ja, zwart had je ook nooit kunnen bedenken haha! (Kunnen we al inzetten? :P )
Wanneer ga je haar dekken? Oh nee, dat wist je nog niet precies toch?
Bij mij beetje afhankelijk van de endurance. Als alles volgens plan gaat (en dat gaat t vaak niet ;) ) ben ik eind maart klaar met Tie wat betreft Endurance en zou ik haar dan direct eerste hengstigheid willen dekken. Ze is overigens prachtig regelmatig hengstig nu.

En jeeeeej, tis goed gegaan met Fardani! Toppertje! Leuk filmpje ook, hij gaat veel vriendjes krijgen zo te zien!
Hij is ook zo mooi in conditie Roma! <3
Waarom zijn t hier (op Nour na) zulke ijsco's?! -O-
Gelukkig wel n boevebere gezicht van je kleinste mannetje! :D

Geen ervaring met die zadels Marlijn, maar bij mij op stal hebben twee mensen zon zadel. Ik kan t vragen voor je maar de een is een brede appaloosa en de ander een nog bredere haf. Weet niet of dat echt wat uithaalt?
Heb trouwens n optie op m'n droomzadel. Morgen hoor ik de exacte afmetingen en kan ik beslissen of het doorgaat. Kwam bij toeval op m'n pad en is echt exact wat ik zoek. Maar ja, net dure dekking gekocht dus kwam niet echt uit zeg maar. Toch stoute schoenen aangetrokken en aanbod gedaan waar ze mee akkoord gaan. Dus ja, hopelijk kloppen de maten en ben ik straks eigenaar van een mega gaaf BM showzadeltje met prachtige tooling en veul zilver! Fingers crossed!

Oh en ja Katja vroeg dat toch? Over Jazzy en Nyhla?
Maar die gaan goed hoor. Jazzy krijgt echt dikke buik en Nyhla is ook n ijsbeertje. Haar eigenaar is dol op d'r en oefent af en toe met de basisdingetjes. En ja verder gewoon lekker tussen d'r vriendinnen groot en sterk groeien.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:31

Er staan nog zoveel mooie merries bij jou op stal, Joyce, daar is vast wel iets te regelen <<) mooi halster trouwens!

Grappig dat het bij jullie zo wit is, hier echt helemaal niks!

Ik hoop weer te kunnen dekken eind april/begin mei. Je mag al inzetten op de kleur hoor :D Escondhio heeft al een keer een zwarte nakomeling gehad :))
En ik ben heel benieuwd naar je BM, ik wil er daling ook een voor Euforio!

Sirarvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:37

Hallo iedereen

Ik zal mij hier ook even voorstellen! Mijn naam is Yvonne en ik ben de gelukkige eigenaar van maar liefst 5 super-lieve en leuke Arabische ruintjes. Hierboven zijn ze in het filmpje van Roma al te bewonderen, want inderdaad Fardani is bij mij komen wonen :)

Merendeel van mijn veestapel komt bij Gelske vandaan, 60 % van de kudde is GE bloed :D
GE Salvadore
GE Fabrizio
GE Shabah
Sirarvi
& Fardani

Ik zal komende tijd hier het een en ander posten aan foto's dan kan Roma ook een beetje bijhouden hoe de boys het hier vinden zo met elkaar

Groetjes
Yvonne

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:41

Oh wat leuk, welkom hier! Dat moet vast een mooie kudde zijn!!

Sirarvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:41

Even kijken of het mij lukt om foto's toe te voegen..

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:50

Welkom hier, Yvonne!
Je bent zo'n 5 jaar geleden een keer bij mijn merrie geweest voor een behandeling, leuk je hier weer tegen te komen. Heb je een recente foto van Shabah? Heb hem als veulentje gezien bij Gelske, vond hem toen erg aansprekend!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:08

Hee Yvonne nou nog meer GEtjes in het topic jij bent de enige die er net zo veel heeft als ik ;) . Maar echt leuk als je gezellig mee klets. En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je nieuwe topper gaat alles goed???

Leuk dat je weer gaat dekken Annika spanend weer. Ik hop dat ze je dame kunnen helpen en wat fijn dat de droes lijkt mee te vallen.

En Yildiz in Maart weer voor een 2017 baby leuk hoor mogen wij vast wel weer mee genieten :D .

Mooi halster Joyce ik hou ook echt van dat kleurtje. En straks aan de gang met Lazio leuk het is een pracht paard onder de man. Het zou wel echt leuk zijn als iemand met hem wil dekken.

Jeetje kat alles wit :brr: ik haat echt sneeuw doe mij echt dan maar regen dat blijft uiteindelijk niet liggen. Ben toch wel blij nu dat ik aan deze kant van nederland woon. En weer bij je kleine man geweest heerlijk knuffel momentje.

Bij jullie ook alles wit Miranda nee een wit paard in de sneeuw is meestal niet zo wit meer :x . Ja zelfs hier zijn ze soms niet braaf maar meestal gelukkig wel :D .

Ja Het is goed gegaan allemaal Roma op een schaaf wondje na echt een leuk filmpje van het tuig van Yvonne het gaat vast goed komen daar. En wat is je pukkie een heerlijk wollen baaltje ik hou daar zo van. Missen de anderen paarden fardini het is vreselijk wennen een paardje weg. Stond dan altijd weer standaard men emmertjes voer te vullen s,morgens en dacht dan ohh nee eentje minder.

Ik heb gewerkt dus geen paarden avonturen maar ben ik wel lekker bij ;)

Sirarvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:38

@Annika: Ja dat weet ik nog! Knap veulentje heb je gefokt met Ely <3 En gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Wat kan er toch een hoop gebeuren in een paar jaar!
Recente foto van Shabah zie foto boven jouw post.
En in het filmpje dat Roma heeft gepost is de lichtste schimmel Salvadore en de iets donkere (die op gegeven moment klem zit tussen de boom) dat is Shabah.

@Gelske: 60% GE bloed vind ik best knap, uiteraard was het tot gister 75% GE bloed van mijn kudde :D
Met Fardani gaat het super. Hij was al vrij snel op zijn gemak maar staat nog wel even apart. Vanmorgen heeft hij half uurtje samen met Sier gestaan en dat ging al heel goed. Komende week langzaam bij de rest introduceren.

Ik houd jullie op de hoogte!