[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:49

Zat ff de foto's in het topic te kijken en gaat idd in ene hard. Lijkt wel of het veulen al naar achter aan het verplaatsen is.

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:51

Ja die ligt denk ik gewoon al in positie als ik het zo bekijk! In elk geval die richting op denk ik. Het gaat inderdaad wel snel, maar is moeilijk in de schatten wanneer precies.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:08

Goedemorgen !

Was gisteren idd niet erg lekker weer, hier ook behoorlijk regen gehad en de paardjes maar naar binnen gehaald!

Amy, dat is nog is fijn om te horen :j

Joyce, dat ziet er al netjes uit zeg!!
Knap peerd!

Lisa, onwijs veel sterkte zeg! Wat een rotnieuws :(:)

Zondag na een week weer op Ludo gereden, voor het eerst helemaal alleen gereden zonder hulp met en zweepje :j Hij doet het zo onwijs goed! Als het vanavond droog is stap ik er weer op. Daarna heeft hij weer een paar dagen vrij :j
Een week geleden inmiddels dat we ons vriendje hebben laten gaan, de knoop in mijn maag is er nog niet minder om geworden. |(

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:41

Joyce wat heb je toch een gaaf peerd onder de kont. En jullie zien er altijd zo geweldig gaaf als team uit.

Kat haha leuke foto's, spannend hoor laatste loodjes ben benieuwd.

Lisa sterkte

Nickyyyy wat gaaf dat het zo goed gaat met Ludo, ik kom binnenkort echt n keer kijken hoor.

Hier alles rustig, gister is er mega veel water gevallen dat je zelfs het verschil van het weiland en sloot niet meer zag. De paarden zijn ook maar een paar uur toen het droog was eind van de middag buiten geweest. Donderdag komt de smid voor Raven dan krijgt hij nieuwe zolen, ze denken dat hij een zoolkneuzing heeft. Als het dan niet beter gaat ga ik denk ik maar richting Utrecht. Zelf vindt die dat die er geen last van heeft hij heeft lol voor 10 en doet gewoon alles. Boy gaat weer aan het werk en Yacky ga ik wegwijs maken in de trail onderdelen lekker spelender wijs, hebben een brug gemaakt dus kijken wat die doet als ik hem daar overheen wil hebben. Kijken of die wat relaxter wordt als die denk werk heeft

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:52

Raven moet je zeker doen en als we nou even wat meer tijd uitrekken dat ik ook bij jouw kan komen kijken! Ben wel erg nieuwsgierig :j

Oei hoefkneuzing, hoe komt ie daaraan dan?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:12

Hij heeft hele dunne zolen en er liggen wat stenen op het land en waarschijnlijk had de staigere te weining kit onder de zolen gedaan waardoor er speling in zat en er klei tussen is gekomen wat op gehard is. Als dit het probleem is is het zo opgelost zo niet gaan we weer de medische molen in

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:28

Hopelijk is dat het probleem idd, mooi balen maar wel prima op te lossen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:27

Mooie strandfoto's Amy en Lilian!! Zag ze al op FB. Ooit wil ik nog eens met de paarden op vakantie naar zee, een weekendje ofzo :) Maar dan moet Munir uiteraard eerst op 'eigen benen' staan.

Gaaf filmpje van jou en Asal, Joyce! Ze springt netjes! En ik vind dat je ook netjes meebeweegt (Voor zover ik dr verstand van heb als spring-muts _O- )

Ach jeetje Lisa, wat sneu van die pony. En zo jong nog :(:)

Settel veilig! Nou de laatste loodjes nog. Ik hoop dat het een voorspoedige en makkelijke bevalling word. Je kunt in haar topic de vorderingen goed zien tussen de verschillende fotomomenten.

Knappe Ludo! En nog sterkte met het verlies... :(:)

Hier is het overigens meegevallen met het water. Wel flink wat, maar niet zoveel als in het westen.

Zaterdag een 'toevallige mini-meeting' van twee topicsters! :D

Muntje is zaterdag weer op de foto gekomen. Hij groeit enorm! Ben met alle kleine dingetjes zo trots op hem, stoere baby! <3
[KS-ITP] Munir wordt al een grote vent!

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:15

Hallo,
Ik zou ons bij deze graag willen aanmelden om mee te kletsen!
Nooit genoeg arabs,nietwaar?Volg dit topic ook al een tijdje... :D
Mel&Mel (La Melodie&Melanie)

La Melodie staat hier aan huis,en word recreatief bereden door mij.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zijn er trouwens nog meer bokkers met AVs op de veluwe?
Laatst bijgewerkt door balance op 04-08-14 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 foto op verzoek verwijderd

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:48

Ooh wat een manen :+: Wel kom M&M :)

Die ogen Joyce, haha geweldig :')

Ooh balen van Raven z'n voetjes :\

Super zeg Nickyyy, heerlijk he, die sprongen vooruit :) (letterlijk dan :') )

Wat sneu Lisa, sterkte!

Keurig zeg Joyce!! Wat doen jullie het goed :j

Ben benieuwd hoe Nas er dan uit ziet als ze echt in training staat Amy, fijn dat je nog even vooruit kan met je zadel :)

Aah, nou das toch een compliment Annika :j Hopelijk wordt het wat met de kijken en Door :)

Djuun had gisteren een glijer in de wei gemaakt omdat ze graag naar binnen wilde met de regen en geen geduld had om te wachten :roll:
Gelukkig lijkt het mee te vallen en liep ze gewoon goed, toch wel ff schrikken, vorig jaar ook zo'n grapje en toen 3 maanden uit de running...
Verder een beetje veel aan m'n kop ivm m'n werk, dus vandaar wat minder aanwezig. Gelukkig kan ik me volledig ontspannen bij Djuun, vanmorgen ook een heerlijk ritje gemaakt. We hebben ene hertenweitje en daar stonden kinderen met paps de hertjes te voeren toen ik net langs reed, maar het paard was veul leuker dan hertjes. Of ze Djuun mochten aaien? Tuurlijk, Djuun is zo onwijs lief met kinderen <3 Onderweg nog samen bramen geplukt, dus Djuun kwam weer met een paarse bakkes terug :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:58

Nicky fijn dat het zo goed gaat met Ludo! :)

Moest erg lachen om het idee van Djuun met paarse bakkes, klinkt heel gezellig :D

Wat leuk, welkom! Ik ken Gijs en Sonja goed, kom er regelmatig over de vloer dus leuk dat je je hier meldt met Mel :D

Nas vanavond voor het eerst in de bak gelongeerd, bak ernaast waren ze bezig met carrousel. Ze deed het zo braaf! Toen ik aan kwam was ze lekker aan het showen op de wei ook.
Laatste dagen waren moeilijk, verdriet kwam ineens zo hard binnen maar de tranen hebben wel weer ruimte gecreëerd voor Nas en mij dus het is wel goed geweest..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:05

Fijn Nicky dat het goed gaat!

Jeetje balen Joyce.... Hoop dat het makkelijk te behandelen is. En leuk met die kleine trailtje doen :D

Vinden ze bramen lekker? Nooit geweten :P Djuun is wel flapdrol met die acties steeds...

Dayem vandaag een tutdagje. Lekker uitgebreid gepoetst en staart en manen uitgeplozen, heerlijk. Nog heel eventjes gekeken hoe hij liep maar nog niet verbeterd helaas. Ach, er zit al een week op. Over 3 weken mogen we weer lekker aan de wandel.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:09

Ik heb net zelf witte chocolademousse gemaakt, jummie :9

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:44

Nicky balen zeg dat je nog geen vooruit gang ziet.

Amy super dat het zo lekker gaat met jou en Nas, en het verdriet zal nog wel blijven zolang je er maar aan toegeeft als het komt. Eens krijgt het een plekje.

Ha Djuun een paarse snuit dat had ik graag in real life willen zien, ik wist ook niet dat ze bramen lekker vonden.

Gisteravond stonden er hindernissen in de bak, dus zijn we met Mini over de balken heen gegaan. Eerst netjes in stap maar daar vond die niks aan. Later 4 achter elkaar neergelegd en ook in draf, het was net als of die wilde zeggen he joh is dit alles wat je kan verzinnen zo moeilijk is het niet en ben ook zeker niet onder de indruk. Toen heb ik een heel klein sprongetje neergezet met een balk aan een kant omhoog en dat deed die ook als of we dat elke dag doen. Nog ff geoefend met stilstaan boven een balk, zodat die achter zijn voorbenen lag, en met 2 zijpassen weg lopen, dus was helemaal trots op ons monster.

Hij is eindelijk wat dikker aan het worden en hij wordt steeds meer paard. Daarna nog ff getraint met een zakje aan de zweep, maar dat is wel heel spannend, maar op het laatste mocht ik hem overal op zijn lijf er mee aanraken.

Raven heeft ook nog een stukje gedraafd in de bak, hij loopt al een stuk beter, weet niet of het komt door de silicahorse of door het nieuwe weiland zonder stenen, maar het belangrijkste hij gaat vooruit.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:12

Goedemorgen,

Super Raven! Een zweepje met zakje blijft spannend, maar oefening baard kunst :j
Gewoon lekker vele oefenen met allerlei dingen, heb je alleen maar profijt van.

Nicky, lekker chocolademousse! :9
Balen dat er nog geen verbetering inzit, maargoed misschien heeft het even tijd nodig.

Amy, wat fijn dat ze zo braaf was! Het verdriet blijft, zal ook nooit weggaan maar je leert er op den duur mee leven. Veel dingen gebeuren nu voor het eerst zonder hem en dat is moeilijk :(:)

Letizia, Djuun met een paarse bakkes :') Foto??

Welkom Appledumplin! Knap paard heb je

Gisteren wederom helemaal alleen gereden! Wat s dat heerlijk zeg even lekker alleen keutelen onder het zadel :j Merk wel dat hij het zowel lichamelijk als geestelijk erg zwaar vindt dus geef hem lekker de tijd. Niet te lang rijden, niet te vaak en binnenkort weer even een weekje vrijaf, merk dat hem dat erg goed doet om alles te verwerken :j

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:34

:D Oeps sorry Welkom Appledumplin! leuk paardje heb je.

Gaaf dat het zo goed gaat Met Ludo onder het zadel Nickyyyyyy

_Nicky :9 Lekker chocolademouse (alleen niet in het wit :+ ) mag ik dat recept van jou???

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:25

2 dl slagroom
2 eieren
200 gram chocolade
1 gelatine velletje

Gelatine blaadje in een bakje koud water leggen. Slagroom stijf kloppen. Eieren scheiden. Eiwit stijf kloppen en eigeel loskloppen. Chocolade au bain marie smelten. Gelatineblaadje uitknijpen en oplossen in een eetlepel heet water. Dat spulletje door de warme chocolade mengen. Dan lijkt het alsof alles mislukt want de chocolade gaat enorm klonteren (ik heb de eerste keer ook weggegooid :P ). Goed erdoorheen mixen. Eigeel en slagroom toevoegen. Dan wordt het al een mooier geheel. Als laatste het eiwit voorzichtig erdoorheen spatelen. Een paar uur op laten stijven in de koelkast en bon appetit :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:26

Je kleine mannetje wordt stoer zeg Joyce :)

Knappe Ludo.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:09

Enorm gelachen in de auto, Katja, snel weer doen :D

Fijn dat je met je zadel nog even vooruit kan, Amy, ik heb ook een tijdje zo'n prolite-pad gebruikt. Nas is wel een topper zo te horen!

Springen ziet er goed uit, Joyce!

Ach, sterkte met het verlies van de pony van je ouders, Lisa :(:)

Gaat goed met Ludo zo te horen, Nicky!

Sterkte met Raven, Joyce! Fijn dat je mini zo braaf was!

Jaaa was ook gezellig met jou zondag, Joyce! Leuk dat je er ook was :) Munir is een knapperd!

Welkom, Melanie, mooie merrie heb je!

Djuun aan het glijden geslagen, gelukkig lijkt het mee te vallen! Leuk als ze zo lief zijn met kids he? Ik liep ooit met Ely buiten en ze was een beetje hupserig omdat het waaide. Kwamen we 2 kindjes tegen die wilden aaien. Toen stond ze helemaal stil, hoofd laag en oortjes laten aaien. Daarna hupsten we weer verder haha.

Gisteren is de kijker voor Doortje voor de tweede keer komen kijken. Doortje was weer lief en braaf en volgens mij vonden ze elkaar nog steeds leuk. Nu gaat ze er even goed over nadenken tijdens een weekje vakantie, dus nog maar even afwachten.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:29

Wat balen dat er nog geen verbetering zichtbaar is Nicky, maar geef het idd lekker de tijd :)

Spannend hoor Annika, hoop voor je dat het wat wordt, klinkt in elk geval goed!

Nicky klinkt heerlijk! Super dat hij de tijd krijgt om alles te verwerken, dat hebben ze soms idd echt gewoon nodig :j

Nas is echt geweldig inderdaad, ze verbaast me toch iedere keer weer. Misschien moet ik eens stoppen met haar te onderschatten. Ik merk wel dat ook zij een flinke knauw meekrijgt door het verlies van Umoyax, want hij was ook háár grote vriend en hij zorgde voor ons allebei. Maar ze doet zo enorm haar best met alles! Gisteren deed ze het echt top. Wel af en toe niet op mij letten maar dat is haar vergeven, blijft allemaal nieuw en spannend. Maar ze pakt alles zo dapper op... <3

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:44

Amy, klinkt alsof Nas je goed aanvoelt en je probeert de ondersteunen om samen het verlies te dragen en te verwerken. Wees maar zuinig op haar :j

Ja ik merk dat hij die vakanties tussendoor echt nodig heeft. Heeft hij al vaker gehad maar was meer omdat of ik geblesseerd was of hijzelf maar als we het dan daarna weer oppakte dan leek het alsof hij 10 stappen vooruit was gegaan. Die rust periodes werken dus erg goed :j

Annika, spannend. Wat is jouw gevoel erbij?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:42

Spannend Annika. Ik hoop het voor je!

Ja zeker Amy. Ik mag ook niet verwachten dat er al verbetering in zit. Ze geven me niet voor niets advies mee om een maand niets te doen ;) Maar was toch benieuwd, je weet maar nooit :) Van de week wat te doen? Ik wil Nassiebal wel eens in het echie zien :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:55

Hier komt er ook vaak iets tussendoor hoor :+ Zeker in de aanloop naar shows, dan ben ik soms aan het beulen op een aantal nieuwe halsters en die móeten dan gewoon even af :P
Maar eerst verdeelde ik mn tijd natuurlijk over hun beiden en nu is alle tijd voor Nas.. Och, voorlopig hebben we sowieso genoeg te doen. Spanning eraf en spiertjes erop, alles op zn tijd.

Ik heb de tijd hoor dus roept u maar, gezellig! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:42

Welkom AppleDumplin! :) Mooie paarden!

Ik vond het ook gezellig Annika! Leuk om eindelijk eens de echter personen achter de boktnamen te zien, haha!
Dat lijkt aardig serieus met die kijker voor Door! Zou mooi zijn!

Fijn dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben Amy! Dappere merrie en mooi dat ze alles zo goed op pakt.

Yusje vanmiddag. Ze is zo heerlijk tevreden op het moment, knap kind <3 (En ze is weer redelijk schoon Annika en Katja, haha!)
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:01

Yus ziet er goed uit! In het echt schat ik haar ook echt geen 19, geweldig goede conditie.

sorry dat ik hier niet zo actief ben, komt beetje door Set. Wil wel even dit delen <3

[ITP] Blue laat zich zien