[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:09

Naja, als mn budget het had toegelaten had ik ook wat beters gekocht voornamelijk :) Maar ben heel blij met mn toet en hoop er nog een paar jaar mee te kunnen doen :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:12

whaha ik moet ook een andere auto mijn apk is nog tot 14 juni en denk dat er ook een low budget bakkie gaat komen, ff wachten op mijn vakantie geld. ben ook echt geen nieuwe auto waard. Met mijn rijkleren in de auto dekens erin, voer erin

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:13

Mijn vader doet mijn auto zo af en toe eens poetsen :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:13

Dat heb ik op dit moment ook als het rijd ben ik gelukkig...Kan ik straks lekker door NL rijden opzoek naar een nieuwe maatje voor Mo.
Als ze bij wijze van spreken weinig wordt gereden en lekker veel het land op mag heeft je paard weinig te klagen Joyce :P (ik zit een beetje te brainstormen :P )( voor eventuele opties)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:16

@Barcelona denk ook dat ze het helemaal niet erg vind. Ze gaat iedere dag naar buiten, staat met maatjes, word ong 1x in de week gereden nu....denk dat ik me soms nie zo druk moet maken. Heb het idee dat de minis soms meer aandacht krijgen maar als ik savonds naar bed ga sta ik altijd nog even met haar te kroelen en ze komt wel erg tevreden over

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:18

joysjuh1987 schreef:
@Barcelona denk ook dat ze het helemaal niet erg vind. Ze gaat iedere dag naar buiten, staat met maatjes, word ong 1x in de week gereden nu....denk dat ik me soms nie zo druk moet maken. Heb het idee dat de minis soms meer aandacht krijgen maar als ik savonds naar bed ga sta ik altijd nog even met haar te kroelen en ze komt wel erg tevreden over

Ik ken dat gevoel hoor, vooral met meerdere paarden...maar zolang ze hun natje en droogje krijgen.
En als ze braaf zat is en je kan lekker 1 a 2 keer per week op dr rijden...prima toch..is ook fijn voor jezelf om toch een uitkijk punt te hebben in drukkere dagen , dat je even je hoofd leeg kan maken op een paarden rug..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:21

ja dat is cker zo en als ik iets meer vertrouwen weer krijgen we kunnen hier super uitrijden daar kijk ik wel erg naar uit zondag smorgens lekker vroeg weg en heerlijk een rondje rijden over de zandpaden. Kan hier een ronde van ong een uur rijden met 3 zandpaden erg vervelend.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:32

Tja tijdgebrek dat heb ik ook sinds mijn zoontje er is. Maar bij ons komen de paarden altijd buiten in de wei in hun eigen kudde en vermaken zich prima hoor! Soleda is met vervroegd pensioen, Sammy moet nog altijd doorgereden worden en die andere werken als het uitkomt hihi. Zit er wel vaak over te denken om te minderen maar niet omdat ik ze zielig vind, in tegendeel die paarden vinden het heerlijk zo'n luizeleventje! Je paard word er echt niet slechter of zieliger van hoor het niksdoen! Maar kan begrijpen dat het lastig is en je snel denkt dat een paard aandacht te kort komt!
Laatst bijgewerkt door DMHorses op 23-05-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:32

Niks penny, ik snap dat helemaal!! Moeilijk hoor, maar als ze idd lekker een tijdje de wei op kan...

Ohhh ik ben gék op auto's.. Waren mn civic aan het overspuiten toen ik Biscuit kocht, alleen er kwamen steeds meer mankementen aan het licht. Toen was het kiezen tussen 2 dure hobby's, en die keuze was vrij makkelijk :P
Maar ooohhhhh wat zou ik graag weer zo'n écht leuke auto willen hebben... :+

Jes koop nou gewoon een japanner, dat zijn de allerbesten :P En dan beetje degelijk type, bijv civic wordt veel mee getrapt + roesten allemaal bij de wielkasten. Maar ze mankeren eigenlijk nooit wat, jappen... Ik heb altijd gehad, nooit problemen gehad. Mn ouders rijden nu ook al jaaaaaren heel tevreden toyota. Daarvoor andere merken gehad, maar daar was altijd wel wat mee... Die duitse degelijkheid ben ik zelf niet kapot van, maar zijn op zich ook goede auto's.
Sowieso met die kleinere autootjes; geen sportief model kopen, is bijna altijd wel mee gecrosst...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:34

@Amy ja hier kan ze ook wel op de wei maar waar ze weg kwam stond ze lekker in de kudde al moet ik zeggen dat ze zich daar ook wel veel afzonderde, kijken hoe het gaat met de geit en volgend jaar gaat haar vriendinnetje Fame ook lekker op de wei dan kunnen ze samen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:37

amyz schreef:
Sowieso met die kleinere autootjes; geen sportief model kopen, is bijna altijd wel mee gecrosst...

Dat is wat mijn vader ook altijd zegt en wat geloof ik ook waar is :j

Wat is eigenlijk allemaal Japans dan? :o?

Ik hoor eigenlijk altijd van elk merk allemaal wisselende verhalen. De één haat Kia's, de ander wilt niets anders meer. En hetzelfde over Franse auto's.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:39

Haha ben ook naar japanner s aan het kijken Amy.
Gelukkig heb ik me grote broer bij die in een garage heeft gewerkt en auto's zijn grote hobby is.
De bedoeling is nu een simpel autootje te kopen door sparen inruilen en een nieuwere te kopen.
Dat wilde ik al met die swift...voordat er iemand in me kwam rijden -O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:39

ik ben nie voor een merk, het moet goedkoop zijn, weinig hebben gelopen en er goeduit zien owja en een jaar apk

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:47

Ik wil ook een jaar apk en zo min mogelijk km.
Maar sommigen merken vallen gewoon af omdat ze te snel gebreken tonen:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:01

T is idd heel persoonsgebonden ook hoor :j Maar van monteurs enz hoor ik eigenlijk niet anders dan dat japanners het langste meegaan en de minste gebreken hebben. Zelf ben ik echt honda-fan, maar in principe ben ik al lang blij als ik een jap heb. Honda is alleen net effe sportiever en de lijnen staan me altijd wel aan....alleen heb ik steeds niet echt budget om kieskeurig te zijn :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:09

amyz schreef:
T is idd heel persoonsgebonden ook hoor :j Maar van monteurs enz hoor ik eigenlijk niet anders dan dat japanners het langste meegaan en de minste gebreken hebben. Zelf ben ik echt honda-fan, maar in principe ben ik al lang blij als ik een jap heb. Honda is alleen net effe sportiever en de lijnen staan me altijd wel aan....alleen heb ik steeds niet echt budget om kieskeurig te zijn :')

Me broer is hard op zoek gegaan naar Honda's.voornamelijk de Civic.
Hij heeft er vroeger ook een gehad, toen waren ze nog wat nieuwer :')
Maar dat viel vies tegen kwa aanbod.
En sommigen garage's wil je vermijden :+

Zo wil bijv de Opel nogal snel roesten....dat zag ik bij de Corsa ook.

Ben ook gecharmeerd van de Ford Ka...maar die schijnen technisch ook minder te zijn.

De Swift deed het super voor dat geld, helaas had ik dus weer de pech...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:09

Hier een grote fan van Toyota's! Niet kapot te krijgen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:11

Ik heb een Toyota Starlet, geweldig ding!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:15

Ik heb een Daihatsu Sirion 2 :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:20

Ik heb nog niks :P
Morgen voor een Mazda kijken.
Heb ook een Alto gezien is wel lekker zuinig, maar mss iets te klein.. :o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:23

De nieuwe Alto valt toch wel mee? :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:25

Mazda 121 cabryoooohhhh (geen geintje, zo staat ie op de papieren :') ) is ook leuk karretje, niet kapot te krijgen zeiden ze letterlijk tegen me. Ook nog tijdje gehad, nog best heel erg ruim, prima wagentje, leuk met het open dak en goede kwaliteit. En niet te duur :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:27

Wat heb je nou aan een open dak met het weer hier in Nederland vraag ik me altijd af :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:28

Haha nee Siel een oude :D
Maar ja aan de ene kant is het alleen om naar stal te tuffen.
In het weekend pakken we de peugot van me vriend.
Zal wel wennen zijn heb er net 2 weken in gereden toen hij op cursus was en is een GTI en dan weer naar een simpele uit..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:30

Wat is GTI eigenlijk? :') _O-

Man, ik heb echt de ballen verstand ook van auto's _O- Ik heb nog niet eens 3 jaar mn rijbewijs :') Heb gelest in een Grand Vitara :') Mooie auto om een trailer mee te trekken :')