CounTree schreef:Wetsernfriek schreef:hier ook goed nieuws het semen transport papier, binnen dus kunnen we haar officieel registreren!
Shamilah leert snel zeg amaai, ik leer de veulens zo met een 8 lopen, dus touw rond de borst een kruis en dan achter de achterhand, dat ze leren druk vooruitgaan, ik wou eens kijken als ik nu links iets korter ging nemen of rechts wel met twee handen wat spelen, en ik kon haar heup lichtjes verplaatsen terwijl ze stapte, grappig!
Ze heeft haar eerste mooie drafpasjes gedaan, maar mama volgen lukt toch het beste in reiningspeed!
voetjes geven lukt al, aardig juist achteraan, is het soms nog effe van die benen zijn van mij en ninja haha!
Ik keek gisteren even op de facebook van Gerard Hairis en zijn arabs deden het weer super op de reiningdays tussen de quarters, je ziet onze arabs kunnen wel duidelijk mee tussen de dikbillen .
ja we zouden een webshop moeten starten :
western bling voor Arabische paarden,
mvg Glenn
Gaaf Glenn dat die 8 zo goed werkt en het veulen het zo goed doet. Nog bij Karel geweest? Ff laten weten dan hey.
En ja onze arabs kunnen het best wel en laat Cyann maar schuiven....ze heeft zich met June gekwalificeerd voor het EK NRHA te Frankrijk (8-12 juli a.s.). Ze heeft zich in de kwalificatie periode (mei 2013 tot april 2014) als 3e geplaatst van Nederland (1e 10 kwalificeren zich automatisch) en staat als 11e in de standings van Europa (eerste 20 van europa kwalificeren zich automatisch). We weten alleen nog niet of we gaan....kost allemaal weer een berg en competitie is behoorlijk. Dus we gaan hier nog in beraad.
Ook gaat ze super met June der dochter CT Radical Baskalena. Ze is dit weekend als 1e en 3e geplaatst in de Showmanship at Halter in de L3 vd 6 starts!! Leverde een gouden medaille op. En als 1e en 2e geplaatst in de In Hand Trail vd 7 starts, score 68 en 67!! Dit leverde een zilveren medaille op. Wedstrijd was double judged.
Helaas gaf Scarlet een flinke bok in de TRAIL waardoor Cyann haar niet meer in galop kreeg over de 4 balken. Hierdoor kreeg ze een DQ, evenals 11 andere vd 14 starts. De lol was er niet minder om en ze deed het verder super goed onder het zadel, liet ook een rechtergalop zien met lastige draai en galopsprong in T met direct een stop. Derde keer trail starten wordt nu vast wel een plaatsing...gaat met giga sprongen vooruit, alleen jammer dat ze soms zo hoog zijn.
![]()
Oh enuh Canisia ging ook super goed.....Canisia waar blijft je verslag voor onze fb-loze??
Super dat Cyann geselecteerd is met de arabjes!!
EK NRHA dat zou wat zijn dat een Arabier er tussen kan gaan schitteren!
Ik ga normaal binnen twee weken bij shameless , want vorig weekend konden ze niet op zondag

Maar het is voornamelijk Suzanne die met hem werkt!
Ja die Nour das een all aroundje, die gaat alles goed kunnen, geniet maar van je kleine man hij wordt snel groot, en binnenkort zijn eerste veulentje met jazzeree spannend!
Ja de dames moeten de euro's laten rollen zo te zien, ze hamsteren westernbling

hier niks gekocht, ik kijk uit naar mooi veulen kabel showhalster (Arabische dan voor Shamilah )
hier nog steeds geen piste, de aannemer is nog steeds op andere locatie bezig pfff, ze moest er normaal al liggen

mvg Glenn