Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:38

CounTree schreef:
Wetsernfriek schreef:
hier ook goed nieuws het semen transport papier, binnen dus kunnen we haar officieel registreren!

Shamilah leert snel zeg amaai, ik leer de veulens zo met een 8 lopen, dus touw rond de borst een kruis en dan achter de achterhand, dat ze leren druk vooruitgaan, ik wou eens kijken als ik nu links iets korter ging nemen of rechts wel met twee handen wat spelen, en ik kon haar heup lichtjes verplaatsen terwijl ze stapte, grappig!

Ze heeft haar eerste mooie drafpasjes gedaan, maar mama volgen lukt toch het beste in reiningspeed!
voetjes geven lukt al, aardig juist achteraan, is het soms nog effe van die benen zijn van mij en ninja haha!

Ik keek gisteren even op de facebook van Gerard Hairis en zijn arabs deden het weer super op de reiningdays tussen de quarters, je ziet onze arabs kunnen wel duidelijk mee tussen de dikbillen .

ja we zouden een webshop moeten starten :
western bling voor Arabische paarden, ;-)

mvg Glenn

Gaaf Glenn dat die 8 zo goed werkt en het veulen het zo goed doet. Nog bij Karel geweest? Ff laten weten dan hey.

En ja onze arabs kunnen het best wel en laat Cyann maar schuiven....ze heeft zich met June gekwalificeerd voor het EK NRHA te Frankrijk (8-12 juli a.s.). Ze heeft zich in de kwalificatie periode (mei 2013 tot april 2014) als 3e geplaatst van Nederland (1e 10 kwalificeren zich automatisch) en staat als 11e in de standings van Europa (eerste 20 van europa kwalificeren zich automatisch). We weten alleen nog niet of we gaan....kost allemaal weer een berg en competitie is behoorlijk. Dus we gaan hier nog in beraad.

Ook gaat ze super met June der dochter CT Radical Baskalena. Ze is dit weekend als 1e en 3e geplaatst in de Showmanship at Halter in de L3 vd 6 starts!! Leverde een gouden medaille op. En als 1e en 2e geplaatst in de In Hand Trail vd 7 starts, score 68 en 67!! Dit leverde een zilveren medaille op. Wedstrijd was double judged.
Helaas gaf Scarlet een flinke bok in de TRAIL waardoor Cyann haar niet meer in galop kreeg over de 4 balken. Hierdoor kreeg ze een DQ, evenals 11 andere vd 14 starts. De lol was er niet minder om en ze deed het verder super goed onder het zadel, liet ook een rechtergalop zien met lastige draai en galopsprong in T met direct een stop. Derde keer trail starten wordt nu vast wel een plaatsing...gaat met giga sprongen vooruit, alleen jammer dat ze soms zo hoog zijn :+ . _O-

Oh enuh Canisia ging ook super goed.....Canisia waar blijft je verslag voor onze fb-loze?? :D

Super dat Cyann geselecteerd is met de arabjes!!
EK NRHA dat zou wat zijn dat een Arabier er tussen kan gaan schitteren!
Ik ga normaal binnen twee weken bij shameless , want vorig weekend konden ze niet op zondag :(
Maar het is voornamelijk Suzanne die met hem werkt!

Ja die Nour das een all aroundje, die gaat alles goed kunnen, geniet maar van je kleine man hij wordt snel groot, en binnenkort zijn eerste veulentje met jazzeree spannend!

Ja de dames moeten de euro's laten rollen zo te zien, ze hamsteren westernbling :-)

hier niks gekocht, ik kijk uit naar mooi veulen kabel showhalster (Arabische dan voor Shamilah )

hier nog steeds geen piste, de aannemer is nog steeds op andere locatie bezig pfff, ze moest er normaal al liggen :(

mvg Glenn

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:07

Alles is weer ge-ent vanmiddag.
Paardjes, hond en konijn.

Simba (onze hond) doen we binnenkort even bloedje afnemen voor een algehele inwendige controle. Hij moet namelijk even onder narcose voor een tand behandeling. Hij heeft tandsteen, ontsteking en een bloodliggende zenuw. Maar aangezien simba al 10,5 is en hij een trillende achterhand heeft sinds een half jaar willen ze eerst even bloed afnemen zodat ze eerst kunnen zien dat hij helemaal gezond is voor een narcose. Anders is dat nu nog even geen optie. Volgende week even laten doen.

En meteen zijn alle paardjes geregistreerd als NIET geschikt voor de slacht.
Zijn ze voortaan verplicht een administratie voor bij te houden en moeten ze dus voortaan weten en dan word dat direct zwart op wit gezet in het paspoort.
Wij hebben ervoor gekozen om ze niet te laten slachten ooit. Zo kunnen wij onze paardjes behandelen voor alles met wat wij zelf willen en hoeven geen rekening te houden met de slacht voorwaarden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 21:44

Heb dat idd voor Tie ook zo vast laten leggen.
Maar de afgelopen jaren heb ik zoveel paarden poedersuiker bij de DA zien gaan, terwijl bij de slachter het eigenlijk zoveel fijner aantoe ging (mocht je ook bij blijven, was meteen over zonder strijd of stress), dat ik er voor de rest nog niet uit ben....

Nou echt jongens, duimen vandaag!!!!
Het zit er in!
Ging super vlotjes allemaal en kwaliteit sperma was weer super goed!
Nu afwachten... Zaterdagochtend wordt Jazzy opnieuw opgevoeld en weten we of het ei weg is of dat Nour nog eens mag. :P

Tis na achten dus hij kan nu wel! :D
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:04

Haha gekke nour. :p
Spannend hoor yil! Nu even afwachten dan maar.

Ja het is voor iedereen verschillend wat zij willen. Wij hebben er bewust voor gekozen dat ze niet voor consumptie zijn. Zo kunnen wij ze ook geven wat we willen bij ziektes en hoeven we er niet naar te kijken wat wel en niet mag omdat ze straks geslacht mogen worden. Wij denken dat deze keus het beste bij ons past. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:45

ja Nourtje wordt grote jongen, en dan zo een knappe date, dat beloofd wat, hopelijk is de match made in heaven gelukt :-)

hier ook uitgesloten voor menselijke consumptie, en shamilah ook zo aangeduid!

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:31

Hihi wat kijkt ie er ook fanatiek bij :D

Ik heb mijn vorige paard laten slachten toen het niet meer ging. Slachten houdt niet per definitie in dat je ze in de rest van hun leven niks meer mag geven wat slachten uitsluit en ik ben erg blij ( in hoeverre je dat woord kunt gebruiken) dat ik het op die manier heb laten doen. Maar het verschilt voor mij nog steeds per paard, per situatie en per eigenaar.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:16

raven schreef:
Voor de niet facebookers, wij zijn zondag ook op de amateur geweest met die kleine.
Hier een klein verslagje
Gister hebben we met Forelocks Yacky Chan mee gedaan aan de amateur keuring. En we waren winner van de jaarling hengsten. Daar door moesten we nog n keer voor de junior hengsten. Hier zijn we tweede geworden. Super gaaf en wat was die braaf. Patrick Mulder was nog genomineerd voor beste voorbrenger van de dag. Helemaal trots. N fantastische dag gehad.

Hierbij nog een paar foto's van het monstertje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:12

Wat een mooi smal snoetje heeft ie toch!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:52

Ha ha leuk dat je dat zegt, kreeg op de amateur te horen dat die over al nummer 1 in was maar door dat zijn neus wat te lang is kreeg die een tweede plaats . Maar mag de pret niet drukken dat kan nog recht trekken met groeien. Hij heeft nu een paar dagen tijd gehad om bij te komen en na te denken.

Nu gaan we binnenkort beginnen met in hand trail, we hebben zelf een brug gemaakt dus lekker rustig aan gaan beginnen met hem steeds n nieuwe uitdaging

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:26

wat een knappie is het toch Joyce! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 18:17

Ja hij is n knappertje hoor!

Hoe groot is hij nu? Ik zat zo eens te kijken en volgens mij scheelt hij niet zo gek veel met mijn reusachtige babe?! |o

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:46

Wat een knappert!!!
ik zag hem al langs komen op facebook met de foto's van de keuring.
kap langbenig puppy paard!!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:23

Ha ha yil hij is maar 138

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 22:52

Zal m'n 3 maanden oude, doch ongelofelijk charmante en elegante reuzin es gaan meten...
Pic van vandaag:
Afbeelding

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:01

Ha ja jouw beauty is groot.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:07

ahhhhh wat een knappe meid is het toch!!
echt een prinsessen paardje!! <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:42

138 cm. maar Joyce?
Ik vond m idd wel klein ogen, maar zo klein? haha ukkepuk!

Yildiz, jij hebt gewoon een ZaarBull haha :P

Vanmiddag met vriendlief naar arthur's geweest. Op zoek naar nieuwe boots.
Mijn Ariats waren stuk en vriendlief vond het geen porum om met kapotte schoenen op wedstrijd te gaan, dus moest ik nieuwe kopen. (krijgen dus :P )
Toen zag ik hele mooi staan in de vitrine en die zijn het ook geworden!
Zaten direct fijn en ook stevig om mijn voet. Zoals het hoort! Zo blij mee!! *D *\o/*
AfbeeldingAfbeelding

Toen we thuis kwamen ben ik toch ook nog even langs de schoenmaker geweest met de ariat en hij heeft ze opnieuw kunnen stikken. Dus kan ik die mooie blijven gebruiken voor op stal en de dagelijkse training.
Zo zei vriendlief, brengen we die andere maar weer terug.... uuuh dag t nie wah! 8-)

Ook weer 2 pads en nieuwe PC elite's binnen.
1 paarse met witte PC pad en een groene Bisbee pad en groene PC elite's.

Kunnen we weer vooruit! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 17:56

Kijk, dat zijn nou de betere cadeau's! Zijn mooi Jes, en ja Ariats... Vind ze echt fijnste zitten met m'n doorgezakte platvoeten haha!

Wat nou ZaarBull?! >;) Verdorie kei elegant meidje met size!!! (Dat dan weer wel)~~}>

Over cadeautjes gesproken; vanochtend Jazzy weer opgehaald, eitje was weg... Hopelijk geeft ze me een heeeeel mooi presentje!
Over 16 dagen weer terug om te kijken of we bingo hebben, spannend...

Woopy_x_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:57

mooie laarzen ! :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:23

Hihi zaarbull jah :P
Elegant is ze zeker yil maar tis een buffeltje hihi een elegant buffeltje :D

Ariats zijn zeker fijn. Daarom ben ik ook blij dat ze nog gemaakt konden worden. Gebruik ik me boulets mooi alleen voor de show. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 23:06

Tis zooo geen buffel! Maar een Bewegert! :P :D Das heel wat anders! >;) :=

Oh... Deze nog op YouTube geslingerd: Niet t beste stukje (want uiteraard filmt er dan natuurlijk weer niemand :roll: ), maar kleine impressie van laatste gedeelte http://youtu.be/e8YQMc4BBSU

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 09:48

Had m idd al op fb gezien kan dat?
Zitten ook wel goede stukken tussen hoor. Nour is ook een bewegert! ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 09:56

Nee dat kan niet, heb m nie op FB geplaatst. Wel aan je doorgeappt hahaha! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:05

ooow da was m hahaha :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:49

Fotootje(s)
van Nada vandaag. :D

Voor we gingen rijden
Afbeelding

Na het rijden even een standfoto gemaakt voor ik haar weer op de wei heb gezet.
Afbeelding