[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:13

Ja de meeste Rigona nakomelingen(en een deel van de kleinkinderen) heb ik ook al wel in het echt gezien. Ik ben ook bij de fokker van Ribaykha enkele malen geweest en heb daar dus onder andere Kupona, Karona en Rigona gezien. Ben benieuwd of er op bokt ook eigenaren van de (klein)kinderen van Rigona zitten. :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:09

Rianne_E schreef:
Ja de meeste Rigona nakomelingen(en een deel van de kleinkinderen) heb ik ook al wel in het echt gezien. Ik ben ook bij de fokker van Ribaykha enkele malen geweest en heb daar dus onder andere Kupona, Karona en Rigona gezien. Ben benieuwd of er op bokt ook eigenaren van de (klein)kinderen van Rigona zitten. :)

Wat leuk een Rigona nakomeling, ik vind overigens dat ze meer op haar vader lijkt dan op haar moeder! Knap beestje! *D Luut woont 3 huizen verder dan ons, echt super paardjes! Ik heb wel een merrie die gefokt is door Luut, Raisha! Zij is van Kadour x Samanta.

Groetjes michelle :D

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:11

Carita schreef:
Wat leuk een Rigona nakomeling, ik vind overigens dat ze meer op haar vader lijkt dan op haar moeder! Knap beestje! *D Luut woont 3 huizen verder dan ons, echt super paardjes! Ik heb wel een merrie die gefokt is door Luut, Raisha! Zij is van Kadour x Samanta.

Groetjes michelle :D

Wat leuk dat je ook een merrie hebt die gefokt is bij Luut. Hoe oud is ze? En heb je foto's? :) Je woont wel in een mooie omgeving je (als ik me niet vergis) heerlijk kan buitenrijden!
Ze lijkt qua kleur en aftekening veel op haar vader. Toch toen ik de eerste keer Rigona in het echt zag, kon ik wel zien dat Ribaykha een nakomeling van haar was. De manier waarop ze uit haar ogen keek, deed me in ieder geval heel erg aan mijn merrie denken.

Groetjes Rianne

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:22

Lees net op het av-forum dat Nadir I is overleden. ;( Het was een prachtige hengst..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:43

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:23

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:42

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:22

Goedeavond :)

@ Wendy
Ik kan helaas je filmpje niet bekijken, als ik op de link klik dan geeft hij een melding dat het filmpje verwijderd is

@ Sherif
Wat ik op het av-forum al zei, wat een knappe kerel wordt het al! Ben erg benieuwd naar hoe hij uitgroeit. Veel plezier en succes nog met hem :)

beesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:31

[b]Mijn echte voornaam is: Silvia
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie):Purmerend NH
Daar woon ik met: Robin
Ik heb wel/geen relatie: bovenstaand mijn relatie
Indien wel: de persoon waarmee ik een relatie heb zit wel/niet op bokt, onder de naam:Zit nog niet op bokt, kan je best binnenkort eens tegen komen wand hij is ook helemaal gek van arabjes.
In het dagelijks leven ben ik: Werkvoorbereider elektrotechniek
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: Helaas maar 1 en die staat nog in pension ook.
De paarden zijn van de volgende bloedlijnen:Kubay Khan x AF Antha (v Anthal)
Ik fok onder de stalnaam: geen stal geen naam
Verder heb ik de volgende huisdieren:vissen
Dit ben ik (foto): www.afthabay.nl

Ik wil nog vertellen dat: ik erg veel doe met mijn arabier. Springen, crossen, dresuur bitenritten en we willen ook nog gaan starten in de endurance

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:19

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 09:17

@ Silvia
Welkom hier :)
Wat leuk dat jij ook een Kubay Khan nakomeling hebt :)

@ Wendy
Wat een mooie dame is dat al geworden! En wat wit al :wow:.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:29

Vandaag heeft Ids een paar fotootjes gemaakt van de spelende jongens *D echt zo gaaf om te zien.
Gaat er soms hard aan toe hoor :wow: Na het speeluurtje zien ze er danook niet meer uit.... |o

Afbeelding
Afbeelding

je kunt wel zien we zichzelf 'de baas' vindt :o

@Natas: Justin ziet er goed uit *D

sannev

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:22

heel herkenbaar isabel :)
nu nog zien rheemp & friends er gehavend uit :P

ps raheem is nu het arabisch 'draakjes'paard
lekker aan het puberen haha :P

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:27

Die spelen zeker niet rustig. Wel heel stoer om te zien. Ze zien er goed uit :) Lekker bekkie heeft Sahar. :~

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:31

Hi Isabel,
Dat ziet er super goed uit die baby's lekker spelend en ravottend _/-\o_ ....het is zoooooo goed voor ze en idd zo gaaf om naar te kijken +:)+
Het is voor jong spul gewoon het beste om lekker kind te kunnen zijn , heerlijk 'vies' te kunnen/mogen worden en hun energie op deze manier kwijt te raken...
Veel plezier en succes met de jonge blagen :D
gr,sas.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:13

Wat zijn ze al groot aan het worden Isabel ;) En heerlijk toch dat ze zo ravotten, Shaikyria kan Rheal ook zo lekker 'kwallen' dan merk je toch wel weer dat Rheal echt opa kuren heeft en Shaikyria maar snel wegjaagt.

Ze zien er trouwens nog erg 'schoon' uit. Rheal is zoals gewoonlijk een vuilak, dan denk je neem een bruine daar zie je het niet zo op, maar dan heb je er een lopendie gewoon viezer is als de schimmel :Y)

Ik kies ze ook echt uit hoor :+

Isabel je vbentjes zien er heerlijk uit hoor :D

Triquetra3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:49

@ Isabel; wat zien je mannen er goed uit, geweldig als ze zo aan het spelen zijn!! En Sahar wordt alsmaar knapper. Op de eerste foto lijkt het net of hij in de camera kijkt, de showbink :D

@ Sherif; Justin ziet er goed uit!! Super zijn donkere kleur en blonde lokken!!

@ Silvia; welkom hier, knappe arab heb je :~

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:03

Baikal schreef:
@ Isabel; wat zien je mannen er goed uit, geweldig als ze zo aan het spelen zijn!! En Sahar wordt alsmaar knapper. Op de eerste foto lijkt het net of hij in de camera kijkt, de showbink :D

Sahar is zo arrogant als dat ie groot is :))

Thx allemaal voor de leuke reacties.
Niks is fijner voor dat jonge spul om lekker puber te zijn en wij genieten er gewoon van :9

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:10

AAhh :(:) Mijn lievelingetjes..
Harry en Kiempje :Y)

haha, leuk isa!
Ze zien er knap uit!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:12

Leuke foto's komen er weer voorbij! Silvia welkom hier.

Bij jullie allemaal ook al weer zo in de winterse sferen? Onze bak is helaas al bevroren, maar hij was net helemaal goed gevlakt en aangereden, dus ze kunnen gewoon nog lekker buiten staan.

Ik vroeg me af wat voor dekens jullie op je arabier gebruiken. Bij Kiya schuift alles naar achteren. Dit is omdat de dekens van voor vaak niet genoeg dicht kunnen voor haar bouw. Zit er nu over te denken ze aan te passen maar ik ben erg benieuw dof iemand anders misschien nog een goede tip heeft qua dekens.
Wat ik nu heb liggen is HH, Pagony en een canvas deken. Ga op stal ook nog het 1 en ander proberen, onder andere Amigo. Zit zelf te denken aan een dek met gesloten voorkant of met een halve hals.
Dus: welke dekens hebben een mooie pasvorm en schuiven niet?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:30

Onze paarden staan eigenlijk altijd zonder deken, maar voor heel slechte dagen (heel veel regen en wind) heb ik een paar Amigo regendekens liggen. Deze dekens liggen echt super, ze sluiten iets hoger dan de meeste andere dekens.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:27

Rheal heeft dat probleem ook,, met echt alle dekens, hij heeft meestal maat 165/175cm maar ze zijn allemaal te groot bij de borst. Omdat het een draak van een knol is betreft dekens ga ik geen tig euro's neerleggen voor een deken die hij toch binnen een week al in stukken heeft liggen.

Dus ben opzoek gegaan naar dekens in lagere prijsklasse die goed aansluiten, en ja hoor gevonden, in Breda bij Superhorse. Het huismerk geloof ik. Super kwaliteit deken die van voor perfect past ;)

Rheal staat alleen met regendeken om zodra het weer slechter wordt, liefst zonder vulling. niet om hem dun in zijn vacht te houden, puur omdat een wit paard niet meer schoon te krijgen is (en de mijne is er eentje apart, hoe natter en viezer hoe beter)

Tja heb je een bruine lopen denk je dat je het daar niet zo opvalt, blijkt die nog grotere vuilak te zijn als de schimmel :o

Maar ik dwaal weer af :P probeer eens wat dekens uit, zo heb ik gehoord dat Rambo dekens ook goed aansluiten op AV's en idd de Amigo dekens. Zijn wel weer duurdere dekens die mijn schimmel iig niet waard zijn :+

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:38

Kiya liep voordat ik haar had ook altijd zonder deken maar toen kon ze schuilen. Nu kan dat helaas niet op onze stal waar ze overdag buiten staan. Omdat Kiya wel goed tegen kou kan maar niet tegen nattigheid toch een regendek erop. Als ze namelijk nat is en buiten staat gaat ze ontzettend verkrampen in haar rug. Dan heb ik een heleboel problemen met rijden maar vooral een paard dat niet lekker in haar vel zit. Maar als je eenmaal met regendekens begint zit je met echte guur weer al een aan licht gevoerde deken. 200 gram is wel de max voor mij hier.
Probleem is nu dat de dekens inderdaad voor open vallen en dan regent het in. Laatst was ze tot aan haar buik nat onder het dek en dat lijkt me rotter dan helemaal zonder dek.

Er zijn nu een aantal acties onder andere met Horseware dekens en dat scheelt toch aanzienelijk. Ook nog een actie met Chillton dekens: schijnbaar zelfde pasvorm maar voordeliger.

Waar ik over twijfel als ik zelf de dekens aanpas door de sluitingen voor te verplaatsen is dat de ruglijn dan helemaal niet meer mooi aansluit. Nu vind ik dat van de HH al niet echt maar schijnbaar bij een rechte ruglijn schuiven dekens ook sneller.

In ieder geval bedankt voor de reacties! Breda is alleen helaas wel erg ver voor mij vanuit kop randstad, maar zal eens die Amigo passen en rondkijken wat er nog meer op stal ligt.

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:39

Voor mijn merrie heb ik Amigo dekens. Dit zijn vrijwel de enige dekens die goed op haar aansluiten en niet gaan schuiven. Ze is bij haar schouders niet zo heel breed, waardoor veel dekens van voor te wijd zijn. Ook sluiten de Amigo dekens mooi hoog aan, waardoor er bij haar geen regenwater erin kan lopen. Verder is mijn ervaring ook dat het hele sterke dekens zijn, die niet zo snel kapot te krijgen zijn.
Ik heb de Amigo Turnout lite (ongevoerde regendeken) en de Amigo Turnout medium (200 grams regendeken). Succes, hopelijk vind je snel een deken die ze past.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:53

Voordeel van de deken die ik nu heb voor Rheal is dat dezee op 2 manieren te stellen is bij de borst, dmv clipjes en nog extra een gesp, dat scheelt weer met zelf knutselen (gezien dan de deken toch zijn dichtheid verliest)

Misschien kan je die op de website bestellen? Ben er over algemeen tevreden mee, goede prijs/kwaliteit verhouding, en zelfs betere kwaliteit als andere dekens die wat 10tjes duurder zijn. (uiteraard geen Rambo/Amigo kwaliteit, hoe stevig die ook zijn, geen deken bestand genoeg voor Rheal :()