[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:10

Dat was bij Maaike denk ik!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:36

Miranda, leuke foto's!! Hij ziet er goed uit, heeft ook zo'n zachte blik in z'n ogen <3

Kleintjes kunnen idd snel groeien, ik zie al een heel verschil met de mannen hier op 2 maanden tijd! Ik ben in blijde verwachting van een meetstok, dus dan kan ik het ook een beetje bijhouden.
Ik zag Set haar nieuwe halster, leuk! Alleen ziet ze er een beetje grumpy uit, maar dat zal hopelijk binnenkort opgelost zijn :+

Shanna, ik hoop voor je mee dat de manen stilletjes aan terug langer worden!

Amy, komt vast in orde! Idd je verwachtingen misschien wat bijstellen.

Hier gaat het zo stormen... Even nog de paarden gevoederd en de ezels op stal gezet.
Adje moest weer even gek doen <3 He's so cute!
Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:21

Gaaf dat Nas zo braaf was, Amy, heb mooie foto's van jullie voorbij zien komen op Facebook!

Zeker met zo'n jong paard lijkt het me juist ideaal om hem even een vakantie op de wei te gunnen, vaak worden ze daar alleen maar beter en sterker van.

Ahhh die lieve Setje met haar nieuwe halster.

Gaaf cadeau, Tieneke!

Leuk verslag en leuke foto's van de show, Shanna, je mag met recht trots zijn op je supermerrie!

Gaat lekker met jullie paarden, Ilona!

Ely is ook nog enorm gegroeid sinds ze bij mij kwam (ze was 2.5). Nou had zij het niet slecht gehad in de jaren ervoor zoals Blue, maar het is dus zeker mogelijk.

Gaaf dat jullie hebben gesprongen, Miranda!

Ben benieuwd of de selenium iets gaat doen voor haar manen, Shanna.

Hihi gekke Adje!

Vrijdag kijker gehad voor Doortje. Leuke meid, Doortje vond haar ook meteen leuk. Ze heeft zich echt zo super gedragen, netjes aan het touwtje met haar mee naar de paddock, daar zich supernetjes in beweging laten zien en weer netjes terug de wei in, echt een toppertje!
Zaterdag lekker naar Katja, Set en Blue geweest. Wat een heerlijke plek en superrelaxte paarden! Daarna nog even met Katja naar CSA Arabians (waar Ely gefokt is) geweest, mooie paardjes gezien, dus was topweekend!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:42

thanks voor het compliment <3 het was heel leuk! Lekker gelachen in de auto :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:42

Wat fijn Annika. Wanneer hoor je meer van haar?

Wat een weer! Snelweg stond onderwater. Alle paardjes staan binnen, vind het niks met dat onweer... Straks mogen ze weer lekker buiten spelen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:06

Hier is het zonnig en 22 graden :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:52

Hier ook een zonnetje en 20 graden. Het hele land schijnt onder water te staan, maar nergens last van hier :+

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:57

Hier in katwijk regent en stormt het zo wat

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:37

Ik heb nog geen zon gezien vandaag.. Alleen maar regen en onweer..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:10

Klinkt als een leuk weekend Annika, en wat super dat Doortje zo braaf was! Goed gevoel over?

Gekke Adje :P
Had je kado al gezien op fb, heel erg mooi, kan me voorstellen dat dat voor tranen zorgde.
Toen Nouz heel slecht ging kregen mn ouders bij een weekendje weg een hondenknuffeltje van het hotel. Stom toeval want die mensen waren helemaal nergens van op de hoogte, maar ik ben er nog altijd enorm blij mee. Idioot eigenlijk maar goed, het heeft me echt geholpen. En die lijkt helemaal niet op Nouz maar moest toen toch al huilen. Dus kan het me bij jou helemaal voorstellen :(:)

Hier was het ook echt verschrikkelijk :oo Vanmorgen was de zadelpasser er maar was werken met hindernissen, hoorden de bliksem gewoon vlakbij inslaan. Twijfelde erg om Nas weer buiten te zetten maar het was pas 11 uur en alle paarden stonden buiten dus om haar binnen te laten vond ik ook niks.
Ze was wel heel erg braaf, zeker met dat onweer. Ze bleek een enorm goed ontwikkelde trapeziumspier (op de schoft) te hebben en zadelpasser zei dat ze haar op basis van spierontwikkeling 6 zou hebben geschat :D Vorig jaar op de premiekeuring zeiden ze ook al zoiets maar toen zat ze ook knap in de bespiering. Maar blijkbaar is er nog een verschil tussen bespiering en spierontwikkeling :P Ook zei ze dat ze aan de bespiering die ze heeft kon zien dat ze haar rug goed gebruikt in de training dus dat was ook fijn om te horen, ook al let ik daar zelf natuurlijk ook altijd erg op.
Zadel kon voorlopig nog prima maar wel met een prolite pad eronder. Het was niet ideaal maar omdat ze nog zo jong is en zo gaat veranderen kon het op deze manier worden opgelost en door de pad zou ze geen last hebben van de minpuntjes van de ligging. Over ongeveer 4-6 maanden weer een check-up :)
Zadel was inderdaad iets te lang voor het mooie en de boom was iets te gebogen voor haar vlakke rug. Maar kon dus allemaal nog prima dus dat scheelt toch weer, had ik niet verwacht haha.
Ik had ook helemaal de goede singel voor haar, omdat ze een schuine schouder had lag het zadel iets verder naar achteren en de singelplek iets verder naar voren (althans, dat is wat er is blijven hangen bij me :+ ) dus een rechte singel is voor haar sowieso niks, ze heeft echt een anatomische nodig. Deze singel was een prima tussenstap, evt zijn er natuurlijk nog betere maar eerst maar eens kijken hoe dit gaat de komende tijd.
Dus viel allemaal weer mee. Ben in elk geval heel blij dat dat nu ook gecheckt is, hoef ik me daar geen zorgen om te maken :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:22

Kijk dat is fijn Amy. Bij die jonkies zijn prolites ideaal hoor!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:51

@Annika wat balen van het gebit van Dos, wel fijn dat je er dan eens naar laat kijken, kan het goedkomen?
@Amy zag fotos voorbij komen van het strand heerlijk hoor, gelukkig dat Nas weer goed is en gelukkig dat je zadel nog een rondje mee kan
@Lilian van jou ook stiekem wel jaloers
@Nicky wat vervelend van Dayem zeg...Fijn dat hij weer beter gaat, top dat je mooi vd kunt doen
@Kat jahoor weer zon uber gaaf halster, setje is weer lekker verwend zeg.
@Shanna bedankt, Asal gaat idd erg lekker op moment ben ook erg blij mee, kan me dat erg goed voorstellen hoor shanna het goedvoel als iets zo goed gaat, zo trots dat je dan kunt zijn en dan reageert iedereen ook nog zo leuk, vind jullie ook zon top stel, fijn dat ze zo makkelijk opsteld
@Tieneke wat mooi dat knuffeltje een look a like falco, whahah die foto van adje, lekkerding is het ook
@Miranda ook bedankt, verder nog wat anders voor je verjaardag gehad dan behalve een rits? Ennuh gewoon aan het springen he....ik zeg goed bezig
@Ilona heerlijk genoten van de paarden en weer een apk gehad ook wel fijn
@Tamara noah een diva whaha

Hier ff weer op mn roze wolk vanmiddag thuis gesprongen en voor het eerst een lijnte (stijl-oxer) en ja wel laag en merk aan assie dat het te laag is dus vd week maar een gaatje hoger proberen ze vind het zo leuk, geen top filmpjes wand heb mn telf op de bakrand gelegd.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:03

wat springt Asal netjes <3 Ik vind haar echt een prachtig paard.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:11

Aaahw kat thanx ben ook zo trots ze kijkt biet springt alles nooit gedacht zo het vertrouwen terug te krijgen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:52

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:06

Ik vind jou en Asal altijd zo'n ontzettend leuk team! Ze doet het echt top! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:13

Asal is zo knap zeg :)

Ben heel stil geweest, maar wil wel even delen dat m'n ouders vanavond hun pony hebben laten gaan. Ventje had sinds donderdag koliekerige verschijnselen en vandaag was het niet meer te doen :( Ventje had waarschijnlijk een infectie in z'n darmen die geklapt is.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:14

Oh bah!
Heel veel sterkte.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:15

Gecondoleerd en sterkte Lisa :(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:17

dank je wel, vind het zo rot voor dat dier. hij had een leeuwenhart(en napoleon complex ;) ) en dan aan zoiets stoms het leven verliezen...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:50

Wat een super leuke reacties dames echt bedankt, zelf zie ik altijd vanalles maar doet mij dan goed als ik zulke reacties krijg
@Woogy wat sneu zeg, wat een vechter va donderdag al, blijft toch rot werk, sterkte

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:40

Wat doet ze dat leuk Joyce! Super team.

Set is moe :P nog maar 3 weken. Morgen mag het komen!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:41

Jaa morgen mag het komen :j ze is langzaam bezig, ben benieuwd.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:42

Ja krijgt zo grotere tietjes?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:44

Ja die zijn ook vooral veel steviger, maar vooral de banden en vulva. Zou mij niet verbazen als ze bevalt met een niet mega-volle uier. En ik denk dat het veulen gedraaid is.