[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:30

Ik heb Ely altijd zonder dekens staan, die maakt een enorme berenvacht aan en aangezien we toch niet intensief rijden is dat helemaal prima.

Dos wilde ik ook zo houden, maar die maakt beduidend minder vacht aan en heeft het blijkbaar echt nodig. Die is zoveel gezelliger en actiever buiten nu ze een dekentje op heeft. Als het regent en waait draagt ze een 200 grams, anders draagt ze een gevoerde canvasdeken en daar is ze gewoon lekker warm onder. Ik heb nog een 100 grams om erover te gooien, ik gok dat ze het zo wel zou moeten redden aangezien ze dus al wel vacht heeft, maar gewoonweg niet genoeg.

Ik herken wat je zegt over Ken, yashilha. Ik heb hetzelfde met Dostawa, die ik vel over been in maart heb opgehaald. Ik voel me zo verantwoordelijk voor haar, wil niet dat haar weer hetzelfde overkomt. Maar 4 paarden hebben groeit mij ook wel een beetje boven het hoofd....

katjen

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:54

we hebben.de storm hier weer overleeft.
gelukkig geen schade hoe ia het bij de rest hier afgelopen .
en snap je helemaal net ken zit met ze grote zus in zelfde bootje .
we doen niks met haar zou haar de ook graag nieuwe huisje geven maar gezien haar gelijke achtergrond als ken is dat makelijker gezegt dan gedaan .

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:59

Lastig hoor, ik begrijp jullie dilemma's goed! Hier gelukkig geen schade, begon rond vijf uur wel keihard te hagelen en te onweren maar toen stond het grut alweer lekker binnen. Hopelijk is het bij iedereen goed afgelopen!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:02

Bij ons is de overkapping vd stro opslag weggewaaid gisteravond. Die stond achter de binnenbak. Platen van ruim 4 meter zijn over de binnenbak richting de voorkant gewaaid. Ik zat net in de auto ( god zij dank) toen er een enorm kabaal onze kant op kwam. Je beseft gewoon niet wat er gebeurt. Een van de anderen stapte net in haar trailer om voer te pakken toen er een plaat tegen haar deurtje aan knalde. Engeltje op haar schouder. Een auto is flink beschadigd. Trailers verder niet. En een puinhoop, poeh. Ik wilde de auto al uitspringen om naar de paarden te gaan en te kijken of een ander nog wel op haar paard zat. Mijn man greep mij bij mijn arm, mocht nog niet naar buiten en terecht natuurlijk. Degene die in haar trailer was kwam echt wezenloos naar buiten en stond tussen de chaos. Mijn man roepen dat ze daar direct weg moest en naar binnen moest gaan. In eerste instantie dachten we dat het dak van de binnenbak was. Tsja dan kan er nog meer komen. Achteraf was dat niet zo. Later besef je eigenlijk pas dat je door het oog van de naald kruipt. Ik liep drie minuten daarvoor nog rond met de hooikar. :\

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:06

Pff, das goed schrikken Jeanette :\ Gelukkig alleen blikschade!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:09

Jeetje Jeanette, dat is behoorlijk schrikken zeg!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:14

Ik zie een nieuwe aanmelding maar helaas geen foto van de nieuwe aanwinst van Kitty, maar welkom! Set staat deze winter zonder deken maar had m gister en vandaag wel even nodig :) Maar Groningen is nu echt gestoord qua weer.

Slettebek vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit sorry ik plaatste tegelijk met Jeanette en toen liep mijn pc vast maar wat verschrikkelijk schrikken zeg Jeanette! :wow:
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 06-12-13 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:19

Lekkere jas voor Set!

OOh sorry, wel gelezen maar niet gereageerd: welkom Kitty :D Mooie nieuwe aanwinst heb je, is dit een zoon van Stival?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:21

Jeetje Jeanette, wat verschrikkelijk. Flink geschrokken allemaal dus. Jij staat bij manege Veld toch? Lekker bij zo'n dijkje dus als je daar een windstoot hebt dan is het meteen mis.

Blij dat er naast blikschade verder niks is. Bij ons is de schade beperkt gebleven tot een aantal omgewaaide bomen...

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:22

niet alleen in groningen helaas net toch mega hagelbui wind en nu is weer droog en zon snap er niks van . gelukkig hebben jullie zelf niks jeanette blikschade is wel te repareren.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:24

Hier schijnt al heel de dag het zonnetje, met af en toe wat lichte bewolking, verder nog wel een stevige wind en ik vind het koud :brr:
Ik ben zo geen winter mens en eigenlijk vind ik de herfst ook weinig aan, kan wel weer dolgelukkig worden van het voorjaar, als de zon plots weer echt warmte afgeeft, de eerst knoppen uit de grond komen en als de vogeltjes hun typisch voorjaarslied gaan zingen, maar het liefst heb ik een zinderend warme zomerdag :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:41

Ik heb elke winter weer een down-dipje-depressie, niet per se vanwege de winter ik vind het niet erg maar blijkbaar heeft mijn lichaam er toch moeite mee.

gewoon omdat het kan, nog een foto O:)

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:47

Lekker ding toch he <3
Maar dat witte spul mag van mij weg blijven :=

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:26

Iloontjeehh, klopt, is inderdaad een zoon van Stival

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:27

Jeannette schreef:
Bij ons is de overkapping vd stro opslag weggewaaid gisteravond. Die stond achter de binnenbak. Platen van ruim 4 meter zijn over de binnenbak richting de voorkant gewaaid. Ik zat net in de auto ( god zij dank) toen er een enorm kabaal onze kant op kwam. Je beseft gewoon niet wat er gebeurt. Een van de anderen stapte net in haar trailer om voer te pakken toen er een plaat tegen haar deurtje aan knalde. Engeltje op haar schouder. Een auto is flink beschadigd. Trailers verder niet. En een puinhoop, poeh. Ik wilde de auto al uitspringen om naar de paarden te gaan en te kijken of een ander nog wel op haar paard zat. Mijn man greep mij bij mijn arm, mocht nog niet naar buiten en terecht natuurlijk. Degene die in haar trailer was kwam echt wezenloos naar buiten en stond tussen de chaos. Mijn man roepen dat ze daar direct weg moest en naar binnen moest gaan. In eerste instantie dachten we dat het dak van de binnenbak was. Tsja dan kan er nog meer komen. Achteraf was dat niet zo. Later besef je eigenlijk pas dat je door het oog van de naald kruipt. Ik liep drie minuten daarvoor nog rond met de hooikar. :\
Sta je bij manege Veld?
Daar vlak bij is mijn paard geboren..daar vlakbij is ook pas geleden een paard mishandeld hè..
Was wel schrikken van die platen, gelukkig niks gebeurd!

Ahh Kat, gewoon lekker rustig aan en jezelf verwennen met warme chocomel met slagroom! :j :(:)
De dames hebben lekker hun winterjas aan zie ik!
Wat ziet het er winters uit zo he, het was vanmorgen echt koud! :brr:

Hier is niks heftigs gebeurd met de storm, één vogelvoerhuisje gevallen.
En vanmorgen waren de paarden nog moe want ze lagen allebei nog te slapen. :D

Heeft iedereen een leuk sinterklaasavondje gehad?
Wij vieren het pas zaterdag want mijn schoonouders moeten vanuit Castricum komen.

Welkom Kitty, ik heb kennissen bij jou in de buurt met paardjes.
(kan je foto's niet zien..)

En dan nog een leuke foto van Nikita en Fuego! :D
Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:30

Leuk hoor Kitty veel plezier met hem!

Jep gisteravond sinterklaas gevierd, had Suus getrokken met lootjes dus kon me mooi uitleven op een aantal dingetjes die we nog nodig hadden voor de paarden hihi :D

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:28

Welkom kitty
Ik kan helaas je foto ook niet zien.
Leuke foto's van Set en Fuego
Jeannette balen zeg van de overkapping

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:30

Weet iemand hoe je van je mobiel filmpjes op YouTube krijgt?
Deze doos kan het natuurlijk weer niet vinden :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:32

yashilha schreef:
Weet iemand hoe je van je mobiel filmpjes op YouTube krijgt?
Deze doos kan het natuurlijk weer niet vinden :o

Volgens mij moet je dan eerst you tube op en dan 'live' en filmpje maken..maar ik ben niet bepaald een wizz moeder. :')
Gaat het al wat beter met schimpie, of ben je nog niet bezig met de medicijnen?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:54

You tube app op je telefoon zetten?

Leuke foto van El fiets en Nikita! :)

Nou, de koffer is weer thuis hoor, gelijk even wat foto op FB gezet *D

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:02

Nee ik sta niet bij manege Veldt. Is mij veel te druk met al die kinderen. Ik sta in de Noord Beemster lp een dressuurstal.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:13

Hey Miran :D ja gaat beter met Ken gelukkig.
Dat stomme luide borrelen is weg, hij is weer vrolijk en lekker aan het spelen( ik juig zachtjes )
En dat wilde ik nou laten zien haha
Ik heb die app maar kan echt niet vinden hoe ik moet uploaden :+ blond hè

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:12

Dat is wel schrikken jeanette! Hier geen stormschade gelukkig.
fijn dat het beter gaat met Ken!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:18

yashilha schreef:
Ik heb die app maar kan echt niet vinden hoe ik moet uploaden :+ blond hè

Ik doe ook altijd uploaden via m'n galerij op m'n mobiel, als je dan je foto of filmpje opent staan er bovenin 3 bolletje met 2 streepjes (in 'n soort 3hoek) en dan FB aanklikken :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:30

Welkom kitty
@miranda ligt er nu gewoon serieus sneeuw bij jou?
@jeanette bah wat schrikken zeg...niet leuk

Als\ cadeautje binnen voor me verjaardag Asal had een 300 gram deken op, we hebben een frisse stal en ze is geschoren maar nog maakte ze een bere vacht en ze had een stal deken en die is niet water dicht
jaja nu heb ik voor me verjaardag al vast omdat Asal het eerder nogdig is (en ik stiekem niet zo lang wachten kan) een Harry's horse deken met hals en die zit toch mooi alleen is de hals veeeel te groot even kijken of ik nog een kleinere kan krijgen of dat me mam die gaat vermaken ik ben er echt blij mee.