[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:38

Hey Rosequartz, welkom in dit topic! Tuurlijk kan je mee komen kletsen! Ik kwam ook buurten toen ik nog geen arabier had. Inmiddels ben ik al 2,5 jaar voorzien en ik ben nog steeds blijven plakken! Dus hopelijk kom jij ook zo succesvol buurten ;)

Om mijn kleine mutsje ook even voor te stellen:

S.A. Mishkaljiyah, ook wel Mish.
Afbeelding
Werd al verliefd toen ze uit haar mama kwam rollen. Over een weekje wordt ze drie jaar oud, wat vliegt de tijd. Samen zijn we vooral bezig met hele dikke maatjes worden en rustige voorbereidende dingetjes; knuffelen, wandelen, een rondje aan de longe, wat grondwerk hier en daar, en vooral veel lekker jong zijn :)

Wat vervelend zeg, al die zieke mensen. Allemaal heel veel beterschap toegewenst, hopelijk kunnen jullie wel een beetje van de kerstdagen genieten :) Goed voor jullie zelf zorgen hoor!

Yildiz, wat heb jij toch een fantastische paardjes, genieten hoor. Wat kan Tie hard dan! En toch zo fijn te rijden, dat is heerlijk :) Hopelijk is het bij Nour toch een stukkie consequent fijner aan de hulpen zijn en beter in de spiertjes komen enzo, dat je dan iets minder last van je rug gaat krijgen.
Die foto's die je van je knapperds post zijn wel zo gaaf he. Jazzy heeft zo'n chique koppie, wat een karakter zit daarop als je die zo ziet!

Marlijn, wat lijkt Shym me toch een heerlijk paard om mee te werken. Je verhalen doen me ook een beetje aan Mish denken, volgens mij lijken die twee qua karakter wel een beetje op elkaar :) Beetje mutserig en schrikkerig zo nu en dan van monsters om zich heen, maar als ze het vertrouwen hebben wel echt heel fijn om mee te werken. Mish is de laatste tijd veel relaxter geworden, sinds we wat meer met haar zijn gaan doen, zal met Shym wellicht ook wel zo werken.
Hij is ook zo mooi <3 Wat een lekker ding zeg.

Roma, wat is je schuilstal gaaf geworden zeg! Zo mooi ruim. Je paarden moeten misschien nog even wennen, maar wedden dat ze er straks blij mee gaan zijn! Heerlijk dat je je paarden dat kan gunnen :) Jullie hebben er wel hard aan gewerkt dan, als het frame vrijdag pas stond!
Hoe gaat het nu met Amir? Wil hij een beetje opknappen inmiddels? Pff en Almaz ook al, ze zijn lekker de pineut daar bij jou dus. Wat schiet het al op met Aziza, had niet door dat zij alweer zo snel aan de beurt zou zijn maar het is al bijna weer aftellen dus :) Spannend!
Hopelijk krijgt Fardani het fijn bij zijn nieuwe thuis, lijkt me wel moeilijk hoor om afscheid te nemen.

Joyce, wat heb jij toch altijd creatief haar :P

Ik typ snel weer even een updateje over Mish :) maar moet er nu van tussen. Ben in elk geval weer bijgelezen :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:46

Jaaaaa we willen weer n update hoor over je meidje Eline! Zo een knap meidje! <3

Hihi die Munir! Tis echt n clown he! Geweldig! :D
En ja idd, wat jij met je haar durft, echt vet! _/-\o_

Vandaag super fijne 22 km gemaakt met Lisanne op Tie en ik op Nour. En zero rugpijn! *\o/* Is denk ik echt opbouw en goed letten op beider houding. Super trots op gup. Tie was met tijd en wijle weer zo pushy (lees op kont van Nour douwen, voorop willen lopen, overal van schrikken). En m'n boef was uber braaf. Kon d'r heel dicht bij zich hebben (dat ik zelfs echt zoiets had van nou, kick that pony!) en was ook heel licht op m'n hulpen. En ja idd Joyce, hij heeft, zeker voor n hengst, echt n geweldig karakter, open en eerlijk en zacht.
Ik denk dat ik dit jaar trouwens echt voor een BM ga want t boomloos rijden op Nour (zo ook vandaag) bevalt echt goed. Hij reageert veeeel beter op boomloos dan m'n boomzadel BC.
Wat plaatjes van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedereen een fijne kerst gewenst! ❤️

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:11

Haha ik hou van aparte dingen met mijn haar inderdaad :D. Zo paars als nu heb ik het nog niet gehad, maar vind het wel gaaf! Ben alweer aan het bedenken wat ik hierna ga doen. In februari ga ik nog model zitten voor een kapperswedstrijd. Het thema is 'winter' en hierbij wordt haar, makeup en nagels gedaan, lijkt me erg leuk!!

Haha Munir is echt een mafkees soms. Vreselijk ondeugend weer momenteel :=

Haha, Tie de turbo erop! Heerlijk dat je zo met beide paarden op buitenrit kan! Ging je met Nour ook nog endurance wedstrijden rijden? Een BM staat ook nog op mijn verlanglijstje. Mijn BF gaat niet weg, is ook een heerlijk, zacht zadel.

Iedereen fijne dagen!

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:07

Haha ja dat kun je wel zeggen Joyce! Echte hair Queen ben je. Super stoer! _/-\o_

En over stoer gesproken, kijk Munir daar eens gaan! :wow: Mooi!

Ja dat was natuurlijk de bedoeling, dat ik met Nour zou kunnen starten. Ik heb paar weken terug dispensatie verzoek ingediend bij KNHS. De hele situatie uitgelegd met alle wedstrijd resultaten. Maar helaas, deze is afgewezen...
Dus nu Tie klaar stomen voor welgeteld 1 K2 wedstrijd. Het is niet anders. Maar gelukkig vindt Tie t geweldig!

Zijn jullie druk met kerst vieren? Het is zo rustig hier. :D
Hier ook hoor, lekker kokkerellen gisteren en vandaag gaan we uit eten, kan ik erg van genieten samen met t gezin.
Vanochtend nog wel Nour lekker in de bak gereden en wat plaatjes geschoten van Zahrakind.

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet wat t is maar ik krijg haar gewoon niet zoals ze is op de foto. Dus ja, Reindert moet maar weer eens komen of Maris.

Iedereen nog een fijne avond! :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:04

Wat een leuke plaatjes!
En wat jammer dat de KNHS je verzoek heeft afgewezen.. Je had toch wel al wedstrijden met hem gereden? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik zit even uit te buiken op de bank :D vanmiddag naar het strand geweest met onze hond! Was super leuk!!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:20

Ja ik leef ook nog hoor probeer telkens wat te plaatsen maar mijn comp werkt niet mee dus voor nu even een kleine post :o .

Hier lekker rustig met de kerst wel veel te veel gegeten heerlijk hoor maar ben het nu wel erg vol haha.

Morgen beloof ik een beteren post heb nog even onze leuke momenten met de paarden op bokt geplaats. Ik hoop ook echt de slechte van 2015 achter ons te kunnen laten en voor volgend jaar alleen goede te hebben :D .

[ITP] Dit was 2015!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:56

Hij kan heerlijk lopen inderdaad, thanks! :D

Daar zat ik inderdaad mee in gedachten, dat het verzoek was ingestuurd. Wat ontzettend balen dat het is afgewezen! Dan maar rustig aan Tie klaarmaken voor één wedstrijdje. Gaat het goed met het oog op die blessure? Mooie foto's van Zahra, ze is lekker wollig!! Klinkt wel herkenbaar, ik krijg Munir ook nooit mooi op de foto. Heb ontzettend veel foto's van hem, maar eigenlijk nooit eentje die mij aanspreekt. Terwijl hij juist zoveel uitstraling heeft :roll:

Ik ben aan het werk geweest deze dagen, maar nog wel lekker gegourmet!

Ik ga je topic even bekijken Gelske! Ik had eventjes geleden ook een jaaroverzichtje gemaakt :)

[EJL-ITP] When dreams come true... YMJ Arabians 2015

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:00

Het "uitbuik" topic hihi! :D Gisterenavond ook weer enorm genoten van heerlijk 6 gangen diner.

Ja Marlijn, klopt. Nour heeft vorig jaar Ridden class Amateur gereden en ridden class Tulip Cup. Super trots op m'n gup.
Was bedoeling om als ik genoeg puntjes had in de Endurance om einde vh seizoen korte K1 te rijden maar helaas, dat ging niet door. Hij is pas 4 dus ook niet echt heel erg verder. We zijn gewoon rustig bezig en vorig jaar heeft ook even gewoon geniksd, gewoon groot groeien. Voor de western was ie nog niet klaar maar wil dit seizoen toch nu wel starten met m en wat wedstrijd kms pakken.

Tie staat echt heel mooi in opbouwschema en loopt gelukkig als n trein. Vandaag weer heerlijk wat kms gepakt. :)

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:17

Uitbuik topic ja zou ie er echt zijn zo me niks verbaasen hier op bokt :D .

Yildiz weer heerlijk met je mooie dame op pad. Jammer dat je niet mag starten met Nour maar ja het blijft toch lastig met hengsten overal aan de ene kant niet eerlijk maar aan de anderen kant ook wel begrijpelijk. Hoe was het nu met het oogje van je kleine meid bruin is inderdaad een erg lastige kleur om te fotograferen je moet echt net het goede licht treffen. Ik heb dat met Dibah ook vaak onze witjes knallen altijd van het scherm af maar ook noor met haar vos kleur lukt bijna altijd. De ergste kleur is de peper en zout kleur nu van Jhadorah dat is echt niet te doen bijna zal blij zijn als ze wat witter word ;) .

Dat is echt een mooi over zicht Joyce echt knap gemaakt zo kundig ben ik niet. En wat leuk je haar maar gaat je haar daar niet heel erg dood van al dat verfen. En kleine Munir het blijft echt een lief poppetje om te zien lekker vrolijk.

Eerdaags weer de avontuuren van Mish altijd leuk .

Amir nog steeds zien en nu ook de kleine Almaz bah dat is echt niet leuk. De boot had ik nog niet aan gedacht Roma dat lijkt mij ook wel spanend komt vast goed ik ga duimen voor een goede reis. Geef jij dan FF Onze GEtjes een dikke knuf. Wat grapig dat Aleeyah er dan weer zo op loopt ja je blijft je verbaazen altijd hoe ze op dingen kunnen reaggeeren. Wat een prachtige overkapping heeft jouw vader gemaakt kan ik hem niet een tijdje lenen ;) .

Welkom Rose Qauartz spanend naar een mooie arabische dame kijken. Onze paarden komen regelmatig voorbij we hebben er zes waar we voorheen mee fokte maar daar zijn we vorig jaar mee gestopt.

En Kat Miranda waar zijn jullie ??? toch niet zo veel gegeten dat jullie niet meer kunnen posten ;) .

Vandaag weer een paarden daggie het weer was niet top maar ach ja. Eerst onze Dibah gereden er was nog iemand in de bak ze was wel voorwaarts maar wel lekker ruim in plaats van dat gedribbel. Toen mocht kleine Jhadorah met haar mama mee naar de bak het lopen naar de bak gaat nu echt top ze heeft nu door dat ze in de bak mag rennen niet naar de bak toe. Toen onze brave Sil gereden in de bak dat ging super wat kan die merrie toch heerlijk ruim draven. Er kwam iemand in de bak met een Fjord en een shet die hadden wel heel veel energie het meisje van de shet lag er meteen af en de Fjord die aan de longe liep sprong zowat over het hek heen en toen hij dat toch niet mocht viel hij bijna zijn eigenaar aan steigerend. Wat ben ik dan toch blij met mijn braafies :D . Toen met Sjaak en Qaseem naar de bak er was nog iemand aan het rijden dus de heren mochten eerst even grazen. Toen de bak leeg was heb ik ze lekker even laten lopen en wauw wat is dat genieten die twee samen. Het is dan toch even twee stoeren mannen bij elkaar zo mooi om te zien. Ik zag me al gaan met Erwin samen over het strand met die twee maar ja dat duurt natuurlijk nog even. Toen dacht ik het word tijd om naar huis te gaan maar daar dachten de heren anders over stelletje klieren uiteindelijk ze toch te pakken gekregen en konden ze weer naar huis en in hun warme stalletje.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:27

Goed, vooruit dan maar, Mishupdate :)) Was alweer een goeie 3 weken geleden ofzo dus dat mag ook wel weer :P

Even nadenken wat er sindsdien ook alweer allemaal gebeurd is.

Nou ja, we hebben sowieso eindelijk een fatsoenlijk hoofdstel voor Mishje. Ik had voor mijn verjaardag de Micklem gekregen, maar die paste niet goed en Mish reageerde er heel slecht op, hoofdschudden enzo. Dus na veel zoeken bij de Barefoot Contour Physio terecht gekomen. De kleinste maat is Mish nog aan de grote kant, maar hij past net en ze reageert er heel stabiel en superfijn op :)

Bovenste foto met originele frontriem, onderste met onze eigen, waarbij het hoofdstel ook fijner zit.

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast hebben we Mish voor de allereerste keer meegenomen op een bosritje. Als handpaard, want daarbij is ze vaak relaxter dan alleen aan de hand. Dan is ze lekker dicht bij Olina en kan ze een beetje steun zoeken bij d'r dappere vriendinnetje, en dat helpt wel. Dat was voor ons ook nog op een andere manier een first, want ik heb haar toen zelf voor het allereerst als handpaard meegenomen :) Tot nu toe heeft Desiree dat altijd gedaan omdat die daar iets meer ervaring en handigheid mee had, maar het gaat inmiddels zo goed en soepel dat ik het ook wel een keertje aandurfde.

Afbeelding

Ik kwam met een ongelooflijke grijns op mijn kop van de poownie af, want wauw, dat ging echt supergoed. Mish is zo braaf en stabiel, en Olina doet gewoon haar brave ding als altijd. Heerlijke paarden <3

Tussendoor nog een keer les met Olina gehad van mijn westerninstructrice. Ging best fijn, en ook zij is weg van Mish, haha. Die vond haar al heel volwassen ogen, en vond het echt haar smaak paard. Gelukkig maar, want daar zal ik later met Mish ook nog wel bij gaan lessen :=

Naast western zijn we op het moment veel bezig met een instructrice die ons lesgeeft in klassieke dressuur op de grond. Voornamelijk het voorbereidende werk: met kaptoom en later met teugels naast het paard op de grond aan het werk. Stelling, buiging, daarna ook dingen als zijgangen. Leren zien hoe je paard zijn lichaam goed gebruikt. Supertof om te leren op die manier naar je paard te kijken, heel leerzaam. Met Olina hebben we daar al een paar lesjes in gehad, en de laatste keer hebben we voor Mish ook een half uurtje puppyles ingepland :=
De instructrice was supervoorzichtig met Mish en ging eerst heel voorzichtig aftasten wat ze al kende. Eerst gewoon volgen aan de hand, en tempowisselingen aan de hand enzo... maarja, dat kent Mish allang := dus toen geoefend met positie nemen naast de schouder van Mish met lopen, maar dat kregen we er bij pony niet in _O- we hebben haar met wandelen net aangeleerd dat ze absoluut niet langs me heen mag lopen, en nu moest ze ineens wel met haar hoofd net voorbij me, haha, dat snapte ze echt niet. Dus de rest van de les bezig geweest met Mish aanleren dat het in dit geval wel mag als ik dat van haar vraag.
Als ze dat beheerst mag ik heel voorzichtig beginnen te oefenen met ook wat buiging in haar lijf van haar vragen enzo. Hele kleine beetjes, om haar langzaam bewust te leren worden van haar lijf.

Afbeelding

Zo leuk om te zien hoe graag Mish mee wil werken. We doen heel hard ons best om het behapbaar voor haar te houden, steeds met kleine beetjes, en dan gaat ze echt helemaal haar best doen en meedenken. Fijn dier.

En als laatste is ze vandaag weer een keertje aan de longe geweest :) achterkant van de pessoa achter haar gehangen. Zo konden we eens zien wat ze ervan zou vinden als er iets van een touw achter haar billen langs zou lopen. Dat willen we later natuurlijk er ook nog bij gaan pakken met de dubbele longe, dus dit is een relatief veilige manier om haar daar vast een keertje aan te leren wennen. Nou dat hebben we geweten _O- Stap en draf niks aan de hand, maar galop dikke vette rodeo, vier benen de lucht in en rug bol enzo :') :') :') jeutje. Maar daarna was het weer goed. Ze moest even weten dat ze echt nog wel kon lopen met zo'n ding achter d'r langs.

Afbeelding

Afbeelding

Dusseh, goed gevarieerd bezig geweest in Mishland!

Met tot slot nog een paar leuke foto'tjes :=

Mish op haar bergje:
Afbeelding

Kusss:
Afbeelding

Eeehhh.... :+
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:26

Afbeelding

Oh en deze :) Knappe kop. <3

Ra_chel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:54

Heb me een eeuwigheid geleden hier in het topic voorgesteld , helaas geen foto van onze Arab erbij, geen idee hoe ik dat via mn telefoon gedaan moet krijgen haha.
Onze Arab heeft helaas een licht graasvoetje, maar nou hoor ik dat dat bij Arabieren regelmatig voorkomt, is dat zo?
En op welke leeftijd maken jullie ze zadelmak? Want ook daar hoor ik veel verschillende verhalen over...
Alvast heel erg bedankt!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:29

Aah leuk verslag en lekker bezig met Mish! <3

:wave: Rachel. Foto's plaatsen is niet zo moeilijk meer hoor. Gewoon op die button drukken foto's toevoegen rest wijzigt zichzelf. ;)

Update Zahra: DA is net geweest voor t oogje van Zahra. Nou ja, twee oogjes want t andere is ook begonnen. -O-
Uiteindelijk in overleg voor gekozen niet door te laten spoelen. Schijnt geen fijne behandeling te zijn en Zahra vindt gedoe aan d'r hoofd prima als je maar NIET aan d'r neusvleugels komt. Dan verandert de prinses in een woeste heks!
Omdat beide oogjes nu lopen is t toch waarschijnlijk geen traanbuisding maar stukje weerstand/virus. Nu nieuwe druppels en even ondersteunen met heamolytan (in principe ben ik wel van t afharden en niet te veel ondersteunen etc maar dit duurt nu al zo lang)
en over week weer even evalueren. En es gaan werken aan desensibileren van d'r neus... :x

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:41

wat een leuke plaatjes komen er weer voorbij!

Bijzonder hoofdstel heeft Mish nu, ik kende het nog niet! Kan je de neusriem wisselen?

Wat balen zeg, die oogjes van Zahra.. Hopelijk is het zo eenvoudig en is het op te lossen met wat druppels/zalf.
Was een vitaminepreparaat niet nodig?

Schym heeft een graasvoetje en een heel stijl voetje. Maar dat komt bij heel veel paarden voor. Ze hebben mij wijsgemaakt dat het ook met de scheefheid van het paard te maken heeft maar of dat echt waar is weet ik niet.

Vandaag zou de hoefsmid komen maar die had autopech -O-

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:35

Hoi allemaal, ik meld me ook weer eens :wave: Ik heb weer een laptop, dus hoop weer wat meer aan te kunnen haken.

Ik ben toch zo jaloers op jouw ritjes he, Yildiz! Ik wil tzt ook een BM, maar dat zal waarschijnlijk pas worden als Euforio ook onder het zadel is, aangezien ik toch meer mijn pijlen op hem richt als rijpaard dan op zijn moeder :=

Munir ziet er goed uit, Joyce! Ik zag dat je Lazio aanbied ter dekking? Ga je hem zelf ook gebruiken met Yusraa of niet?

Leuk overzicht, je 2015 topic, Gelske!

Jullie gaan lekker met Mish, Eline! Zo leuk om te zien hoe jullie rustig aan steeds wat stapjes verder komen en het vertrouwen van Mish in jullie straalt ervan af!

Graasvoetjes is hier ook wel bekend om in de gaten te houden. En beleren doe ik het liefst op latere leeftijd (mijn merrie is beleerd met 4.5 jaar oud).

Ely is helaas weer aan het donderen met haar tanden. Ze maakt toch nog steeds proppen. Ik ben er een beetje bang voor dat de dierenarts, met alle goede wil van de wereld, het toch niet helemaal goed heeft aangepakt. Gelukkig is de tandarts bereid om na de vakantie met de dierenarts mee te kijken en hopelijk krijgen ze haar dan weer helemaal op de rit. Geeft wel stress, zeker omdat ik er toch vaak niet ben...
Bij Euforio is er bij een hengstveulen droes geconstateerd, dus even duimen dat Euforio dat niet oppikt. Ik wilde er morgen langsgaan, maar stel voor de zekerheid m'n bezoekje maar even uit...

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:37

Hallo allemaal! Wat leuk om al jullie prachtige paardjes te zien! Ik heb ook al zoveel zin in januari, ga ik weer bij een paar paardjes kijken.

Die manen van Jazzy Yildiz! Echt prachtig. Net Esmeralda. En wat een koppie heeft Fardani! Hij heeft veel uitdrukking in zijn ogen . YMJ Yusraa is ook echt een prachtig merrietje. Mooi hoofdje heeft ze. Mish had ik ook al zitten bekijken, zo'n leuk paardje. Leuk om te zien dat ze steeds meer vooruit gaat. Mooi hoofdstel ook! Lekker veelzijdig.

Ik hoop dat Zahra snel beter wordt! Arm meisje, lijkt me niet fijn al dat gedoe met de oogjes. Ach Annikab, dat is wel heel naar. Hopen dat het niet overslaat inderdaad..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:22

Ik ken inderdaad veel arabs met graasvoetjes. Heeft inderdaad met scheefheid te maken. Elk paard heeft een voorkeursbeen om op te staan, net als dat elk mens een voorkeurshand heeft om dingen mee te doen. Als ze de hele tijd op het ene been staan en het andere been zonder gewicht wegzetten, slijten de twee hoeven verschillend af. Daar komt het door.

Zadelmak maken knoop ik niet echt een leeftijd aan, dat gebeurt pas als het paard er aan toe is, lichamelijk en geestelijk. Zadelmak is Mish overigens al :+ zadeltje gooien we er al een poosje zo nu en dan op om te zorgen dat ze daar gewoon fijn aan gewend is.
Aan gewicht laten wennen sowieso pas als ze de drie gepasseerd is (volgende week is ze jarig), vermoedelijk ergens in de lente/zomer van het komende jaar (2016). Ruitermak maken zal daar vrij vlot op volgen verwacht ik. Maar voordat we echt dressuurmatig aan het rijden gaan verwacht ik dat het wel 2017 zal zijn. Ik ben er ook voor om met aan het werk zetten wat langer te wachten namelijk. Maar ze geniet er zo van om lekker met ons dingen te ondernemen dat ze dan dit jaar in de zomer wellicht al lekker mee kan op kleine buitenritjes met Olina enzo. Beetje balans vinden onder het zadel op rechte paden enzo :)

Marlijn, het hoofdstel is een Barefoot Contour Physio. Je kunt er net zulke veelzijdige dingen mee als met de Micklem Multibridle, misschien ken je die. Aan de bakstukken kun je allerlei verschillende dingen vastmaken. Er kan een brede neusriem aan (zie eerste foto), dat is een kaptoom en daar kan je ook teugels a la sidepull aan vastmaken. Is wel heel fijn met inrijden bijvoorbeeld, dan kun je teugels aan het hoofdstel maken maar het paard ook aan de longe hebben ondertussen.
Er kan ook een smalle neusriem aan, dat is alleen een sidepull.
Kan aan de bakstukken ook alleen een bit gemaakt worden, dan heb je dus geen neusriem.
Er kan ook een hackamore aan.
Heel veelzijdig dus, en de kwaliteit is stukken fijner dan de Micklem :) Neusriemen liggen heel stabiel en stevig.

Yildiz, wat vervelend zeg van Zahra. Hopelijk gaat het snel beter met haar.

Annika, wat leuk dat je weer meer mee komt kletsen! Dankjewel <3 we steken veel tijd in de vertrouwensband natuurlijk en ik heb ook het idee dat het heel fijn gaat. Leuk om te horen dat dat ook te zien is.

Jeetje, ik zal duimen voor Euf, droes is niet niks :( En proppen is zo vervelend en hardnekkig, ik weet er alles van. Lijkt me een goed plan om de tandarts ook even te laten kijken ja, ben benieuwd wat die ervan zegt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:25

Heeeey Annika! *\o/* Wat gezellig als je weer wat vaker meekletst! Hoe ist met je kleine mannetje? Of inmiddels niet zo klein meer?
Wat betreft de ritjes... Verhuizen? Bosrijke omgeving is goed voor kinderen om in op te groeien <<) :D
Vervelend van t proppen. Hopelijk zo met de TA erbij komt t goed? Twee zien meer dan een.
Pfff droes. Hopelijk valt t mee. Meer paarden hebben droes gehad dan je denkt. Maar n echte uitbraak zit natuurlijk niemand op te wachten. Hebben ze dat paard geïsoleerd?

Hier heeft Tie ook twee verschillende voorvoeten maar dat is dan nog niet meteen een graasvoet of een bokhoef.

Hihi ja Jazzy heeft echt vet dikke manen net als d'r zusje Zahra. Zit in die bloedlijn. Beetje pluizig en zacht ook. Al groeien ze niet echt goed, blijven aan de korte kant, zeker vergeleken met Zahra en de rest heeft helemaal lange manen.
Esmeralda? Is dat ook n schimmeltje?

Ja arme arme Zahra... ~~}> Haha zo zielig is ze niet hoor. :) Ze kent t zalven inmiddels wel en is ook vanaf begin aan geen probleem geweest gelukkig. Denk dat t misschien ook wel verlicht? Zal toch wel irriteren denk ik zon loopoog? Baasje is veel zieliger, die moet driemaal daags op en neer tussen de bedrijven door. :x
Gelukkig helpt Els ook mee scheelt weer een druppelbeurt. Super fijn.
Ja idd Marlijn, wat ik al aangaf, ik ondersteun met heamolytan. Super spul na periode van verminderde weerstand. DA vond t niet perse nodig maar ook niet verkeerd dus ff in overleg wil ik haar dat geven. Hopelijk vandaag in huis. Heeft Nour als jaarling ook enorm ondersteund toen hij een vrij heftige worminfectie had.
Dus hopelijk nu ook. We wachten af. Verder is ze gewoon even energiek en glanzend als altijd.

Ga an de arbeid. Fijne dag iedereen! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:15

Ik leef nog hoor en lees mee maar heb het te druk voor reageren op iedereen en ik wil niet alleen eigen dingen updaten, vandaar de stilte :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:05

Ja hier hetzelfde, vindt jullie nog steeds heel lief en lees ook mee op m'n mobiel maar het reageren is dan niet te doen!
Het is druk hier in Grunn! :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:55

Ik wil wel verhuizen hoor Yildiz :j Helaas zal dat niet de Randstad uit zijn (manlief heeft nog een zoon uit vorige relatie wiens moeder altijd in Rotterdam zal blijven, dus wil hij logischerwijs daar niet te ver vandaan wonen). Hopelijk wel ooit verhuizen naar een plekje met de paardjes aan huis, maar dat blijft nog even dromen.

M'n kleine mannetje groeit echt al kool, al bijna een halfjaar oud en 9.5 kilo zwaar. Hij doet het supergoed en ik geniet enorm van hem <3

Verder ben ik momenteel druk met het aankopen van een dekking hihi, hopelijk in 2016 of anders 2017 dekken!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:08

Annika, wat gaat de tijd toch al snel, je kleine al zo oud weer en zo groot! Wat fijn dat hij het zo goed doet :) En een dekking, spannend zeg! Ben heeel benieuwd wat het gaat worden!

Begrijpelijk dat iedereen het druk heeft :) zijn ook drukke dagen. Ik heb juist eindelijk wel meer tijd, haha.

Vandaag lekker met Olina op pad geweest. Onze bijrijdster helpt momenteel om een andere pony buitenrijmak te maken voor een klein meisje :) dus vandaag is ze voor het allereerst met die pony naar buiten geweest op buitenrit. Olina meegenomen als brave boscrosspony die het allemaal wel kent :)) Ging supergoed, heerlijk gereden.

Daarna Olina teruggezet in de wei, toen kwam Mish meteen knuffelen <3 Ik heb de allerliefste knuffelpoownie van de hele wereld <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:36

Afbeelding
Shuhb Aljassimya

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:39

Hehe ,ging lastig via mn telefoon, maar dan toch een foto van onze jonge Arab.ruin Shuhb aljassimya, shael dream desert× Es Fahima. Moet nog 3 worden en is nu ongeveer 1.46.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:43

Jeetje, wat is die al wit voor z'n leeftijd! Knap ding :)