[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:20

Teken hebben we hier toch al haha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:29

Wij ook op de wei maar dat komt wel door de wilde dieren, vooral als ze het voorjaar de wei op gaan krijgen de paarden teken..daar zit ik niet op te wachten dus behandel ik ze met Butox, dat helpt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:17

Is het eigenlijk mogelijk dat een jonge pony binnen korte tijd echt enorm groeit?

Ik herinner me nog dat ik in het begin Blue vergeleek met tot waar ze kwam tot aan mijn borst, en dat scheelt met nu wel bijna 10 cm en ik merk het ook als ik naast haar sta, het verschil! *\o/*

Willem ging net bosmaaien in de wei en Blue vond het eng dus die schoot bij Set in de stal, Set pakte Blue vol met haar tanden in de manenkam :oo Stoute Set.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:31

Mooi halster voor Setje.

En terecht dat je trots bent Shanna :)

Mooie foto kwam er trouwens nog langs op fb!

Helemaal niet erg om ze een aantal dagen met rust te laten Nicky. Ik was maar 1x in de 1/2 weken bezig in het begin. Je gaat snel te hard als ze zoveel aanbieden.

Weiland is hier ook bij boeren vanaf €100 per maand... Naast m'n stalling die door loopt wordt dat echt te veel.

Ik had vandaag weer helemaal m'n oude paard terug! Hij liep weer in versnelling 12 met me mee naar de paddock en stal met de bijbehorende streken. Zo fijn. Ook nog wat VD gedaan. In een half uurtje wijd staan, voetjes geven en buigen geoefend. Gek paard snapt het allemaal als je het één keer voordoet :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:34

In de leeftijd waarin Blue zit is het wel vaker dat ze snel groeien. :j
Als wij met de bosmaaier gaan zit Zosja er met zijn neus zowat bovenop.. :')
Set is niet gediend van die wilde dingen. :Y)

Dayem is gemaakt voor de vd. :j

Net wat foto's gemaakt van mijn favoriete onderwerp! :D
Afbeelding
Hij heeft een kol in negatief!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En wij hadden laatst nog gesprongen! :P
Hij vond het stiekem wel leuk!
Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:38

Set _O- gaaf zo met die muntjes!

Shanna kan me zo voorstellen dat je trots en emotioneel bent! Jullie hebben er hard voor gewerkt en dan zo'n dag als beloning is heerlijk!

Oren scheren blijft vaak een uitdaging :+ heb ook zo'n hekel aan pluizige oren...

Is er niks te regelen met je stal dan? Als je er niet staat hebben ze ook minder kosten aan je natuurlijk. Kan me voorstellen dat je wel een reservering moet blijven betalen maar dat zou niet het volle bedrag mogen zijn als je er niet staat.. als je dubbelop moet betalen kan ik me voorstellen dat het een beetje te gek wordt.

Nas aan het werk gezet vanavond in de round pen. Hadden alleen op den duur akkefietje (ze wilde veulen kijken en draaide om). Na een paar pogingen haar terug te draaien waarbij ze gewoon door me heen liep was ik het zat en ben ik over gegaan tot voorwaarts oplossen :+ flink door gezet alleen overdreef de diva het flink en ging errug hard. Zag haar een pas overslaan rechts achter maar ze leek goed te lopen. Rustig laten draven niks aan de hand, maar toen ik haar bij me riep trok ze wel even gewicht eraf. Nogmaals rustig laten draven en niks aan de hand, op harde uitgestapt ook niks te zien maar op stand weer even gewicht eraf.
Er zit daar ook een litteken van die wond (plus verdikking maar da heeft er naar gekeken en zegt dat het littekenweefsel is en geen kwaad kan) en een wondje van toen ze de eerste dag even niet het betegelde stukje vooraan de wei zag :+ toen ik beide plekken ging behandelen merkte ik dat die laatste iets bloedde, dus misschien plekje open gesprongen en daardoor last?
Ik ben zo'n neuroot op het moment -O- was verder nergens warm en op stal en met de stal in draaien was er niks meer aan de hand.
Maar goed, verder wel fijn gewerkt! Ze begint heel goed op haar gemak te raken en heeft het volgens mij prima naar haar zin hier :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:45

De stalhuur loopt hier gewoon door. Die huur is natuurlijk exclusief hooi, stro, voer, etc dus eigenlijk logisch. Maar ik durf het vooral niet. De kans is te groot dat hij flink uit z'n dak gaat. Als hij alles gaat overbelasten zijn we nog verder van huis...

Hè wat naar van Nas... Blijven soms van die onhandige puppy's... Morgen ff aankijken.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:51

Van wondjes etc wordt mn pis niet lauw meer na alles wat ik met Umoyax heb meegemaakt maar dingen die ik niet zie vind ik momenteel zo eng. Zal allemaal vast meevallen maar toch.

Maar gaat ie nu nooit eens lekker uit zn dak dan? Vind altijd dat dat erbij hoort, paard moet gewoon even flink gek kunnen doen :) ontwikkelen ze ook goed van!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:55

Ja hoor, zeker wel. Hij zou op een land komen met een ander paard, gescheiden voor de draadje. Dat gaat natuurlijk niet goed. Bij twijfel niet doen, ik krijg dan altijd spijt van m'n keuzes...

Begrijpelijk hoor Amy... Moest ook steeds aan jou denken dinsdag in de kliniek...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:57

Wat is Fu ineens wit!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:20

Hij is altijd witter aan deze kant, ik zie dat ik alleen foto's van links heb. :)
Maar dat idee had ik dus van Set, whaha!
Zijn voorpluk is ook witter dan zijn manen. :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:23

Miran, nog gefeliciteerd!! Leuke foto's van Fuutje, stoere springfoto!! :D

Nicky, lastig dat je niks geschikts kan vinden. Uit zn dak gaan, tsja als ie nooit op een groot land staat is die kans zeker aanwezig. Is een afweging die je moet maken denk ik :) Noah staat al jaren op een groot land, en die crosst ook wel eens lekker heen en weer op topsnelheid (met z'n kudde mini's achter hem aan :)) ) Maar omdat hij het regelmatig doet en zelf goed aanvoelt wanneer het kan heb ik er geen problemen mee.
Leuk is dat VD-en he! :D ik moet het ook weer een keertje oppakken, doe het de laatste tijd zo weinig!! Kleine kunstjes wel, maar het liggen heb ik denk ik al 2-3 maanden niet meer geoefend :x

Nas was een diva, stom dat ze wel even een misstap maakte. Morgen even aankijken, lastige paardenkinders!

Noah loopt weer fijn, vandaag even drama met achterwaarts oefenen. Hij draait naar rechts weg met achter, en als ik dan zacht mn been aan leg wordt meneer toch pissig!! Net een merrie :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:28

Thanks Tam!
Haha, jij ook al een merrie.. :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:10

Katja: Had destijds een warmbloed merrie die maar liefst 25 cm in 10 maanden gegroeid was. Het kan dus wel. Betekend voornamelijk dat ze te kort zijn gekomen.
Al moet ik wel zeggen dat Arie in januari nog 1,38 was en nu al 1,48...en die is niet bepaald iets tekort gekomen...spreek m'n eigen theorie tegen ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 05:16

Verbaast me niks Lisa, ze is ook veel tekort gekomen, nooit ontwormd en slechte voeding (volgens mij). Blue is natuurlijk al bijna 2,5 dus had minder extreme groeispurts verwacht. Denk dat er echt bijna 10 cm bij is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:17

de warmbloed waar ik het over had was 2 en haast 3 toen ze wegging kwam als net geen 1,40 en ging weg met 1,60

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:54

Thanks dames wederom voor alle lieve woorden! :* En voor het lezen van m'n lange verhaal :list: :')

Miran nogmaals gefeliciteerd hè! Enne goed dat je jezelf nieuwe ritsen voor in je laarzen cadeau hebt gedaan! Moet kunnen!

Ilona jij ook nog bedankt he voor je lieve berichtje! Wat fijn dat de paarden het allemaal zo goed doen! Oren zijn inderdaad lastig.. Ik mocht eerst niet eens bij Shief der 3e oor op een relaxte manier knippen en nu mag ik alles scheren en ook der oren :P (Niet de binnenkant hoor, begin ik niet aan)

Kat heeft gezellig bezoek gehad en vandaag weer :D Leuk! En Set met kuren :P Haha ergens wel herkenbaar hoor de jonge tink in het groepje met Shief en de oude tink krijgt zo nu en dan ook een snauw :P Die oudjes moeten zich vast afreageren ofzo :')

Dayem die VD leuk vind! Fijn hoor als ze zo snel en leergierig zijn :j je kan volgens mioj een hoop leuke dingen met VD!

Miran ik vind Fuego er al een stuk slanker uitzien! Goed hoor +:)+ Knappe kerel en wat stoer dat jullie gingen springen!

Wat vervelend Amy, maar kan gebeuren hoor! Hoe ging het vandaag?

Haha Noah net een merrie! Ik denk dat Noah echt in veel zichten op Pers lijkt :j Ook zo'n goedzak met merrie trekjes :P

Kat ik heb geen idee met groeien eigenlijk! Ja groeien in de breedte :Y) Maar dan eigenlijk inslinken haha

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:15

Ik was vandaag trouwens met Piefie een lekkere rit naar duin :) ze krijgt nu 3 weken die selenium preparaat, en weet niet of het daardoor komt maar ze was hyper de pieper haha zo schattig. Druk maar ze blijft ontzettend braaf, gekke combi.. Maar een paar kreeg gingen we bijna opstijgen :')

Ook eens kijken of we verschil merken met dressuren en longeren of ze sneller los is, dat zou wel echt super fijn zijn :) Dan werkt die selenium preparaat wel goed voor haar spieren
Manen zijn gelukkig niet erger geworden, ziet er heel rustig uit. Dus afwachten of het terug gaat groeien *fingers crossed*

Tis trouwens wel een muts hoor haha ze vind dat opstellen nu zo leuk om te doen.. Ik hoef maar met m'n hand omhoog (dus zonder halster, zonder zweep etc) en hup ze gaat staan en zet der hals erop :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:57

Wat is het hier stil :P

Fijn Shanna dat ze lekker gaat. Geef je die selenium voor d'r manen? Hoe was het eigenlijk afgelopen met dat gedoe met het drinkwater van de paarden?

Weer lekker wat VD gedaan. Hij heeft er zo'n lol in. Voorbenen kruisen en naar achter als ik aan z'n staart friemel zitten er ook al in!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:03

Leuk Nicky :jdat naar achter als je aan zijn staart zitten ik niet, is dat niet onhandig als je om andere redenen aan zijn staart moet zitten?

Lekker een duinritje Shan! Hoop dat het selenium helpt.

Annika was hier gisteren, erg gezellig!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:07

Lekker geponyknuffelt? :)

Hij mag er natuurlijk alleen op stemhulp doen ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:33

Hihi gekke Shief. Klinkt heerlijk duinrit! Hoop dat selenium helpt ben zelf nu biotine aan het geven nadat diverse mensen me erover tipten voor de manen.

Dayem wordt goed in VD. :)

Nas liep gisteren wel goed dus pak van mn hart. Maar ze is wel sloompies in het werk en wil ook niet echt showen. Volgens de osteo was ze wat slap (maar niks geks omdat ze jong is en niks doet) dus misschien komt het daar door en verwacht ik nu te veel. Denk ook dat ik Umoyax zijn vuur en werklust gewoon mis, de balans is weg en die moet ik weer zien te vinden.
Maar morgen komt zadelmaker en mijn instructrice komt mee dus ik hoop dat die me op weg kan helpen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:39

Ja dat van de stemhulp zei je er niet bij :P

Vervelend van Nas dr sloomheid, komt vast wel goed!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:52

Nicky Shief krijgt de selenium preparaat omdat haar selenium gehalte te laag bleek uit bloedonderzoek. Lab zegt zelf dat haar manenuitval niet door een te kort selenium kan komen (kan wel bij een overschot aan selenium) maar stiekem hoop ik dat het er wel door komt :p

De te lage gehaalde selenium en nu dus dat preparaat gaat wellicht/hopelijk ook werken voor haar spieren :) te kort selenium resulteert vaak in een paard die lusteloos, stijf en stram is. Lusteloos is ze nooit geweest maar wordt nu dus zacht gezegd hyper haha.

Amy ik geef ook biotine maar dan ter stimulatie van de hoefgroei. In biotine zit ook selenium dus daarom was ik bang voor een overschot van selenium en dus manenuitval. Zou dus wel ergens uitkijken dat ze niet teveel selenium binnen krijgt want dan gaat het je niet helpen voor betere manen hihi :p

Nicky wat bedoel je trouwens met gedoe met drinkbakken? :p je bedoelt vast iemand anders haha

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:56

Aha :)

Oh wie was dat ook alweer? Daar was het drinkwater voor de paarden niet goed maar de boer wilde er niets aan doen ofzo?