[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:38

Ze heeft hem vorig jaar niet eens op gehad. Jaar daarvoor maar heel kort, maar dat was ook omdat ze toen veel minder vacht had aangemaakt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:43

Dikste die ik heb is de 280.
Moet alleen een keer nog een dunne onderdeken aanschaffen.
Heb nu een 200 maar vind 480 iets te veel.
Of ik koop een keer een 320/380 deken.

Heb pas uit nood maar een 100 gram deken outdoor bij EJ gekocht.
Helaas zonder uitgesneden schoft maar lag wel mooi...

Heb graag dekens van diverse grams :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:53

Bij ons is alles 200 of 300 grams, en ze dragen maar 1 deken tegelijk :+

ik ga van mijn principes afstappen en een veulen onder een deken zetten dit jaar :oo in de nacht iig. al moet ik die er eerst maar eens aan laten wennen natuurlijk, geleidelijk aan. Dat word spitten tussen de dekens naar ini-mini-maatjes :')

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:55

Dankjulliewel!

Voor hem gaat er echt een wereld open. Zoveel nieuwe indrukken!

Ik ben ook van mening dat hij geen deken nodig heeft en lekker vacht aan mag maken. Al staat hij hier 24/7 buiten met schuil mogelijkheid. Hij gaat van het weekend een poosje naar een vriendin straat verderop, omdat hij daar dichter langs de weg staat en daar een hoop (onbewust) kan leren. Hij gaat dat samen met shet heen. Alleen daar geen schuil mogelijkheden, dus waarschijnlijk even regendeken op.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:55

ShamalArabs schreef:

ik ga van mijn principes afstappen en een veulen onder een deken zetten dit jaar :oo in de nacht iig. al moet ik die er eerst maar eens aan laten wennen natuurlijk, geleidelijk aan. Dat word spitten tussen de dekens naar ini-mini-maatjes :')

daarom wil.ik dekens van div grams.
Ben te lui om er meerdere op en af te doen:)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:59

Barcelano schreef:
ShamalArabs schreef:

daarom wil.ik dekens van div grams.
Ben te lui om er meerdere op en af te doen:)

indeed. ik zou er niet aan moeten denken om steeds dekens te moeten wisselen, zeker niet meerdere per paard :+ Nou dragen de meesten geen dekens meer, alleen de oudjes als ze die nodig hebben, maar goed :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:00

Dan,heb je er een dag taak aan met meerdere paarden:D

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:03

Hier staat alleen aaziez onder een deken 200 gr en voor de winter heb ik een 500gr voor hem .
Ja hij heeft echt koud vorig jaar was hier min 26 dan staat hij het liefste in huis hahaha mijn grote mietje.
Verder gaan de merries als vriest onder een deken van 150/200 gram en de andere hengsten/ruinen ook.
Maar die van mij hebben op aaziez na dan nog nergens last van me merries lopen nog in hun zomer vacht.

En jess snap je helemaal hoor ik ben ook lui wat dat betreft

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:04

ShamalArabs schreef:
Bonjoy schreef:
Ah oke, meende dat die 'L-vorm' niet meer bij jullie hoorde omdat ik daar in die keren dat ik langsreed geen paarden zag staan ;) Staat wel eens een shetje en ander klein ponytje toch?

>;) :?
Als jij daar een shet en een kleine pony ziet, dan zit je totaal ergens anders en niet bij ons.

Jullie stal eigenaar heeft toch een shet??

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:04

Dat probeer ik mensen weleens te vertellen dat inderdaad alles boven de.380 voor temperaturen zjn die wij hier niet kennen:p

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:06

Welkom Kitty! Leuk paard heb je :)

Yusraa staat nog steeds dekenloos, geen centje pijn :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:07

Bonjoy schreef:
ShamalArabs schreef:

>;) :?
Als jij daar een shet en een kleine pony ziet, dan zit je totaal ergens anders en niet bij ons.

Jullie stal eigenaar heeft toch een shet??

nee :n zijn dochter heeft een Welsh pony.
verhuurder overigens, staleigenaar of houder is ie bij lange na niet.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:08

Iets kleins in ieder geval. Welsh, mag ook.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:12

Bonjoy schreef:
Iets kleins in ieder geval. Welsh, mag ook.

dat is er dan toch echt maar 1 (+ 3 knalwitte geiten die je écht niet over het hoofd ziet in het groene gras), dus als jij 2 kleine pony's ziet staan zit je echt verkeerd. En die staat ook echt niet op de L-vorm. Hij heeft een stukje van 3000 m2 voor 1 Welsh en 3 geiten sindskort, maar niet bij mijn L-vorm in de buurt. Die staan ook niet achter gaas maar achter lint.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:15

Het is alweer even geleden dat ik langs reed, zal de volgende keer ff checken ;).

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:29

Ow vandaag kwam ik tot de conclusie dat ik dan misschien een #care -houding heb wat het weer betreft, maar dat stro krijgen en uitladen etc toch niet heel handig is met storm en regen :Y) Ik belde om te bestellen: of ik het die dag nog nodig had? :j JA, als het kan graag (anders had ik 1 baaltje zo opgehaald als het niet kon zodat de rest morgen bezorgd kon worden :+ ). Dus ik hang op, steek een sigaretje op en hang even onderuit op de bank... Heb mijn sigaret bijna op word er aangeklopt :oo
Damn dat was snel :j hij wilde het bij ons hebben voor de storm op zijn piek zou zijn :+

Dus ik heb me voorgenomen om het anderen niet meer zo lastig te maken en volgende keer op tijd te bestellen en niet als ik tot de conclusie kom dat ik een halve baal te kort ga komen met bijstrooien die dag :Y)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 02:31

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 02:36

Hahah kan me voorstellen dat hij het daar wou hebben voor de storm :') Het ging hier in het zuiden aardig tekeer ook :oo

Mish met een deken :') Ben eerruug benieuwd wat ze ervan gaat vinden hihi!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 02:55

Wel een topvent hoor :j

ja ik ben ook heel benieuwd, ik hou het eerst even bij een fleece in de nacht, even zien hoe ze dat oppakt. Ik had in het begin nog echt het idee dat ze meer op papa leek dan op mama, maar hierin is ze toch duidelijk een kind van shanaya :')

Hoewel het vooral de combi kuray x shanaya is, of nu kuray's zoon x shanaya. Want de eersten en die van hallim etc hebben dat nooit zo gehad.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:45

Zo hier zijn we weer, jullie praten wat af en heb netjes bijgelezen.
Hier de storm overleefd tot nu toe, maar het is hier nog but weer met veel wind en regen bah.
Halsters heb ik ook jaren, die van Ya al 14 jaar.
Bonjoy ik was ook vroeg begonnen met dekken bij Yashilha toen met de gedachte als het niet lukt
Dus eind maart begonnen en gelijk de eerste keer raak :+ gevolg 2 maart al een veulen en een hap sneeuw buiten
Was niet erg fijn haha
Ik twijfel om Ya nog 1x te laten dekken volgend jaar, maar manlief is dan hard dan moet Ken weg dus ben er totaal nog niet uit.
Wat is verstandig mmmm eigenlijk wil ik Ken niet kwijt
Wil niet dat hij nog een keer zo verwaarloost word en het is een erg bang en onzeker paardje
Houd ook niet van vreemden mensen ( behalve Nicky dan daar reageerde hij heel goed op :D hè Nicky!!!)
Normaal vliegt hij door de bak en staat hij in stal tegen de achterwand of achter mij als ik er sta
Dus moeilijk moeilijk moeilijk hahaha als ik dit type denk ik al Ken blijft en dat zal ook wel zo blijven ;)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:54

Haha ja Kennie is leuk!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:15

Dekens stapelen vind ik ook echt verschrikkelijk.. ligt ook nooit echt lekker voor mn gevoel. Voor umoyax komt er nog een 400g, maar das mietje eersteklas. Zqal met hem nooit eerste keer deken vergeten ook, half uur heeeel voorzichtig checken wat ie nog kon bewegen :') maar goed, hij wilde daarna wel weer vrolijk naar buiten dus so be it :p
nas was heeel makkelijk, maar daarna nog maanden aan het miepen geweest hihi.

:') die arme mensen stro bezorgen in de storm :=

Kan me voorstellen dat je dat lastig vindt helemaal als Kenchy niet makkelijk te plaatsen is. Zo'n paard zou ik idd ook liever zelf houden.

Mish onder dek, spannend!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:15

Mish onder een deken,jong geleerd is oud gedaan ;)
Amyz daarom, bij de gedachte alleen al lig ik al wakker :+ ik voel me 1 van zijn bescherm engelen haha.
En Nicky heeft gezien dat hij echt heel erg heeft geleden ook lichamelijk.
En het is zo'n vreselijk lief paardje.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:23

Princesa gaat binnenkort ook onder de 400 gram. Ze heeft dit jaar werkelijk NUL haar aangemaakt. Beetje expres gedaan omdat het wat handiger is met rijden.. Ze staat nu onder 300 en dat is voor nu nog prima.

Afgelopen zondag werd er weer een compliment gemaakt dat ik haar zo netjes had geschoren... Om even een indicatie te geven dat haar zomervachtje er dus gewoon nog op zit..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:26

Waarom ga je Mish 's nachts onder een deken zetten? Ik heb lang getwijfeld met Jas maar hij heeft blijkbaar een functioneel vachtje want hij heeft het niet koud, is super op gewicht (vorig jaar nog wat schraal) en ik wil er geen mietje van maken :') Heb dus alleen een regendekentje aangeschaft die hij op heeft bij veel regen en wind. Ben benieuwd waarom jullie de andere kant van mijn twijfel kiezen :)