He Joyce wat een lastige beslissing! Wel heel goed dat je het welzijn van je paardje voorop staat
Dames... Ik ben met vlag en wimpel geslaagd voor mijn proeve van bekwaamheid, en dus geslaagd voor mijn opleiding!!
MirandaMalik
Geplaatst: 22-05-13 14:48
Joyce. wat lastig dat je zo'n beslissing moet gaan nemen.. Neem er gewoon de tijd voor,je vind vast een goede oplossing!
Baukje, dat was wel even een stunt! Het grote nadeel van fietsen, een boobytrap als ze omvallen. Gelukkig valt het mee met zowel vriendin als paard! Silver loopt dapper door haha!
Annika, ik denk ook dat juist in het begin een grote verandering is in het lichaam en dat het na een tijdje minder gaat schommelen.
thanx allemaal. Ik denk dat we met de fokkers gaan overleggen dat ze fijn de zomermaanden bij hun op de wei gaat dan haal ik haal de winter weer lekker naar huis. Mocht er iemand voor komen die haar een 100 sterren huisje bied of de fokkers willen haar terug komen dan kan dat ook maar ik wil eerst kijken of ik op deze manier iets afstand van haar kan doen. Zal wel flink brullen worden
Barcelano
Geplaatst: 22-05-13 17:56
Als je het zo kan oplossen is het toch top:)
peach2001
Geplaatst: 23-05-13 10:33
Zo. met dream ben ik er hoor. na pakweg 9 maanden is ie nu een dikke bespierde tank die niet meer angstig en onzeker is, die je overal kunt aanraken etc. hij werdt zelfs zo mans dat met het oog op mijn fysieke en dat ie toch niet kan blijven we hem gister wilden laten ruinen. 2x een roes gehad, voor een paard bedoeld zwaarder dan hem, toen toch maar narcose ingespoten, ook voor een zwaarder paard. maar hij ging niet. ja hij ging wel neer, maar kwam steeds terug op. Dat was wrs 1 van de snelste castraties ooit, alles afgebonden want tijd om te kneuzen etc was er niet. ik lag op zijn hoofd en alle 4 de benen vastgebonden maar niet te houden... paar keer gelanceerd of gewoon opgetild geweest.... hij was woest en brak er dwars doorheen. Nog voor de touwen los waren stond ie alweer, dwars door de struiken heen (hij heeft meters gemaakt joh), op de stenen, dan weer op het gras terug, hij ging alle kanten op en weigerde toe te geven aan de narcose etc. maar hij is nu een ruin. De DA heeft er heel wat gehad, maar nog nooit zoiets meegemaakt...
Vrijdag wordt taffie gekeurd en daarna ook geruind. Dat is ook een dikke bespierde tank, maar wel een stuk makkelijker dus dat zal wel gewoon staand worden.
Gisteraaf natuurlijk dream binnen en 3 dames, en toen kuray door het smalle pad erlangs, die is normaal als eerste dus dan reageert ie wel even als er ineens paarden binnen zijn, dus ik joeg hem door, ging prima, tot het laatste waar ie even oppompte en ik weer een zwiep met het touw deed om hem door te jagen (pap had hem, die is dat niet zo gewend met die mannen), toen haalde hij uit. vol in mn gezicht en tegen mn pols. ik stapte wel opzij en achteruit en deed dus ook mn arm omhoog, maar was blijkbaar niet snel genoeg en net te dichtbij. Normaal haalt ie alleen uit als ie zich mans gedraagt, dus op zich een normale reactie als ie zich oppompt voor hem. ik wist het ook dat ie het zou kunnen doen. stom. Ben er ook niet helemaal bij de afgelopen weken met mn hoofd.
Njadien is 23, van de week DA erbij ivm koliek, luistert ie naar het hart... Dringend advies om geen inspanning te vragen, hartkleppen lekken behoorlijk. Erg veel ruis, erg nare geluiden. Na het afspenen mag ze slapen, geen nieuwe winter meer voor haar.
Umoyax heeft erg last van zn hormoontjes Was vorige week paar dagen niet geweest en dat merk je dan gelijk.... Ging m binnen halen, kwam ie paar keer overeind, de kneus. Niet eens naar mij gericht, maar naar geluiden iets verderop, daar werd ie boos op geloof ik Gelukkig issie verder dan wel zo dat hij netjes afstand houdt... En paar dagen later, na dus een paar dagen er weer zelf bij te zijn, is hij gewoon weer kipmak aan de hand.
Ik ben eergisteren gewoon naar de voorpremiere van Fast & Furious 6 geweest Een vriend van me heeft getunede auto en de club waar hij bij zit was uitgenodigd, auto's staan er dan om de sfeer te maken zeg maar (deel 5 stonden ze er ook). En ik mocht dus mee Niet echt bn-ers gezien, wij mochten de film zien na hun, mocht wel over de rode loper Heb toch altijd een voorliefde gehouden voor auto's.... T is wel grappig, die wereld en ''onze'' wereld lijken best heel erg op elkaar. Hij gaat ook naar shows met zn auto, ook errug dure hobby, herkent mensen aan hun auto (ohhh die hoort bij díe auto, dan weet ik wel wie je bedoelt!), hecht wereldje. Best grappig, ik zie echt veel overeenkomsten, alleen hebben zij showauto's en wij showpaarden
och gossie Liza van Nasheet zei dat ze misschien goedkoop gezelschap voor hem wilde zoeken maar ik denk dat die meer een jonkie zoekt.
IlonavL
Geplaatst: 23-05-13 11:39
Umoyax wordt een echte vent, haha. Steeds dat wisselende weer ook, Remoyo is ook niet te genieten nu dat het steeds zo regent ga je Umoyax showen dit jaar?
Barcelano
Geplaatst: 23-05-13 12:46
Jeetje SH dat was me een castratie wel dan. Mirka moest met de foto's ook 2 x bij gespoten worden met het gewicht van een kwpner.
Als je minder lekker in je vel zit ben je vaak net iets trager...ook al voelt het voor jezelf niet zo. Ik merkte het weleens onder het zadel dan...
Hengsten gedrag kan bij sommigen er al vroeg inzitten. Zie het bij het veulen van die vriendin...die kan dus gewoon niet met de merrie de stal in lopen. Veulen komt op haar af recht omhoog...Bij mij had ie al lang op zijn rug gelegen Ik heb ook gezegd mss is het wijs om deze vroeg te castreren.. En uiteraard nu al goed opvoeden...maar ja wie ben ik
Annikab
Geplaatst: 23-05-13 14:12
Poeh ShamalArabians, dat is een heftig verhaal! Hopelijk herstellen jij en de mannen snel!
Begin toch wel een beetje de kriebels te krijgen, Dos is weer dikker geworden op haar buik... Ook heb ik begrepen van een vriendin die haar van vroeger kent, dat mevrouw altijd heel aanwezig hengstig is. Ze is nu ruim 8 weken bij me en nog geen enkel teken van hengstigheid gezien terwijl ze bij ruinen staat. Ik hoop het zo van niet, maar krijg het wel een beetje warm nu...
Heb je zelf al eens wat gevoeld op haar buik? Op een gegeven moment kun je het veulen duidelijk zien en voelen bewegen (omdat je zei dat je niet wilde laten opvoelen)
Barcelano
Geplaatst: 23-05-13 14:20
Mss ondanks dat het niet makkelijk is toch maar een echo? Des te eerder ben je er bij en kan je het voedsel rantsoen beter aanpassen.. Die merrie bij wie ik was waken die drachtig was , was ook ondervoed geweest...veulen kwam er super gezond uit..
Annikab
Geplaatst: 23-05-13 14:21
Ik heb de dierenarts toen hij er was wel laten voelen en hij dacht toen een veulen te voelen bewegen. Ik zal morgen eens even goed de tijd nemen om te voelen, ben vaak te ongeduldig
Barcelano
Geplaatst: 23-05-13 14:27
Annikab schreef:
Ik heb de dierenarts toen hij er was wel laten voelen en hij dacht toen een veulen te voelen bewegen. Ik zal morgen eens even goed de tijd nemen om te voelen, ben vaak te ongeduldig
Haha, en dan merrie brok voeren of geef je dat al om haar aan te laten komen?
Zo, ben ook weer helemaal bijgelezen Jullie gaan hard!
Vervelend al die zadelproblematiek! Ik heb op het moment een Barefoot Arizona op proef voor Yus. Zo op het eerste oog bevalt het goed!
Annikab
Geplaatst: 23-05-13 15:01
Ben heel benieuwd hoe de Barefoot je bevalt Joyce, wil je me dat nog laten weten? Wil er denk ik op termijn ook 1 voor Ely.
Grappig is dat we al eerder een merrie hebben gehad die nadat we haar gekocht hadden een dikke buik kreeg en er echt uitzag alsof ze drachtig was. Iedereen was er ook van overtuigd dat ze haar buik zagen bewegen, het veulen aan één kant zagen liggen etc. Uiteindelijk toch maar gescand en zij was leeg...
Barcelano
Geplaatst: 23-05-13 15:05
Ik had op een gegeven moment bij Mirka ook echt zoiets van Ze kreeg zelfs vocht platen...maar achteraf kan dat ook van haar lichamelijke klachten zijn. Ze werd al dik op lucht
DMHorses
Geplaatst: 23-05-13 16:26
Ojee spannend.... Op zich hoef niet altijd veulen zien te bewegen hoor, ik heb het tenminste niet altijd waargenomen, ik heb zelfs een keer een merrie met 9 maanden nog laten opvoeden omdat ze er niet drachtig uitzag, daar kwam echt een ini mini veulentje uit! Opvoelen zou voldoende moeten zijn om te zeggen of ze drachtig is of niet....
Morgenochtend maar even de dierenarts bellen om te overleggen wat wijsheid is. Ze zal namelijk verdoofd moeten worden en voor zover ik weet is dat niet goed voor het eventuele veulen.