Hier de personal assistent van Yildiz wat betreft de paarden, deze foto had ik nog niet gezien. Een familie eigenschap dus....
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-14 15:10
PA van Yildiz.... Klinkt goed Renate, die ga je nog heeeeel vaak terughoren mhoehaha!!!
Leuk Bella! Idd, al wat op t oog en welke kleur? Op de site van hobbyhorse heb je zon kleurenschema bij kleur paarden van kleur showkleding, misschien een tip?
Raven heeft een lolleje met zich zelf gehad door heel gek te doen en heel hard te gaan rennen met het nadeel dat die weer kreupel was. Nu een paar dagen rust gehad en loopt gelukkig al beter dus vanavond maar weer door met het opbouw schema. En ik kreeg als aanrader om silicahorse te gaan geven voor hem dus daar heb ik een fles van besteld. Hoop dat die dan wat harder opknapt .
Wetsernfriek
Geplaatst: 14-05-14 21:24
Ik wacht op de toestemming van de eigenaar, want het is niet mijn veulen!!
mvg Glenn
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-14 23:11
Ha ja, heel begrijpelijk Glenn! Wij wachten vol smart nog wel wat af, komt goed!
Gelukkig gaat het wat beter Joyce! Wat is dat voor spul? Heb er nog nooit van gehoord?
Is voor de hoeven maar ook voor een betere botstructuur. Hoor en lees er alleen maar goede berichten over. En het kan geen kwaad om te geven. Ze geven het ook bij paarden met artrose die het na gebruik weer beter doen. Patrick heef Raven gister weer gereden en hij loopt gelukkig weer goed, nu verder opbouwen dus ben benieuwd wat die volgende week gaat doen als die 3 minuten mag gaan draven.
Grister heeft Amy Yack geschoren man wat kan dat een monster zijn zeg. Als die er geen zin meer in heeft laat die dat heel duidelijk weten. Maar ja hij staat er gelukkig netjes bij voor de show zondag en ben zo benieuwd naar hoe ze het samen gaan doen. Ik mag lekker aan de kant kijken.
bella24
Geplaatst: 15-05-14 10:32
Ik hoop dat Raven snel hersteld. Heeft hij een ernstige blessure gehad?
Yildiz, dank voor de tip van het kleurenschema! Ik had hem al wel eens gezien maar weer vergeten. Ik weet dus echt nog niet welke kleur. Ik zat zelf aan lichtblauw te denken. Heb ooit een lichtblauw halster voor hem gehad en dat stond erg goed. Volgens het kleurenschema moet ik aan rood, roze, paars of blauw denken.. Pfff... Ik vind de meeste showblouses lelijk dus dat maakt het ook niet makkelijker. En ik had eigenlijk bedacht dat ik niets in het zwart wilde maar vanuit een bruine basis (dus bruine broek, schoenen, cap) en dan blouse en blanket in een kleur die bij bruin past... Ingewikkelde opgave
bella24
Geplaatst: 15-05-14 10:33
Gisteravond weer een fijne les gehad van Alice. Laatste tijd veels te weinig les gehad (tijdgebrek) maar nu besloten om weer iedere 14 dagen te lessen. Gelijk weer een nieuwe les geprikt!
Bimmetje
Geplaatst: 15-05-14 11:13
Wat fijn Bella! Nu weer lekker lessen. En ja die opgave van show kleding blijft een hele klus. Ik vind ook heel veel showkleding echt niet mooi. Dus als ik iets moois zie, koop ik het meestal meteen. Kleurenschema's kijk ik allemaal niet naar. Ik bepaal zelf wel wat ik vind staan en wat niet.
Raven, wat balen dat die slimmert weer eens uit zn dak was gegaan. Het lijkt wel of hij zelf niet beter wil worden. Ik heb zelf ook nog niet van dat spul gehoord en baat het niet dan schaad het niet he. Hopelijk is ie snel weer aan de betere hand. Fijn dat Yack zo braaf was haha. Nou ja een beetje karakter mag ook wel toch? Ben benieuwd wat hij zondag gaat doen!
Prachtige foto yildiz! Miss Plumeau haha heerlijk! En zondag met Nour op pad, ben heel benieuwd.
Zo vandaag weer voor het eerst rijden na een week water ellende. De bak is nu weer goed droog en te rijden. Verder niet veel doen vandaag. Bijkomen. Ik ben weer helemaal OP.
Bimmetje
Geplaatst: 15-05-14 18:03
ik heb echt heerlijk gereden vandaag. Na een dikke week vakantie, liep ze vandaag echt de sterren van hemel. LOVE MY ARAB
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-14 18:31
Lekker bezig dames! Aan de kant staan lijkt relaxed Joyce, maar ik vreet mezelf dan juist op, omdat je niks kunt DOEN, grrrr! Ben benieuwd hoe de mannen het gaan doen. Film je t want schiet niet op als ze gelijktijdig moeten, blegh!
Haha, Jes tuurlijk bepaal je zelf wat staat of niet, maar vind dat schema wel een inspiratie en je ziet meteen wat welke kleurcombi doet. Zoek nu dus naar een Royal blue showblouse, nergens iets moois te vinden... Maar we hebben nog wel ff haha!
Tijdgebrek... Ken t! Heb t keidruk met werk en gezin, pfff... Echt veel te weinig voor de horsies. Maar dat komt goed, ooit!
bella24
Geplaatst: 15-05-14 19:00
Hebben jullie dit weekend show?
Ja, hier sinds paar maanden met eigen bedrijf gestart en twee kinderen (2 en 4). Ook structureel tijdgebrek! Maar nu weer even bewust tijd maken voor paardlief!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-14 19:05
Ja Joyce en Pat doen mee met de Amateurkeuring in Houten. Er is dan ook premiekeuring daar waar ik met Nour aan mee doen.
Ik zal het proberen te filmen Yil maar heb alleen me foon daar voor. Ach ik maak me niet druk zolang ze maar een leuke dag hebben samen. Voor ons hangt er niks vanaf het is nog niet voor het echie alleen wil ik wel kijken als die nu goed comentaar krijgt of ik hem wel een keer kan laten showen op een officiele show.
Waar kan ik dat kleuren schema vinden? of ben ik nu echt heel blond
bella24
Geplaatst: 16-05-14 11:49
Bij de homepage van hobby horse en dan onder dress for succes!
Yildiz en Joyce, heel veel succes en veel plezier in Houten!
bella24
Geplaatst: 18-05-14 10:36
Coole foto van je american arab. Ze ziet er goed uit! Grappig dat er zoveel verschillen zitten in 'bruine arabieren'. Die van mij is weer een heel ander type met andere uitstraling.
Veel succes in Houten vandaag!!
Wetsernfriek
Geplaatst: 18-05-14 20:03
Zo, Nada, verandert zeg, ze krijgt sterke spieren, dat komt zeker ten voordele in de reining!
Hier onze kleine spruit, (Shamilah ) heeft de stop, de rundown, en de wissel al onder de knie, en speedcontrol en cirkels, kei grappig!
die vetrekt, en gaat sneller en sneller, slaagt alles, toe en hup poep naar beneden, achterhand eronder en hup terug andere kant, Malha kan haar haast niet volgen!
Ze heeft juist erge diarree want Malha is erg hengstig, dus imodium gegeven, maar ze weet er niet van, integendeel is miss attitude en go for it!
ja in bruine, is er toch zo verschil, een vriendin van mij met haar nieuwe quarter merrie show me tonite gaat in het zwarte mayatex, roodbruin kralenshowhoofdstel, roodbruin blue ribbon show zadel, en zei showblouse zwarte met weinig, bling, maar hééél mooi! Echt heel knap!
Ja glenn ze komt en is idd heel goed in de bespiering. Maar goed daar word ze ook op getraind hey Gister weer les gehad en wederom was mijn juf zeer tevreden. Ze gaat heel goed jes: waren haar woorden en ja dat is ook zo. Ze gaat zeker goed. Alleen nu nog iets cooler worden in de kop op wedstrijd. Dus koilometers maken!
Wat leuk is dat he dat jonge spul. Ik vind het altijd heerlijk om te zien. Krijgen we ook nog nieuwe foto's glenn?
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-14 07:03
Jaaaa ben ook benieuwd naar foto's! En hard genieten van dat jonge spul!
Ze ziet er idd top uit Jes! Heerlijk dat t zo fijn gaat. Had ook niet anders verwacht hihi.
Gisteren een ontzettende gezellige en leerzame dag gehad in Houten bij de premiekeuring. De keuring zelf was streng en ze vonden m eigenlijk nog wat jong (conform leeftijd dat wel) en toen Nour ook nog eens super slecht liep op t harde, vond ik het toch wel spannend. Was volgens hun te wijten aan de smid (achter te lange tonen) waardoor hij zichzelf aantikte. Nooit opgemerkt en bij nadere inspectie ook niets hiervan te zien. Ook thuis liep hij weer prima op t harde? Dus denk eerder dat het kwam door gladde ijzers, ongelijke ondergrond en voorzichtigheid. Los in de bak binnen ging het super en liep hij weer als n kanon! Gelukkig...Nour heeft z'n (voorlopige) premie op zak! Na afloop nog uitleg gehad wat heel leerzaam was. Kreeg het advies het rustig met hem aan te doen en op te bouwen.
Ze waren gisteren erg karig met de premies. Ben daarom best trots op de (voorlopige) premie van zon jonkie. Nu nog het veterinaire gedeelte in Utrecht en hij is goedgekeurd voor de dekdienst!
Deze week moet Jazzy hengstig worden als het goed is, dus Fingers crossed!
Toch goed gedaan! Zo'n jonkie zal het ook allemaal best indrukwekkend vinden!
'Onze' stal heeft het ook weer goed gedaan: Ves en Bib allebei Nederlands kampioen dressuur, Z1 en M2!
Ik heb gisteren mijn eerste les van Alice gehad, het hing van eyeopeners aan elkaar Daantje heeft het er moeilijk mee, maar hij deed zo z'n best
bella24
Geplaatst: 19-05-14 09:47
Gefeliciteerd Yildiz met Nour!!!
Glenn, ik ben benieuwd naar een plaatje van de showoutfit die je beschrijft. Heb je vast niet maar zou het graag voor me zien Nog hard op zoek naar inspiratie voor een outfit
Wat leuk Marije! Ik had het woensdag nog heel eventjes met Alice over jou, toen ik vertelde dat ik een dagje met je mee ging lopen. Ze zei al dat ze bij jou les ging geven