Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:13

Ik meld me aan als collega showhalster maker!
Ik zit er klaar voor en heb de handleiding voor het maken (terug)gevonden hier op Bokt.
Ik heb rode wol, een ketting en een extra ring..ornamenten komen later wel.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:20

Amalarab schreef:
Ik meld me aan als collega showhalster maker!
Ik zit er klaar voor en heb de handleiding voor het maken (terug)gevonden hier op Bokt.
Ik heb rode wol, een ketting en een extra ring..ornamenten komen later wel.

Knutsel ze ;) we zijn benieuwd naar jouw resultaat :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:56

Dankje Rhea!
Heb inmiddels een zere rug en een middagje knutselen achter de rug....
Heb de rode wol niet gebruikt want daar was minder van dan de blauw met zwarte. En tis toch je eerste probeersel....(heb achteraf gezien wel genoeg denk ik)
Maar dankzij de goede handleiding en aanwezige spullen in huis ging het toch heel goed! Ik bleek van die tandjes te hebben en zo, zaten aan een ketting die ik in Italië kocht, ding zat toch al nooit echt lekker dus heb m gesloopt. Toen vond ik nog een ring met allemaal blauw-zwarte kraaltjes. Die ook gelijk ontmanteld tbv mijn projectje...
Morgen ga ik het passen want paard staat niet aan huis.
2 vlechten waren al dik genoeg trouwens en voor de stevigheid heb ik er synthetisch band achtergenaaid met de naaimachine.
Hier de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XGKRZJ4S.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GCJAJDU6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WVGMR73H.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ORP7RUK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VWUAPVPI.jpg

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:43

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:20

da's mooi geworden Amalarab.
en veel oogjes, zie ik. :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:08

jokari schreef:
da's mooi geworden Amalarab.
en veel oogjes, zie ik. :D

Hehe dankje, vond het toch wel zo toevallig dat dat allemaal al in huis lag. De ketting had ik al tijden terug gehaald voor/door dit topic, maarja daar bleef het steeds bij.
Die wol kwam bij iemand van zolder. Die had opgeruimd en donderdag een tas met spullen aan ons gegeven waaronder die wol. Toen moest ik natuurlijk wel aan de slag. Het lot ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:24

Ziet er mooi uit! :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:29

Ziet er netjes uit ;) leuk gedaan met de oogjes. Het is neit zozeer de ketting die te lang is, het halster zelf had 2cm aan beide zijdes korter kunnen zijn (net 2 vingers onder de bovenkaaklijn ;) ) Dan komt de neus beter uit :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:14

RhealLover schreef:
Ziet er netjes uit ;) leuk gedaan met de oogjes. Het is neit zozeer de ketting die te lang is, het halster zelf had 2cm aan beide zijdes korter kunnen zijn (net 2 vingers onder de bovenkaaklijn ;) ) Dan komt de neus beter uit :)

Bedankt voor het advies, dat kan ik in het vervolg voor deze merrie doen, mijn andere merrie (de AV) heeft een groter hoofd dus dat zou zomaar perfect kunnen passen! :D (nog niet geprobeerd)

Dankje Bonjoy!

Zijn er nog meer creaties 'geboren' de laatste tijd?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:14

Ik ben druk bezig met meerdere dingen gelijktijdig :o :P ik ben er nog niet over uit wat ik met mijn oranje tuig wil, toch wat grotere opvallende (ovale) kralen of toch maar de kleinere ronde. Al wel heb ik het zwart/gouden halster verweg afgewerkt, heb alleen nergens de juiste goudkleurige ketting kunnen vinden :o

O ja die foto zou ik ook nog plaatsen, ff snel van me telefoon plukken ;)

EDIT hierbij 2 snelle pics die ik gemaakt had. De ketting mist en tevens de 2 'knopen' aan beide zijdes voor klosjes die erop en af kunnen, inmiddels al wel eraan hangen.
Afbeelding
Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 04:30

ziet er ook knap uit RhealLover. Maak je ook een fotootje met paard ?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:05

Niet echt showhalster gerelateerd, maar ik ben vanmorgen geslaagd voor mijn auto theorie! :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:24

Proficiat Joyce :D nu op naar de praktijk ;)

Foto's te paard komen zodra ze uit hun mega vacht zijn, halster verdwijnt nu in die teddy's :+

Ben inmiddels er toch aan uit wat ik met het oranje tuig doe, kleine ronde kralen en borsttuig is inmiddels ook weer verder klaar op de klossen na. Halster wat er bij hoort is in de maak. Dus zodra ik weer wat verder ben komt er een update ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:34

Mooi Rhea! Die ringdingen zijn ook een mooie basis, zoiets moet ik ook maar eens kopen. Wat voor maten heb je bij dit halster gebruikt? Het lijkt wat sympathieker als je een band over de neus hebt ipv die ketting. Dat vind ik mooi aan die stijl die jij nu hebt gebruikt.
Ben benieuwd naar het oranje tuig...

En knap Bonjoy! Ze maken het steeds lastiger geloof ik...

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:00

Maten verschillen vaak per paard. Dit halster heeft een wat kleinere kopstok ongeveer 85cm lang meestal lig ik op 90cm afhankelijk van het paard, deze is voor Shaikyria dat is een jaarling dus kleiner hoofd :)
Ook bij het maken van halsters is de kennis, Meten is Weten, van toepassing. ;)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:43

Mooi Rheal lover! Echt een chique combinatie! Ik heb meestal rond de 86 cm voor een volwassen paard, maar het kan erg verschillen.

Op het moment ligt het bij mij een beetje stil. Laatst een opdracht gedaan voor een halster in turquoise zoals ik die hier wel eens heb gespost.
Verder ligt het een beetje stil. Ga nog wat nieuws voor Kiya maken voor de amateurkeuring. Ook restanten en oude projecten opruimen (Oeps, Joyce ik ga snel uitzoeken en maak snel foto's!)

Als dat allemaal done is dan wil ik graag een rijsetje maken. Ben helaas erg druk vanwege start nieuwe stage. Lees nog wel mee hoor!

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:59

waar kopen jullie al die spullen? en flosjes kan ik nergens vinden :( maken jullie die zelf ofzo?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:03

Ik koop vooral veel via internet, en stofjes op de markt ;). Kwastjes zijn eigenlijk heel makkelijk om zelf te maken.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:45

welke site? en hoe maak je kwastjes?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:22

Kijk even aantal pagina's van het topic door, voor al in he begin staan zeer veel nuttige tips hoe je bijv klosjes kan maken.

Spulletjes zijn vooral te vinden op de markt en hobby winkels. Als je echt online wilt shoppen is sayila een aanrader.

Ik heb toch ook een vraagje, zat op de site van RJ tools te kijken voor ringen maar zit te twijfelen welke maat ik moet nemen, moet net groot genoeg zijn dat er een hengstenketting door past. Welke maat ringen gebruiken jullie?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:33

hi, ik kan de foto's niet zien van de uitleg op pagina 1

welke maat moet je voor het bakstuk voor een av en de neusriem

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:13

waar kan je musketons kopen en waar heb je die leuke halve maan kralen gekocht?? (van blz 1)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:18

Romana lees het topic even door of gebruik de zoekfunctie, dan kun je al heel veel informatie vinden. Ook staat er op de WIKI een uitleg van Bonjoy hoe zij haar halsters maakt.

Die foto's van de eerste pagina zijn van ruim 3 jaar geleden. Ik wordt er telkens over gepbt maar ik heb die foto's NIET meer, dat is ook de reden dat ze niet meer online staan. Als je de tekst leest kun je vinden dat bijna alles van dat halster van de markt kwam.
Maten en sites voor benodigdheden zijn al vaker keer gegeven. Leuk als je ook komt knutselen maar steek even wat werk in het doorlezen. Iedereen doet het weer anders en Bonjoy heeft een mooie uitleg gemaakt die je in de wiki kunt vinden, maar eigen creativiteit komt er ook bij kijken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:44

Jalenka_Kiya schreef:
Romana lees het topic even door of gebruik de zoekfunctie, dan kun je al heel veel informatie vinden. Ook staat er op de WIKI een uitleg van Bonjoy hoe zij haar halsters maakt.

Die foto's van de eerste pagina zijn van ruim 3 jaar geleden. Ik wordt er telkens over gepbt maar ik heb die foto's NIET meer, dat is ook de reden dat ze niet meer online staan. Als je de tekst leest kun je vinden dat bijna alles van dat halster van de markt kwam.
Maten en sites voor benodigdheden zijn al vaker keer gegeven. Leuk als je ook komt knutselen maar steek even wat werk in het doorlezen. Iedereen doet het weer anders en Bonjoy heeft een mooie uitleg gemaakt die je in de wiki kunt vinden, maar eigen creativiteit komt er ook bij kijken.

sorry, maar ik ben pas net op bokt en wist niet eens van wiki. Ik zal zoeken en 252 blz. vond ik iets te veel om door te lezen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:48