[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:04

Nou idd Gelske, iedereen hele fijne dagen gewenst! ❤️
Jee ook flinke griep? Echt klote, ben al lange tijd niet zo ziek geweest... Weer n beetje opgeknapt? Wel super fijn dat je de horsies beetje in beweging hebt kunnen houden, dat schiet er hier dan bij in... Al denk ik niet dat bepaalde iemanden (Tie) daar nou echt heel veel problems mee hebben. :')

Vandaag mooi in opbouw 20,5 km gereden. Op t harde zand vond mevrouw Tie t geweldig om 45 km/u te gaan, heerlijk haar ook weer terug te rijden. Zo een fijn paard te rijden, ach in alles wel. ❤️

Afbeelding

Stom, maar je gaat altijd vergelijken he.
Na 20 km had ik geen last van m'n rug met Tie (loopt vlak). Met Nour nu wel op
15 km, geeft hoger op. Maar jee, vandaag toch wel heerlijk gereden met m in de bak met z'n favo merries. Hij was echt wel jolig in t begin. Maar eenmaal door, jee zo n fijne jog, lope, nja... ALLES! Maar tis nog nie consequent dus daaraan werken...

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:10

Och.. Die griep.. Het lijkt wel hardnekkig dit jaar. Hebben jullie de keelontsteking variant gehad?

Strand rit, klinkt goed!

Yildiz, lekker aan het rijden +:)+

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:49

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik alvast mag aansluiten bij dit topic. Ik ben nog opzoek naar mijn Arabisch sprookjespaard. Om later mini - sprookjespaarden mee te fokken, maar allereerst om veel plezier van te hebben. (De financiën moeten het natuurlijk wel toelaten om meerdere paarden te houden, nu red ik er ééntje.) *\o/* Ik ben al twee stallen langs geweest en in januari volgen er meer.

Ik hoor ook echt veel mensen over de griep.. Ik heb er gelukkig maar een mini versie van gehad. Hoe voelen jullie je nu? Wel vervelend zo net met de kerst.. Hebben jullie vrij of dat niet?

Wat heerlijk zo naar buiten Yildiz! Ziet er erg gezellig uit. Ik was zelf ook bij de open dag, maar ik kende nog zo weinig mensen. Werd er een beetje verlegen van haha. Ik vond de keuringen nog het meest interessant, samen met de lezing. Daar wel echt veel van geleerd. Nyhla heeft een knap koppie trouwens! Jeetje! Mooi groot oog, en mooie dish. Gaat mooi paardje worden denk ik. :)

Ik hoor wel of ik welkom ben! Anders kom ik terug als ik mijn sprookjespaard gevonden heb.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:17

Rosequartz, wat mij betreft ben je welkom :o heb je al bij paarden gekeken? En wat wil je er graag mee gaan doen?

Vandaag met shympie schriktraining gedaan :):) het is een fijn paardje! Beetje snuiven maar wanneer hij zag dat die enge monsters mij mij niets deden vond hij het aardig goed :)F
Beentjes weer geprobeerd op te tillen, ging ook redelijk.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:25

Welkom!
Ik zal vanavond ook even uitgebreid reageren en mijn paarden voorstellen :)

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:27

Gezellig! Ik wil lekker veel naar buiten en (vrijheid)dressuur. Het liefst een paardje dat groen is, tussen 2 en 5. Niet te angstig aangelegd en vooral heel erg lief met een meegaand karakter. (Het zelf trainen is al uitdaging genoeg..) En een merrietje, want ik zou graag willen starten met fokken.

Ik heb er een paar gezien nu. Ben bij Nafiesa Arabians geweest waar wel een erg leuk merrietje staat, bij Forelocks op de open dag en bij Color of Fame Arabians in Duitsland.

Knap hoor, stoere Shympie. Het is ook niet makkelijk al die dingen die we maar van ze willen haha. :P
Laatst bijgewerkt door _rosequartz op 21-12-15 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:31

Klinkt leuk!

Shym is een tweejarige (net gecastreerde)ruin. Ik heb hem in oktober gekocht en zo nu en dan doen we eens gekke dingetjes :D nu toevallig twee dagen achter elkaar maar meestal zit daar wel veel meer tijd tussen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:42

Welkom Rosequartz, leuk dat je meekletst!
Naar wat ben je precies op zoek? Bloedlijn? En vooral budget? Ik weet nog wel een paar hele gave te koop maar is wel wat hogere prijsklasse.
Thx! Ja Nyhla is echt een knappie! <3
In mei verwacht ik een volle broer of hopelijk zus van haar. Wellicht ga ik deze ook verkopen...

Knappe Shym! Leuk zeg! Vooralsnog is gewoon werken aan de hand al schriktraining genoeg voor Zahra hihi! :')
Dorie, dacht dat d'r oog goed ging, maar vandaag dus weer etter. T duurt nu te lang dus waarschijnlijk toch doorspoelen grrrr... ;(

Oh en mijn horsies:

Yazahra Hayati AKA Zahra 2014 merrie
Afbeelding

Yanyhla Hayati AKA Nyhla, 2015 merrie verkocht maar blijft wel deel uit maken van de fokkerij als ze oud genoeg is.
Afbeelding

Yentl AKA Tie, 2002 merrie en basismerrie voor mijn hobbyfokkerij
Afbeelding

Yanour Hayati AKA Nour AKA Mr. Plumeau, 2011 GGK en geprimeerde dekhengst

Afbeelding

En onze leasemerrie ASE Jazzaree AKA Jazzy die nu weer drachtig is van Nour

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:13

Oh wat balen met dat oogje zeg.. -O-
De berichten waren net zo goed

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:56

Ja echt K! Heb net DA aan de Phone gehad. We gaan maandag met veulen katheter door de neus de traanbuis doorspoelen en hopelijk gaat dat helpen.
Had nog gevraagd of het ook via oog kon, maar de kans op beschadiging vh oog is dan veel te groot, klonk ook wel aannemelijk ergens.
Hopelijk gaat dit wel definitief helpen... ;(

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:23

Heh bah zeg.. Hopelijk is het dan ook gewoon klaar..! Ik zal duimen voor jullie!

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:32

Hopen dat het toch nog goed komt met het oogje! Wat vervelend zeg! Wel echt superknappe merrie's!

Ik vind mengelmoesjes toch het mooist. Om eens een paar namen te noemen die wel iets bekender zijn en die ik voor mezelf had opgeschreven: Monogramm, Padron Psyche, Ekstern, Marwan al Shaqab, Georgia, Painissima, Aja Europa. Echt van alles wat eigenlijk. En alle paarden hebben weer verschillende punten die ik mooi vind. Goede body, niet overbouwd (vanwege de dressuur), mooie bewegingen en het liefst een mooi hoofdje, maar goed karakter en sterk lichaam gaan voor. Mijn budget is redelijk. Dacht dat ik vrij veel had, maar daar kwam ik na zo'n drie keer rond vragen toch echt flink op terug. :') Stuur je zo anders even een PB.

Ooh leuk Bonjoy ik ben al nieuwsgierig! :)

Heb jij ook een foto No_no? Waarom heb jij een jonkie gekocht?
Laatst bijgewerkt door _rosequartz op 21-12-15 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:57

Ach bah Yildiz, ook ziek (geweest)! Ik had het een paar weken geleden zomaar, ook nooit ziek, en nu echt dagen beroerd, rotgriep! Wel een beetje rustig aan doen, als je naast je paard ligt heeft ook niemand er wat aan!
Wat een heerlijke Santa foto! Echt super schattig <3
Nour houdt zijn bergen paddock lees ik, dat zal hij wel leuk vinden :D
Die foto van Tie en Zahra in de stal, wat lijkt Zahra daar groot zeg! Ze is Tie echt al ruim voorbij of niet?
Nyhla <3 <3 <3
En last van je rug lees ik, ik had dat eigenlijk nooit met paardrijden, maar ik weet van de tijd dat ik renarabieren bij reed, dat er één merrie was waar ik het ook altijd van in mijn rug kreeg, terwijl ik er bij geen enkel ander paard last van had. Nooit helemaal begrepen waarom, maar het zal toch iets in haar beweging zijn geweest.
Wat naar dat Zahra haar oogje toch niet beter werd, en dat de traanbuisjes toch doorgespoeld moeten worden. Hopelijk merkt ze daar niet al teveel van en wordt het daarna snel weer beter!

Gelske ook al ziek, en nog steeds niet helemaal beter, beterschap!
Het gaat echt flink rond hè? Wat dapper dat je evengoed toch nog zoveel met de paarden gedaan hebt. En ach, degene die nu even 'vakantie' hebben zullen dat vast ook geen probleem vinden.

Katja, ja idd, het lijkt compleet onmogelijk dat Fardani daar over/doorheen gegaan is. Ik had het er vanmiddag met de DA over, en hij denkt dat hij er hoe dan ook in gezeten heeft, want erover leek hem ook onmogelijk.
Wat heerlijk 2 nachtjes in Duitsland in het hotel en bij je knappe vriendje op bezoek!
Ilya ziet er weer top uit, hij lijkt ook weer wat dikker dan dat hij van de zomer was?
Dat speelfilmpje is ook echt gaaf, prachtig gezicht zo, top dat hij het zo naar zijn zin heeft.
Wat leuk ook dat je de andere eigenaren op de hoogte houdt.
Wat top dat Ilya Willem zo leuk vind, leuk ook die achtervolg-foto's :D Fijn dat Willem de paarden ook wel leuk vind, en ach, elke dag hoeft ook weer niet natuurlijk, het moet ook een beetje onze eigen hobby blijven hè? Anders gaan die mannen er straks nog met onze paarden vandoor :D

Marlijn, wat sneu dat Shym zo buiten gesloten wordt door de andere paarden, gaat het inmiddels al wat beter? Is vaak ook wel een kwestie van wennen.
Succes met de verkoop van jullie huis, al reactie van de kijkers gehad?
Bij mijn huis komen er donderdag weer kijkers, maar ik verwacht er niets meer van. Er zijn in de afgelopen jaren al zoveel kijkers geweest, maar niemand serieus helaas.

Miranda, wat staat je vee er heerlijk bij!
Nooit problemen met de hoorns van de geiten en de paarden trouwens?

Rosequartz, welkom!
Wat leuk dat je op zoek bent naar een Arabische merrie, je gaat vast je droompaard wel vinden. Ben heel benieuwd wat voor paard het uiteindelijk gaat worden, succes met je zoektocht!

Yildiz, we gaan Fardani waarschijnlijk 3 januari wegbrengen. Ik heb er nu al een beetje de zenuwen voor, wat een stresskip is dat beest toch! Vooral in de trailer ook. Ik heb de laatste weekenden veel met hem geoefend, maar zodra de klep dichtgaat vind hij het toch flink spannend. Nog maar even door oefenen dus..

Zo met de klep open staat hij relaxed.
Afbeelding

Amir en Aleeyah deden het wel top, die had ik 2 weken geleden ook even in de trailer gezet. Gewoon zodat het normaal voor ze is/blijft.

Amir.
Afbeelding

En een filmpje van Aleeyah.
Ze heeft een half jaar geleden een keer in de trailer gestaan, en dit was daarna de eerstvolgende keer, braaf meisje :)
https://www.youtube.com/watch?v=gT843IMdqcQ

Vanmiddag is toch de DA voor Amir geweest, het hoesten wordt helaas niet beter.. Dus hij staat nu naast ventipulmin ook op de antibiotica, de DA verwacht dat hij er nog een bacterie bij gekregen heeft. Dat schijnt wel vaker te gebeuren bij een virus. Ik hoop maar dat hij nu snel op gaat knappen, vind hem zo zielig :(:)
Gelukkig is Aleeyah weer helemaal opgeknapt, alleen is het nu ook over geslagen naar Almaz, heerlijk zo'n babygriep :roll: Gelukkig lijkt Almaz het wel minder te krijgen dan de rest.

Verder groeit Aziza lekker door, nog 2 maanden totdat ze uitgerekend is. Mausi heeft weer haar zenuwenperiode met al dat vuurwerk, daar heeft ze zo'n hekel aan. De komende 10 dagen loopt ze 100x meer rond dan normaal, gewoon van de stress. Ik zal blij zijn als Oud&Nieuw weer voorbij is.

En.. mijn vader heeft de schuilstal 'klaar'! Zo blij mee! *\o/* *\o/* *\o/*
Klaar wil in deze zeggen dat hij zover af is dat de paarden erin kunnen, er moet nog wel het één en ander aan gebeuren, maar dat kan allemaal later ook nog wel.

Vrijdag had hij het frame staan, daar heb ik een foto van, het geeft iig een idee van de grootte.

Afbeelding

Een foto van de complete schuilstal houden jullie nog even te goed, helaas was het vandaag al donker toen hij klaar was. Dus ik probeer morgenochtend even een foto te maken, als het licht genoeg is voordat ik naar mijn werk moet.

Zo ik ben weer bij :D
Nu maar eens snel gaan slapen, anders kom ik morgen om 5.45 echt mijn bed niet uit :z

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:31

Jee jij ook al Roma? Wat n rotgriep ook!
Maar in de tussentijd toch wel weer lekker met de paardjes bezig geweest!
En wow wat doet Aliyaah het goed zeg! Alsof ze nooit anders heeft gedaan! :wow:
Hopelijk steekt Fardani er wat van op, balen he als ze zo stresserig zijn en jullie moeten toch eventjes, zowiezo met de boot en hopelijk vanaf daar niet meer zo ver?
Grote schuilstal! Fijne papa! _/-\o_

Ja idd, hoe gaat t nou op de groep met Shym?

Roma, Zahra is idd Tie voorbij maar niet schokkend hoor. Ze toont vooral groter omdat haar hals hoger uit de schouder komt. Vind haar nu met name in breedte uitgroeien. Mooie brede borst heeft ze en ligt een pracht van rug in. Ach ja, blijf verliefd op haar, excuses! :o
Vanochtend was d'r oogje weer niks te zien, ik word gek... :?
Kijken het maar ff af en blijven smeren. Maandag is DA toch zowiezo voor d'r eigen paard op stal, kunnen dan altijd nog kijken...

Ja m'n rug is ook kwestie van training hoor, word toch dagje ouder haha. Vorig jaar had ik na die lange ritten in begin ook last, dat werd steeds beter naarmate ik doortrainde. Dus zal nu ook wel loslopen. :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:22

Hier even snel een fotootje van de schuilstal (vanaf mijn werk :o ), dus vanavond reageer ik op de rest!
Het was vanochtend helaas te donker voor een foto, dus maar even een foto vanaf de camera. De dames vinden het alleen nog niet heel geweldig, maar dat went vast snel.

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:39

In mijn pauze nog maar snel even naar de paarden gereden, omdat ze ondanks de regen niet in de schuilstal gingen staan. Hopelijk is nu het kwartje gevallen :+

En dan ook direct even een goede foto :)

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:46

Ziet er top uit Roma! En de meiden vinden t nu toch wel ok zo te zien! +:)+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:38

Wauw! Dat is een mooi schuilstal!

Last van je rug is wel vervelend.. Vooral als je het van je eigen paard krijgt..!

Wat rot zeg dat de hoesterij maar blijft!

Shym doet het wel aardig in de groep geloof ik. Hij stond vanmiddag vooraan bij het hek de andere daar weg te houden ~~}>
Vandaag weer nieuwe zak brokken gebracht, van af morgen gaat hij alleen nog daar op omdat hij nu goed op conditie is. Hopelijk is de brok voldoende!

Hier nog wat shympie foto's voor Rosequartz :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:34

Ooh wat een knapperd! Mooie ogen en oren heeft hij No_No! :)

Lijkt me heerlijk de paarden aan huis Al_Zawraa! Wanneer het regent zullen ze er vast in gaan staan toch? Fijn om zoveel paarden ook nog buiten te zien zo.

Ik had ook snel last van mijn rug Yildiz, nadat ik heel handig mijn rug gekneust had met springen, bij mij heeft toen der tijd fysiotherapie goed geholpen. Het was een soort van begeleid fitnessen, maar zij wisten wel welke oefeningen mijn rug sterker zouden maken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:51

Vergeten te antwoorden op je vraag waarom ik een jong paard heb gekozen :o
Mijn fjord is afgekeurd dus ik was nog maar kort aan het rondkijken naar een opvolger. Mijn budget was nog niet hoog omdat ik nog niet gespaard had voor een nieuw paardje. Een paardje zelf beleren vind ik wel weer leuk dus de leeftijd waarin ik zocht zat tussen de 2 en 15 jaar, geschikt voor lange buitenritten, meerdaagse tochten en zo nu en dan een enduranceritje.
De AV heb ik altijd een zwak voor gehad. Ik heb er verschillende gereden en mijn zus heeft een ggk dekhengst gehad (Tmin). De AV was altijd een paard wat ik zou kopen "als ik groot ben" :o .
Bij mijn zoektocht naar een ander paardje had ik de advertentie van shym al vaak aangeklikt maar nooit gemaild omdat ik dacht dat hij boven mijn budget zou zijn. Een vriendin van mij had stiekum een berichtje gedaan voor shym omdat ik al heel vaak buiten het net gevist te had. Per toeval had ik zelf ook maar een berichtje gedaan :o en niets tegen iemand gezegd. Tegelijk kregen wij reactie van de verkoper met de verrassende mededeling dat hij prima binnen mijn budget viel!! Een week (of twee) later zijn we gaan kijken en hebben we hem direct meegenomen. *\o/* weer een week later gecastreerd :oo

Tot nu toe ben ik dol blij met hem en super trots!! Mijn fjord heeft nu de belangrijke taak hem wereld wijs te maken.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:51

Ik had al het idee dat Zahra haar hals ook voor namelijk hoger was dan die van Tie, dat toont al direct alsof ze een stuk groter is. Heerlijk toch, om nog steeds zo verliefd te kunnen zijn op een paard? Het blijft goed dat je haar niet verkocht hebt toen!
Wat raar ook van haar oogje, ik ga duimen dat het nu gewoon over is! En fijn dat je sowieso maandag nog even kan laten kijken.

Marlijn, fijn dat het inmiddels beter gaat met Shym in de groep!

rosequartz, helaas heb ik de paarden niet aan huis staan, maar we hebben wel een eigen locatie, zo'n 2 km van mijn huis, maar dat is ook al heerlijk! Ik hoop echt dat de dames over een paar dagen gewoon in de schuilstal gaan staan als het regent. Vanochtend hebben ze de hele ochtend in de regen gestaan, totdat ik in mijn pauze kwam en ze wel in de schuilstal kwamen staan, maar inmiddels was het toen droog :+

Ja, echt hè Yildiz, zo heerlijk zo'n paard als Aleeyah! Het kan af en toe een muts zijn, maar met zulke dingen is ze 1000x makkelijker dan Fardani.
Helaas moeten we na de boot nog zo'n 2,5 uur rijden, dus dat is nog wel een flink eind. Ik hoop echt dat hij zich rustig houd. Ik heb ooit eens een jong paard gehad dat over de voorstang is gegaan, en op zijn rug in de trailer lag, sindsdien heb ik het helemaal niet meer op rijden met de trailer! En dat was er één die er normaal veel rustiger op stond dan Fardani.

Ik ben ook echt dolblij met mijn vader, hij heeft gewoon in drie dagen tijd de schuilstal klaar gekregen zodat ze erin kunnen, echt top! :):)

Amir zijn temperatuur is na 1 dag antibiotica al wel gezakt, hij schommelde al een aantal dagen rond de 38.5 en nu was hij 37.7, nu maar hopen dat het hoesten ook snel een beetje over gaat.

En voor rosequartz dan nog even een voorstelrondje van onze paarden.

De volwassen dames, als eerste Aziza, inmiddels al 7,5 jaar in mijn bezit.
Ze is nu dragend van GR Lahab, voor een vol broertje of zusje van Amir, uitgerekend 22 februari.

Afbeelding

En dan Mausi, of officieel GR Bint Shadwan, moeder van Aleeyah en Almaz, en nu verleast (maar wel on farm lease, dus ze staat gewoon hier) en dragend van MAS Bilal voor 2 augustus 2016.

Afbeelding

Dan de oudste van de jonkies, Fardani, geboren in 2012, door mij gefokt en inmiddels is hij dus verkocht, en gaat hij 3 januari naar zijn fantastische nieuwe baasje verhuizen.

Afbeelding

Dan hebben we onze prinses, Aleeyah, dochter van Mausi en GR Lahab, geboren in 2014.

Afbeelding

En onze jongste telgen, beginnend met Amir, zoon van Aziza en GR Lahab, geboren februari 2015.

Afbeelding

En dan de jongste van het hele stel, Almaz, zoon van Mausi en Amirat Al AshAanon, geboren augustus 2015.

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:25

Wat een prachtige paarden heb je toch!!

Hoe zetten jullie de jonge paarden vast? Ik heb destijds toen ik op de kliniek waar ik werkte geleerd om een slag om de borststang te doen met een halstertouw. Niet te kort maar wel op zo'n manier dat het niet zo hoog kan springen om de benen over de buis te krijgen. We hebben daar verschillende paarden van de voorstang af moeten vissen, een was zelfs door het raampje gedoken met zijn hoofd.
Ik zet mijn paarden altijd zo vast. Ze kunnen dan namelijk ook niet onder de stang door.
Lijkt me dood eng als er wat gebeurd in de trailer.. Helemaal op de boot :n ik kan me je angst heel goed voorstellen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:22

Wat heb je toch een heerlijk kudde Roma! <3
Dat heeft je vader echt snel gedaan zeg! Petje af!

Jee dat is nog best n lange trip idd! Hopelijk gaat alles voorspoedig.

Zo zet ik ze nooit vast eigenlijk. Tot dusver gaan alle veulens los mee met moeders naar show of naar KI station in geval Nyhla en dan zeiltje dicht.
De rest kan al vast staan eenmaal alleen op de trailer en dan idd redelijk kort met eventueel zeiltje dicht of half dicht voor de rust. Nooit problemen mee gehad.
Staan ook allemaal heel rustig op de trailer dat ik soms denk, zitten ze er nog in? :D

Fijn dat Shym nu beter gaat. Leuk die laatste plaat, zie m eens gaan! {:}

Ja idd Rosequartz, ik zou wat meer oefeningen moeten doen om mijn rug en buikspieren te verstevigen. Blijkbaar tordeer ik te veel (kwam naar voren tijdens Endurance clinic) dus probeer hier op te letten en minder beweeglijk te zijn. Verder zou ik moet "planken", soort opdrukken. Dat vind ik voor nu nog te ver gaan, ik loop al hard 1 x per week, sportief genoeg whahahaha!!!

Was er natuurlijk al wel uit maar vandaag echt knoop doorgehakt en mezelf de dekking van Magic One als kerstcadeau gegeven. Dat je zo blij kunt zijn met sperma he?! _O-
Verder vanochtend nog voor zonsopgang super lekker met Nour getraind!

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:18

Roma
Fijn dat Fardani een fijn thuis krijgt! Mooi dat het oefenen met de kleintjes op de trailer zo goed gaat. Jong geleerd is oud gedaan :) Beterschap met beide kleine mannen. Stal ziet er goed uit, heerlijk zo'n creatieve vader!!!

Katja
Jeetje, bij iedere fotoreeks heb ik het idee dat hij weer groter en meer 'paard' is geworden. Leuk om te zien! :D

Yildiz
Las wat updates rond Zahra haar oog, vervelend zeg! Kan zo hardnekkig zijn... hopelijk blijft het nu stabiel! Mooie manen heeft Tie! Nour heeft ook zo'n lief snoetje. Lijkt me ook een lief paard van karakter :)
Volgens mij heeft Azi een beetje dezelfde kleur als Nyhla op dat kiekje! Lang niets gezien van haar!

Gelske
Oei, toch goed de griep te pakken! Soms is dan even uitzieken en rustig aan doen het beste. Maar ja... rustig aan doen is zo lastig _O- Fijn dat Sjaak weer de goede kant op gaat. Jullie gaan naar de Snert rit? :)

Marlijn
Oeps, Shym een beetje onder de 'oorlogswonden'. Hopelijk vindt meneer gauw zijn plekje in de kudde.

Ilona
Haaaai! :wave: Zag een stoere update van jullie Moyo op FB! :D En ik hoop volgend jaar ook wat meer evenementen te bezoeken, dus wie weet kom ik jullie nog tegen. Je zus(je) heb ik uiteraard in Raalte wel even gezien met Mo! (Geen idee of ze mij ook kent)

Miranda
Hahaha, ik vind die geiten zo hilarisch _O- Midden in het hooirek, en een kop trekken van 'wat mot je??' :')

Rosequartz
Ik zal dan ook eindelijk even mijn kleine kudde voorstellen! :) Ik heb ook een site: www.ymj-arabians.nl . Mijn paarden zijn eigenlijk heel verschillend van type en komen uit allerlei bloedlijnen. Van oud, naar jong:
Afbeelding
Yusraa, merrie uit 1995. Van vader Senior (Komplekt) en moeder Azila Kayyal (Aloum).

Afbeelding
Sha Lazio, goedgekeurde dekhengst, ook uit 1995. Van vader Pasch Vacan (Vatican) en moeder Langani (Amal).

Afbeelding
Tameri Munir, Straight Egyptian hengstje uit 2014. Blue list bloedlijnen (Saqlawi Jedran), van vader Farees Halim (Al Adeed Al Shaqab) en moeder Tameri Mirah (Amun Re)

Afbeelding
En de jongste telg, mijn eerste, zelfgefokte dametje YMJ Azibaijirah Bint Yusraa. Van vader BA Hamdhani (Raffael El Than) en moeder mijn Yusraa die bovenaan het riedeltje staat! :D
Azi is de enige schimmel van mijn viertal, inmiddels ziet ze er ongeveer zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:27

En verder is het hier ook rustig. Trainen met de twintigers staat de laatste weken even op een lager pitje, maar dat komt in het nieuwe jaar wel weer! Beide kleintjes doen het ook goed, vooral lekker mee aan het kroelen en dagelijkse dingetjes aanleren. Munir vandaag even gemeten en hij is nu ongeveer 1.39/1.40. Ik gok dat hij rond de 1.54/1.55 uit komt.

Lekker kroelpeerdje <3 Hij vindt dat echt heeeerlijk!

Afbeelding
Ook is hij heeeeel fluffy

En ik heb vandaag mijn haar weer geverfd :D

Afbeelding