[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:34

pubers...ik kan ze dan wel achter het behang plakken. had een rijpaarden merrie die puberde...alles was nee...letterlijk alles! Gaf haar d'r bak voer liep ze nijdig weg, halsters om meelopen aan een touwtje...drama's! Beter ene puberende hengst, Zaraar kreeg een klap terug als er een been langs waaide en dan was het klaar.

Wel rot verbrandingen, hij staat zeker veel op de wei? Wordt het steeds vochtig en dan de zon erop...Heb een hele goede zonneolie via een vriendin met kruiden en etherische oliën erin. Werkt echt geweldig

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:13

Ja klopt idd, hele dag buiten. Wat heb je dan precies?

Aan de ene kant vind ik dat gepuber wel wat hoor maar soms denk ik ook wel is van doe ff normaal, wil gewoon lekker aan het werk met je :')

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:36

Gave auto, Joyce! En heerlijk als je je oude zo snel kwijt bent!

Arme Blue een blaar van haar masker :(:) Is heel lastig als het masker net niet past, dan gaat het schuren...

Fijn dat Asal zo goed met ijzertjes eronder!

Vervelend dat Ludo's kootholte verbrand is. Je hebt ook van die zonnebeschermers daarvoor geloof ik.

Haha puberpaarden, ben heel blij dat Ely niet meer in die fase zit!

Pfff ben me gister rot geschrokken met Dos. Wist wel dat het niet heel goed was met haar tanden, maar zo slecht...
De verdoving was al een uitdaging, ze heeft de dierenarts geknauwd toen hij haar prikte haha. Maar daarna was ze erg lief en rustig (wel nog 2 keer bij moeten prikken, 1x extra verdoving en een pijnstiller omdat het toch wel pijnlijk was). Conclusie is dat er zeer weinig aan tandenonderhoud bij Dos is gedaan. Ze had zulke haken en vergroeiingen dat goed kauwen onmogelijk was. Ook had ze diastases waar veel voerresten in zaten, 2 kiezen die er waarschijnlijk nog uit moeten. Volgens de tandarts kan dit heel goed verklaren waarom ze zo mager blijft.
Daarna moest ze nog even 2 uur in de paddock staan, omdat ze niet mogen eten met verdoving. Daar was Doortje het echt totaal niet mee eens, want mama was zo zoooolang weg geweest dus die heeft 2 uur lang onrustig naast het draadje gestaan. Goeie training voor kleine meisjes :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:45

Ach wat sneu van Blue! Gewoon een flinke vochtblaar?

@Joyce; Klopt, je kunt er geen trailer achter hangen! Scheelt dat ik geen trailer heb, hahaha _O- Dan zal ik de auto van mijn vader kunnen lenen, dus dat scheelt!

Oei, een verbrande kootholte is vervelend!

Wat sneu dat Dos haar gebit nog slechter bleek te zijn dan verwacht.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:09

Joyce hij was al stuk, dus velletje losse huid met eronder schrale kapotte huid. Maar vanmorgen zag het er wel oke uit :)

Arme Dossiepos!

En vervelend verbrand voetje

Sets nieuw showhalster :+ is ook binnen! Vanavond een foto.

Vandaag en zaterdag krijgt Set dikke buiken bezoek van mystery-AV-guests :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:51

Och arme Dos! Fijn in elk geval dat er nu wat aan is gedaan. Kan zo schelen!

Arme Blue, denk je goed te doen voor haar..

Vervelend van Ludo! Umoyax heeft dat gelukkig nooit gehad en Nas heeft geen aftekeningen, ben daar toch wel blij mee en helemaal als ik dan weer zoiets lees.. je hebt idd van die zonnekappen maar ik weet dat Danielle antha haar been ook wel inpakte met gewoon een oude, korte transportbeschermer.

Joyce zag je nieuwe auto op fb, geweldig leuk ding!

Hier nog niet echt last van puberale fase. Nas had wel eens wat dingetjes maar vermoed nu ook dat een deel kwam doordat ze vast zat en net niet lekker uit kon voeren war ik vroeg.

Gisteren echt genoten op het strand! :D
Nas was zo braaf, ben zo trots op haar.. liep zo de trailer in (tot grote verbazing van stalgenootje die me hielp met laden hihi). Vond het wel spannend om te rijden, als de dood dat er iets mis zou gaan maar je moet toch door blijven gaan. Toen we richting strand liepen schrok een paard naast haar heel erg van de vlag die er hing en liep toch even te stressen, maar Nas vertrok geen spier!! Vind dat zo fijn, dit is toch al een paar keer in korte tijd dat ze laat zien zich niet te laten beïnvloeden door de andere paarden. Plonsde uiteraard zonder aarzeling de zee in... heb echt genoten. Zelfs een paar keer kort op gezeten weer in de zee :D moest zo lachen, ze stond stomverbaasd te kijken naar een luchtbed en een bootje, alsof ze zich afvroeg Hoe het kon dat er ook dingen óp het water waren.
Daarna even lekker rollen, lief stilstaan voor de groepsfoto en daarna weer zonder aarzeling de trailer in.
En thuis heb ik dapper gedaan en haar zonder hulp uitgeladen, ook geen enkel probleem! *\o/*
Zo trots, is toch een drukke week voor haar geweest maar ze doet het zo geweldig allemaal.. Umoyax is de liefde van mn leven, alles was vol vuur en samen was alles intens en groots en mooi. Maar Nas is mn droompaard....onbezorgd genieten....

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:07

Het was inderdaad leuk Amy! Superveel geluk gehad met het weer ook!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:20

Ik vraag me af of het fijn zit als hij de hele dag met beschermers loopt.. Gaat dat niet verschrikkelijk broeien?

Stalgenoot heeft een middeltje en daarmee kan ze het goed onder controle houden dus daar ben ik nu sinds 2 dagen ook mee bezig. Vanavond even kijken hoe het eruit ziet.

Amy, lekker zeg het strand op! Super ook dat ze zo braaf was! :D

Katja, fijn dat het neusje er al iets beter uit ziet.

Annika, jeetje.. Arm paard..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:37

Hè dat is vervelend zeg Nicky... Idd misschien ff kijken voor die uv werende beenkappen. Die worden niet warm, is alleen gaas.

Arme Dos ;( hoop dat ze er gauw bovenop komt!

Heerlijk dat je gister hebt kunnen genieten Amy. Zal je goed doen :)

Dayem stapt goed! Nu valt daar nog niet veel over te concluderen ivm de Metacam maar goed. Heb wel besloten dat ie toch niet het land op gaat. Waar ik eigenlijk wilde staan kan niet. Het is 1 veel geld wat ze vragen op het andere land en 2 durf ik het niet aan. Hoe goed het ook voor hem is, ben als de dood dat ie glijer maakt of iets anders geks dat het nog langer duurt....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:59

Maar er was verder toch niks aan de hand dan alleen die dunne hoefwanden? Of heb ik iets gemist?
Van een periode op de wei worden ze zelden slechter :)

Hihi de datum was zorgvuldig gepland op het weer hoor, maar het was idd geluk dat de voorspellingen zowaar klopten :D Ses had ook weinig problemen met zwemmen hè? Heerlijk!!

Kon dit na alle ellende idd heel goed gebruiken. Zat op de terugweg met tranen in mn ogen. Weet nog steeds niet of dat was om de beelden van gisterenmiddag op tv, om umoyax of van vreugde om Nas. Denk combinatie.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:00

Soms vallen emoties samen.. En komt alles tegelijk.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:05

Hij liep rechtvoor niet goed. Niet stokkreupel maar duidelijk zichtbaar niet rad. Waarschijnlijk door die zwakke en dunne hoefwanden. Op die ijzers kunnen ze ook wel pijnlijk reageren dus ben blij dat hij dat (nog) niet doet :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:45

Fijn van het strand Amy!

eb fijn van Dayem :j

Set nieuwe halster, ze werkte zelf ook zooo goed mee :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:50

wow! Set is echt onder de indruk van haar nieuwe halster ;) staat haar mooi :)

Hoe de olie heet weet ik niet, kan haar vragen hoe en wat? kosten zijn ook erg goed te doen 15 euro voor een flesje waar je makkelijk de hele zomer mee doet bij dagelijks gebruik.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:52

Ohja en Brenda was net hier! Heel gezellig :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:09

Halloooo dames ik ben weer thuuuuus :D (Stiekem al sinds maandag maar vandaag pas toegekomen aan de laptop :') )

Ik ga even een bijleespost maken!
En zal daarna mn verslag doen van de show, ik heb zo genoten van Pief <3 <3 zit nog steeds op een roze wolk

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:25

Super fijn Siel dat Djuun er zo van opgeknapt is (nja opgeknapt is een beetje t verkeerde woord) door de wisseling naar hooi! :j Vind dat altijd wel interessant hoe belangrijk het goede voer vaak kan zijn

Tam wat fijn dat Noah weer goed loopt!

Amy fijn dat de osteo wat voor Nas heeft kunnen betekenen :j Wij halen deze zomer ook weer de osteo bij Shief, niet omdat ze ergens last van heeft, maar vind het vor haar een fijne behandeling elk jaar en het helpt haar heel erg bij de scheefheid :j

Blue een nieuw zuurstokhalster <3 <3 Zij gaat echt een mega bos manen krijgen zeg, heeft ze nu al!

Jeetje Nicky wat een verhaal, gelukkig zijn zn luchtwegen helemaal prima! en is het niet iets heel ergs. Wel gek hoor, ga je heen voor een check komt je paard met schoenen thuis :P

Ja we hebben het er al eens eerder over gehad Letiets, snap inderdaad dat het heel lastig is om die ijzers eronder vandaan te halen. Misschien toch een periode kiezen om in die periode dan ook (in het geval dat dat nodig is) dan ook minder met djuun te doen? Bijv. in de herfst als het toch but weer is.. Ik noem maar wat :P Of een dracht, ook een prima timing :)) <<)
Ze is weer echt heel netjes op gewicht trouwens! En de fotos zijn prachtig, heb je ze zelf geschoten?

Annika doe je wel een beetje rustig aan? :(:) Niet teveel hooi op je vork nemen hoor! En wat sneu voor Dos zeg dat haar gebit niet goed onderhouden is alle voorgaande jaren/eigenaren. Zou goed kunnen dat ze daarom zo terugvalt in gewicht. Goed dat je het laat behandelen :j ik zal duimen dat ze straks weer lekker kan eten. Je bent in elk geval een super baas voor haar!

Joyce jij en Asal gaan ook super hè :D Goed hoor!! Zag hele gave foto's voorbij komen op fb, ziet er erg goed uit!

Arme blue een blaar op der snoetje! Blijft lastig he die kappen. Shief had vorig jaar dus zon vliegenkap maar der kaken lagen er op den duur van open. Nu dus zon vliegenfrontriem en ik zweer erbij.. geen wondjes, geen geirriteerde ogen! Maar dat biedt natuurlijk geen uutkomst tegen de UV

Amy en Lil op het strand geweest! Gave foto's weer hoor!! Volgend jar wil ik mee, hopelijk hebben we Shief dan trailer-mak. Ze vind die uitjes zo leuk! Ze heeft ook echt staan genieten op show volgens mij ze was zo vrolijk. Fotoshoot vind ze ook altijd wel gezellig!

Set heeft der nieuwe showhalster binnen! Hij is moooi!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:05

Idd Shan, maar gelukkig groeit de voorpluk nu zo hard dat ze daar doorheen gluurt, dat helpt al!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:16

Even laten zien... Ik zou van Vincent nog een cadeau krijgen, een gepersonaliseerd en ik zou wenen :+ Gelukt. Gebaseerd op een foto van toen Falco jong was en gemaakt door een dame in de USA.

Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:35

__Nicky schreef:
Ik lees zo bij maar wil jullie deze foto laten zien. Wat een leuk duo, plezier straalde er echt vanaf! Je rijdt haar super netjes Shanna, heel vriendelijk :) En wat een knappe merrie!

[ Afbeelding ]

set_elkol schreef:
Shanna en Shief <3

Bonjoy schreef:
Echt prachtig!

joysjuh1987 schreef:
waauw wat een leuke combi :D

DMHorses schreef:
Ja jullie deden het super, heb tijdens de liberty ook van jullie genoten shanna!

Iloontjeehh schreef:
Toppers Shanna en team!!! *\o/*

Sieltjuh schreef:
Shan en Shief, wat een supermooi setje zijn jullie zo samen! En dat hoofdstel van Shief staat echt prach-tig!! Echt heel mooi :j <3

Letizia schreef:
Wat een knap stel S&S!!

Bonjoy schreef:
En nogmaals, wat een prachtige combi zijn jullie Shanna!

Aleeneh schreef:
Jeetje Shanna wat een supergave foto's met jou en Shief. Het plezier straaalt er inderdaad vanaf, ik vind jullie echt heel leuk samen. Hoe is het met jullie gegaan qua plaatsing? :-) En hoe is het de rest vergaan?

Annikab schreef:
Knappe Shief en Shanna! Ik heb de Ridden Class gemist, maar heb jullie wel aangemoedigd bij de Liberty!

amyz schreef:
Shanna nogmaals gefeliciteerd, je knappe merrie deed het echt heel braaf allemaal en was ook zo zoet op stal. Weer een ervaring rijker voor jullie :D

MirandaFuego schreef:
En Sahn, wat een knap duo zijn jullie! :))

Ik vond het de moeite waard om al jullie super lieve reacties even te quoten. Zondagavond zat ik tijdens het koffer inpakken door nog even vlug te lezen op bokt, echt wauw ik had de tranen over m'n wangen lopen. Klinkt vrij dramatisch nu maar ik was zo trots die dag! Echt heb meerdere momenten met een brok in m'n keel op show gelopen. En dan doen jullie lieve reacties me echt heel veel!! Super bedankt

De week voor de show werd ik in ene heel onzeker en zenuwachtig, teriwjl ik van mezelf best nuchter ben en bijna nooit echt meer onzeker. Maar in ene vond ik het best eng om als buitenbeentje zomaar mee te doen tussen de 'grote mensen' (serieuze mensen is misschien een beter woord) :+ Maar echt heb me druk gemaakt om niks.. Wat een súper lieve mensen allemaal! Zaterdag al, maar zondag ook.. Zoveel betrokkenheid en interesse in Shief over hoe oud ze is etc. lieve reacties over hoe mooi ze is en vooral: we hebben echt veel gehoord dat mensen een bijzondere band zagen tussen angela en mij, en Shief. Dat vind ik zo lief! Ze is ook echt een merrie naar ons hart en voor ons is ze goud.. Wordt bijna weer emo nu ik dit schrijf :o

Shief, ze blijft me verbazen, ze doet het allemaal zo ontzettend braaf en stoer!! Zaterdag weer een hele nieuwe route voor haar, we zijn bijna 2 uur onderweg geweest op de fiets (ikzelf fiets er 20 minuten over zonder paard) Drukke tolweg over, druk stoplicht, stukke straatweg.. Het maakt haar allemaal geen biet uit en ze vind alles super leuk. Eenmaal op stal wat onwennig maar al gauw stond ze lekker te eten en schijnbaar is ze heel relaxt de nacht in gegaan! Zondag ochtend werden we verwelkomd met een hele harde lieve hinnik, ze zag er uitgerust uit..

's Ochtends nog de jonge rubrieken gekeken en toen Shief maar gaan opzadelen. Pff ik was niet meer te pruimen, ik was zoooo zenuwachtig! Shief leek wel onder invloed, die was zo zen met opzadelen. Paard uit stal, hup richting de baan. Het was opstappen en wegrijden. Werkelijk geen stap verkeerd gezet <3 Nieuw terrein, nieuwe paarden, drukte, maakte allemaal niet uit. Heb lekker kunnen inrijden en toen moesten we de ring in. M'n zenuwen leken wel weggevlogen en ik kon alleen nog maar lachen en glunderen. Wat heeft ze stoer gelopen! Stap en draf gingen stukken al super fijn! Galop heeft ze der best voor gedaan, maar daar meoten we nog kilometers in maken. Maar ohh ik was zo ontzettend trots!! We reden maar met z'n 2e en ik wist al dat ik 2e werd, gunde het m'n mederuiter ook super! Reed netjes dus 1e plaats erg verdiend!! Echt heel veel lieve woorden gehoord van onbekende, van bokkers, zelfs van mensenn van de organisatie en fotografen. Veel hadden echt bewondering voor Shief haar 'verhaal' en hoe tof ze het dan nu allemaal doet! Trotser konden wij al niet meer worden op Shief, maar we moesten nog de liberty doen!

Shief gewassen, bak hooi gegeven, water.. Hulptroepen ingeschakeld voor wat make-up op Pief, en klaar voor de liberty. Nog erge lol gehad met een andere voorbrenger wiens naam ik niet weet, door de lol geen zenuwen meer en vooral erg veel zin! We moesten de ring in, opstellen.. Ik dacht nog; zullen we hard genoeg hebben geoefend? Shief is immers vroeger eens op training geweest voor opstellen maar dat is nooit echt gelukt.. Toen deed Shief waar ik echt nog steeds kippenvel van krijg! Ze stond als een huis, gelijk. WAT een topper! Het maakte me al geen reed meer uit hoe ze zou lopen als ze los was, daar hadden we ook niet op geoefend.. Maar dat applaus tijdens het opstellen deed mij echt een brok in m'n keel krijgen, vond het zo bijzonder :+:
Er zaten 7 paarden in de rubriek, waarvan 1 niet mee deed en 1 kreupel bleek. Dus bleven met 5 over. De hele dag riep ik al stiekem: ohh ik zou het zo tof vinden als we een-na-laatste worden!! En jahoor, 4e plaats!! Na de liberty nog van vele gehoord dat ze vonden dat ze de 3e plaats had verdiend, maar hé dat maakte mij niet uit ik was super trots!!

Shief lekker op stal gedaan met hooi en water, wij nog de kampioenschappen gekeken met knappe Mo <3 Na afloop van show Shief opgezadeld en te paard weer naar huis gereden. Toen drong het allemaal pas echt tot me door wat een top karakter deze merrie heeft. Ze doet nu werkelijk alles voor ons! Een jaar lang hebben we haar vertrouwen moeten winnen, een band moeten opbouwen voor we uberhaupt iets bereikte. Maar nu, ze doet alles! Vol overgave.

Het is een heel verhaal en heel wat gezwets maar ik moet het echt kwijt! Nooit gedacht dat ik zoveel om een dier kon geven en zo trots op een dier kon zijn.

Meiden die er zondag waren ik wil jullie bedanken voor de gezelligheid en de support! Sommige van jullie heb ik echt maar heel kort gesproken (lil, nicky) maar waardeer het echt enorm :D Ook jouw foto's Nicky echt super bedankt!! Ben er heeeel erg blij mee! En ook je eerste reactie, super lief!
Ook de opmerkingen over vriendelijk rijden, daar ga ik echt van blozen. Er kwam na de zadelrubriek ook een man naar me toe, hij zegt: 'Meid, ik wil jou een enorm compliment geven dat jij niet met sporen rijdt en je paard niet naar beneden trekt. Dat vind ik zo zonde dat de helft van de ruiters met die sporen loopt te prikken en handen strak naar beneden'. Wederom schoot ik bijna vol, want wat hij benoemd daar kan ik ook echt jeukende handen van krijgen

Dit is overigens mijn kippenvel moment van de dag! Ik kan het blijven terugkijken: https://www.facebook.com/photo.php?v=73 ... 8550383392
Los wist ze niet zo goed wat ze moest en ging uiteindelijk niet zo showen zoals ze thuis doet, maar dat opstellen, daar hebben we zo ons best op gedaan <3 Een moment om nooit te vergeten!

Ben al her en der wezen zoeken naar een foto van het opstelmoment, helaas nog niet gevonden. Hoop heel erg dat het is vastgelegd! Misschien stuur ik Jan Kan even een berichtje, het lijkt op het filmpje alsof hij er een foto van maakte.

Deze twee foto's van Jan ben ik al enorm blij mee, denk dat ze laten zien hoe ik me voelde deze dag:
Afbeelding

Afbeelding

Oja onze punten weet ik trouwens niet! Die van de zadel wist ik maar ben ze alweer vergeten :+ 64 dacht ik? Ben erg benieuwd naar de resultaten :j Denk als we de galop voor elkaar krijgen dat we dan al nette punten kunnen halen! En de liberty ben ik ook erg benieuwd naar!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:46

Owh Shan, ik heb per ongeluk je naam verkeerd geschreven in de quote.. :+
Wat heb je toch een gouden paardje!
En zo grappig dat ze precies deed wat de bedoeling was met het opstellen! :))
Fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten en nog steeds doet. *D

Mooi kado Tieneke!

Noah loopt weer goed! *\o/*

Blue wordt nu Pink! :P
En Set wordt een showpaardje met die mooie halsters.. :D

Wat zielig voor Dos, ik hoop dat het beter gaat nu met haar gebit.

Nicky, er zijn vast wel adresjes waar je goed en goedkoop terecht kan voor een wei, ik heb ze vaak genoeg kunnen vinden in de randstad. :j
Ik denk dat hij er juist baat bij zal hebben.

Joyce, mooie foto's op fb, ziet er prachtig uit! :j

Ludo een verbrand pootje, ik hoop dat je iets vind wat werkt.

Amy, heerlijk dat Nas zo braaf is en je ook een beetje gedwongen wordt plezier te hebben, is goed voor je! :j

Lilian ook lekker gezommen, leuk hoor!

Gister mijn verjaardag niet echt gevierd hoor, maar ik heb wel als kado m'n rijlaarzen weggebracht voor een rits. :))
De paarden gaan goed, met de hitte hebben we niks gedaan, ze zijn wel wat afgevallen nu de wei gemaaid is. :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:21

:wave: meiden!

Druk gehad, weinig puf om te posten maar heb trouw meegelezen :D

Gave foto's voorbij zien komen, wat doen al jullie paardjes het super! Djuun, Set, Blue Fin en Adje, Dayem, Tara (vergeet ik nog iemand?) Heerlijk genieten!

Amy verhuisd, is Nas al een beetje gewend aan haar nieuwe stek? Klinkt iig goed!

Wat jammer dat Dos haar gebit zo slecht was, maar fijn dat er iets aan gedaan is en hopelijk komt ze nu weer aan i.p.v. af te vallen.

Wat een verhaal van Dayem! Wel heel fijn dat zijn luchtwegen, maag en darmen helemaal in orde waren! Nu op nikes, wat moet dat moet en hoop dat het hem gaat helpen!

Nas is lekker losgemaakt en naar het strand geweest, heel gaaf!

Set gaat hard richting het eind, spannend hoor! Ga je waken tegen die tijd? Mooi nieuw halster!

Wat een gave bak Joyce, heel mooi!

Wat een lief cadeau Tieneke!

Ik kan me jouw gevoel zo goed voorstellen Shanna, wat een super dag is het geweest en jullie kunnen met recht heel erg trots zijn! Ik ben ook zo'n emo hahaha, trots op de kleine en grote dingen!

Jouw gezondheid nog steeds stabiel Miran?

Ik geniet ook van jullie dagelijkse verhalen hoor! Kelly en Joyce lekker gelest, Djuun haar rondjes buiten (ik wil ook zo'n omgeving!) Lilian ook naar het strand geweest, Nicky met Ludo en en en... ik weet het niet meer haha 8)7 8)7 Iedereen lekker bezig gewoon en ik ben vast iemand vergeten, sorry!

Hier alles z'n gangetje. Asi heeft haar APK gehad, tandarts en osteopaat en krijgt nu even een kuurtje voor haar nieren. De mannen gaan ook goed, gisteren weer helemaal trots op Jas want zijn oren zijn echt drama (altijd al geweest hoor, in het begin was er met geen mogelijkheid een halster over zijn oren te krijgen) Ik mag z'n oren inmiddels wel gewoon aanraken en gisteren met het scheerapparaat bij zijn oren geweest. Nog niet geschoren, dat doe ik de volgende keer. Ik heb een fotograaf geregeld om deze zomer nog een shoot te komen doen en Jas z'n oren zijn zoooo pluizig, vind het er echt niet uitzien :P Moyo gaat ook goed, Suus was gisteren met hem aan het werk en hij is al zoveel vooruit gegaan, heerlijk nuchter dier is het ook! Druk geweest met onze paddock, wordt weer helemaal netjes dus wij zijn blij! *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:17

Awesome Shanna je mag echt trots zijn!

Fijn dat het goed gaat Ilona :D Oren uitscheren heb ik echt nog nooit gedaan, zou ik als paard ook eng vinden :D

Nog gefeliciteerd Miran!

Er staat een ree in de paardenwei, die heeft het rijk voor zich alleen nu Set in de stal bivakkeert :P

Gister was het supergezellig hier met Brenda, morgen komt Annika. Wat een verwende paarden heb ik toch! En voor mij is het ook gezellig :P

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:40

Iloontjeehh, Lekkere tijd gehad zo te lezen! Super.

Nicky, als je bij een boer kijkt denk ik dat je sowieso voor niet zoveel geld terecht kan en anders is de wat kleinere pensionstallen benaderen?

Shanna, Het klinkt idd alsof jullie samen een super duo zijn en daar mag je trots op zijn! En als je er zelfs over schrijft of iemand dat hoort zeggen mag je best emo woorden hoor :D

Hopelijk blijft het hier vanavond droog, kan ik weer even lekker rijden. Van de week door de warmte en mijn geweldige humeur maar even niet gedaan. Ik weet als ik me zo ... voel ik oneerlijk tegenover Ludo kan worden als hij even niet doet wat ik wil. Dus heb het maar gehouden bij lekkere knuffels en verzorging van zijn been

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:11

Iloon, lekker hoor de paddock weer mooi en straks kale oren! :D
Moyo doet het dus ook goed, wat wil je nog meer!
Met mij gaat het heel goed, de overgang is voor mij geweldig! *D

Thanks Kat, 45 is best een mooie leeftijd. :D
Leuk hoor die reeën, al heb ik wel het idee dat ze teken meenemen. >;)
Gezellig dat Bren er was!
We horen nog wel hoe het is geweest met Annika. :j

Nicky, ik denk niet dat Ludo het erg vindt een paar dagen vakantie. :D

Hier is het nu aan het plenzen en er was wat onweer, ik heb de paarden even achter, ga zo even borstelen. en kijken hoe schimpie eruit zien zonder deken..das wel jammer hoor, dat hij zit ingepakt, ik kijk zo graag naar hem!