[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:57

Knap veulen!

Heerlijk om zulke lange ritten te maken, maar kan me voorstellen dat je spierpijn hebt!

Je gaat lekker met Silver he Baukje!

Ik hoop dat het weer een beetje beter wordt, wil vanavond ook rijden! Ely is zo fijn nu de rust er wat meer in zit

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:12

zoo mooi veulen vic *D wanneer komt jou date naar Cosimo ? ben ook er benieuwd naar het veulen van dit jaar jij niet *\o/*

Hier heeft ook alle dames een date hihi ben ook zeer benieuwd voor 2014 :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:33

Letizia schreef:
Leuk koosnaampjes heb je voor je paard Miran :')
:P
Hij heeft heel lang El Fückie geheten omdat hij na zijn castratie een merrie had gedekt dus het werd tijd voor een nieuwe! :')
set_elkol schreef:
Prachtig veulen!
Ik heb gisteren 5 uur lang te paard gezeten en zondag 3,5 ik heb nu echt last van mijn spieren :x Zondag dus op en neer naar Miranda en Fuego en ook nog rondgereden, gisteren een 25km rit gereden maar bijna alleen gestapt omdat we met een groep van 8 waren, dat duurde ook heel lang dus :D Wel heerlijk om zoveel tijd met Set door te brengen trouwens.
:D
Ik heb gister ook wel 15 minuten gereden! :')

Iloon, mooi beestje! :j

Maar een zwarte lijkt me wel wat, een stuk makkelijker dan dat soort van wit achtig :') :Y)
Mooi dametje! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:40

Thank you :D voor de liefhebbers staat deze prachtige zwarte parel tk (Wel hogere prijsklasse)
De prachtige date komt wanneer ze hengstig is :D Daarnaast is het niet zomaar een merrie maar een prachtige Straight Egyptian mare uit klassieke lijnen *\o/*
Wij zijn ook erg benieuwd naar het veulen van dit jaar uit de prachtige poolse dame. Die heeft lijnen waar we u tegen zeggen!
Wij zijn vereerd dat we zulke goede mooie merrie's voor onze hengst krijgen.

Maar jouw dames de date's zijn ook niet misselijk!

Vooral die van El Hynder Maymunah by Ibn El Tareef
Die wordt toch gedekt door Khaliq Galvan?

Afbeelding

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:41

Ik hoop ooit nog een donkerbruine Arabier te bezitten, het kleurtje die mijn ruin heeft, dat vind ik echt heel mooi. Voorlopig nog geen ruimte voor, maar voor de toekomst moet je iets te dromen houden hè!
Moeders is wel iets rustiger maar nog steeds niet lief voor haar dochter hoor, ik denk dat ze stiekem gewoon stiljaloers is en ook gedekt wil worden!

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:56

missfcdb schreef:
Thank you :D voor de liefhebbers staat deze prachtige zwarte parel tk (Wel hogere prijsklasse)
De prachtige date komt wanneer ze hengstig is :D Daarnaast is het niet zomaar een merrie maar een prachtige Straight Egyptian mare uit klassieke lijnen *\o/*
Wij zijn ook erg benieuwd naar het veulen van dit jaar uit de prachtige poolse dame. Die heeft lijnen waar we u tegen zeggen!
Wij zijn vereerd dat we zulke goede mooie merrie's voor onze hengst krijgen.

Maar jouw dames de date's zijn ook niet misselijk!

Vooral die van El Hynder Maymunah by Ibn El Tareef
Die wordt toch gedekt door Khaliq Galvan?

[ Afbeelding ]

klopt Vic wij zijn ook heel benieuwd naar deze combi ben ook zeer vereerd dat ze Khaliq aan ons toevertrouwd :o
Ja idd een mooie poolse dame *\o/* zal wel heel snel zijn dat het veulen er is ik ben erg benieuwd !!
Van de zomer hier Verbouwen aan de stallen dus ben al blij met jou en jou mannetje _/-\o_
gaat helemaal goed *D dus lekker druk allemaal hihihi

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:25

Ik heb hem inderdaad langs zien komen iloon *D
Maar eerst een merrie :j

En voor nu ben ik denk dit seizoen lekker druk met de date's voor Mo :)

Lekker hoor die buitenritjes, gewoon even wat anders dan trainen *D

Me zadel is binnen bij de zadelmaker *\o/*
Binnen kort komt hij langs.
Dan kan Mo aan de arbeid onder het zadel *\o/*

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:34

hey dames, niet echt veel tijd om hier te reageren ook met een enorme steen in mijn maag. Ben zo druk met de minis, studie en stage dat asal en nog wel eens bij in schiet, gelukkig geen paard die dagelijks gereden moet worden maar vind het niet eerlijk naar haar toe. Ook zit ik soms met mijn gezondheid bij haar. Het is en blijft een arabje soms wat enthousiast en ik ben niet heel erg stabiel te been tja en dan lig ik nog wel eens. Ze is echt een vreselijke goedzak hoor wand dan kijkt ze van oeps whaha. Ik weet niet vind allemaal zooooo moelijk. Vd week maar eens met de fokkers om de tafel misschien gaat ze lekker weer bij hun op de wei. Heerlijk in de kudde en dan kunnen zij er af en toe nog lekker mee op buitenrit. Moeilijk moeilijk allemaal

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:45

Goh wat moeilijk zeg Joyce, kan ik me voostellen. Ik hoop dat je een goede keuze kan maken :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:47

Blijft ze dan wel in jou eigendom?
Beslissingen kunnen vaak zwaar uitvallen maar uiteindelijk kijk je wel naar je paardje en hun behoefte, en daar heb ik respect voor:)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:56

ja ik moet een keuze maken in haar belang als ze naar de fokker terug gaat blijft ze mijn eigendom daar gaat dan ook echt mijn voorkeur naar uit maar als hun het niet zien zitten zal ik haar gaan verkopen maar echt niet zomaar naar de eerste beste en iemand die arabjes gewend is.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:03

Is eventueel verleasen geen optie dan?
Klote soms hoor sommigen beslissingen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:07

ja zou ook en optie zijn weet zeker dat mensen veel plezier met haar zullen hebben
misschien leasen met uitzicht op koop we zien wel,,,vind wel moeilijk iig

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:59

Wat een moeilijke keuze! Vreselijk is het, als je daaraan moet beginnen... Maar inderdaad, respect voor het denken aan je paard en niet aan jezelf :j Het is een prachtig paard en voor de juiste mens zal ze vast en zeker een vriendinnetje zijn.. Hopelijk kom je eruit!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:49

Jeetje Joyce, wat een moeilijke keuze. Hoop dat je eruit komt!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:05

Joyce, inderdaad een hele moeilijke keuze zeg, sterkte!
Jessica, heeft hij daar nog wel puf voor na al die dates :+...
Lange ritten lijken mij ook heerlijk zeg, over een paar maanden gaan we eens kijken wat meneer kan, nu vind ik 1 keer in de week echt voldoende..

Vandaag was een vreemde dag voor ons, onze eerste les op een vreemde locatie begon echt niet goed. Onderweg naar de manage met binnenbak (want onze bak is momenteel echt een zwembad) liepen een vriendin en ik (vriendin was mee op de fiets, liep naast de fiets dat wel) langs een woning op de dijk waar een hond als een standbeeld zat, ineens uit het niets sprong de hond op, Silver schrok, vriendin viel en rolde over straat, Silver sprong over haar heen en sprong in de fiets. Ik maakte me meteen zorgen om de vriendin, zag er niet goed uit en bleef ook best lang liggen. Gelukkig ging het goed met haar en stond ze snel weer op (nu wel flinke blauwe plekken en schaafwonden), ik zag nog niets bij Silver. Toen ik wist dat ze ok was en ik opnieuw naar mijn paard keek zag ik het bloed uit zijn been stromen. Ik schrok me rot. Gelukkig waren we dichtbij de manage en heb ik snel gebeld met het verhaal en stonden ze al klaar bij de poetsplaats toen we aankwamen. Meteen gekoeld, gestapt en gekeken hoe hij liep. Gelukkig geen diepe wonden en niet kreupel. Omdat we onze eerste ervaring toch goed af wilde ronden toch even opgestapt en kort gereden. Daarna naar huis gelopen. Been is iets dik, maar hij is gelukkig nog steeds niet kreupel, zo nog maar even stappen. Sorry, heel verhaal, maar ben echt geschrokken!

Wat betreft de les op een vreemde locatie, hij was zoooooooooo braaf! (zie filmpje)
http://s628.photobucket.com/user/BBPict ... 9.mp4.html

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:40

Jeetje Baukje, zeker schrikken! Gelukkig niets ernstigs uiteindelijk gebeurd!
Maar je filmpje ziet er goed uit joh!!

Joyce, sterkte met welke beslissing je ook neemt!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:43

thanx dames, ik blijf het moeilijk vinden. Ook om tegen de fokkers te zeggen, je weet nooit hoe ze het opvatten. Ze is echt mijn allesie en doe het ook echt voor haar...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:52

Joyce, wat een enorm moeilijke beslissing, maar ik vind het heel netjes dat je eerst naar de behoeften van Asal kijkt! Ik hoop dat de fokkers haar terug willen nemen, dat klinkt als een fijne oplossing!

Arme Silver, hoop dat hij niet teveel last krijgt van de wond. Filmpje ziet er netjes uit, zeker voor een paard wat nog maar zo kort onder het zadel is!

Hier maak ik me een beetje 'zorgen' om Ely. Ely is altijd een paard geweest wat dik wordt van lucht, heb altijd mijn best moeten doen om te zorgen dat ze niet ontplofte. Vorig jaar kreeg ik nog de vraag halverwege het weideseizoen of ze niet drachtig was :o
De afgelopen tijd valt ze wat af. Eerst vond ik dat mooi (eindelijk wat rib te zien als ze beweegt), maar gisteren toen ze in de paddock stilstond zag ik haar ribben ook lichtjes. Qua eten en beweging heb ik niks veranderd. Gisteren maar even een wormenkuurtje erin gegooid... Het kan toch niet zo zijn dat het veulen nu al zoveel van haar vraagt? :?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:09

Been van Silver ziet er goed uit, ik heb ze ondanks de vele regen toch op de wei gezet, kan hij in ieder geval gewoon bewegen.

Annika, lastig, kan het niet met verandering van hormonen te maken hebben, vaak vallen ze dan eerst af om vervolgens weer bij te komen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:33

Ik denk inderdaad niet dat het veulen zoveel van haar vraagt maar ze kan zich wel heel anders voelen :) Wat Smart ook zegt ze krijgt wel een bom hormonen door zich heen. Ik zou het goed in de gaten houden en anders misschien iets bijvoeren van bietenpulp of seniores probes om haar goed op gewicht te houden nu het veulentje erin zit.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:00

Dat is inderdaad schrikken Baukje.
Annika is het mss door verandering van kudde etc?
Soms weet je toch niet waardoor ze afvallen..
Mss merriebrok bij geven? of krijgt ze dat al?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:25

Annika, ik herken dat wel. Asiyah had dat ook aan het begin van haar dracht. Waar het precies door kwam weet ik niet precies maar ze was ook meer gespannen/snel geirriteerd. Misschien toch instinctief haar baby willen beschermen? Overigens was zij niet echt mager, meer ingevallen. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Hormonen doen soms rare dingen met ze, hopelijk is het bij Ely ook maar even tijdelijk.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:26

Jeetje Joyce, wat een moeilijke beslissing! Sterkte!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:40

Ely is juist heel rustig geworden door het drachtig zijn.
Ik ga het maar even goed in de gaten houden. 1 juni gaat ze lekker 24/7 de wei op, dus dan zal het wel weer bijtrekken denk ik.