Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:10

Hihi fijn he die verwaande arabs! :P

Thnx glenn. :o

Zojuist Marije ff een mailtje gestuurd of ik nog kan kan bijschrijven voor de dawra horsemanship amateur voor de early summer show. Leek me wel leuk om die ook nog mee te pakken. Dan heb ik 4 rubrieken om te rijden en dat vind ik wel echt genoeg! :D

canisia

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:10

Oeeeehh Zaartje! Waauwie die benen!!

Helaas niet echt binnenrij mogelijkheden hier in de buurt, maaarr vanavond hadden we geluk! Droog en heerlijk gereden in de grote bak vd vereniging. Altijd een top bodem, dus ideaal! Weer op snaffle opgepakt, wat weer even wennen was, maar ging heerlijk. Beginnen steeds meer richting een èchte Lope te gaan. Paar keer me Hms pattern geoefend en dat is soort van te doen, mits ze niet te veel mee gaat denken en rustig blijft hihi.
Verder was ze op het begin flink voorwaarts, dus goed gebruik van gemaakt met schouderbinnenwaarts/ travers/wijk oefeningen gnagnagnaa ;)

Ik zit nog in dubio wat te starten in Heteren.. maar tot nu toe denk ik Dawra beginners: trail, pleasure, horsemanship en Allbreed: trail, horse en dog, pleasure.
Maar nog in dubio om Dawra in hand trail bij te voegen.. of Allbreed horsemanship.. lastiglastig. Vind 6 starts eigenlijk wel aardig de max. De Allbreed wordt sowieso voor spek en bonen, want dan start je als beginner tegen amateur en open ruiters.. haha :p

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:13

Glenn mooie dame hoor en wat een mooie naam.

Yil volgens mij heb jij geen normale paarden toch haha die Nour.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:59

Mooi foto van Nada!! Tuurlijk mag je bijschrijven Jes, zie mail!

Jeetje Nour wat een lamlendig dier :))

Lekker dan Canies, niet kunnen trainen en dan zo'n opgave...!

Graasmasker was toch niet zo simpel als ik dacht: met passen ging het prima, maar gisteren is het grote land raakte ie in paniek en bleef ie maar rennen. Waardoor de rest ook weer aangestoken werd, dus graasmasker maar weer af... Niks interesseert dat dier, hij vindt alles best, maar een doodgewoon graasmaskertje is eng... :roll:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:08

Daan heeft groot gelijk en schandalig dat je m zo voor banketstaaf laat lopen! Arm kind wordt toch mega gepest zo op de wei Hahaha! _O-
Maar uhm.... Geen masker meer voor Daan, krijgt ie nu minder graasuren of hoe los je t nu op?

Tja Nour z'n hele imago voor altijd verpest... :')

Joyce, balen zeg dat we zondag tegelijkertijd moeten, blegh, had gup graag zien lopen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:13

Tja, oplossen... goeie... Hij kan natuurlijk in uiterste nood in z'n zandpaddockje blijven, maar dat vind ik ook zo sneu. Maar ja, op de kliniek met acute hoefbevangenheid is nog sneuer. En zover is het nog lang niet, maar hij heeft er wel degelijk de aanleg voor denk ik. En zeker als ik straks 2 weken op vakantie ben :x Nu kan ik er nog tegen rijden... Ik vind eigenlijk gewoon dat ie er maar aan moet wennen, dus ik ga eens speuren of er op Bokt iemand ervaring heeft of dat te trainen is op één of andere manier.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:15

En hem op een afgezet stukje zetten in de wei? Zodat hij dat kaal eet en dan stapje voor stapje groter maken. Dan kan je het gras doseren. En staat hij niet compleet afgezonderd van de rest.

Mijn nieuwe chap en hoed zijn binnen! *\o/* Ik zat eerst in dubio of de chap niet te groot was, maar gister met een iets dikkere broek eronder gepast en dat zat gelijk stukken mooier. De hoed is eigenlijk ook prima! Wellicht ietsie pietsie aan de kleine kant, maar maatje groter zou ik bang zijn dat hij af zou waaien. Robina past hem ook, dus dat is ook weer mooi meegenomen. Enigste jammere vind ik dat ze toch wel van kleur verschillen, maarja voor deze prijs ga ik ze toch beide houden, want een andere hoed of andere chap kost me net zoveel als deze hoed en chap bij elkaar haha :D Wie weet in de toekomt als we weer centjes hebben ;)

Nu nog shoppen voor een goede kleur broek voor eronder en een blanket scoren op Equitana. Oja en een opberg doos voor me hoed, want deze kleur is heel gevaarlijk in mijn handjes :')

Even getest op shamitje
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:53

Ooooh die chaps zijn mooooi! Waar heb je die vandaag als ik vragen mag...? O wacht ik weet het weer, Nevada zei je al. Maar weet je een merk/model?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:39

Het merk was Avantis als het goed is. Ze zijn wasbaar, super dun en beetje stretch. Ben helemaal verliefd erop :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:54

Oeh dan ga ik daar 's naar kijken! Dank je!!! Ze staan je echt heel mooi, hele mooie vorm bij je voet.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 15:09

Hele mooie chaps Canies!!! <3

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:06

Sjiek hoor canies, ik heb ze ook zowel in het zwart als in het beige ze zijn top. Ik zoek ze nu nog in het donkerbruin :o
Wanneer is Equitana daar wil ik ook graag heen maar zoek me een paddestoel naar de datum.

Yil het is idd echt balen dat we tegelijk moeten maar ja we hebben maar 2 of 3 jaarling hengstjes incl die van ons dus ook geen grote klasse.

Ha ha die daan, maf paard. Kerihm van mij heeft ook aanleg of ik hem door rij of niet dik is die hoe dan ook. Maar gelukkig nog nooit hoefbevangen geweest of iets. Deze had eerst ook een masker maar daar schuurde die net zolang mee door het gras tot die stuk was.

Heb me collectie show kleding maar weer eens uitgebreid haha een creme showmanship colbert en een tweety geel shirt haha. Vond die kleur erg gaaf voor Yacky straks. Maar kan ook op de andere gelukkig

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:45

Equitana is 13-14-15 juni! :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:47

Nee dat meen je niet |( dan kan ik niet

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:31

Equitana, ja daar wil ik ook nog OOIT een keer naar toe! :o

Canisia, mooie chaps hoor! Erg chique!
Ze lijken wel op die van mij!

Ennuuhh Joyce, krijgen we ook nog foto's van je nieuwe kleding? :D

Ik heb me nu definitief ingeschreven voor de HMS amateur in Heteren.
Leuk! Een keer wat anders erbij! *\o/*

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:30

Nou uh ja dat kan wel maar dan moet ik eerst ff een paar kilo lichter zijn Jes. maar kan het shirt wel ff hier neerzetten.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 19:13

Kleding kan ook "los" geshowd worden toch? :P

Vandaag de tip van Corine gebruikt (achterwaarts bij enge dingen). Was weer alleen met Nour op pad en echt twee keer "eng", achterwaarts en... +:)+ hoppa er langs (op z'n biers dat dan weer wel ;) ).
Maar was lekker ritje! Waren aan t draven en boomstam blokkeerde het pad dus in het kader van opvoeding gewoon door blijven draven en minisprongetje gemaakt. Heel braaf. Hormonen spelen nu wel op en bijde blik van n ijscowei ben ik dan ook getuige geweest van z'n eerste serieuze brul! Maar naar wat gebrom mijnerzijds goed de wei kunnen passeren.
Ben weer helemaal in m'n nopjes met die fijne man onder m'n kont! (Dit klinkt trouwens wel raar maar Joe snap wat ai mien, toch...?! := )

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:25

Goed dat Nourtje het zo goed doet, en ja achterwaarts kan wonderen doen!

Hier aftellen op mooie drogen weer, van het weekend dat shamilah buiten kan, amaai wat is zo nieuwschierig, ze moet alles zien en meemaken, en ze stamt al tegen de vliegen tegen haar been, en laat duidelijk weten van hier ben ik!

ondertussen kreeg ik gisteren een mailtje van wauw, shameless zijn eerste veulentje is aan de grond een bruin hengstje, en laat ik zelf zeggen, shameless heeft er duidelijk een stempel op gezet, amaai, het is net een carboncopy van hem, met een ini mini stipje op het hoofd, en shameless heeft dan een wit kolletje! Ik hem gevraagd of ik de foto's mag gebruiken en ga hem binnenkort eens gaan bekijken, trots op PAPA SHAMELESS en OMA MALHA die nu ook tevens mama is grappig, de tijd gaat snel!

Zo te horen hebben de dames weer gaan blingbling stuff kopen om te pronken om de shows, dat beloofd, wat!!! :-)

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:36

Ooooooh wat gaaf Glenn! Proficiat! *\o/*
Ben heel benieuwd naar de kleine man!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:46

Enne... Mag ik introduceren: *\o/* :D

MISS PLUMEAU!!!
Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:51

Ja prachtig, ze is duidelijk familie van MISTER PLUMEAU , die kunnen allemaal mega gaan, prachtig zo een mooie bewegende collectie!

mvg Glenn

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:38

haha ik zal ff me best doen met het maken van foto's.

Glenn proficiat met het hengst veulen heb je ook foto's?
Na zondag hoop ik wat foto's te kunnen spammen van Yacky

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:53

Wat een mooi plumeautje de lucht in! En Glenn ook van harte met je veulenkind! :D

Die beige chaps staan mooi!

Ik heb besloten om in september mijn debuut bij de DAWRA te maken *\o/* En Marije is zo lief om mij 22 juni op sleeptouw te nemen zodat ik kan zien hoe alles werkt tijdens een wedstrijd.

Dus nu shoppen voor de wedstrijdoutfit, wat een straf! :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:55

Hihi leuk Karien!! Ben benieuwd naar jullie! :)

Aaaaaaah Plumeau-meiske!!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:50

leuk bella24 shoppen voor nieuwe showkleding is echt geen straf weet je al in wat voor kleur je gaat zoeken?