[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:05

een traanbuisje doorspuiten hoeft niet heel naar te zijn. We hebben dat op de kliniek ook wel eens gedaan en wat ik me er van kan herinneren was dat het zo gepiept was. Alleen deden ze het toen van uit de ooghoek >;)
Tie wou gewoon even lekker de beentjes strekken :D mooi dat ze daarna weer lekker braaf was!
Ben je weer wat opgeknapt?

Ilya is zo leuk!! Wat een pracht plekje zeg! Wie wil daar nou niet opgroeien?!

Qaseem zo braaf! Fijn hoor!
Ben jij ook weer wat opgeknapt?

Shympie is inmiddels "Remie" geworden op de wei.. Ed zijn vriendinnetje is er bij gezet en nu wordt hij helemaal door alle paarden buitengesloten en op een harde manier weggejaagd. Hij heeft gelukkig een deken op want door de deken heen heeft hij kale plekken en last van zijn bil. Eerst was ik bang voor broei onder de deken maar vanmiddag zag ik hoe hij vol op zijn rug gepakt werd door de oude opa van het stel! Arm dier.. maar ja, hij zal toch de kudde regels moeten accepteren en wachten tot hij wordt toegelaten (denk ik).. Hij is best wel een kluns (nooit lichaamstaal van andere paarden geleerd) en dringt zich wel op door naar een ander paard te lopen terwijl die al aangeeft er geen zin in te hebben.

Ik heb een topic geopend, misschien weten jullie hier iets van..?
[MD] Duidelijke info anatomie voorknie gezocht (gal?)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:01

Ooh haha, even een heeele late reactie van mijn (onze) kant omdat ik iets las over het aankomend EK voor sport arabieren. Wij kunnen niet ;( ;( -O- Valt helaas samen met de trekkertrek in ons dorp en aangezien Suus en ik allebei in de organisatie zitten... gaat helaas niet lukken allemaal. Wel heel leuk om te lezen dat er zoveel mensen enthousiast zijn, dat gaat vast heel gezellig worden daar!

Ik lees ook eigenlijk niet meer mee, maar blijf jullie volgen op facebook en hopelijk elkaar in RL spreken op de evenementen? Was kort maar krachtig gisteren Yildiz! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:07

Oh nou ik hoop t echt Marlijn! De DA zei dat ze echt flink verdoofd moest worden omdat t niet prettig zou zijn? Lijkt me ook niet via neus. Idd via oog fijner maar blijkbaar geen optie? Zal es vragen.
Maar goed, voor nu maar zalven en hopen dat t niet nodig is.

Aaaaah, arme Shym! Hoe sneu!!! :(:)
Heeft hij nooit sociaal gestaan? Wat oliebol maar hopelijk leert hij het alsnog snel?
Bedankt, ja ik heb nog boel snot maar weer kiplekker!

Gelske ook weer wat opgeknapt?

Ilona, hihi, ja echt te kort weer he? Maar vond t zon leuke dag en te veel leuke mensen! :D Dus helaas iedereen te kort gesproken.
Waren al bij Forelock's vòòr de DAWRAborrel bij de AVS dag. Was echt onwijs interessant (uitleg jury keuring paarden, presentatie ET van prof Daels, presentatie paarden forelock's (wauw 1 merrie die onwijs indruk maakte <3 ) en open forum). Lekker bijkletsen met iedereen en door stallen gestruind om nog even de gepensioneerde Yakima te knuffelen (oma van Tie, twee lijntjes op deze grande dame). ❤️
En aansluitend de borrel dus van de leukste club van Nederland! Krijg ook weer helemaal zin in het komende seizoen!

Vandaag tussen m'n werk en het zalven door nog even van mijn eigen paardjes genoten.
Tie wat modderwerk mee gedaan.., :')
Kan echt genieten van m'n kleine tankje hihi.
Afbeelding

En daarna nog even Nour gereden, ging best ok.
Terug op paddock nog ff quality time knuffelen. Liefste hengst of the entire universe :D <3

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:32

Yildiz Willem vindt het best leuk om af en toe paardjes te kijken gelukkig, hoeft niet elke dag maar hij heeft er ook zeker geen afkeer van :D

Lekker zo op pad met Tie, wel stout dat ze haar echte eigense baasje zo uitprobeert ~~}>

Onhandig zo'n Houdini paard Gelske! Voel jij je intussen al wat beter?

Wat eens storm was het he Miran, jemig mina!

Wat sneu voor Shym dat hij nu een beetje allenig is, het vervelendste is dat je er zo weinig aan kan doen :(:) Hopelijk gauw weer vriendjes voor hem

Ooooh Nour :oo wauw..en Tie is echt een knappe ook, duidelijk een merrie zo in haar hoofdje :D

Hier gaat het goed, gelukkig :P
heb nog even het speel-filmpje van Ilya en vriend gedeeld, al zullen de meesten een deel ervan al op facebook hebben gezien (dat was maar een klein stukje)

[VVDD] Wat gun ik het hem toch, opgroeien in de opfok

<3

en gewoon, een dagelijks momentje in zijn luie leven :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:50

Gelukkig Kat! En ook dat hij er niet bang van is, maar ja, hij komt natuurlijk ook van boerenbedrijf. :D
En ooooooooh wat n heerlijke beelden van Ilya! Ik moet zo denken aan de hengstenweide van Nour, dat zalige bekvechten en knieengehap. Echte mannen!
Zit ook echt te denken over dat gebied... Hou de merries graag bij huis maar jee... Ze hebben zoveel voorsprong he daar opgegroeid in de Eiffel. Denk, denk en praktiseer...

Hihi ja idd Katja, vooral merrie IN d'r hoofd! Meer merrie krijg je ze niet! :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:52

Heerlijk he.. Maar zou niet durven zeggen dat ik bij een volgend veulen of jong paard hetzelfde zou doen, zo als ik hem ook moet missen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:46

Houden van is loslaten en dat is precies wat jij gedaan hebt. Mag je best trots op zijn. Beste start die je je paard kunt wensen. Had afgelopen zondag nog met iemand over dat Eiffel zo veel verschil maakt qua bespiering etc. Ik ga er toch echt over denken hoor bij de volgende die ik ga aanhouden. Zou er dan niet zo vaak langs kunnen als jij doet en zou dan echt stuk opgroeien missen maar ja, dat is dan zo.
Ben je er al uit of je hem gaat terughalen komende lente?

Wat n prutweer he? Gisteren na 12 uur buitenstaan had Nour er toch wel weer zin in om in de buitenbak te rousen hihi!
Mafkees! :D
Beetje donkere foto was bijna donker, zulke korte dagen nu he.

Afbeelding

Omdat het zand rijden nu klaar is maar de trekkers weg zakken in de blub kunnen de bergen in Nours paddock pas van t voorjaar worden glad getrokken. Afscheiding weer geopend en nu heeft ie dus een mega heuvel paddock haha! De Eiffel mini hihi. :')
Nour vindt t geweldig!

Tie vanochtend gereden maar zoveel natte bladeren en gladheid dat we maar paar km in de polder hebben gemaakt. Van t weekend verder.
Zahra's oogje lijkt beter te worden, hoop ik, denk ik. Zaterdag even verder kijken met DA. Ik vind haar echt in ene compleet worden trouwens, puppie af en echt paardje. Of ja paard, wat n reus! <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:31

Wat fijn van Zahra!

Wel stoere foto ondanks het donkere
Zo is hij al duidelijker

Afbeelding

Ik haal ilya wel dichterbij komend jaar maar het kan ook zomer of herfst worden, zit ik heel hard over te brainstormen! Daar opgroeien is inderdaad erg mooi, ik ben ook de enige die zo vaak gaat kijken hoor.dan stuur ik in de groep app foto's naar alle eigenaren en filmpjes.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:47

Hey, dat doe je goed, een uurtje vroeger in ene! :D

Die mensen zullen wel blij zijn met jou zeg! Weet hoe fijn t is als ik fotootje krijg toegestuurd als ik week op vakantie ben, laat staan als ze zo lang weg zijn! _/-\o_

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:49

3 januari staat het volgende bezoek gepland :D dan staat hij er acht maanden ongeveer. Hoop dat het weer dan een beetje mee zit.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 02:18

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 07:54

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:43

Leven jullie nog?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:52

Happie Holliedees!

Leuk voor Nour dat hij bergen heeft voorlopig!
Ilya heeft echt bergen!

Ik leef nog, :)) lees wel mee hoor, tis druk in deze tijd!(behalve hier dan) :+
Nikita heeft nu gelukkig vakantie.
Nog steeds herfst. :=
Het vee staat er hier tevreden bij. :j

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:31

Wordt geleefd momenteel >;) erg druk hier.. Lees wel wat mee maar even geen puf om uitgebreid te reageren (wat ook niet heel handig gaat op m'n mobiel).
Morgen weer kijkers voor ons huis (2e al deze week)

Leuke plaatjes weer!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:19

Succes met je huus!
Hoest met pony?

Miran, 17 graden werd hier gisteren gemeten! Dat is geen herfst, dat is f*cking voorjaar plus!!!
Ik hou van de jaargetijden en de kou in m'n gezicht. Nu dan. Loop ik daar elke ochtend om 6 uur te voeren en buiten te zetten met m'n bontmuts, ook raar. >;)

Weinig nieuws. Training loopt top, heel blij met slimme lenige Nour, Tie en bijrijder lijken eindelijk klik te krijgen en Zahra d'r oog is wat beter. Geen pus meer maar wel uitvloeiing dus nog paar dagen door zalven op advies DA en anders alsnog doorspoeling...
Oh en Nour is heel blij met z'n bergen, staat er heel de tijd op. Heeft iemand dat deuntje van de Lion King? :')

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:39

Goede berichten dus Yil!
Fijn dat het oogje eindelijk de goede kant op gaat!
Die seizoenen vind ik ook heerlijk.. Erg jammer dit weer. Had liever gezonde kou :brr:

Volgens mij gaat het wel goed met powny. Ik heb deze week alleen even snel "hoi" gezegd.. Hij lijkt Jack Sparrow wel :oo dreadlocks :n
Zondag verzorgmeisje even geholpen. Ik denk dat ze zich wel red met hem.
Binnenkort komt de smid weer <<) hopelijk gedraagt hij zich!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:27

Haha yep! Drukte!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:40

Yil, haha, ja ik trok eerst ook telkens mijn winterjas aan maar ik zweette me de rambam dus nu trap ik er niet meer in.
Bij jou dus ook alles volgens schema, hopelijk trekt het oogje goed bij.

Marlijn, succes met het huis!
Lastig met die manen, als ze een beetje vochtig worden heb je dat snel.

Enneh, er komt vast nog wel winter, gewoon wat later!
Ik wil dit!!
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:01

Aaaaah wat n gave foto! <3

Hihi Jack Sparrow, fotooooo!!??? :):)

Zahra vanochtend onder handen genomen, ze is een takkenverzameling in d'r staart en manen begonnen... :roll:
Voor de rest natuurlijk onder de stront en klei. Verder nog n stuk uit d'r staart geknipt. Kennis van me maakt daar zulke leuke armbandjes van en Yul wil er al zò lang een van Zahra.
Maar, ze was wel braaf op de poetsplaats, geen een keer geblèrd naar moeders.

Afbeelding

Afbeelding

Maar zo lang stil staan is toch wel lastig

Afbeelding

De dames samen, wat is ze toch n reus he voorbij Tie?

Afbeelding

En kleine Nyhla ook nog even geknuffeld

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:46

Bij Zahra kun je gerust een stuk afknippen, die heeft zat haar! :))
Wat heb je die touwen lang, ik krijg er de zenuwen van. :+ :D
Knappe paardjes! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:51

Ja die staan op standje KWPN >;)
Moet zeggen dat ik t ook wel beetje eng vond vooral toen ze aan d'r pluk hooi op de grond begon die t lopende buffet haar alvast had toegeschoven. Gelukkig is Zahra (afkloppen) echt wel voorzichtig. Nour had eerste twee jaar met vastzetten, hekken en al dat soort dingen meer altijd van die onmogelijke acties waaruit ik hem dan weer moest redden, zucht...
Maar idd volgende keer zet ik de touwen wat korter.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:51

Pfff mijn vorige paard was echt zo'n draak wat dat betreft, soms zetten ze die paarden toch gewoon in de stal met alleen zo'n draad aan aan de voorkant? :=
Mijne had dan al drie keer een radslag gemaakt als ik dat zou doen...die maakte zelf altijd alles los en kon ook zelf de deur openmaken, altijd wat aan de hand met dat beest!
Maar hij was wel heel grappig en niet paniekerig. :D
Fu weet dat allemaal niet, die loopt ook altijd los natuurlijk, maar die weet zich met touwtjes wel in de nesten te werken en dan is ie ook gelijk in paniek natuurlijk. :+
Die heeft in het begin wel een aantal touwen, hekken ed. gesloopt.
Als ik terug denk wat er vroeger allemaal nog niet kon hebben we het nu toch een stuk rustiger gelukkig. :D
Maar met die jonkies, ze doen altijd domme dingen. :roll:

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:04

Vandaag voor het eerst een stukje langs de weg gewandeld met shym :D goed nieuws, we leven beide nog en geen kleerscheuren *\o/*
Hij was goed te hanteren gelukkig. Auto's waren eerst spannend (oeps, vergeten dat niet alle paarden zo verkeersmak zijn als mijn fjord :+ ) maar later ging het goed. Witte blokken op de weg waren eerst ook eng maar de tweede keer al niet meer, vlag was geen probleem, en hoge hijskranen gingen ook prima. Lekker snuiven en rond kijken! Hij liep zelfs even voorop. Topperrrrrr!

De Jack Sparrow look was niet echt ruig dit keer!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft nu een super mooie kleur <3

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:07

Elke dag denk ik nu ga ik weer ff mee kletsen maar het valt soms niet mee om te beginnen :D .

Leuk met Shym op stap hij heeft echt een mooie bos manen en zit mooi in zijn vachtje.

Bij zulke paarden als Zarha ben je dan toch wel blij dat ze geen schimmel zijn :D . Ja stil staan is gewoon echt niet een arabieren ding wel super dat ze toch zo braaf blijft staan tussen de touwen jong geleerd is oud gedaan ;) . Ze is echt der mama al voorbij lief <3 die twee koppies uit de stal vind wel dat je echt kunt zien dat het moeder en dochter is. Zag ook nog de kleine meid van Nour voorbij komen ook al zoon heerlijk wollie en een wel hele vage foto van nour die het heerlijk naar zijn zin had in zijn prive duinen.

Wat een super mooie foto miran jij kunt echt leuk je foto,s bewerken. Het is zo gezellig bij jouw met al die leuke dieren bij elkaar :D .

Kat ook weer naar haar mooie vriend geweest ik vind het ook een top plek. Ik zou het echt niet kunnen ze zo ver weg zetten ik wil ze gewoon echt voor me zelf maar ik denk wel dat je een paard heel veel plezier doet om daar op te groeien. Nogmaals vind het echt heel top dat je zo veel langs gaat en ons ook laat mee genieten.

Ben zo weer een beetje bij hoop ik :o .

Was helaas toch wat zieker geworden dan gedacht de paarden wel in beweging gehouden twee onder het zadel want die moeten mee met een strand rit in januarie de rest wat los laten bewegen in de bak. Vandaag weer een heerlijk rondje polder gedaan op mijn kleine bruine kikker Dibah en ook nog even Sjaak gereden in de bak hij gaat echt steeds meer vooruit en daar ben ik zo blij mee. Van het weekend even wat achterstallig onderhoud gedaan in en om het huis. Ik hoop volgende week weer de rest ook te kunnen rijden heb in ieder geval wel een dag extra vrij dus dat moet lukken.

Jullie uiteraard ook hele fijne dagen {:) .