[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:13

Kat, spaaaannend :):)
Aaahw, dat roze staat zo mooi bij Blue <3

Nickyyy, vreselijk van je kat |( Zou daar ook helemaal kapot van zijn! Sterkte!
En fijn dat het met Ludo goed gaat!

Nicky, kan het knarsen niet komen van zijn hoeven? Ik hoop dat het nieuwe beslag uitkomst biedt :j Fijn iig dat het niet ernstiger was!

Letiets, knappie op buitenrit <3

Amy, fijn dat Nas meeviel! En af en toe aanpakken kan echt wel hoor :))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:17

Ah oké Nicky! En moet het speciaal beslag blijven of kan hij straks ook af met een gewoon ijzer en uiteindelijk zonder? Of hoor je dat als je terug moet?

Djuun hebben we noodgedwongen op ijzers gezet omdat ze op de vorige stal een grintbak hadden, Djuun stond al 4kant voordat ze bereden werd -O-
Op de nieuwe stal de achterijzers er vanaf gehaald, voorijzers durfde we toen niet, maar als ik zie hoe enorm hard ze nu groeien...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:19

Ik zou het wel aandurven met Djuun, eraf halen :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:26

Dat vroeg ik dus vandaag aan de smid daar en hij zegt dat het wel lastig is. Maar ja, met het enduranceplan voor in de toekomst zal hij er wel op blijven staan. Het is gelukkig wel beslag wat mijn eigen smid er ook onder kan timmeren dus hoef niet elke keer naar Utrecht. Ik denk dat ze hem over 6-8 weken er van af halen, kijken hoe hij loopt en dan nieuwe eronder slaan.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:55

Ik ben bang dat ze op eieren gaat lopen Kat, ze staat er nu al 3 jaar op :\
En ik vind het ook wel een beetje zonde om ze nu weer stil te gaan zetten om te wennen...
Ze is trouwens goed afgevallen, ik meet/weeg ze elke maand rond deze tijd, 2 maanden terug, toen ik zo baalde van haar omvang, was het 440kg (om en nabij dan he) en nu 405, jullie hebben gezien hoe ze er uit ziet:
[ITP] AV Djunnah geeft een showtje weg in het avondzonnetje!
In theorie zit er her en der nog iets te veel op, maar ben eigenlijk wel tevreden met d'r nu :)

Gelukkig kan je eigen smid het Nicky :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:59

Ja ik vind haar er geweldig uit zien!

Hoeveel zal Set wel wegen :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:00

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:02

Ik vind Djuun ook prachtig zo. Niets meer vanaf doen hoor!

Dayem was vandaag om precies te zijn 443 kg :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:15

Haha Kat, vast wel iets meer :P

Nee, ben heel tevreden hoe ze er nu uit ziet en merk ook dat ze goed in haar vel zit <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:16

Djuun is echt prachtig, blijf haar heel erg mooi vinden, zo vrouwelijk ook.

2 draakjes met ontwormen.. Biscuit was er een ramp mee. Kostte me een kwartier :') Nas en Umoyax zijn gelukkig kakmakkelijk, al was het met Umoyax wel steeds moeilijker om de buut erin te krijgen, hij vond het zo vies...

Setje telt voor 2, das niet eerlijk wegen :P

Nicky :(:) Al is het een cavia, kan me volledig voorstellen dat je daar echt kapot van bent. Vind het echt heel erg voor je.
Ik moet zelf altijd al slikken als er een visje uit mn aquarium komt te overlijden, begrijp echt niet dat mensen licht kunnen denken over het verlies van een dier. Het zijn toch min of meer je kinderen...

Ik ben compleet f*cked up eigenlijk. Mn brein laat gewoon niet binnen dat hij er echt niet meer is. Dus aan de ene kant gaat het best goed, aan de andere kant is het natuurlijk niet gezond en dat heeft best zn weerslag. Als je mentaal iets zo onderdrukt komt dat er fysiek wel uit. Maar het is bizar hoor. Af en toe ben ik even in de realiteit, en kan ik alleen maar met mn hoofd schudden terwijl de tranen over mn wangen stromen. En dat schudden blijf ik net zo lang doen tot ik weer wegzak in mijn nieuwe surreële wereldje waarin hij er nog is.
Ik had het er in Alkmaar met iemand over, dat ik dus onderdruk maar best weet wat de waarheid is, en die zei ''zo voelen mensen die denken dat ze Napoleon zijn zich nou ook''. Je kon me wegdragen :P Maar denk wel dat het waar is. Ik vind mezelf wel een ontzettend interessant studie-object, vind het echt bijzonder wat mijn brein nu doet. Maar goed, echt gezond is het natuurlijk niet. Ik ben bang voor het moment dat mijn brein stopt me te beschermen tegen de pijn van de waarheid maar vraag me ook wel eens af of het ooit door zal dringen. En als dat niet gebeurt, word ik dan gek?
Het is allemaal maar bizar hoor.

Ik ben zelf nooit zo kapot van ijzers maar er ook zeker niet op tegen. Maar zou altijd kiezen voor ijzerloos als het half kan. Is het met Djuun echt geen optie om zonder te proberen? Kan me voorstellen dat het even een lastige periode is met wennen en kan me ook indenken dat je dat even praktisch wilt plannen, maar zou het persoonlijk toch proberen als er geen noodzaak (meer) is voor ijzers..
Kon je er voor Dayem nog wat aan doen Nicky? Met voeding ofzo? Vind het nogal wat, zo jong al op nikes... Maar wat moet dat moet hoor dat moge duidelijk zijn.
Mn smid gaf mij ook de optie om Nas op ijzers te zetten om haar sneller te corrigeren maar dat vond ik zo onnodig. Lijkt me sowieso ook beter om rustig aan te corrigeren, die stand.
Voor Umoyax waren we ook bezig met speciaal beslag maar omdat hij zo veel pijn had vond ik dat niet eerlijk. Het zou toch rekken zijn, dat sowieso. Was het wel van plan maar mijn uitgangspunt bij alles was dat hij niet veel pijn mocht hebben want dan vond ik het niet eerlijk om te gaan dokteren. Als de pijn meeviel was er nog wel wat te knutselen geweest links en rechts. Is ons allemaal gewoon niet gegund geweest..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:23

Ach Amy, het is zo herkenbaar. De eerste dagen kon ik enkel huilen. Dan ging het even uiterlijk beter en nu dringt het te pas en te onpas door bij me. Je kan er niks van maken, je kan het niet snappen, het overvalt je gewoon...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:37

Amy, jeetje dat klinkt behoorlijk heftig! Gek wordt je gek echt niet, dit is een proces van rouwen en bij jouw gaat dat op deze manier. Er gaat waarschijnlijk een moment komen van besef, dan stort je weer helemaal in en vanaf dan ga je langzaam omhoog. Af en toe zal je een terugval hebben maar er komt een dag dat je je weer beter voelt. Het gemis zal nooit weggaan.

Tieneke, ik ga je topic zo bekijken!

Ik heb eerlijk gezegd geen die hoeveel Ludo weegt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:18

het is niets raars wat je doet Amy. Wellicht zou je contact kunnen opnemen met je huisarts, die kan je verwijzen naar een therapeut die je kan helpen met rouwverwerking.
De fases van rouwen zijn heel erg complex, de ontkenning, de woede, het verdriet alles hoort erbij. De volgorde moet zich stabiliseren en uiteindelijk komt dan de acceptatie.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:26

Leuke foto van je prinses en je mannetje, Lisa! Het is wel echt een typetje he, dat merrietje van je!

Je meiden zien er echt goed uit, Katja, ben zo benieuwd naar ze!

Haha ik vind Djuun altijd zo leuk klinken, druif!

Fijn dat het voetje goed gaat, Tieneke!

Dayem op nikes, apart van die dunne hoefwanden. Stalgenootje had bij haar paard ook een kreupelheid die niet over ging, naar de kliniek, ook dunne hoefwanden en nu op nikes. Mijn stalhouder biedt weidegang aan aan zomergasten, geen idee of Rotterdam te ver is voor je.

Welkom terug, Nicky, sterkte van het verlies van je kat! Wel super dat Ludo zo braaf is!

Fijn dat Nas weer in orde is, Amy, jammer van je zadel wel!

Ik heb een Micklem Multibridle, deze kan ook kingekruisd. Heb het zelf niet geprobeerd, rij altijd op sidepull, maar die hoofdstellen vind ik bij een dressuurzadel wel passen, Kelly.

Altijd fijn, ontwormingsgevechten :Y) Als de mogelijkheid er is, doe ik het meestal gewoon door een bak slobber heen, geen strijd. Dos klemt echt haar lippen strak op elkaar, moet daar altijd zo om lachen.

Ik ben een ijzerfan, maar als het niet anders kan, kan het niet anders denk ik dan maar.

Ach Amy :(:) Iedereen rouwt op z'n eigen manier, dat kan je niet forceren...

Gisteren de hoefsmid geweest. Dos en Ely gingen super. Ely heeft een beetje last van haar evenwicht, omdat ze op het moment wat weinig spier op de achterhand heeft, dus de achterhoeven moesten in etappes. Doortje deed superbraaf de voorhoeven, maar achter wilde ze niet. En Euforio had het helemaal gehad na 1 voorhoef... Zit zelf ook helemaal niet lekker in m'n vel de laatste dagen (stress op m'n werk, stress voor de bruiloft, stress voor verkopen Door, stress voor verhuizen Euforio in september, stress, stress, stress), dus heb maar besloten om de hoeven van de kleintjes zelf te gaan doen de komende tijd. In alle rust moet dat vast goedkomen :)

Maak me wel echt zorgen om Dos -O- Ze valt zienderogen af en vandaag kwam zelfs gekauwd gras terug. Vanmiddag komt de tandarts, ik hoop zo dat het dan beter gaat.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:56

Nicky, sterkte, het is ook vreselijk als je huisdier overlijdt. ;(

Ja, als je een ijzer nodig hebt, dan is het niet anders, er zijn ergere dingen.
Als je paard dan geen pijn heeft is de keuze snel gemaakt.

Djuun kan je makkelijk de ijzers eraf halen, nu helemaal omdat de hoeven snel groeien, ik heb het zo vaak gedaan bij mijn vorige paarden, nooit een probleem geweest...en ze hoeft heus niet stil te staan, alleen een beetje oppassen met harde ondergrond.
Ik zou het juist proberen, een ijzer eronder kan altijd nog als het echt niet gaat.
Ze ziet er goed uit hoor!

Amy, bij mij duurde het ook heel erg lang voordat ik er een beetje vrede mee had..het kost gewoon tijd.

Annika, idd gaat het vast wel beter als je even een goed moment hebt voor de hoeven.
Wat vervelend van Dos, ik hoop dat de tandarts uitkomst biedt.

Nu even naar Ad en Fin kijken!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:50

Klinkt idd wel heel heftig Amy... Misschienis hulp zoeken nog niet zo'n heel slecht idee.

Hè jij ook niet lekker in je vel Annika... En Dos niet lekker... Wie komt er vandaag voor haar tanden?

Ik hoor vandaag of Dayem het land op kan bij mijn oude verzorgpaad. Dat zou echt ideaal zijn. Samen met een oude ruin van 22 en een shetje :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:02

Viviane Kleine komt voor Dos. Ze is laatst ook geweest voor het senior paard van een stalgenootje. Die bleef proppen maken, ook na door meerdere verschillende mensen behandeld te zijn. Nu eet hij probleemloos. Dus heb er alle vertrouwen in!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:04

Oke! Hoop dat het haar gaat helpen :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:34

Ik lees nog steeds braaf mee! Drukte :) Afgelopen weekend een andere auto gekocht en gisteren opgehaald. Ontzettend blij mee! Andere autootje vanmiddag om 13:00 op internet gezet. Kreeg gelijk al 2 telefoontjes en een stel is vanmiddag om 14:30 wezen kijken en hebben hem gekocht! Dat is nog eens snel verkopen!!

Afbeelding

Ik reageer even op de laatste paar pagina's, anders word het zo'n lang verhaal :=

Wat fijn dat Djuun goed op het nieuwe hooi reageert!

Hier heeft het ook flink geregend de afgelopen dagen. Nu is het weer errrrg warm.

Fijn dat Fin zijn voet er goed uit ziet! Plekjes aan het been kunnen soms flink bloeden. Word het weer mooi schoon van :)

Las dat Dayem helemaal binnenstebuiten is gekeerd, heavy voor zo'n gup! Hopelijk helpt het speciale beslag.

Nas kan weer swingen!

Mooi dat roze halster, Katja! Ik heb de nieuwe van Yus ook binnen! :D Met bijpassende westernteugels:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=545198FC

Sterkte met je kat Nicky. Ik zag het op Facebook. Het is vreselijk om een dier te moeten verliezen.

Hopelijk kan die wat voor Dos betekenen, Annika!

Zag iets over gewichten. Yus is nu in Hollandse Welvaren aka weideconditie :+ Maar wel een heel blij paard! Net als Munir. Die groeit als kool, word al een hele kerel.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:58

toffe bak Joyce en fijn, snelle verkoop.

-O- dacht ik lief te zijn mijn niet-verbrandende Blue een kap op te doen tegen het UV licht, heeft ze een dikke vette blaar op haar neus van de kap :( Hij is net iets te groot dus heeft denk ik geschuurd met een naadje, dat doe ik ook niet meer. Ze staat toch de halve dag met haar kop in de stal. Gelukkig gaat het snel over maar het is wel sneu.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:44

Op hun hoofd is lastig omdat de helft beweegt met eten.. :') heeft ze zonder kap ergens last van gehad?
Anders kun je hem net zo goed aflaten.

Mooi karretje hoor Joyce!

Fuego en Zos hebben een kale wei en zijn in ieder geval niet dikker dan normaal. :+
Fuegie heeft een deken op maar voor Zos moet je de zonnebril op zo glimt ie! 8-)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:47

Nee alleen dus het knijpen met de ogen, is waarom ik m omdeed.. Ik laat m nu ook eerst weer af.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:07

@siel, wij wonen ver van de zee, als wij op vakantie gaan dan gaan we ook altijd naar de zee ben er zo dol op, renesse zijn we volgend jaar geweest en dit jaar gaan we naar texel heerlijk buiten het seizoen en uitwaaien met de hondjes
@Tamara gelukkig is noah weer de oude
@Nickyyyyy :(:) :(:) :(:) fijn dat je weer terug bent, top dat Ludo zo goed gaat
@amy hele opluchting met NAS zeg en :(:) :(:) :(:) ook voor jou
@Kelly laarakkers zit bij ons in de buurt ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen
@katja ik ben zoooooo jaloers op je roze touwhalster en setje maakt het spannend
@Nicky jeej wat een heftig onderzoek zeg maar gelukkig met een positieve uitslag
@Letizia top dat jullie zoveel ritjes kunnen maken met djuun
@Annika hoe is het afgelopen bij de tandarts
@Joyce erg mooi bakkie alleen niks voor mij kan geen trailer achter hihi

Asal staat nu ook weer op ijzer ging nu stukken beter bij de smid nu de smid thuis komt. Vanavond les gehad en de ijzers doen echt wonderen. De stap gaat echt stukken beter terwijl dit echt niet haar sterkste punt is. Super blij mee de midden draf was ook om te kwijlen suuuuper blij mee

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:41

Goedemorgen,
Bonjoy, dat is idd verdomd snel zeg! Ach beter zondag dat ej automerken te koop staat.

Anika, wat vervelend zeg!

Nicky,dat zou wel erg fijn zijn! Laat het het weten of het kan?

Katja, arme blue. Hopelijk geneest het snel!

Ludo zijn kootholte is verbrand en niet zo'n klein beetje ook.. Vanavond maar ff tijd vinden om erheen te gaan en het goed te verzorgen. Meneer begint ook weer te puberen. Hij heeft ondervinden dat hij me ook met 4 benen in de lucht kan dragen.. Gelukkig zit zijn balans hem nog in de weg en is hij makkelijk terug te krijgen. En toch merk ik dat het puur puberaal is en niet kwaad bedoeld. Vorige week ook een paar rondjes zonder zadel gestapt, eerste keer sprong ik er zo op en toen kwam die omhoog net een rodeopaardje. Daarna paar keer gehangen en toen erop geklommen en toen was het goed. Braaf dier!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:43

@nicky leuk he dat gedrag, over een tijdje kun je er om lachen asal heeft het ook heel erg gehad