Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:36

In mijn eerste en op het moment nog steeds enige borsttuig zit volgens mij meer dan een kilometer wol verwerkt. :=

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:55

WOW

Mij hoor je niet meer klagen :=

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:14

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:19

Bijou leuk gemaakt, zeker voor een eerste keer! Ik vind hem wel een beetje te breed voor het hoofd van je paard! Jammer dat je kleiner uitkwam maar ik vind de maat die je hebt de juiste hoor! De neusriem moet ongeveer net zo hoog zitten als een gecombineerde neusriem van je hoofdstel. Dat is dus ongeveer 2 vingers onder het jukbeen op het hoofd. Zo te zien is dat gelukt! Wordt het langer dan lijkt het meer op een lage neusriem en dat geeft een wat 'suffer' uiterlijk. Vooral bij arabieren willen we mooi de vorm van het hoofd en een eventuele dish benadrukken en daarom valt de neusriem op die plek.

Vergelijk maar even met foto's op internet!
--> http://www.rivervalleyarabians.com/sires/MARAJJ.jpg
--> http://www.orietals.com/arabianhorse/im ... alter3.jpg

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:42

Erg bedankt :D!
Ik vond hem inderdaad ook iets aan de brede kant, misschien maak ik in het vervolg 2 vlechten in plaats van 3. Op de foto's lijkt de grootte inderdaad mee te vallen, maar ik had het op een paar foto's scheef getrokken zodat het groter leek :+
In het echt zag het er alleszins kleiner uit..
Kun je misschien ook eens naar mijn post in het topic kijken en daar je mening over geven (misschien nog wat vroeg..)?
Erg bedankt voor je tips :D!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:35

Je kunt ook minder draadjes pakken of dunnere wol. Ik vind de 3 vlechten wel mooi, maar misschien ietsje dunner ;)

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:37

Ja, daar had ik idd ook al aan gedacht, omdat 2 vlechten toch iets 'gewoner' zijn, zeg maar.. Ik zal het nog wel zien als ik aan het volgende begin :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:25

Hoi allemaal,

ik heb geen idee of ik zo binnen mag vallen, maar ik zie dit topic en het kriebelt nu wel wat om ook een één te maken voor mijn Mini Shetlander. Ik heb nog een vraagje aan jullie:

http://img691.imageshack.us/img691/8843/dsc00893qa.jpg
Waar kun je zulke 'ringen' kopen? Of die normale ronden?

Mocht ik één afhebben, krijgen jullie natuurlijk foto's :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:44

Hey, en welkom! :) Ronde ringen kun je bij iedere bouwmarkt kopen. Die 'halter squares' kun je via een Bokker kopen of je moet even op Ebay kijken.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:45

hihi Nyckle, dat vraag ik mij ook al lang af. Ik heb de mijne overgekocht van een bokker die een hele partij uit Amerika had ingeslagen, maar het zou idd wel handig zijn als we dat hier gewoon zelf konden vinden.

normale ronde kan je in iedere doe-het-zelfzaak vinden.

Veel vlechtplezier !:)

edit, ik zie dat Joyce mij al voor was met de uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:13

Bedankt beide, dan ga ik eerst maar voor die in een bouwmarkt :D

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:27

Voor goede ringen en clips etc kan ik rjtools.nl aanbevelen. Balder is de bokker die de haltersquares verkoopt maar die heeft niks meer op voorraad. Ik heb nog wat goudkleurige liggen en ook nog een zakje met ringen die ik iets te groot vind uitgevallen. Ik had die uit Amerika maar niet goed op de maat gelet. Andere ringen heb ik ook besteld in Duitsland, maar omdat de prijs daar hoger lag scheelde het niet veel met uit Amerika komen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:36

Ik heb haar een PB gestuurd waar ze die heeft ingekocht. Als het mogelijk is, wil ik wel een groot aantal inkopen als er meer mensen interesse hebben?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:23

Ja was toch balder idd (heb joyce net weer antwoord gegeven op pb dat ik het neit zeker wist haha)

Ik heb dan ook zeker interesse, als er voldoende vraag naar is dan is het meer bestellen voordeliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:50

Ik zou dan ook wel interesse hebben :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:01

Oke, mocht ik een PB van haar terugkrijgen en het is mogelijk om vanuit Amerika (?) te bestellen, moet iedereen even laten weten hoeveel je wil van welke kleur :) (Goud en zilver)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:18

Hé topic gaat hard! :oo Ik weet eerlijk gezegd mijn hemel niet waar ik de tijd nog vandaan moet halen om weer eens lekker halstertjes te gaan knutselen. Maar ik heb vakantie.. :)

Joyce, ik zou ook wel wat halstersquares willen bestellen. :j Moet nog even nadenken wat en hoeveel enzo.

Heb weer leuke creaties voorbij zien komen! Mijn handen beginnen alweer te jeuken!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:20

Zeker een goed idee om samen te bestellen. Zou ik eventueel ook wel willen doen. Op het moment heb ik alleen nog genoeg liggen. Ook ben ik oud materiaal aan het opruimen en wil ik het opwerken. Daarbij zit veel koord en voor de macramee halsters gebruik ik gewone ringen, omdat die andere dan wat te grof zijn.

Is er eventueel interesse in dingen die ik zelf niet (meer) ga gebruiken? Gaat om iets grotere haltersquares, wat kwastjes, grote druppelkralen en wat band eventueel.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:24

mooi Joyce ! Heb die website maar gelijk opgeslagen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:27

Ik heb die site via google gevonden en heb er gelijk een mailtje heengestuurd of het nog actueel was etc. Kreeg binnen 5 minuten al eentje terug, dus dat zit wel goed volgens mij! :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:52

Heb inmiddels een orderbevestiging gekregen en ze had er nog bijgezet dat ze het erg leuk vond dat ik al zó snel na mijn mailtje al wat had besteld, haha. Ben erg benieuwd naar de spulletjes en zal ook foto's plaatsen als alles is aangekomen ;)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:16

Hihihi die 3de foto heb ik al eens halsters van gezien met precies zelfde band ;)

Op me oranje borsttuig zitten inmiddels de schelpen al (kwastjes etc moeten nog gemaakt worden als ik tijd heb *zucht* ) dacht eerst tussen de schelpen door zwarte kralen te gebruiken, idee is al weer weg geworpen, dus worden rode kralen, echter had ik dr maar 4 en heb er heel wat meer nodig :D

Zal eens foto gaan maken en plaatsen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:29

Ik was al best een tijdje op zoek naar dat motiefje, dus ben er heel erg blij mee :D

Ben benieuwd naar je borsttuig!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:03

Hierbij een snelle foto gemaakt met me tel. ;)
Uiteinden zijn nog niet afgewerkt met als reden dat eerst de klossen eraan moeten hangen alvorens ik erin ga knippen etc, alles moet straight zijn :D
Op de 'kale plekken' komen dan nog ronde kralen te zitten. Totaal zullen er ook nog 16 klossen aan komen (misschien ook wel 18 :Y) )

Afbeelding
http://img59.imageshack.us/img59/102/tuig1.png

Heb een steek techniek gebruikt waardoor je dus haast niet kan zien hoe de vlechten aan elkaar bevestigd zijn (ook aan de achterkant niet) ;) enkelt aan de achterkant op het onderste stuk was de techniek wat verkeerd gebuikt, maar met grootmoeders tips komen we al heel ver :D