[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:22

Aww was hoestende Aleeyah vergeten :o ik heb ik geen tips en snap wel dat je in de rats zit.

Wat ben jij heerlijk bezig met je paarden gelske!

Zahra ziet er goed uit! :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:44

Miranda, haha, die foto van Fu! :D Hij heeft in ieder geval geen hoogtevrees :D

Joyce, Munir kan er ook wat van zeg! Maar goed dat hij niet wit is!
Wat een gaaf jaaroverzicht heb je gemaakt, daar zal een hoop tijd inzitten!

Marlijn, wat vervelend dat hij zijn achtervoeten niet meer op wilt tillen! Gelukkig dat het met touw nu wel lukt. Je bent goed hem bezig geweest, fijn dat hij ook zo braaf was met het zadel.
Wat naar dat hij gevallen is met vaststaan, daar zou ik toch ook even flink van schrikken! Hier staan ze ook (zo goed als) nooit vast moet ik zeggen :o

Nog nooit gehoord dat Arabieren anders op hun voeten staan?
Ik kreeg wel van mijn smid te horen dat alle KWPN fokkers van tegenwoordig een voorbeeld mochten nemen aan mijn fokkerij, qua hoeven en beenwerk :o Daar ben ik toch wel een beetje trots op, vooral naast alle vooroordelen dat Arabieren zulk slecht beenwerk hebben.

Wat een leuke foto's van al die berggeiten :D Mijn jonge hengsten (Shoukkie en Nader) vonden dat een paar jaar geleden ook helemaal geweldig toen ze een paar maanden ergens anders op de wei stonden.

Katja, wat raar dat Blue 's winters zo schichtig is? Maar ach, zo hebben ze allemaal wel iets denk ik. Het wordt vast vanzelf weer beter.
Wat ontzettend stoer zeg van Ilya! Hebben ze er geen foto's van gemaakt? Lijkt me echt een gaaf gezicht zo door de beek heen!

Miranda, wat kunnen ze lekker rennen met z'n tweeën! Hier hebben ze af en toe ook zo'n gek kwartiertje, altijd heerlijk om te zien, dat zijn echt van die geniet momentjes vind ik :)

Yildiz, een tunneltje onder de snelweg door?!? En daar gaat ze zo doorheen? Pfoe, ik denk dat mijn dames daar wel even moeite mee zouden hebben, maar Tie is het waarschijnlijk helemaal gewend inmiddels?
Prachtige foto van Zahra! Fijn dat het ook beter gaat met haar oogjes. Ze lijkt inderdaad ook al lekker bijgekomen qua gewicht.
Wat gaaf dat je mee wilt gaan doen aan het EK, ik zag idd in mijn mail voorbij komen dat het aankomend jaar in Ermelo is, dat is wel heel gaaf! Misschien kom ik wel even kijken dan.

Eline, Mish lijkt wel een volleerd rijpaard, zo relaxed met haar zadel en hoofdstel! Hoeveel zadels hebben jullie inmiddels? :+

Gelske, wat goed zeg, dat Noor het zo goed doet alleen naar de bak! Dat is ook lastig, helemaal alleen. Jullie hebben ze natuurlijk ook vaak met z'n tweeën mee.

Met Aleeyah lijkt het inmiddels gelukkig beter te gaan, de DA had dit keer dus toch gelijk :+
Ik heb haar al 2 dagen amper meer horen hoesten, ja gisteravond 2 kuchjes, nadat ik haar ging pesten om haar neus schoon te maken, dus dat is niet zo gek. Verder is ze nog wel enorm snotterig, als ze briest vliegt het echt om je oren zeg maar :') :(:)
Amir is alleen ook begonnen, die heb ik direct vanaf het begin ook wat Ventipulmin door zijn voer gegooid, en geweekt hooi gegeven, en bij hem lijkt het niet zo erg te worden als bij Aleeyah. Heb hem gisteravond misschien 3x horen hoesten (direct achter elkaar) en vanochtend ook.

We hadden alleen donderdagavond ook weer een leuk geintje..
Ik kwam op stal aan samen met mijn vriend, en wou naar achter lopen om de paarden binnen te gaan doen. Totdat mijn vriend vroeg wat ik ging doen, want Fardani stond toch naast de schuur? Eh, nee, ze staan allemaal achter..
Dus ik trek de deur achter open en idd alleen Aleeyah en Amir, en ik hoor een hinnik van Fardani van naast de schuur. Dus ik werp direct een blik op de draden, en die zijn allemaal nog heel.. Dat betekend dat hij alleen maar over/door de drinkbak gegaan kan zijn :oo En dan hebben we het niet over zo'n speciekuip ofzo, nee over een stenen drinkbak van 2000 liter..

Als in, deze drinkbak..
Afbeelding

Wonder boven wonder had hij alleen een dik achterbeen en wat oppervlakkige krassen, en heeft hij geen pas onregelmatig gelopen.
Waarom en hoe hij erover/doorheen gegaan is weet ik echt niet. Ze staan al 1,5 jaar zo, en drinken ook uit de bak, maar ik heb er nu voor de zekerheid toch maar even een draadje boven gespannen..

Wat kunnen ze soms toch stomme dingen uithalen die paarden..

Het afspuiten van zijn been was in eerste instantie ook een enorm drama, maar nu kan ik hem los laten staan bij het afspuiten. Knap paard :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:17

Wat fijn dat het beter gaat met je kleine meid Roma beter dat het er allemaal uit komt tenminsten al is het wel vies. Ohh wat een boef is Fardani is ie niet gewoon tussen de draden gegaan dat kan Qaseem ook heel keurig netjes halsje er onder en hup. Gelukkig is het wel goed afgelopen maar het is nooit leuk dat op eigen houtje van plek veranderen.

Onze pukkies vonden hun eigen stal ook niet zo ach ja het gras is altijd groener he. Ze staan in onze reseve stallen die hebben we gemaakt in een van onze garages. werk super mooie stalletjes met alleen het enige nadeel dat een paard door de stal van de ander naar buiten moet. Op zich geen ramp natuurlijk tenzij je een kleine houdini op stal hebt staan die deze deur open krijgt (Jhadorah ) en stonden onze pukkies elke dag in een anderen stal. Ik heb ze nu maar andersom gezet en dat lijkt goed te gaan tot nu toe. Vandaag weer zo veel wind weinig met de paarden ik heb ze wel wat vroeger op stal gezet en ze een lekkere poestbeurt gegeven dat vonden ze fijn. Bij Sjaak dacht ik eest zijn menen maar af te knippen want er is weinig meer van over en alles staat alle kanten op. Maar toen heb ik ze toch maar ingevlochten dat ziet er al een stuk beter uit en nu kan ik ook kijken of hij nog jeuk heeft.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:40

Al_Zawraa schreef:
Eline, Mish lijkt wel een volleerd rijpaard, zo relaxed met haar zadel en hoofdstel! Hoeveel zadels hebben jullie inmiddels? :+

_O- Hahaha. Ja doet ze leuk he :) Toen we het zadel kregen zat er een boom in die volgens de boommeter op Mish zou moeten passen, dus we dachten, laten we eens kijken of ie dat ook echt doet :P daarna hebben we 'm eruit geschroefd en de goede voor Olina erin gezet.

We hebben drie stuks.
Een dressuurzadel dat ons eigenlijk allebei niet zo supergoed past qua zitting, en wat er vermoedelijk met de tijd uit gaat.
Een veelzijdigheidszadel waar we nu Olina meer mee zullen gaan rijden (kunnen we ook fijner mee springen evt en WAUW wat liep Olina er van de week drie keer ruimer en vrijer onder dan onder die ander!).
En een westernzadeltje dat we in de loop van de tijd hopen op Mish te kunnen gaan leggen :) nu rijden we er regelmatig buiten mee met Olina.

Dus valt mee := voorlopig zijn we iig weer goed voorzien.

Yildiz, wat is Zahra mooi aan het worden. Zij wordt ook al heel volwassen ineens he :) Komt echt een mooie body op. Wat leuk dat je weer in de kalender staat! Dit jaar geen foto'tjes van mij :=

Gelske, wat fijn dat het rijden met Sjaak steeds zo goed gaat :) En Noor gaat ook steeds fijner, of niet? Waar ben je met ze mee aan het werken qua rijden? :)

Roma, wat superfijn dat het beter met Aleeyah lijkt te gaan! Heb voor haar geduimd, gelukkig heeft het geholpen ;) Hopelijk zet het bij Amir inderdaad niet door, dat gesnotter is zo naar.
Oh jeetje wat een avontuur heeft Fardani uitgehaald _O- Was ie ook nat, of is ie er echt overheen gevlogen? Bizarre dieren zijn het soms, die paarden.

Gisteren is de hoefsmid geweest, die was kennelijk binnen een kwartiertje met zowel Mish als Olina klaar, geen stap verkeerd gezet allebei :) brave poownies. Vanmorgen lekker met de pony's wezen wandelen door de buurt. Mish wordt ook al weer wat rustiger met het wandelen dan een poosje terug. Het stormde enorm maar ze vond het helemaal niet erg :)

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:12

Oooh wat n knap handpaardje heb je daar! <3 En zo braaf!
Ik durf t met Tie en Zahra nog niet aan. Of nja, misschien gewoon kwestie van doen. Meestal komt het bij mij ineens als het zich zo voordoet.
Bv vanochtend. Ik zou eigenlijk bij Paulette gaan lessen met Nour. Maar ze hadden voor dat deel vh land storm opgegeven en dan in totaal 3 uur traileren zag ik dan ook echt niet zitten. Gelukkig kon ik nog aansluiten thuis bij Nour bij Irene. Dacht, nou neem ik Zahra ook mee! Dus vanochtend hop Zahra gepoetst en door misverstand met iemand die zou helpen laden, dacht ik nou laad d'r gewoon alleen! Eerste keer weer alleen op trailer, liep er zo in! Even vast maken en stang erachter, klep dicht, vamos! Trots op pony! *\o/*
Na de les en op vreemde stal was ze toch beetje onrustig en klein beetje nat op de flanken dus dekentje op gedaan. Spannend wel, maar geen vin veroeren, braverd! <3

Fijn Roma! Das de pest he met die virussen al die jonge paarden pikken t dan op, grrrr. Maar gelukkig bijtijds bij en zo te lezen gaat t helemaal goed komen! Wel schrikken met Fardani! Wat n..... :x knurft? Hoe krijgen ze t voor elkaar!!!! _-:( Hopelijk houdt ie er geen schiefel aan over, grrrr!

Leuk zon Houdini in de vorm van n klein meidje Gelske! Staan er met zo een straks niet alles bij je op de stoep s ochtends met ogen die zeggen: Eten! eten! :Y) :=

Hier dus fijn gelest! Ook video opnames gemaakt (heel leerzaam) en hier stills uit:

Afbeelding

Afbeelding

Heel leerzaam weer. Helaas was de Roundpen bezet dus met Zahra aan de hand gewerkt aan richting en afstand bepalen en hind quarter yield. Meisje had t zo door en wat kan ze bewegen! <3

Ook heel veel lol gehad met ons vaste clubje... :')

Afbeelding

En Nour die z'n zusje gadesloeg

Afbeelding

Echt super gelest en weer gewerkt aan basis basis en vooral zijn aandacht bij mij houden. Ongelofelijk hoe ik met zo een oefening als inbuigen, hind quarter yield zo ongelofelijk resultaat heb! Aandacht bij mij en dan kunnen we naar de volgende stappen waarbij sky the limit is, zoals Irene zegt. En idd, dan voel ik alles onder me veranderen, zo vet! Dus hoop huiswerk waarmee ik aan de gang ga. :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:07

Oh en verder nog kalenders bezorgd! Hoop lol gehad zo van de een naar de ander, bakkie doen en kletsen! Ook nog drachtige dame van Nour gezien voor t eerst en wow, hebben daar echt mooie combi gemaakt! Veulen is in utero verkocht en waarschijnlijk gaan ze nog eens zelfde combi maken komend jaar.
Ben echt benieuwd!
Weet niet of het bij jullie zo leeft, maar heb hier nog een Sint gelovige rondlopen!
Tis weer n wonder dat we t weer voor elkaar hebben gekregen niet betrapt te worden met schoen op laatste moment vullen, wortels wisselen, cadeautjes inpakken en wegzetten... :')
Helaas, ik denk dat t laatste jaar is geweest... Beste vriendje van de oudste kwam langs als Pietje en Yul zei daarna: ik denk echt dat het Sam was mama, ik herkende z'n stem... Einde tijdperk ;(

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:46

Wat gaaf Joyce dat je Lazio hebt gekocht. Hij gaat vast en zeker een goed pension tegemoet bij jou! Heb je verder nog plannetjes met hem? Mooi overzicht van je kudde!

Fijn dat Shym aan de betere hand is Marlijn :) Ik vind hem er trouwens prima uitzien qua conditie voor een jong paard hoor. Liever zo dan veel te vet...

Lekker varken heb jij Yildiz. Denk dat prinses graag wat vaker wordt geboend door haar personeel hihi. Nour op z'n berg, mooi man. Hebben ze ook drainage in je paddock gelegd? Wel fijn als het straks wat droger blijft. En weer mooie ritjes gemaakt en fijne lesjes gehad als ik dat zo zie +:)+

Fijn om te horen dat je weer lekker aan het genieten bent van je paardenbeesten Gelske. Altijd weer licht aan het eind van de tunnel :D Mooie foto's ook!

Wat een pech Roma! Gelukkig gaat het hoesten al wat beter. Er heerst volgens mij wel het een en ander. Ook niet raar met die gekke temperaturen >;) Beebiebuik wordt ook groot! Jammer dat de koop van Fadani niet door gaat, maar beide partijen moeten natuurlijk wel een goed gevoel hebben...

Staat Mish echt wel goed! Alweer bijna 3.... Fijn zadeltje is dat idd! Tof dat de lessen goed aanslaan, kan je wat geruster op pad met dr :D

Wat een varken heb jij Miran :Y)

Iedereen fijne sinterklaar gehad?!

Ik heb weer voor het eerst gehobbeld! Hij gaat zo goed. Volgende maand voor een ander zadel kijken, tot die tijd met onze nieuwe BBP (die ik mezelf maar voor sinterklaas cadeau heb gegeven O:) ) hobbelen <3 Wat zit dat zalig zeg....

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:39

Hee nicky wat gezellig :D . Zag op face book al dat je ook weer lekker aan het rond hobbelen bent om Dayem. Het ziet er wel erg fijn uit je BBP dat is nog eens een leuk cadeau van sinterklaas :D .

Yildiz weer fijn aan het werk met je paarden kinders leuk dat je dat met zoon gezellige groep kunt doen. Wij hebben samen sinterklaas gevierd gezellig eten en wat cadeautjes hoe dat met kinderen gaat weet ik niet maar ik heb altijd wel het idee dat de ouders het erger vinden als ze door krijgen dat ie niet echt is dan de kinderen zelf :D . Het gebeurt regelmatig hoor dat er eentje s,morgens voor de deur staat vooral oma Sierou had daar een handje van en nu haar kleinkind dus ook :D .

Echt leuk mish zo als handpaard mee ik zou dat toch ook niet durven denk ik al is het natuurlijk wel super leerzaam. Ja Noor gaat ook echt steeds beter ik rij ze nu licht dressuur matig Sjaak veel recht uit en grote figuuren dit heel langzaam opbouwend. Noor moet alles nog leren met haar rij ik wat meer figuren om het sturen een beetje onder controlen te krijgen uiteraard ook opbouwend in een rustig tempo maar ik probeer wel telkens een stapje verder te gaan.

Zo weer lekker uitgewaaid vandaag echt niet grappig gelukkig was het wel droog en niet zo koud. Alle paarden maar weer in de bak gereden met de trailer ga ik echt niet met zo veel wind en een rondje polder vind ik ook niks met die wind. Ze waren wel super braaf was weer met Noor alleen maar ook met wind en er gingen ook nog net twee paarden weg bij de bak was ze toch weer super braaf.

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:40

Gelske, als we Mish als handpaard meenemen hebben we ook altijd 1 iemand extra erbij die meeloopt of fietst, die te aller tijde Mish eventueel aan kan pakken als het niet goed gaat :) Dat scheelt denk ik ook wel, dan is het een heel stuk beter te doen. Mish is juist heel prettig te hanteren naast Olina; de paarden gaan ongelooflijk goed samen en hebben geen ruzie ofzo, en ze haalt er heel veel steun uit.

Wat superleuk om wat meer te horen over wat jij met ze doet :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:27

Vandaag shympie voor het eerst in de kudde <<) lijkt goed te gaan!

De stand van zaken zijn hem direct duidelijk gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas toch een wat dikker achterbeentje van zijn val -O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:54

Roma, Fardani wordt later vast stuntpaard. :x
Eigenlijk wel jammer dat je dat dan niet hebt gezien, hoe hij het heeft gedaan. :+

Eline, ja iemand mee is dan wel handig, mij zou het nooit lekken de shet mee te nemen als handpaard, die sleurt me zo uit het zadel. _O-

Gelske, wel lekker dat je de trailer kunt pakken, alleen met de storm natuurlijk niet.
Watr doet ze het superbraaf hè?!
Grappig dat Jhadorah de deur open kan maken, mijn vorige paard was daar ook zeer goed in, die is regelmatig ontsnapt. :')

Nicky, fijn zacht rijkussentje! :))

Yil, leuke foto's, gaat allemaal lekker dus!
Wij hebben Nikita al snel zelf verteld hoe het zat met leugens omtrent de oude man, ik wilde haar niet te lang voor de gek houden, ze is nog al sterk van de rechtvaardigheid.
Maar we vieren nog steeds heel gezellig sinterklaas. :)

Marlijn, arabieren kunnen gelukkig hard wegrennen. :D
Hopelijk valt het mee met z'n pootje. :(:)
Misschien was hij daarom ook lastig met hoeven optillen.

Hier gaat alles het rustige gangetje, Fu vermaakt zichzelf met zijn poowny en ik ben gewoon zijn persoonlijke assistent. ~~}>

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:01

Ik reageer even op mobiel .. Excuus als ik dingen over het hoofd "zie"..

Sint hebben wij hier ook niet meer, al een paar jaar niet. We doen nu lootjes en surprises. Mijn dochter (10) vind het supergeweldigtegekleuk *\%/*

Een bbp, wat een mooie! Ziet er ook heerlijk zacht uit!

Iedereen zal inmiddels wel lekker uitgewaaid zijn ~~}> ?!

Ik vond nog wat mislukte foto's van shympie toen hij zo slecht was na de castratie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij voelt zich behoorlijk thuis in de groep! Zelfs zo goed dat hij niet naar binnen komt >;) ik kon dus tijdens het koken in het donker nog naar stal om meneer te vangen want de stalbaas kreeg hem niet te pakken _O- ik kon hem wel zo pakken :roll:
Gisteren maar wat eerder naar stal gegaan om even te helpen binnen zetten.

Beentje is nog een beetje dik. Niet kreupel oid gelukkig!
Voor zijn val was hij al weer lastig met zijn achtervoetjes helaas..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:39

Marlijn, hij heeft wel echt een heel lief koppie!!
Met voetjes geven is soms lastig, Fu maakte er in het begin ook een potje van, maar op een gegeven moment deed hij echt stout, toen heb ik hem eventjes streng toegesproken en toen deed hij het een stuk beter. ~~}>

Kat, gefeliciteerd!! *\%/* *\o/* :#

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:04

Gelske, ook al zo'n kleine Houdini op stal, gelukkig dat het andersom tot nu toe nog wel goed gaat :)

Oh Eline, 3 zadels valt inderdaad nog wel mee :D
Wat gaaf dat Mish het zo goed doet als handpaard! Wel fijn dat jullie altijd met z'n tweeën gaan dan, dan heb je in geval van nood in ieder geval een paar handen extra.

Yildiz, wat knap zeg van Zahra, nu al alleen te laden! Daar kunnen heel wat eigenaren en paarden een voorbeeld aan nemen!
Ach, wat jammer dat het voor Yul waarschijnlijk ook het laatste jaar Sinterklaas was. Kan me voorstellen dat je daar van baalt, vooral als je het zelf ook leuk vind.
Zelf heb ik helemaal niets met Sinterklaas, vind het altijd echt zo'n verplicht avondje. Heb er ook jaren gelukkig niks aan hoeven doen, maar helaas nu met de kids van mijn vriend moet ik er om het jaar aan geloven :+

Nicky, wat fijn dat het weer zo goed gaat met Dayem, echt top!

Marlijn, ach Shym ook een dik achterbeentje.. Hopelijk is het snel weer dun!
Hij heeft echt een heerlijk koppie :) Fijn dat hij het zo goed doet in de kudde, dat is toch altijd wel een hele opluchting.

Katja, gefeliciteerd! *\o/*

Over Fardani zijn avontuur, ik heb echt nog steeds geen idee hoe hij het gedaan heeft.
Gelske, hij kan absoluut niet door/onder de draden gegaan zijn, daar zijn de draden te straks voor en staat er teveel stroom op.
Eline, op het moment dat ik er was, was hij niet nat (meer). Maar toen was het al een tijdje geleden gebeurt, want alle schaafplekjes waren al helemaal droog.
Miranda, in dit geval zou ik ook graag gezien hebben hoe hij het gedaan heeft, al denk ik dat ik me rot was geschrokken :')
Yildiz, misschien weet je nog van de verdikkingen aan alle vier Fardani zijn benen, door een hele zeldzame ziekte/aandoening? Dus een schiefel zal hij er niet aan overhouden, daar zijn hele been op die plaats al verdikt is.

Nicky, ik denk dat je je vergist, de verkoop van Amir is niet doorgegaan, van Fardani heb ik afgelopen week gehoord dat de verkoop definitief wel doorgaat (dat had ik hier nog niet genoemd). Hij gaat naar het beste huis wat hij zich maar kan wensen, en mag straks onder meer 3 van Gelskes fokproducten tot zijn vriendjes gaan rekenen.
We gaan hem waarschijnlijk 2 of 3 januari wegbrengen, dus nu nog even van hem genieten en heel hard met de trailer oefenen, want dat vond hij vorig jaar met verhuizen heel spannend.
Ik moet zeggen dat ik het er enorm moeilijk mee heb dat hij weggaat, ik denk dat dit de moeilijkste is tot nu toe. Maar ik denk dat zodra hij echt weg is, ik er helemaal vrede mee zal hebben.

Met Amir en Aleeyah schiet het nog niet echt op, Amir is nu op zijn slechtst, zoals Aleeyah vorige week was. En Aleeyah is nu van de Ventipulmin af maar kucht nog wel wat, dus ik hoop dat dat snel helemaal over is, anders moet de DA toch nog maar ff komen.

Wat was het heerlijk weer gisterochtend (helaas gistermiddag niet) en vandaag de hele dag, daar wordt je echt even blij van :)

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:51

Haaaaaiiii! Ben d'r weer! :wave:
Pffff, ben net weer beetje boven Jan. Zondag werd ik me in ene toch ziek! Koorts en griep en blegh... Maar ja, alles loopt door dus dacht gewoo. wat rustiger aan doen komt goed (wat uiteindelijk resulteert in dat er de rien, nada niks uit je handen komt. ) Gisteren breekpunt en nu gezegend met voorhoofdsholte ontsteking. Leuke van pijnstillers is dat als je ze nooit neemt ze echt mega werken! Dus nu een fijne opleving! :)* *\%/*

Probeer beetje ad hoc te reageren:
Eline, dat is idd handig een paar extra handjes met een handpaard. Zo fijn dat jullie met z'n tweetjes zijn en vooral ook jullie liefde voor de horsies kunnen delen. Dat mis ik echt wel ondanks alle fijne mensen om me heen.
Wil nog wel meer plaatjes zien hoor! :))

Marlijn, hij heeft echt een heel fijne zachte vriendelijke uitstraling die Shym van jou! <3 Heel mooi!
Ik vind m ook echt netjes in z'n velletje/conditie steken. Als ik daarbij die vieze lang harige en bovenal varkenbierige Zahra vergelijk dan...ja... dan verlang ik naar de rui? en probeer ik de dwangmatige, onbeheersbare drang om t scheerapparaat te pakken te onderdrukken |o :D

Dank je Roma. Vind t ook echt belangrijk dat de kleine basis dingetjes erop zitten bij een jong paard. Nyhla heeft afgelopen week met haar baasje goed geoefend en lukt nu ook alles. Ik denk dat ze met t enten wat overdonderd is geweest en ja, dat herken ik terug bij Zahra, dan heb je er n heul kwaaie aan! }:)
Oh ja, dat was waar van die rare ziekte, niet bij stil gestaan. Nou, geluk bij ongeluk dan, grrr.
Dat is ook snel gegaan met die verkoop dan Pfioei. Proficiat! :) Wanneer gaat hij weg? Toch ook echt wel een bijzonder mannetje he waar je afscheid van moet nemen? ;(
Beterschap voor de ukkies! :(:)

Miran, mijn moeder heeft zelfde gehad, die vond t zon bedriegerij. Zelf heb ik dat nooit zo ervaren. Khan ook niet en Yul nou ja, twijfel of ie er gewoon niet zelf helemaal achter moet komen?
Maar goed Sint uit t land, tijd voor Santa! {:)

Afbeelding

Gisteren, want beloofd, een boompje gehaald bij ons op stal.
Daarna wilde Yul nog naar z'n eigen pony, hebben wat afgeknuffeld (mooi om te zien dat die twee een heel bijzondere band hebben).

Afbeelding

Ook nog in de wei maar toen Tie zich ermee ging bemoeien (wat kan die jaloers zijn zeg pffff) vond Yul t wel zat.
Helaas nog steeds niet van snotoog af dus zaterdag komt m'n stalgenootje (paardenarts) langs om eens naar te kijken. Hopelijk valt t mee, duurt nu al zo lang.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:01

Ahh bah Yildiz ziek ja dan ligt alles even een beetje stil. Gewoon lekker ingepakt laten je jonge dame dat vachtje is er over een paar maanden af wel balen van der oogje ik hoop dat je de oorzaak kunt vinden. Nu lekker uitzieken he en dan ons weer lekker op de hoogte houden van je paarden avonturen.

Hee wat top Roma ja die krijgt echt een toppie maar nog veel belangrijker een blijvend huisje. En ja hoe gek ik op het mooie GE drietal van de nieuwe eigenaar van Faradani ben haar anderen paard die niet bij ons vandaan komt is echt de grootste schat dat is zoon bijzonder lief paard die al onze GE tjes altijd van harte heeft verwelkomt en beschermt. En niet te veel druk maken over de trailer komt vast goed en ja altijd weer dubbel he zoon verkoop ik weet zo goed hoe dat voelt en het lijkt ook wel steeds moeilijker te worden terwijl je juist zou denken van niet. Beterschap voor Amir het is ook zo nat raar weer het is ook niet zo gek dat gesnotter.

Ja dat is heerlijk als we met de trailer op pad kunnen zeker nu samen met Erwin al zou ik het ook wel heel fijn vinden als je zo het bos in kan het kost toch tijd en je bent zo van het weer afhankelijk. Maar Miranda ik mis wel je avonturen he met Fu laat je hem nu de hele winter staan ????

Shym lekker in de kudde ja opvoeding is het halve werk al moet ik zeggen dat ze soms hier ook zo maar vergeten zijn hoe je een voetje moet geven. Een wormen kuur heel eng is het zijn natuurlijk ook kleine kleuters die soms toch even gaan kijken hoe ver ze kunnen gaan ;) .

Dat is inderdaad wel fijn dat je dan iemand extra hebt om mee te gaan met mish en fijn dat ze zoon steun heeft aan Olina.

Hellaas ook niet fit was maandag al wat eerder weg bij het werk en toen heel veel geslapen Dinsdag leek het al wat beter. Toch niet veel gedaan Dinsdag alleen even met de pukkies naar de bak het normale fietspad was afgesloten (snoei werkzaam heden) dus zijn we via het anderen fietspad gegaan mag eigenlijk niet met de paarden maar ja nood breekt wetten toch. Dat vonden ze best spanend vooral de bankjes maar toch liepen ze braaf met ons mee. Lekker even laten rennen in de bak en toen via het dorp terug gelopen ze moesten ook over een brugetje dat vond Jhadorah niks maar mijn Qaseem liep zo achter mij aan en ach ja als er een schaap is :D . Door het dorp ging ook goed Jhadorah was wel een beetje onder de indruk maar Qaseem echt niet. Dat word echt zo mijn paard of Erwin nou wil of niet ;) .

Woensdag weer gewerkt dacht fit ze zijn maar viel dus erg tegen. Vandaag ook echt niet fit maar wilden toch even wat met de paarden gaan doen dus eerst Dibah gezadeld en naar de bak nou je niet helemaal fit voelen en Dibah rijden is geen goede combie wat kan dat toch een draak zijn soms. Toen helemaal geen energie meer dus Sjaak en Sil maar even laten rennen in de bak. Wilden ook nog wat met Noor doen maar had geen puf meer heb haar wel lekker even gepoetst en haar achter kant gewassen ze is altijd zo vreselijk hengstig plus dat ze wat last had gehad van slappe mest nou ja het hoeft verder geen uitleg denk ik. Ze vond het niet zo heel leuk om daar gewassen te worden maar liet het toch braaf toe. Toen haar op stal zetten trapte ze wel flink tegen de wand net alsof ze dan even wilden uiten dat ze het echt niet leuk vond. Nou dat was het weer tot de volgende keer *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:09

Roma, sterkte met de zieken, ze hebben elkaar aangestoken natuurlijk!
Fardani krijgt een fijn adres, dat maakt het een wel wat makkelijker, al is het nooit leuk.
Mooie foto zeg!

Hopelijk valt het toch mee met dat oog!
Fu had het het einde van de zomer, ging eerst beter en toen opeens toch weer slechter, juist toen ik de dokter wilde laten kijken ging het over, haha, ook wel eens leuk.
Wat een schattige foto van de kerstman! <3
En beterschap nog een beetje.

Gelske, ik weet nog niet wat ik doe met Fu, nu vind ik het wel even lekker, maar het kan zomaar zijn dat ik weer wilde ideeën krijg!
Fijn dat Quaseem zo braaf is!
Beterschap!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:30

Winter BBQ toch maar Miran?! :oo }> :P
Ja idd mis de anekdotes ook wel hoor maar dan heb je weer zon gave foto en lig ik weer in n deuk en ja, m'n dag weer goed! :) Dank daarvoor! _/-\o_

He jij ook al Gelske... -O- Beterschap!
Drijf hier op de paracetamol voorlopig. Vandaag vond ik t best n goed idee om rustige kms met Nour te maken. Ging best ok.., totdat ik op 8 km zat, werd me een partij duizelig! %)
Maar ja zat midden op t zand dus nog heel wat kms terug. Gelukkig geen pas verkeerd die bravebier maar was blij dat ik terug op stal was, ook omdat ik alleen reed.
Ben na de verzorging en ff zitten naar huis gegaan, Yul opgehaald en gelunched maar daarna in bed gekropen omdat de duizeligheid bleef. Pittig griepje dus. Kruip er zo maar weer es in.
Hopelijk morgen fitter en weer met Tie kms maken en zondag naar de fokkerijdag en DAWRA borrel. Gaan er nog meer vanuit hier?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:51

Wat is mish een knap hand paard zo zeg! <3

Mooie bbp nicky

Wauw shym ziet er mooi uit, zo'n zacht paardje qua uitstraling

Wat een domme actie van fardani meer de waterbak :op ik heb dat ding gezien en dat lijkt me haast onmogelijk! Wat een schrik.

Beterschap gelske! Goed dat je toch met de paardjes bezig blijft

Heerlijke foto's yildiz, jij ook Beterschap!

Miran bedankt voor de felicitatie!

Ik zat voor mijn verjaardag twee nachten in duitsland in een hotel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:52

Yil, dat kan toch niet, straks lig je eraf, je kan nu niet alleen weggaan hoor foei!! ~~}>
Rustig aan en beterschap, rustig aan werkt vaak zodat het eerder over gaat. :P

Knappe Ilya!
Grappig hoor dat hij het water zo inloopt, ongecompliceerd paard, superfijn!
Was je met Ilya in het hotel? _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:58

:)) en heb willem achter gelaten in de wei

Wel heel leuk, ilya heeft willem de hele tijd gevolgd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:50

Haha een stalker!
Straks kan hij op Ilya en jij op Set samen buitenritjes maken! :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:41

Wat n heerlijke platen weer Kat! <3 Leuk toch zon stalkerd! Vond Willem t ook leuk?

Jaja mama Miran, misschien niet echt heel verstandig. Andere kant, ik ga vaak alleen de duinen in en heb ook meestal wel Endomondo aan staan (ok gister dus niet -O- ), dus mocht ik eraf pleuren: men weet dan waar te zoeken denk ik altijd maar. ;)
Vandaag met Tie heerlijke trainingsrit gereden. Mevrouw vond t nodig om ook mij ff uit te proberen (hola cest moi, de baas!!! {:)-:( ) door keihard tussenuit te knijpen op t zand :oo . Weer zon paard met humor. Helaas, baasje heeft ook humor, dus even n heul moeilijk oefening gedaan en daarna weer mn braverd terug.
Prachtig was t weer, prijs me echt heel gelukkig met zon mooie omgeving, zijn echt geluksmomentjes.

Afbeelding

Verder ook DA voor Zahrakind geweest. Gelukkig geen beschadiging aan t oog. Waarschijnlijk traanbuisverstopping. Nu week zalven (3-5 keer per dag, slik!), mocht t dan niet volledig over zijn dan wordt ze flink verdoofd en wordt er een slangetje via haar neus ingebracht om zo het traanbuisje door te spoelen. Jiek! Hopelijk niet nodig...

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:42

Arme Zahra ik hoop voor je mee dat het zalven helpt dat anderen klinkt wel heel eng inderdaad. Weer een heerlijke rit ja dat is echt super als je zo heerlijk kunt rijden met je paardje stoute tie haha wel lief dat Nour zo braaf was op de terug weg gisteren toen je je niet zo lekker voelden..

Heee dat is ie weer Ilya dat is een leuk cadeautje even naar je kleine man. Leuk dat hij zo mens gericht blijft bij jouw vriend lijkt hij wel heel klein in vergelijking met jouw.

Even een kleine Fu stop is soms ook wel even lekker het weer is ook zo onstabiel.

Gisteravond zo ziek geweest dus vandaag de hand doek maar in de ring gegooid en echt alleen de paarden verzorgt en verder niks. Wel balen want het was echt heel mooi weer hier vanmorgen om even een strand ritje te doen. Maar ja volgende keer beter zullen we maar zeggen. Helaas werkten het toch ook niet om de pukkies van stal te verplaatsen ook Qaseem heeft het houdinie gen van oma Sierou dus heeft Erwin het tussen deurtje aangepast en dat lijkt tot nu toe te werken. Alleen was hij waarschijnlijk de buiten deur vergeten goed dicht gisteravond te doen want vanmorgen liep onze Qaseem lekker buiten. Nu maar hopen dat dat inderdaad het geval was :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:02

Haha Gelske, elke keer een verrassing waar je je paarden tegen komt..
Hopelijk voel je je snel weer de oude!

Ach ja Yil, ik ben zelf ook veel te eigenwijs :P maar je moet er ook niet aan denken dat als je echt niet lekker bent en gaat neer, je paard ook los loopt. ~~}>
Hopelijk hoeft Zahra niet door de mangel.. :(

Pffff wat een storm!