[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:17

Kleine update:

Hij is van binnen helemaal in orde. Prachtig zelfs. Erg mooie luchtwegen. Dat rare ademen is gewoon zijn manier. Hij loopt alleen rechtsvoor iets onregelmatig en dat kan wel iets verklaren. Nu wachten of we nog bij de orthopedie terecht kunnen.... Waarschijnlijk om 14:00.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:21

Spannend Nicky, fijn van de luchtwegen

Fijn dat Noah weer hersteld is!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:59

Hai ladies!
Weer veelste lang afwezig geqeeat.. wel stukkenbijgelezen maar eerlijk ook niet alles.

Op de een of andere manier lukte het me even niet, combi van een rottijd en en dat jullie vaam erg snel gaan en ik het even niet op kon brengen.

Wederom ga ik vanaf nu echt mijn best doen, nee niet mijn best ik ga het gewoon doen, om weer actief mee te kletsen!

later op de dag of vanavond zal ik ook even wat bij gaan leze

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:00

Sterkte met het verlies van je kat Nicky, ik ken ook iemand die een kat met FIP had, het is heel naar :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:44

Fijn Nicky dat dat alvast goed is!

Nicky :(:)

Nas bleek inderdaad in de lendenen flink vast te zitten en na de behandeling gebruikte ze de hele achterhand weer dus ik ben blij :D
Was zo bang dat er niks uit zou komen. De ervaring heeft me inmiddels geleerd dat als er dan uiteindelijk wél wat wordt gevonden het foute boel is ook..
Maar nu gelukkig dus niet het geval en we kunnen er weer tegenaan!
Zadel was inmiddels wel, wat ik al vreesde, niet goed meer voor haar dus die gaat de verkoop in.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:23

Top van Nas :j jammer van het zadel.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:28

Och... het breedste kopijzer zat er al in dus verwachtte al op niet al te lange termijn aan een andere te moeten. Had alleen gehoopt dat ik er nog een maand of 2 mee toe zou kunnen, was financieel wat handiger geweest. Maar zadel komt er gewoon niet meer op en desnoods gaan we wat langer door vanaf de grond. Moeten toch eerst spiertjes op dus er zijn nog wel even zoet :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:36

Weet je al iets Nicky? Duimen draaien voor je, hoop zo dat ze iets vinden wat makkelijk op te lossen is!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:32

Zo snelle jelles!
Kat wat super dat je reactie van de baby kreeg. Zo bijzonder is dat!

Amy jammer van je zadel.. haha brede arabieren :')
Wel goed nieuws verder. Opluchting zeker? :D

Nicky, fijne eerste update. Ik ben ook benieuwd of je al meer weet.

Annika wat een heerlijke selfies met euf! Hij groeit flink he volgens mij? :D

oliebol, even vergeten wat ik nog meer gelezen had :=

Gister fijn gelest na 2/3 weken op 2 buitenritjes na, niet in de bak te hebben gereden. Zonder longeerzweep! :D

En vandaag bitloos kingekruist gereden. Wauw, wat een wereld van verschil. Op me pinken te rijden en waar ik haar hebben wilde met haar hoofd, ging ze. Lekker laag en ontspannen. Fijn ruggebruik. :j Sturen was wel even wennen. Al met al, ze liep zoooo fijn! :D
Weet iemand wat vergelijkbaar is maar wat wel een frontriem heeft en waarvan de release beter is? of je daar ook "normale" hoofdstellen van hebt. Dus wel bitloos maar vind ze zo saai en die ik wel mooi vind, vind ik niet matchen bij een dressuurzadel.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:37

Trouwens, laarakkers (of iemand daar vandaan) komt 2 september bij ons op stal om door te meten. Ik heb ons opgegeven. :j

Dan kijken ze ook eens naar de binnenkant want kwa hormonen klopt er nog steeds iets niet. Inmiddels plast ze al maanden elke dag op de poetsplaats zo'n 3 keer. Fijn!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:47

lekker zo bitloos Kel! Ben benieuwd wat er uitkomtqua hormonen.

Mijn zuurstok-puber, ze is zoooo leuk <3 en ze groeit, qua stokmaat, qua manen, alles!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:03

Aah die kleur staat Blue echt gaaf! Knappe meid :D

Nicky wat fijn dat Dayem zn longen in orde zijn zeg! Benieuwd of ze nog iets vinden waarom hij voor wat minder loopt.

Nicky je hebt het ook niet mee zitten he, Luud steeds stuk en nu het verlies van je kat, dikke knuffel :(:)

Kelly, bitloos kan je vaak ook gewoon met een normaal hoofdstel combineren. Ik kan mijn bitloze hoofdstel (kaakgekruist) ook aan mn kieffer hoofdstel zetten, aan de riempjes van de keelriem en bakstukken. Dan is het kopstuk en de frontriem gewoon die ik altijd heb, alleen de neusriem en keelriem zijn dan anders :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:37

Uh die snap ik niet haha. En riempjes waar je bit normaal aan vast zit dan? Helaas is die ik nu heb lichtbruin en me hoofdstel zwarr.. bruin staat haar erg goed trouwens, dat wel :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:41

Fijn Kelly lekker bitloos! Ik weet dat de Micklem ook kaakgekruist kan maar weet niet hoe de release is.

Roze Blue :))

Hèhè, eindelijk thuis! Even uitgebreid verslag. Ik ging er dus heen met de knarsklacht en kom thuis met een paard op ijzers :+ Om bij het begin te beginnen. We begonnen dus op de interne geneeskunde. Daar werden we opgewacht door een aantal studenten en dierenartsen. Ze hebben alles gemeten (pols hartslag temp etc). Meneer stond zich enorm druk te maken tijdens de vooronderzoeken maar had een hartslag van 43, heel grappig :+ Daarna naar de bak gegaan om te kijken naar z'n ademhaling en hartslag bij inspanning. Eenmaal aan de longe liep ie rechtvoor niet rad..... Nouja, eerst die longen en het knarsen. Uiteindelijk na een aantal inspanningen konden ze niets vinden, alles was normaal. Dus toch maar gekozen voor een maagscopie. Hij werd gelukkig gesedeerd en ze hebben eerst z'n luchtwegen bekeken. Bij het longeren maakte hij een typisch cornage geluid volgens de DA. Dus best spannend. Maar wonderbaarlijk konden ze weer niets vinden, alles was helemaal in orde. Zelfs erg mooie luchtwegen :D Daarna het andere gaatje in naar de maag en darmen. Ook die waren helemaal in orde. Nergens zweren of ingekapselde wormen. Conclusie: knarsen is een nare gewoonte van hem en hij heeft singelnijd. Oké, daar kunnen we mee leven! Maar die rechtvoor zat me niet lekker dus gevraagd (we waren er eenmaal toch) of we nog diezelfde dag een afspraak bij de orthopeed konden maken. En dat kon gelukkig! Dus Dayem lekker in een boxje uitsuffen en wij wachten. Om 14:00 waren we aan de buurt. Samen met nog een stuk of 8 studenten en een DA hebben we het hele riedeltje gedaan (longeren op harde en zachte, rechtuit, etc). Idd niet goed rechtsvoor... Dus dat werd inspuiten. Gelukkig de eerste keer raak want hij liep stukke beter. Tijd om foto's te maken van de hoef. Ik had natuurlijk alweer enge gedachtes als hoefkartol en artrose.... Maar ze konden wederom niets vinden. Wel was te zien dat ie zwakke/dunne hoefwanden heeft. Dit is goed op te lossen met speciaal beslag. Dit kon er gelijk onder getimmerd worden door de smid. Dus (helaas) staat mijn knulletje nu op Nikes... Maar ja, als het moet..... Hij moet nu een maand volledig rust hebben en dus ook niet wandelen oid. Ben aan het kijken of ik toch ergens een landje kan vinden voor hem. Over 6 weken terug en dan kijken of het al is verbeterd. Gelukkig dus niets ernstigs! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:43

Wat een verhaal Nicky!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:02

Jeetje wat een verhaal! Wel apart die hoefwanden, is dat gewoon aanleg?
Toch fijn dat het zoiets simpels is :)

Blue...je hebt helemaal de verkeerde kleur....je moet haar omdopen naar pink :D staat wel heel gaaf.

Fijn dat ze het zo goed deed bitloos! Wil ook gewoon op kaptoom gaan inrijden en dan later bit introduceren.

Enorm opgelucht idd. Ben heel snel nerveus om dingetjes nu dus enorm blij dat dit 'gewoon' vast zat. Ik ben na 6 jaar met mezelf en 2 jaar met umoyax heel allergisch geworden voor 'niks aan de hand' dus was heel blij dat er nu gewoon een oorzaak was en dat het opgelost kon worden.
Nas net lekker geschoren, moet morgen wel knap naar het strand natuurlijk :D hadden even een debacle over het al dan niet scheren van oren. Normaal ben ik vrij toeschietelijk met Nas omdat ze ook erg om de stress kan schieten van correcties en de oetie-toetie-methode bij haar meer resultaat boekt, maar was het nu zat. Oor gewoon in de houdgreep genomen en ja hoor; ze wist nog best dat oren scheren niet levensgevaarlijk is :+ muts. Was wel even goed om te zien want dat betekent dat ze de boel ook gewoon wel eens fopt en dat ze dan prima gedijt bij gewoon aanpakken. :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:03

haha goed zo Amy, even duidelijk geweest!

Set heeft overigens wat verandering voor wie het interessant vind, iets meer uier en een harsje (dus doorzichtig vocht in de uier)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:04

*\o/*
Zo spannend!!!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:05

Begrijpelijk Amy je zorgen. Heb ik ook hoor. Zeker vandaag na het Umoyax verhaal... Gelukkig met Nassiebal niks aan de hand :D Ga je morgen lekker wandelen tijdens de meeting?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:15

Oh leuk Kat! Ga je ook met pH strips werken?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:18

Ik heb ze wel maar ik ga er niet op vertrouwen, als ik zie hoe vaak dat niet helemaal klopt :P We zullen zien wanneer er melk komt en of het nodig is :j

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:43

Goedenavond!

Amy, balen van je zadel! Fijn dat het nu weer goed gaat!
Hoe is het met jou nu?

Katja, die kleur staat haar goed! En wat ziet ze er goed uit joh!
Spannend met setje!!!

Nicky, wat een verhaal! Maar fijn dat het niet iets heel ergs is.

Bedankt, FIP is idd erg naar en we hadden dit totaal niet verwacht. Ben er echt kapot van. Mijn maatje. Wie moet nu zijn broertje in de hand houden? Met wie moet zijn broertje nu samen liggen in de winter als het koud is? Mijn troostmaatje hebben we veel te vroeg en jong moeten laten gaan maar we konden niet anders. Sommige mensen zeggen het is maar een kat. Maar wel mijn kat. Mijn alles. Nu zijn broertje Hummer goed in de gaten houden en alle aandacht van de wereld geven. Het is voor Bentley beter zo maar ik kan er nog geen vrede mee hebben..

Ludo gaat eindelijk na een lange tijd goed! Eerst verrekte ik mijn enkelbanden dus konden we 4 weken niks, daarna Ludo een diepe snee van 2cm ,weer 2 weken niks. Vervolgens weer 3 nieuwe wonden erbij, weer 2 weken niks. Maar nu zijn we weer aan het opbouwen. Hij snapt de rem en stuur al en gas begint te komen. Kan inmiddels zelf opstappen en stappen. Vorige keer ondervond hij dat hij me ook kan dragen met 4 benen in de lucht.. Maar gelukkig zit zijn balans hem nog in de weg waardoor hij zo weer terug bij mij is. Oja en vorige keer voor het eerst zonder zadel rondje gestapt!! Braaf ding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:00

Ik snap het helemaal hoor Nicky, mijn katten zijn ook m'n beste vriendjes (oké tha bitch en ik kunnen niet zo goed door een deur, maar met de mannen ben ik :+: ) en ik zou er ook echt stuk van wezen ;(
FIP is gewoon een rot ziekte!

Gelukkig is het niks ernstigers andere Nicky, wat voor soort beslag heeft ie nou?

Balen van je zadel, maar gelukkig ben je er achter wat Nas dwars zat Amy :)

Spannend Kat :):) Roze staat Pinky goed :j :P

Lekker bezig Kelly en je foto vergelijking van april en nu is ook echt ene verschil zeg! :)

Had gehoopt dat de hoefsmid vandaag zou bellen dat ie morgen komt, maar helaas, tis schandalig hard nodig :oo Tis ternauwernood 8 weken geleden, maar Djuun d'r hoeven gaan zo hard. Soms twijfel ik echt om de ijzers er maar van onder te halen, maar ben dan weer bang dat het de andere kant op slaat, lastig -O-
Maar goed vanmorgen wel nog een heerlijk ritje gemaakt, ze was lekker fris en een tikje stout, wat ik dan wel weer grappig vond. Lekker uptempo gereden, echt genieten :j
Vanmiddag zelf lekker liggen smoren in de tuin {:}

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:04

Amy en Nicky, gelukkig valt het voor jullie beide mee, oef!

Blue is mooi met dat roze! Past haar echt heel goed.

Nicky, veel sterkte... Het is idd niet "maar" een kat, ik kan er soms niet bij hoe mensen daar zo licht over kunnen gaan. Zijn dat dan mensen die de liefde van een dier niet kennen in hun leven? Dat is ook een gemis op zich imo...

Ik heb net een ontwormingsgevecht geleverd. Adje was braaf, maar Fin moest weer al z'n kracht naar boven halen. Enfin, 't is gelukt en zonder een voetkneuzing bij mezelf op te lopen of zo :+

Oh, en ik heb weer foto's gemaakt... Topicje maar maken? :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:09

Lekker rondje Letiets! Dat vind ik ook zo lastig. Als je ze eenmaal op ijzers zet, kom je er zo lastig vanaf.... Dayem staat op ijzers met zooltjes en siliconen ;)