Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sturen was wel even wennen. Al met al, ze liep zoooo fijn! 

Om bij het begin te beginnen. We begonnen dus op de interne geneeskunde. Daar werden we opgewacht door een aantal studenten en dierenartsen. Ze hebben alles gemeten (pols hartslag temp etc). Meneer stond zich enorm druk te maken tijdens de vooronderzoeken maar had een hartslag van 43, heel grappig
Daarna naar de bak gegaan om te kijken naar z'n ademhaling en hartslag bij inspanning. Eenmaal aan de longe liep ie rechtvoor niet rad..... Nouja, eerst die longen en het knarsen. Uiteindelijk na een aantal inspanningen konden ze niets vinden, alles was normaal. Dus toch maar gekozen voor een maagscopie. Hij werd gelukkig gesedeerd en ze hebben eerst z'n luchtwegen bekeken. Bij het longeren maakte hij een typisch cornage geluid volgens de DA. Dus best spannend. Maar wonderbaarlijk konden ze weer niets vinden, alles was helemaal in orde. Zelfs erg mooie luchtwegen
Daarna het andere gaatje in naar de maag en darmen. Ook die waren helemaal in orde. Nergens zweren of ingekapselde wormen. Conclusie: knarsen is een nare gewoonte van hem en hij heeft singelnijd. Oké, daar kunnen we mee leven! Maar die rechtvoor zat me niet lekker dus gevraagd (we waren er eenmaal toch) of we nog diezelfde dag een afspraak bij de orthopeed konden maken. En dat kon gelukkig! Dus Dayem lekker in een boxje uitsuffen en wij wachten. Om 14:00 waren we aan de buurt. Samen met nog een stuk of 8 studenten en een DA hebben we het hele riedeltje gedaan (longeren op harde en zachte, rechtuit, etc). Idd niet goed rechtsvoor... Dus dat werd inspuiten. Gelukkig de eerste keer raak want hij liep stukke beter. Tijd om foto's te maken van de hoef. Ik had natuurlijk alweer enge gedachtes als hoefkartol en artrose.... Maar ze konden wederom niets vinden. Wel was te zien dat ie zwakke/dunne hoefwanden heeft. Dit is goed op te lossen met speciaal beslag. Dit kon er gelijk onder getimmerd worden door de smid. Dus (helaas) staat mijn knulletje nu op Nikes... Maar ja, als het moet..... Hij moet nu een maand volledig rust hebben en dus ook niet wandelen oid. Ben aan het kijken of ik toch ergens een landje kan vinden voor hem. Over 6 weken terug en dan kijken of het al is verbeterd. Gelukkig dus niets ernstigs!
staat wel heel gaaf.
hadden even een debacle over het al dan niet scheren van oren. Normaal ben ik vrij toeschietelijk met Nas omdat ze ook erg om de stress kan schieten van correcties en de oetie-toetie-methode bij haar meer resultaat boekt, maar was het nu zat. Oor gewoon in de houdgreep genomen en ja hoor; ze wist nog best dat oren scheren niet levensgevaarlijk is
muts. Was wel even goed om te zien want dat betekent dat ze de boel ook gewoon wel eens fopt en dat ze dan prima gedijt bij gewoon aanpakken.
Ga je morgen lekker wandelen tijdens de meeting?
We zullen zien wanneer er melk komt en of het nodig is

) en ik zou er ook echt stuk van wezen 

Roze staat Pinky goed

Tis ternauwernood 8 weken geleden, maar Djuun d'r hoeven gaan zo hard. Soms twijfel ik echt om de ijzers er maar van onder te halen, maar ben dan weer bang dat het de andere kant op slaat, lastig