[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:59

Oh die zijn leuk!!!
Alvast gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Ja

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:59

Oh wat een lekker ding Corine.. Dat smoeltje!!!!

Ach djilan zolang je nog vooruit gaat is het toch wel goed.. hihihihi
Jamy heeft een tijdje gehad dat hij zijn hoofd om mijn been heen gooide om daarna zijn neus achter het zadel te leggen.. Tja en daar sta je dan met een paard zonder hoofd en vooruit Haha! .
Nu ik eraan denk, als ik Tigger aan de lange teugel door het bos heen stuur gaat zijn hoofd ook alle kanten op (rij alleen niet zo vaak met lange teugels)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:20

Nou, vooruit en opzij tegelijk Clown
Haha dat stilstaan heb ik in het begin wel eens gehad omdat hij het zadel zo vond jeuken. Dan ging hij stilstaan om te proberen achter en onder het zadel te krabben Knipoog
Met hoofdgooien raakt hij mijn voet wel eens en dan slingert hij ons samen dus ook de bosjes in, erg handig Cool

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:21

corine1981 schreef:
Even iets heel anders dan al die mooie vrolijke arabieren:
morgen ga ik een nieuwe huisgenoot ophalen: Femi. Een Rhodesian Ridgeback pup.
Hieronder vast een foto... Meer volgen er snel (in mijn profiel dan, vooruit Knipoog

Afbeelding

Wat een schatje zeg! Echt een fantastische mooi ras! Mijn vriendin fokt nl ook van deze prachtige honden (Kennel de Veluwse Wagen)! (http://www.kennelvandeveluwsewagen.nl/)

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:25

Leuke hond, die zijn zo mooi ! Haha!

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:47

corine1981 schreef:
Hieronder vast een foto... Meer volgen er snel (in mijn profiel dan, vooruit Knipoog

Afbeelding

wat een mooie hond ik heb nog nooit van dat ras gehoord vind het echt apart Pling

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:48

De arabier onder de honden Knipoog
Hartstikke mooi ras. Kan nog lang niet aan een hond beginnen maar de twijfel ligt alvast tussen een ridgeback of een ierse wolfshond Tong uitsteken

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:55

Tamara en ik zijn aan het twijfelen of we Emil op de Kossack stud gaan zetten (in de opfok)..
En daarna op stoeterij Eureka (waar Kas staat) in de loopstallen die gebouwd gaan worden.
De kossack is wel ver weg en Emil staat nu wel de hele dag op het land maar we moeten wel gewoon elke dag naar hem toe... en als hij op de kossack staat dan kunnen we niet zo vaak.
Wat zouden jullie doen? Bloos

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:55

Dank voor alle leuke reacties op Femi Knipoog
Ben ook erg trots op haar, kan niet wachten tot het morgenavond is en we samen in de auto op weg naar huis zitten Haha!

@Fem_Emil: ik ben zelf niet meer zo'n voorstander van opfok. Maar als ik foto's zie van Papparazzi doen ze het op de Kossack fantastisch, dus lijkt de keuze me niet heel moeilijk.
Is het waar hij nu staat niet meer naar zo naar jullie zin? Ik zou hem ook niet te vaak verhuizen...

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:01

corine1981 schreef:
@Fem_Emil: ik ben zelf niet meer zo'n voorstander van opfok. Maar als ik foto's zie van Papparazzi doen ze het op de Kossack fantastisch, dus lijkt de keuze me niet heel moeilijk.
Is het waar hij nu staat niet meer naar zo naar jullie zin? Ik zou hem ook niet te vaak verhuizen...

Waar hij nu staat komen allemaal mensen voor andere paarden, ook het veulen dat bij Emil staat.
Het andere veulen gaat zaterdag weg. Ik heb hem het liefst meteen op stoeterij Eureka maar die moeten de stallen nog bouwen. En dan gaat hij op de kossack ook tussen andere hengsten, hij staat nu tussen 2 merrie's. Nog even heel goed nadenken, ik heb Emil natuurlijk met mn zus dus ik kan de keuze niet alleen maken Clown

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:55

@Corine1981: wat een dotje.
Ik vind ze ook heel gaaf die RR, met die mooie pronkrug van ze...

Sinds december hebben wij ook 'gezinsuitbreiding' Lips are sealed genaamd 'Boefje' (hij doet ook echt zijn naam eer aan Duivel )

Afbeelding

Boefje is een kruising chihuahua, alhoewel ik hem nu meer vind lijken op een mini ruwharige jackrussel met een crèmekleurtje Haha!
Helaas hebben wij 9 febr jl. onze Shadow moeten laten inslapen (kruising flatcoated retriever), zie profiel Verdrietig Verdrietig Shadow is 14 jaar oud geworden. Ik mis haar zo erg Huilen

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:31

Wat een lief hondje die Boefje! Ik vind die foto waarop hij met zijn soldatenpakje staat helemaal geweldig!

Helaas is onze Chaya (Bordeaux Dog) sinds 3 weken weg, naar een ander baasje Huilen Verdrietig Da's even minder..... Best een gemis. Ben nu op zoek naar een nieuwe 'kleine' vriend!

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:46

Djilan schreef:
Hebben jullie arabs trouwens ook van die veel te soepele halzen en hoofden als ongeleide projectielen Verward
Als ik met Bliksem ga hardlopen moet ik altijd oppassen dat ik geen dreun voor mijn hoofd krijg van zijn hoofd wat langs komt zwaaien Nagelbijten / Gniffelen En met rijden zwaait hij zijn hoofd ook wel eens zover opzij dat hij met zijn neus zowat mijn voet raakt! Gevolg is dat als we dan in draf zitten we door die actie ergens een meter opzij in de berm belanden Clown
Klinkt bekend of niet?

Ja heel herkenbaar, Snow vindt het ook erg leuk om met zijn hoofd alle kanten op te lopen ... Vooral ondersteboven vindt hij erg leuk..Clown

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:47

Ow wat een lief hondje Vingers aflikken

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:30

Wat een lieve hondjes allemaal!
Vind die van jou ook echt geweldig Corine, super ras.
Femke, lijkt me voor Emil wel beter om hem van de zomer naar de Kossack te brengen. Dan gaan we gewoon met de auto naar Kas en Emil kijken, zijn we ook weer een dagje van de straat Haha! . Glapje, maar ik denk echt dat ie daar beter staat dan waar ie nu staat. En dan van de winter lekker bij Kassie!
En nog ff over het hoofdschudden, ik hoopte eigenlijk dat ze dat onder het zadel niet gaat doen. Maar als ik die verhalen hier zo lees maakt dat helemaal niks uit Tong uitsteken !

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:26

corine1981 schreef:

Afbeelding

hoi corine,
Wat een heerlijke baby heb je daar op de foto Pling ....RidgeBacks zijn hele lieve knuffels en daarbij ook nog heel waakse honden Cool ....
Een goede vriendin van mij heeft er ook 2 en dat zijn ook al van die lieve schatten!....ach ja ..puppies zijn ook zooooo cute *LOL* ...die foto van Boefje is ook heel schattig!
We hebben hier ook een "pup" van 10 maanden [66kg], een Leonberger reu ...Shrek genaamd en een 2.5 maanden jonge puppie Fjona genaamd en zij is een Dandi Dinmont terrier.....
Heel veel plezier met je mooie hondenkind!!! OK dan!
gr,sas.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:07

Weer wat anders: over een 2 à 3 weken is Aicha SVA uitgerekend om te bevallen Pling Net met hooi geven, ben ik even bij haar in de stal gegaan en geluisterd met mijn oor aan haar buik Bloos (al pratend enz.) Opeens kreeg ik respons, haar hele buik schudde heen en weer, zo van "hallo, ik kom er aan hoor" Haha! Aicha keek ook naar haar buik, ze schudde op haar benen omdat d'r buikie zo heen en weer ging, ECHT HEEL GAAF OM MEE TE MAKEN !!! Het wordt haar eerste veulie.

's Ochtends bij het voeren ligt Aziza vaak in stal.
Heel vaak gebeurt het dat ze naar haar buik kijkt, die beweegt en begint ze heel hard te hinniken/"praten" naar d'r kind Pling Aziza moet begin juni bevallen !

GEWELDIGE wezens zijn het toch, wat prijzen wij ons iedere dag gelukkig om temidden van deze wezens te mogen zijn Afgod Lovers

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 01:04

Ben benieuwd naar het veulentje! Haha!

Wat super schattig dat ze ook echt naar haar buik kijkt en 'praat' Haha!
Bij ons op stal is 2 weken geleden een veulentje geboren en ik moet zeggen dat ik het ook altijd heel bijzonder vind om het veulen in de buik te zien bewegen Haha!

Alweer iets anders; Gister is ons Bepje bevallen van 1 poesje en 4 katertjes Lovers
Hier een fototje (kon het niet laten ze te laten zien) Bloos

Afbeelding

Groetjes!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 01:06

Mooie moederpoes!
En wat een mega schattige kittens Lovers

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 01:54

Go jij! Go jij! Ik heb vandaag mawiyah gebadderd, helemaal in mn uppie met als laatste herrinnering aan haar badderen dat ze continu op haar achterbenen stond en dat we zeker met 2 man (liever nog met 3 of 4 want ze is ongeduldig) moesten zijn... Ze bleef gewoon staan met natmaken, ik kon zelfs haar aan een lang touw houden en bij haar staart gaan staan om haar nat te spuiten... Tussen de benen, op de buik... Alleen het hoofd met koud water was niet heel fijn vond ze Clown Met inzepen heb ik haar vast gezet, ze was werd langzaam aan wat ongeduldiger toen, daarna met afspoelen wel weer in de hand genomen want ze was echt ongeduldig toen en ging hangen toen ze nog vast stond en het water weer haar kant op kwam Clown Ze stapte rondjes om me heen, struikelde eens over de slang, dan weer over een kruiwagen (hoe we toch aan die kant van het plein kwamen?), maar ze bleef kalm en liet me redelijk mn gang gaan met afspoelen... Het zweetmes had ze al helemaal geen geduld meer voor, vooral kant nummer 2 ging moeizaam... Maar ze heeft het allemaal gedaan zonder rennen of bokken of steigeren! Ik ben zo trots op haar! Ik liet haar uiteraard daarna gelijk de bak weer in zodat ze lekker kon rollen en ze begon gelijk als een idioot rond te springen en bokken en vooral steigeren (zie de logica, ik waste haar vooral omdat haar wintervacht half en half eraf komt en alles plukkerig overeind stond, nu ligt het weer mooi plat en ze is weer lekker zacht en uiteraard een hoop haar lichter). Ze was nog nat toen ze ging rollen, maar toen ik haar binnen haalde was ze toch vrij schoon Haha!

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:50

Wat een schatjes Tamara!
Wat een mooie kleurtjes hebben ze, vooral die grijze Pling .

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:17

Wat leuk zeg AR van wie is Aicha drachtig? Haha!

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:00

yousra schreef:
Wat leuk zeg AR van wie is Aicha drachtig? Haha!

AR Sivmayall

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:22

dakhilah schreef:
corine1981 schreef:
Afbeelding

hoi corine,
Wat een heerlijke baby heb je daar op de foto Pling ....RidgeBacks zijn hele lieve knuffels en daarbij ook nog heel waakse honden Cool ....
Een goede vriendin van mij heeft er ook 2 en dat zijn ook al van die lieve schatten!....ach ja ..puppies zijn ook zooooo cute *LOL* ...die foto van Boefje is ook heel schattig!
We hebben hier ook een "pup" van 10 maanden [66kg], een Leonberger reu ...Shrek genaamd en een 2.5 maanden jonge puppie Fjona genaamd en zij is een Dandi Dinmont terrier.....
Heel veel plezier met je mooie hondenkind!!! OK dan!
gr,sas.

Shrek, wat een fantastische naam Haha! Foto's? Hihi, misschien moeten we een 'honden van arabische sprookjespaardenliefhebbers' starten Knipoog

Ridgebacks zijn ook super lieverds. Ik vind het ook heel bijzonder dat de rasvereniging ze afschildert als moeilijk opvoedbaar, druk, etc. etc. Elke hond moet je volgens mij opvoeden, dus wat is het verschil? Je doet er hoogstens wat langer over, maar ze zijn echt super leergierig, dus komt wel goed.
En ach, ik heb al een arab! Wat is erger Pling Knipoog

Tamara: wat een super schattige kittens, al flinkerds hoor. Die van mijn poes waren een stukkie kleiner.
Leuke kleurtjes ook! Geniet van het kleine spul!!

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:11

We hebben besloten Emil de komende zomerperiode in het hengstenkoppel bij de kossack te doen.
Hij komt alleen eerst een maandje bij Kastana op stal, stoeterij Eureka, zodat zijn wondje goed kan genezen.

Dat wondje was trouwens de druppel die de emmer deed overlopen betreft het verhuizen,
het is om gek van te worden. Hij kan wel lekker gedurende het hele jaar buiten staan, maar een nadeel is dat er geen fatsoenlijke stallen zijn en aangezien meneer niet naar buiten mocht met zijn wondje zorgde dat voor best wat problemen. Waaronder iedere dag weer losbreken... Stond hij weer met zijn wondje in de modder.. Konden we weer op nieuw beginnen.. Scheve mond Bovendien is het niet meer zo rustig en gezellig op stal..

Jammer dat hij niet in 1x door kan naar de kossack, zou voor hem wat meer rust geven,
maar goed zo moet het ook wel goed gaan.. Ja
kan hij Kastana ontmoeten en daarna Paparazzi;)
Nog een voordeel, nu hoeft hij niet meteen in april/mei geruind te worden..

Groetjes Doei!