[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:38

:')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:43

eerst maar de scan maandag, misschien zit m'n droomveulentje er wel in :P Maar dit neemt wel even lekker mn gedachten van de veulenfok-stress haha.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:02

Ik ken het leuke dingen zien en niet kunnen kopen :+
God wat jeukt het dan :')

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:29

Gelukkig knabbelde Nadeem nooit aan Maywana haar staart, dus een opgevreten staart heeft ze nooit gehad( gelukkig!).
Tja en wat de volgende doet is nog even afwachten. Anders misschien antibijt op haar staart en manen doen :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:00

set_elkol schreef:
eerst maar de scan maandag, misschien zit m'n droomveulentje er wel in :P Maar dit neemt wel even lekker mn gedachten van de veulenfok-stress haha.

Zo spannend! Ben echt onwijs benieuwd! Fingers crossed :)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:40

Ilona, fijn dat goed gaat met Remoyo!

Amy, leuk dat de cursus met Havanna goed ging!

Katja, ik ga nu al duimen voor maandag, hoop zo dat ze drachtig is!

Vanmiddag krijgen Ely en Dos hun enting. Als Ely zich gedraagt, laat ik haar ook scannen, maar heb al besloten dat ik haar niet ga verdoven. Dan wacht ik het liever gewoon af.
Doortje groeit als kool. Vorige week kon ze nog niet met haar bekkie in mams voerbak, maar gisteren stond ze gewoon de slobber eruit te snoepen. Ook moet het halstertje alweer een gaatje losser.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:36

Annikab schreef:
Vanmiddag krijgen Ely en Dos hun enting. Als Ely zich gedraagt, laat ik haar ook scannen, maar heb al besloten dat ik haar niet ga verdoven. Dan wacht ik het liever gewoon af.
Doortje groeit als kool. Vorige week kon ze nog niet met haar bekkie in mams voerbak, maar gisteren stond ze gewoon de slobber eruit te snoepen. Ook moet het halstertje alweer een gaatje losser.

Als je de mogelijkheid hebt, dan zou je van stro/hooi/vlas/krul balen een pad kunnen maken, een soort opvoelbox. De meeste merrie's staan dan gelijk heel rustig. Uitzonderingen daargelaten :+ :roll:
Moet je de balen wel in de breedte leggen, anders vallen ze zo om :') voor we een opvoelbox bouwden deden we een 90cm tot 100cm breed pad maken langs een muur, met strobalen dan maar aan 1 kant. en 1 of 2 balen die erachter kunnen zodat de DA veilig staat.

Op zich maakt het voor de meesten hier niet eens uit, zijn bijna allemaal wel braaf, maar als je er meer moet doen is 1 plek wel handig ipv van stal naar stal moeten met de scan.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:52

@katja je doet de scan, je paardje is drachtig en omdat je zo blij bent doe je je zelfd die mooierd cadeau :P
@amy wat voor cursus is het? lees wel eens wat over het hoofd omdat ik de helt vd tijd met me telefoon bij lees

Oke voor de geinteresseerden het filmpje, eerste x obstical trainen en ze doet het zo goed

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:55

Gaaf!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:59

Leuk zeg! Asal wil dat ook doen, die staat zo aandachtig te kijken :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:05

Cool filmpje :). Ziet er ook onwijs schattig uit zo'n mini :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:09

@ilona ja oef die is jaloers als ik met 1 vd anders aan het trainen ben
@lilski niet aan beginnen voor je het weet heb je dr heeeeeul veel
@annika daknkje

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:59

Jes, je moet gewoon wat rustiger aan gaan doen en niet zo wild meer, scheelt een hoop blessures.
Ik doe dat ook en voel me vreselijk fit, heb nóóit ergens last van! :')

Ja, Kat, twee veulentjes kan ook, dan kunnen ze samen opgroeien. :D

Joyce, zo zie je pas hoe klein ze zijn, je kan wel gewoon mee doen aan de hondentraining, valt niet op.

Vandaag dus de opnames, we krijgen een beroemdheid in ons topic.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:53

Ik ben zoooo blij :). Ik wil volgend jaar zo graag mee doen bij Ijzerloo en de Arabissimo.. Ik heb vandaag een Hulsebos springzadel gekocht :-). En nu maar trainen voor de cross en een paar parcoursen springen :). Zo leuk! Ik maak er gewoon een allrounder van van die pismerrie van mij *\o/*

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:55

Gaaf hoor, zo'n allround sportpaard!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:15

Nou sportpaard, sportpaard.. Haha. Ik vind het vooral leuk als ze het zelf leuk vind. Ik hoef de Z niet zo nodig in te komen. Vind het leuk om lol met haar te hebben :). Heb nu twee oefencrosjes gereden en dat vond ze zo leuk. Dus we hebben samen een deal gesloten.. Af en toe een dressuurproefje voor mij, dan mag zij af en toe over wat boomstammen heen rennen :).

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:18

Haha, ja samen plezier hebben is ook het aller belangrijkste! Onze arabjes zijn ook zo veelzijdig, zonde om alleen maar naar te kijken toch?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:26

Ik zie soms wel op show exemplaren voorbij komen die zo showy zijn, zo mooi en tenger en fragiel... En dan zie ik de mijne als ezel in de wei staan.. Maar ik vind het gewoon fijn dat de AV'tjes zo lekker veelzijdig zijn, met een hart van goud :-).

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:36

Haha die van ons ook hoor, zijn ook net ezels op de wei. Nu weet ik wel dat dat showtrainen en showen ook echt wel zwaar is hoor (vooral die paarden die echt heel de wereld afreizen) maar ze kunnen zoveel meer dan alleen mooi zijn :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:14

Heerlijk, zo'n allround paard!

Vanmiddag is Ely opgevoeld en ze is nog steeds prachtig drachtig *\o/* nu nog 6 laaaaaaange maanden wachten

De dierenarts denkt dat Dos of is aangevallen door vliegen of in rare plantjes heeft gerold, want hij herkende de bultjes niet als eiwitbultjes. Niet dat Dos hem de kans gaf er echt goed naar te kijken, want ik heb haar nog nooit zo vies naar iemand zien kijken :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:20

Haha goede ideeën hier! Als cadeautje dat Set drachtig is Khadiesha erbij kopen :)) haha maar die merrie is niet eens te koop dus ik heb sowieso pech.

Goed dat Ely nog drachtig is joh!

Leuk cross lijkt me ook zo leuk :j

Leuk filmpje Joyce! Kleine ponnie haha.

OOOOOOOOOOOOOH IK HEB FOTO'S IN MIJN MAIL~!

eerst zelf even kwijlen :D

oooh wat een merrie mmmm <3 Ik vind haar heel leuk maar jullie vinden haar misschien wel niks :P de foto's zijn al een jaar oud denk ik, ze is nu 2 namelijk.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:38

Afbeelding

Afbeelding
de rechter

Nou deze wil ik dus in mijn wei hebben, en ze liep ook maar achter me aan en ze was zo lief, en ik vind haar een heel knap plaatje! Nog mooier dan op deze foto's, voorpluk tot halverwege het hoofd.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 25-09-13 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:06

Wat een gaaf filmpje!

Ik zie niet foto -O- Edit; toch wel :D Knappe dame zeg! Kan me voorstellen dat je daar verliefd op bent :D

Opnames klaar, ben compleet geheel en al gesloopt :') Wat is dat vermoeiend zeg! :oo Havanna heeft heel goed gedaan, kreeg dikke complimenten van de gedragsdeskundige (al had ik met hem paar kleine verschilletjes van mening, maar niet echt laten merken :+ ) en Havanna is enorm in de watten gelegd met brokken, nieuwe mand, groot bot, spelletje, etc. Was echt leuk :D Cameraploeg was blij met me, was nog nooit zo vlot gegaan zeiden ze, Havanna en ik waren natuurtalenten :=
De uitzending is op 13 oktober, om 5 uur sbs6 :D Was alleen lastig/balen dat er heel veel werd verteld wat ik al wist, maar aangezien het natuurlijk ook info is voor de kijkers kon ik moeilijk zeggen ''jaaa weet ik'' dus volgens mij kom ik af en toe wel een beetje onwetend over, maar so be it :=
Van gedragsdeskundige aantal tips gekregen, was alleen jammer dat Havanna te gespannen was voor de clickerspelletjes maar mocht de pret niet drukken :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:12

Leuke ervaring zeg Amy! Ik ga het in mijn agenda zetten :D Er staat nu: "17u Arab-Amy"
leuke bijnaam he :D

En leuke merrie he, smelt.. Mm de eerste foto doet het niet.. Hier nu wel:?
http://imageshack.us/a/img12/2133/2ple.jpg
oh oliebol hierboven nu ook haha.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:35

Zo, dames. Ik ben inmiddels gesetteld (zo'n leuk woord nu ik Set 'ken' :)) ) in m'n zomerhuisje. Pfoe wat een gebeuren alsnog, en vooral heel gek. Huisje voelt als vakantie, maar Shief, studie, werk etc gaat gewoon door dus geen vakantie :')

Wat lees ik Katja! Zwarte kriebels!! Kan ook niet anders hé *D Haha nee slaat nergens op wat ik zeg, maare wat een leukerd! Doet me denk aan een zoon van Shief, die heeft ook zo'n bles! Kan me voorstellen dat je haar helemaal leuk vind, mooi dametje!!

Ben heel erg benieuwd naar de scan maandag, ik ga voor je duimen!!

Joyce, ik zag je filmpje al op fb, super schattig! En inderdaad wat Miranda zegt, nu zie je pas hoe klein de mini's eigenlijk zijn! Op St Oedenrode waren ook mini's en dat waren voor mij eigenlijk de eerste die ik van dichtbij zag.. wat een ukkies haha heel schattig

Amy, ik zit 13 oktober precies in het klussen -O- Komt het denk je ook bij uitzending gemist? Ben heel benieuwd! Kan me voorstellen dat je helemaal gesloopt bent na zo'n dag.

Lilskie (ik vergeet je naam steeds :o ) Leuk zo'n allrounder!! Voor een ooit volgend paard na Shief zou ik dat ook erg gaaf vinden! Al mag ik niet klagen want Shief is best veelzijdig geworden in 2 jaar en voor haar doen :) Maandag toevallig laten springen, niet onder het zadel, maar die schiet echt als een raket eroverheen haha zou het eigenlijk eens moeten filmen. Ze gaat ipv omhoog, ver naar voren haha. Zon slootje die je wel is in springparcours ziet zou een eitje voor haar zijn haha, ze springt echt ver.

Annika, wat een fijn nieuws :D! En ik vind Doortje zo schattig he <3