Oei Amy, arm dier bang van de vervelende merries

Wij hebben hier geen stalgang en alleen maar buitenstallen

Op vorige stal is Djuun tijdje bang geweest om door de gang te gaan. Vind ik eigenlijk best sneu

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amyz schreef:Pfft de dames hier op stal geven altijd meer herrie dan alle hengsten bij elkaarZuur dat ze kunnen doen tegen elkaar!
![]()
Umoyax is vandaag verhuisd van box, gaf wat verwarringSituatie; stalgebouwtje met 4 boxen, 2 aan elke kant, in het midden een smal gangpad (té smal om bijv paard te draaien). Umoyax stond de hele tijd linksachter. Rechtsvoor staat Shadiya en Shadiya is níet blij de laatste tijd, echt oren in dr nek en tanden ontbloot. Dus Umoyax had zich al aangewend om vlotjes door te lopen tot aan zn stal.
Vanmiddag ging ik m binnen zetten en was vergeten eerst zn deurtje open te doen, hij staat sinds vandaag linksvoor (dus tegenover Shadiya). Ik loop naar binnen met uk, in de veronderstelling rustig deurtje open te doen en Umoyax zn stalletje in te laten. Umoyax dacht dat ie nog in zn oude box stond.....en denderde dus lekker door. Uhm...... Oeps! Aan 2 kanten merries die chagrijnig stonden te kijken en op konthoogte een dreigend kijkende Shadiya. Recht voor m wat rommeltjes, lege cementbakken enzo. Hij móest achteruit....maar hij durfde eerst niet vanwege Shadiya. Ik intussen die andere 2 merries wegjagen en tegelijkertijd proberen Umoyax ervan te overtuigen dat we écht naar achteren moesten. Was effe spannend maar uiteindelijk liet ie zich overtuigen![]()
Met Antha proberen we het eerst zo, heb voorlopig sowieso elke week les dus moet goedkomenTandarts moet er ook nog bij, zal ook wel wat schelen. Als ze niet soepeler wordt idd osteo of chiro erbij
Iloontjeehh schreef:Arme Djuun, dat is inderdaad een grote wortel zeg! Kan me voorstellen dat het haar niet lekker zat.
Ow shetten, ja die kunnen behoorlijk veel streken hebben. De kleinste shet hier is de grootste b*tch van de hele kudde
Ik vond nog een foto van Asi als (overbouwde) jaarling. Dat vind ik zo leuk hè, om Moyo te vergelijken met foto's van zijn moeder op die leeftijd. Het halster hebben we nog, dus zodra Moyo hem past maak ik een soortgelijke foto van hem. Ben wel benieuwd of jullie ook foto's hebben van je paarden als veulen
[ Afbeelding ]