[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:16

Haha Jes, ik moet ook alleen maar heel hard lachen als ze dat doet :') Ziet er ook zo simpel uit :')

Oei Amy, arm dier bang van de vervelende merries :(:)

Wij hebben hier geen stalgang en alleen maar buitenstallen :) En eigenlijk ook geen zure paarden op stal eigenlijk. Op ons stukje staat nu Djuun met dr buurman (grote goedzak) en daarnaast is van drie stallen 1 gemaakt en staan drie veulens in de "opfok". Allemaal paints, 2 van staleigenaresse en 1 in "pension". Aan dr voorkant, met ruggen van stallen naar elkaar toe zeg maar, gespiegeld (djuun dr stal staat aan de achterkant), staan 5 stallen met de "grote paarden" (4 paints en 1 weetikeigenlijkniet). En dan los nog 2 containers bij elkaar waar 3 shetjes en 1 mengelmoesje staat. Dus allees lekker open en geen gehannes met paarden die in de stal ergens niet voorbij willen of durven.

Op vorige stal is Djuun tijdje bang geweest om door de gang te gaan. Vind ik eigenlijk best sneu :\ gelukkig was het daar wel breed, maar als er paard vast stond in gangpad, wist ze niet hoe snel ze er langs moest.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:23

amyz schreef:
Pfft de dames hier op stal geven altijd meer herrie dan alle hengsten bij elkaar :') Zuur dat ze kunnen doen tegen elkaar! :oo

Umoyax is vandaag verhuisd van box, gaf wat verwarring := Situatie; stalgebouwtje met 4 boxen, 2 aan elke kant, in het midden een smal gangpad (té smal om bijv paard te draaien). Umoyax stond de hele tijd linksachter. Rechtsvoor staat Shadiya en Shadiya is níet blij de laatste tijd, echt oren in dr nek en tanden ontbloot. Dus Umoyax had zich al aangewend om vlotjes door te lopen tot aan zn stal.
Vanmiddag ging ik m binnen zetten en was vergeten eerst zn deurtje open te doen, hij staat sinds vandaag linksvoor (dus tegenover Shadiya). Ik loop naar binnen met uk, in de veronderstelling rustig deurtje open te doen en Umoyax zn stalletje in te laten. Umoyax dacht dat ie nog in zn oude box stond.....en denderde dus lekker door. Uhm...... Oeps! Aan 2 kanten merries die chagrijnig stonden te kijken en op konthoogte een dreigend kijkende Shadiya. Recht voor m wat rommeltjes, lege cementbakken enzo. Hij móest achteruit....maar hij durfde eerst niet vanwege Shadiya. Ik intussen die andere 2 merries wegjagen en tegelijkertijd proberen Umoyax ervan te overtuigen dat we écht naar achteren moesten. Was effe spannend maar uiteindelijk liet ie zich overtuigen :')

Met Antha proberen we het eerst zo, heb voorlopig sowieso elke week les dus moet goedkomen :) Tandarts moet er ook nog bij, zal ook wel wat schelen. Als ze niet soepeler wordt idd osteo of chiro erbij :j

Je moet er zo'n signaal op laten zetten, is veiliger!
*piep*piep*piep*piep*

Wij hebben op het moment een shet die de baas wil spelen..., z'n nieuwe hobby, hij laat Fuego er niet meer door als ie de stal in wil.. :=
Fuego is bang dat hij een trap op de knieschijven krijgt dus die past wel op, alleen shetteschatje maakt daar dankbaar gebruik van..
Fuego kijkt dan héél dreigend, daar is de poown niet zo van onder de indruk.
Dan moet Fuego zich eerst omdraaien, dan loopt de shet een stukje terug...ik zal het eens filmen, whaha!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:10

Hahaha echt een terrorshet heb jij _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:35

Sieltjuh schreef:
Hahaha echt een terrorshet heb jij _O-

Ja, hij is echt heel dominant en nergens bang voor en ook niet voorzichtig.
Fuego is de baas maar die is veel te softie dus de shet maakt er een potje van!
Ik moet hem regelmatig even herinneren aan wie er ook weer de baas is. :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:30

shetjes lijken zo leuk en klein, maar stiekem zijn het behoorlijke terroristen, zelfde met kleine hondjes overigens :')

Zo, lange, hele lange dag voor mij, korte buitenspeeldag voor de paarden, maar alle voetjes zijn weer netjes :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:33

Ja, ik denk dat dat hun overleving is, wie niet sterk is moet slim zijn!
(al zijn die shetten megasterk..) :+

Owh, de visite is er! :Y)
Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:43

_O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:45

Umoyax zet wel alvast thee :j

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:49

Ah, lekker kopje thee erbij, op koekjes hoeven we niet te rekenen ben ik bang....
Mijn shet lust alles, zelfs de kippenvleugeltjes worden uit je handen gerukt.. :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:53

thee <3
wij gaan wel vast aan tafel zitten dan :j
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:01

Terroshet :')

Arme, arme Djuun :(:)
Vandaag was de dierenarts er voor het tandje wat er maar niet uit wilde. Zoals de uitdrukking het puntje van de ijsberg, zo was Djuun d'r tand. Het leek een makkelijk karwei, zit er gewoon een hele lange wortel aan, tja, geen wonder dat hij niet los kwam. Hij brak helaas af, dus na een wroet en peuter werk kwam de wortel ook hoor. Tis nog een rot plek om te verdoven ook, ze had wel een roesje, maar dat neemt de pijn niet weg, wel plaatselijk verdoofd en de zenuw verdoofd, maar helaas niet mogelijk om juist die plek geheel te verdoven. Dierenarts heeft echt d'r best gedaan, maar ze zal er wel wat van gevoelt hebben. Verder, omdat ze de laatste 2 weken vast houd op rechts, ook even d'r kiesjes nog bij geslepen en Djuun zal Djuun niet wezen om wat bijzonders te hebben, wat slechts 5% van de merrie's heeft, nl haak tandjes. Nu kan dat dus ook de oorzaak van het vast houden wezen, want die van rechts zit echt tegen het tandvlees te duwen, maar kon op dit moment niks aan gedaan worden. In november enten en dat wordt er weer even naar gekeken :)

Heeft Mirka nou ook van die tandjes?

Djuun staat nu bij te komen in de wei, ze mocht de eerste 2 uur niet eten, dus samen met zo'n beetje alle camping kindje, die Djuun uiters zielig vonden en dat vond Djuun natuurlijk zelf ook, haar lekker gepoetst. Toen de NRPSer van m'n tante gedaan, die weer eens last had van de schrikeritis :roll: En daarna dus Djuun haar slobber gegeven en op wei gezet :) Tis zo lekker weer nu!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:08

De hengstentand komt bij merrie's indd weinig voor, wolfstanden wel. De wolfstanden zitten zowat tegen de kiezen aan (achterste helft tandloos deel), de hengstentanden zitten meer middenin/voorste helft van het tandloze deel.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:12

Klopt, ik vroeg nog of het een wolfstand was, but no :n Maar ach, zulke dingen passen wel bij ons, altijd een beetje anders dan normaal :')

Tand + wortel:
Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:07

Arme Djuun, dat is inderdaad een grote wortel zeg! Kan me voorstellen dat het haar niet lekker zat.

Ow shetten, ja die kunnen behoorlijk veel streken hebben. De kleinste shet hier is de grootste b*tch van de hele kudde :+

Ik vond nog een foto van Asi als (overbouwde :+) jaarling. Dat vind ik zo leuk hè, om Moyo te vergelijken met foto's van zijn moeder op die leeftijd. Het halster hebben we nog, dus zodra Moyo hem past maak ik een soortgelijke foto van hem. Ben wel benieuwd of jullie ook foto's hebben van je paarden als veulen :)

Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:38

Iloontjeehh schreef:
Arme Djuun, dat is inderdaad een grote wortel zeg! Kan me voorstellen dat het haar niet lekker zat.

Ow shetten, ja die kunnen behoorlijk veel streken hebben. De kleinste shet hier is de grootste b*tch van de hele kudde :+

Ik vond nog een foto van Asi als (overbouwde :+) jaarling. Dat vind ik zo leuk hè, om Moyo te vergelijken met foto's van zijn moeder op die leeftijd. Het halster hebben we nog, dus zodra Moyo hem past maak ik een soortgelijke foto van hem. Ben wel benieuwd of jullie ook foto's hebben van je paarden als veulen :)

[ Afbeelding ]

:) van de meesten wel :j en van asi als klein beebje ook <<)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:29

Nee, snik, niet van Fuego...vind ik wel jammer.
Wel van z'n nieuwe broers en zusjes. :j
Dus stel ik me maar voor dat hij dat is. :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:38

Ik heb best wel wat foto's van baby Djuun. Van de hyves gehaald van degene die haar heeft verzorgd (is in bezit van Djuun dr moeder en zie via FB af en toe nog foto's voorbij komen :) )
Dit kan ze nog steeds met gemak
Afbeelding
<3 (en :') dat strootje :') )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:39

_O-
Afbeelding

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:54

Wat was Djuun leuk als baby! (nu nog steeds hoor ;))

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:20

Doddekopje hè <3

Die van die laatste foto, zo kan ze nog steeds kijken _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:26

Mirka dr wolfstandjes hebben we verwijderd, wel heeft ze dus wel hengsten tandjes :+
Komt bij zeer dominante merrie wel eens voor _O-

heb het effe druk gehad, en wat gaat het hier dan hard:P
Morgen Tentenkamp bij hypodrama :D

Donderdag komt waarschijnlijk de smid voor speciaal beslag.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:27

Zeer dominant kan ik Djuun niet bepaald noemen _O-

Tentenkamp van Hypodrama... daar ben ik al in drie eeuwen niet meer geweest _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:31

Heb een nieuwe cap nodig.
En Mirka een nieuw dekje heb er voor haar nog maar 1.
Mo heeft er 6 ofzo *D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:38

En die kan je niet op haar leggen :P
En 6 dekjes :P Pff.. ik weet niet eens hoeveel wij er hebben en ooit ook hebben gehad _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:38

Wij hebben trouwens volgens mij alleen Eskadron dekjes :P