Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:34

toeka schreef:
:D dat ken ik. Ik heb laatst een heleboel "rest"/ test halsters afgebroken of halsters die nooit af waren gemaakt omdat ik het niet meer met mezelf eens was over de creatie :+

Heel herkenbaar ;) Ik heb nog veel dingen liggen die niet af zijn, doel is wel om alle restanten weg te werken. Ben nu ook alles aan het sorteren want het werd nogal een rommeltje :o

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:27

Heel mooi gedaan Bonjoy! Ik ben heel benieuwd naar de uitwerking ervan. In groot formaat zou het ook overweldigend staan *D

Jalenka, ja idd. Zo heb ik ook nog een hele box met Wol staan :+ En de hele hoek onder de trap in bezit genomen omdat ik anders de dozen niet kwijt kon. De echte opruiming moet nog gedaan worden :o
Ga je de andere halsters nog afmaken? Ik heb ze maar afgebroken, ik was het niet meer met mezelf eens over sommige halsters :+

Jalenka_Kiya schreef:
toeka schreef:
:D dat ken ik. Ik heb laatst een heleboel "rest"/ test halsters afgebroken of halsters die nooit af waren gemaakt omdat ik het niet meer met mezelf eens was over de creatie :+

Heel herkenbaar ;) Ik heb nog veel dingen liggen die niet af zijn, doel is wel om alle restanten weg te werken. Ben nu ook alles aan het sorteren want het werd nogal een rommeltje :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:22

Het wordt een set voor een écht paard *D Dus dat wordt wel heel veel werk, maar het hoeft ook niet binnen een week af te zetten. Gewoon stukje bij beetje. Die latjes heb ik erbij gezet zodat ik de lijnen allemaal goed heb staan.

RhealLover

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:28

Dat is een hoop werk hoor joyce :D veel succes ;)

Vraagje weet iemand een goede webshop waar ze wol verkopen, zoek namelijk oranje wol (uitleg kom later waarom die kleur, heeft te maken met een stunt :P )

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:47

euhm nee niet direct.

(vraagje, beetje off-topic, hebben jullie wat betreft de gewone halsters, speciale arabierenmaatjes of standaard maten ? De cobhalsters die ik hier heb zijn zo verdomd groot rond dat neusje)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:02

Misschien halster waarbij de neus te verstellen is. Sjaakie van mij heeft echt een egyptisch koppie erop staan en is vele malen smaller als Rheal, die draagt een halster die zowel achter de oren als bij de neus te verstellen is ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:12

jokari schreef:
euhm nee niet direct.

(vraagje, beetje off-topic, hebben jullie wat betreft de gewone halsters, speciale arabierenmaatjes of standaard maten ? De cobhalsters die ik hier heb zijn zo verdomd groot rond dat neusje)

Elema heeft meestal tussen maat pony en cob in. Een groot pony halster past haar meestal ook wel. Ik heb pasgeleden een Hamilton maat 'Adult Arabian' voor haar gekocht, en die past helemaal perfect! Op het neusje tot mooi smal te verstellen en ook genoeg ruimte voor de kaak, want daar loop je met de meeste pony halsters vast). De meeste Arabieren die ik ken hebben ongeveer maat pony á cob.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:25

dat hamilton halster is idd jammie. Ben er echter nog niet uit of ik zelf die kosten wil doen, om heel eerlijk te zijn heb ik totaal geen klik met dat paardje en eigenaresse was ook nog niet zeker of ze ze wel wou houden.
Ander arabiertje heeft zo'n halster, en dat past idd mooi.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:33

Hier heeft ze het halster om:

De eigenaren hebben zelf natuurlijk ook een heel goed passend halster voor haar. Maargoed, ben nogal koopverslaafd :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:29

Ik ga onderstaand halster waarschijnlijk een beetje verbouwen :) Qua basis en dergelijke is hij best wel mooi, alleen de bakstukken zijn suf vind ik.

http://static.horsetycoon.nl/fotoalbum/30/71128.jpg

Hoop dat ik die band van de neusriem er ook af kan krijgen. Wordt met een klein schaartje of mesje prutsen denk ik :=

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:05

O jee ik heb het knutselvirus weer gekregen :D sterker nog de basis is al bijna klaar, van een oranje authentieke borsttuig ;) komt nog een halster bij.

Daarnaast ben ik er eindelijk aan uit wat ik misschien met het zwarte halstertje ga doen, de neusriem is al die tijd kaal gebleven en was echt inspiratieloos, nu iets heel leuks bedacht, echter met belletjes dus ben benieuwd hoe de kleine sjaak daarop reageert:P

foto's volgen soon (ben op t werk *zucht* )

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:30

Ik heb ook nog een hele zaak belletjes liggen, die ga ik ook verwerken in bovenstaande halster. Zijn alleen wel grote belletjes, weet niet of dat wel zo mooi is :oo

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:42

Dag bokkers!
Ik heb het topic van Bonjoy (de tutorial) eens doorgelezen en heb ontzettend veel zin om ook een showhalster te gaan maken :D! Een héél simpel uiteraard, met nog niet te veel versiering.. Hebben jullie misschien nog tips voor een absolute beginner? En denken jullie dat zo'n showhalster ook zou passen op een niet-Arabisch paardje..? (Het is een NRPS'er, zit wat Arabisch bloed in maar niet volledig..)

Ik hoop dat het me een beetje gaat lukken!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:52

Welkom! :D. En natuurlijk kan het ook leuk staan op een niet Arabier. Heb al halsters zien langskomen op diverse andere rassen. Vriendin van me heeft ook eentje voor haar verzorgshetje gemaakt en dat stond hartstikke leuk!

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:53

Dat is goed nieuws :D! Als er iets niet wil lukken zal ik het laten weten, want volgens mij is het erg moeilijk, zo' halster maken..!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:01

Het ligt er een beetje aan wat je zelf wil en hoe creatief je bent :D

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:25

Creatief ben ik niet echt _O-
Maar ik wil gewoon een hééél simpel halstertje, met enkel een bakstuk, neusriem en kinriem...
Hoop dat het gaat lukken!

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:23

92 cm, is dat normaal voor een hoofd..? Het lijkt me zo veel :+

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:24

In het begin moet je gewoon wat aanknutselen, dan zie je vanzelf of het wat wordt en uiteindelijk wordt je er ook goed in :);)

92cm kan wel hoor ;) mijn AV pool die meet 86 cm :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:34

Elema heeft ook 85-90 cm ongeveer :)

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:34

Dankje :D!

Klopt het dus dat ik (volgens de tutorial van Bonjoy) zo'n 108 draden van elk 1,5m nodig heb..? Dat is veel!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:31

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:53

Dat zou leuk zijn Bonjoy :D vindt eigenlijk dat ze de rassen wiki wel eens mogen bijwerken, staat zoveel tekort op over toch algemeen bekende rassen (tja of rassen dat geen ras is echter buitenlandse benaming voor ander ras pfff)

O ja hier een deel van me oranje creatie, zoals al vermeld is de basis af ;)(dit is echt een halverwege foto) nu nog klosjes en de schelpen etc.
Afbeelding

En dit is wat ik in gedachte had voor de neusriem van het halster, nu ik het zo op foto zie vindt ik t toch niks ;( probleem is dat het kopstuk net een soort goud bevat wat gewoon niet meer te verkrijgen is, en om hetzelfde band ook nog eens op de neus te maken :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RhealLover op 13-02-10 21:56, in het totaal 2 keer bewerkt

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:55

xBijou schreef:

Klopt het dus dat ik (volgens de tutorial van Bonjoy) zo'n 108 draden van elk 1,5m nodig heb..? Dat is veel!

Veel? :') moet je niet weten hoeveel draden in 1 vlecht zitten van me nieuwe borsttuig en tja dat zijn 4 vlechten naast elkaar _O-

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:17

RhealLover schreef:
xBijou schreef:

Veel? :') moet je niet weten hoeveel draden in 1 vlecht zitten van me nieuwe borsttuig en tja dat zijn 4 vlechten naast elkaar _O-

Ehm ja, ik vond dat veel ja.. Misschien moet ik dan maar niet beginnen aan zo'n borsttuig :')

De vlechten zijn trouwens af, morgen ga ik verder :D!