[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:55

Marlijn, als je eerst op voorbeeld drukt onderin als je een reactie wil plaatsen, kun je quoten door gewoon op het quote knopje te drukken in de andere reacties die onder in beeld staan, is makkelijker!
Wel lastig uit leggen, ik hoop dat je het snapt. :P
Maar ik denk dat ieder paard anders op zijn hoeven staat, dus je moet dat gewoon per paard bekijken. :j
Niet alle arabs zijn hetzelfde natuurlijk.. :+

Ja Joyce, met één paard is al veel werk een jlitp te maken.. :')
Lekker hoor, gepanneerd paardje! <<)
Mooi halster!

Yil, kijk, Fu en Nour hebben dezelfde hobby! :)) (is een foto van 2009)
Afbeelding

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:20

Ik snap het niet maar dat ligt meer aan mij hoor :D Iets met blond of zo :o?
Ik heb het quote knopje gebruikt bij het voorbeeld venster (boven in dus) en daar de gekopieerde text in geplakt. :o Maar dat werkt dus niet _O- Ach, ben ik weer leuk een half uurtje bezig geweest..

Zo leuk, die berggeiten :j +:)+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:28

Opzich werkt dat ook, maar bij 'einde quote' heb je per ongeluk dat sluitinkje weggehaald, deze [
Kijk maar eens naar je bericht!
Gewoon veel oefenen en proberen, lukt het vanzelf! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:33

sorry voor mijn afwezigheid Y;( kon het even qua werk en moeheid niet opbrengen mee te lezen

Even de dingen die ik heb onthouden, Marlijn wat vervelend dat je hond ziek is, en je fjord had ook iets? nooit leuk :(:)

Roma jammer van de kopers maar wel eerlijk :j hopelijk vind je gauw een leuk plekje.

Yildiz ik zie veel leuke foto's voorbij komen, fijn dat je een smid hebt gevonden :j

Hier gaat alles heel goed eigenlijk, Blue is erg schichtig maar merk dat dat elke winter zo is dus ik laat haar maar lekker :roll: domme pony. Ze is wel gewoon lief maar schrikt van elke poep en scheet

Setje is happy maar was boos dat ik hun wei met gras weer had dicht gedaan, wilde niet dat ze die stuk liepen dus als het vriest mogen ze er weer op.

Ilya gaat geweldig! OMG ben zo trots hihi, niet te geloven. Ze zijn verhuisd naar hun winterweide waar een beek dwars door loopt. Ze moeten door de beek heen om bij hun hooiruif te komen. We kregen gister en vandaag bericht dat Ilya er als enige uit zichzelf doorheen ging, gister als eerste en als enige, de rest aan een touwtje. Ook kwam hij nog even terug om zijn Arabierenvriendje Antar aan te moedigen er wel doorheen te gaan <3 en vandaag ging hij er als enige doorheen en is zelf naar het voer gegaan. Ben heel trots dat hij én stoer is, én zijn vriendje wilde gerust stellen.

Enneh Blue doet ook mee met Fu en Nour

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:59

Leuk Kat, ook een berggeit! :))
Tof van Ilya! *\o/*

Mijn peerdies daarnet..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:49

Hihi kunnen meteen een subclub beginnen bergbieren! _O- Wat n lol hebben die mannetjes. :D

Fijn dat je er weer bij bent Kat! Gezellig! :)
En fijn dat ze t allemaal zo goed doen (ondanks wat moppers).

Miran kan je filmpje nie open nie! Staat op Prive... >;)
Je foto van Fu is een groot succes he?! Zag al zelfs varianten op FB voorbij komen hihi.

Wat een viespeuk Munir! :oo Ook met nattigheid en alles blegh.... :r
Ja ik heb die foto van hem voor de wagen wel eens gezien, marathon? Was echt super stoer! <3 Maar geen onder het zadel. Werd hij dressuurmatig gereden?

Fijn Gelske brave powns bij de smid! Ik ben trouwens zelf ook erg tevreden over de nieuwe smid, mooi netjes gedaan en geen gevoeligheden. Fijn! :)

Hier lekker m'n overuurtjes gecompenseerd vanmiddag. Had geen zin de trailer aan te koppelen dus met Tie vanuit de polder

Afbeelding

Onder de snelweg door

Afbeelding

Naar de Drunense duinen gereden

Afbeelding

Was heerlijk weer maar echt te weinig kms in bos. Hou me streng aan m'n opbouwschema en mocht vandaag niet meer dan 16 km rijden (het werden er netjes 15,5 km) waarvan dus maar 4 km bos. Vind ik nie zo heul tof (beetje verwend :roll: ) dus volgende keer toch maar weer trailer.

Ik heb t idee dat de zalf wel goed aanslaat. Nog steeds hoop viezigheid onder Zahra's oog maar niet meer erin en niet meer rood en klein. Pusseriger is ook weg.

Kwam deze van Reindert nog tegen. Can't help myself vind d'r zoooooo knap en lief en alles <3 :P

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:52

prachtige foto's Yildiz, mooi weer ziet er uit als een heerlijk buitenritje

Ik kan je filmpje ook niet zien Miran

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:56

Haha, leuk al die bergbieren! :D

Lazio is in 2005 ook nog clubkampioen geworden met het mennen! :) Zal even kijken of ik een foto onder het zadel kan vinden. Hij werd inderdaad dressuurmatig gereden, maar is onder het zadel verder niet uitgebracht in de wedstrijden.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:02

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:04

Ik kan het filmpje ook niet zien.. Maar dat ligt vast aan mijn telefoon :')

Lekkere buitenrit dus, goed getimed ook! Wist je dat dat rondje onder de 16 km zat?

Shym vandaag weer even gepakt. Alleen de wei uit, alleen naar de bak, samen door het water spetteren, vast staan aan de muur, rubber vastzetding achter zijn hoofd doen en in paniek raken vallen en weer opklauteren, poetsen, manen vlechten, hoofd borstelen *\o/* , voetjes optillen (achter maar met touw) EN zadelmak gemaakt :+
Ik heb laatst toch een thorowgood gekocht? Die heb ik mee naar stal genomen en er even op gelegd. Maakt hem niks uit +:)+ geen singel oid. Braaf dier!!

Was wel even schrikken hoor toen hij op zijn rug lag.. Wel een paar schaafwonden opgelopen.
In de wei ging hij spelen met Ed, leuk halster trekken >;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:22

Chique Joyce! <3

Pffff, das idd ff schrikken! :oo Heel herkenbaar helaas, zo met Nour keer bij de smid op die leeftijd ook gehad, eerste tachtig keer vast staan kreeg ie t ook voor elkaar om zichzelf onmogelijk vast te zetten. En dan heb ik t nog niet eens over al die keren dat ie zich vast rolde, vast zat in hekken en weet ik wat meer! Benen gruwelijk esthetisch verminkt al voor z'n derde jaar... {:)-:(
Yazahra nooit lomp gedoe, gewoon meteen goed en geen wazige manoeuvres. Merries zijn denk ik wat voorzichtiger.

Ha ja ik had Endomondo aanstaan en met hartslagmeter gereden. Omdat ik steeds foto's maak met m'n Phone, oooooh mooi bloemetje!!! :o := , per ongeluk Endomondo halverwege afgezet. Maar geluk via de hartslagmeter kon ik zien wat ik maakte. Dus ja dan is het kwestie van inschatten, niet zo heel lastig met een vaste lange zelfde heen en terugroute.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:43

:oo Als Mish er ook zo uit gaat zien onder het zadel teken ik ervoor := gavebier.

YildizArabs schreef:
Eline al tijdje niks gehoord? Hoe gaat het met de meidjes?

Lief dat je het vraagt :) Het topic gaat zo hard en ik ben zo druk dat ik geen tijd heb om telkens van die hele bijleesposten te maken, loop telkens achter en omdat ik weet dat jullie dat wel fijn vinden post ik dan uiteindelijk maar niet _O-

Met de pony's gaat het heel erg goed. We hebben van de week wat geklooid met ons westernzadel, en die zit nu eindelijk echt heerlijk. Hij kantelt niet meer voorover, dus ben daar met Olina heerlijk mee op pad geweest van de week. Wat is het toch fijn om gewoon een pony uit de wei te kunnen plukken, zadeltje erop, hoofdstelletje in en rijden maar. Ben lekker het bos in geweest en daarna nog een stukje door Hengelo, haha. Wel grappig, die verbaasde blikken van mensen als er ineens een pony door de straat loopt.

Ons dressuurzadel zit ons eigenlijk net niet lekker qua zitting, en omdat Desiree en onze bijrijdster graag springen zijn we uit gaan kijken naar een goedkoop maar passend vzh-zadeltje. Toevallig van de week al tegenaan gelopen, heel veel geluk mee gehad, en nu hebben we er nog een zadel bij _O- En deze lijkt ook supergoed op Mish te liggen, dus tenzij zij nog heel erg van rugvorm verandert hebben we wellicht ook een zadeltje om haar straks mee in te gaan rijden :D

Afbeelding

Afbeelding

Van de week onze e-quine instructrice er weer bij gehad om een rondje met ons op wandeling buiten te gaan. Mish bouwt nog regelmatig veel spanning op in spannende situaties en wordt dan een beetje stuurloos (blind), en dat wordt dan vrij snel gevaarlijk natuurlijk. Dus daar wilden we graag wat extra ondersteuning bij :) Zij heeft ons heel fijn net wat extra adviezen gegeven hoe we daar mee om zouden kunnen gaan, en sindsdien gaat het nog veel beter. Eigenlijk deden we al heel veel heel goed, maar bij sommige dingen kon ze ons gewoon net heel fijn helpen.

Ben de laatste tijd dus vooral met haar heel fijn op wandeling geweest, lekker samen met haar de omgeving verkennen en zorgen dat ze weer iets comfortabeler buiten wordt :) Hadden we de laatste tijd niet helemaal goed bijgehouden en nu is ze het toch weer iets spannender gaan vinden. Verkeer helemaal niet, maar wel sloten, bruggetjes, opvliegende vogels, koeien... _O-

Mish is ook een bergebier :=

Afbeelding

Ze vindt het ook heel fijn om midden op die berg te gaan rollen _O-

Ik maak zsm een bijleespost, goed? :) Heb er even echt de energie niet voor, maar wilde wel even reageren met hoe het gaat :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:59

Herkenbaar Yildiz! Munir is ook zo'n brokkenpiloot als het op zichzelf aan komt. 8)7 Azi is juist weer erg zuinig.

Wat een leuke update van jullie Eline! Werkoutfit staat Mish goed, het wordt nu echt een volwassen paardje! :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:20

Ik vind alleen een update ook leuk hoor :o

Nog een berggeit _O- geweldig!!
Mooi paardje heb je, lief hoofdje ook!! Zadeltje lijkt mooi te liggen. Is het een wintec?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:29

Nog een x dan maar, vergeten openbaar te zetten..

En toen zag hij er nog schoon uit.. Daarna heeft hij weer zijn schutkleur gemaakt.

Afbeelding

Marlijn, wat een sukkel..echt jonge domme paarden dingen..Fu was vroeger een drama met vastzetten, altijd hangen en schrikken..Maar das wel stukken beter geworden.
En dingen op zijn rug vond hij ook prima, longeersingel ook, maar bij het zadel aansingelen moest hij toch echt wel een rodeo'tje laten zien.

Mooi Joyce, ga jij er ook nog eens op of voor de kar zetten?

Yil, wat kan je heerlijk rijden, toch niks om over te zeuren hoor!

Eline, je kan er zo opstappen!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:52

Marlijn, ja, een Wintec 2000 :) we hebben nu een 500, maar de zit daarvan is voor ons net niet ideaal. De 2000 wel, en op Mish ligt die iig ook nog mooier ook :=

Haha ja het is bijna opstappen en wegrijden he :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:00

Haha, wat zijn ze lekker ondeugend op dat filmpje Miranda! _O-
Misschien dat ik komend voorjaar er eens op klim, momenteel chronisch tijdgebrek wat betreft 'trainen' := Aangespannen lijkt me erg leuk, maar daar heb ik het materiaal (en de ervaring) niet voor.

Ben bezig met die collage voor 'Een jaar lang ITP'... volgens mij is Munir bezeten :=

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:12

Heb je hem leren doodliggen Joyce?! _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 01:06

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:09

Munir _O-

Wintec zijn wel handige zadeltjes! Ik heb een 500 gehad en was er wel aan gewend. De 2000 zit wil prettiger inderdaad.

Shym is de deken al gewend, een ligt zadeltje is vast niet heel anders voor hem. Hij moet nog wel wat groeien want het is nog iets te wijd en ietsjes aan de lange kant. Een singel heb ik nog niet. Ik denk dat ik een leren neem of een dunne met een bontje. Ik moet nog even kijken wat het gaat worden. Tijd zat!

Ik ga het filmpje en topic even begluren :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:14

Hahahaha!! Miranda, lekker aan het racen die twee!! Leuk hoor!
En zijn schutkleur is ook super goed gelukt. Alleen zijn hoofd kon iets beter bedekt :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:22

Scheurneuzen! :D Echt de dolle 5 minuten of doen ze dit de hele dag?

Leuk Joyce zon overzicht! Wat n werk zeg! Munir is leip hihi! :=

Jee deken... Zahra schrikt al als ik Tie deken omdoe. Als (geschoren) veulen voor show had ze wel dekentje om. Zat flink klittebandstuk en dat vond ze altijd heel eng geluid. Sindsdien nooit meer deken opgehad natuurlijk. Zal es gaan oefenen. :o
Ik vind d'r trouwens mooi aan t bekomen:

Afbeelding

Heel tevreden over haar fysieke ontwikkeling!
Spiertjes komen er over jaar of wat wel op als ze echt aan t werk gaat.
Morgen neem ik haar alleen zonder mama mee naar Nour, gewoon voor de ervaring ff met trailer mee, Roundpen daar en weer terug.

Vandaag ook heerlijk getraind met Nour (morgen les), zooooo hey die lope<3 én al m'n DAWRA kalenders verkocht als mededinger voor EK pot. Had ze net paar uur binnen hihi! Maar terecht hij is echt mooi en ook dit jaar staan Nour en ik weer in! :o
Wil dit jaar trouwens ook meedoen aan EK, het wordt namelijk dit jaar in Ermelo georganiseerd! Nog meer die mee doen? Joyce/Raven, Suzanne denk ik ook?
Super leuk!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:03

Fu was ook helemaal niet schrikkerig voor dekens, kon zo één opleggen toen er nog nooit één van dichtbij had gezien..zadel ook, kind ook trouwens.. :P
Maar ik verwachte het helemaal niet met aansingelen van het zadel, toen ging ie effe te keer! :wow:
Maar dat was zo gewend, hij is er nu erg makkelijk mee, geen singeldwang of zoiets, interesseert hem niks.

Ja, was wel dolle vijf minuten, af en toe krijgen ze het opeens op hun heupen, verder spelen ze heel veel maar dat gaat er wat rustiger aan toe, meer tongworstelen enzo. :')

Zahra wordt ronder. :j
Fijn dat ze al wat ervaring mee krijgt.
Nour doet het goed hè, misschien kun je morgen wat filmen! :))

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:03

Ik had het ook gelezen van het EK leuk ik denk dat ik wel kijken ga meedoen zit er niet.
Onze pukkies hebben ook nog nooit een dek op gehad is inderdaad wel een goeie om even te oefenen Zahra ziet er goed uit ze begint ook weer wat kleur te krijgen niet meer zo vaal bruin. Lekker getraind met Nour dat is fijn en ook lekker met je kleine meid aan de gang is leuk he :D .

Wat een super mooi overzicht Joyce wat kun jij dat goed ik heb daar nooit het geduld voor en dan ja ...... ;)

Ik kan je filmpje niet zien Miranda haha het zijn ook echt twee smeerpoetsen he onze paarden zijn in ieder geval wel lekker allemaal gewoon paard.

Ja somige zijn echt brokkemakers gelukkig viel het mee met de verwondingen bij Shym. Bij ons is het juist anders om de merrie is een echt brokken maker en ons jochie juist weer niet.

Kat *\o/* .

Hoe gaat het nu met Aleeyah Roma ik zou je ook geen tips kunnen geven maar misschien kun je haat bloed even laten nakijken ik kan me zo voorstellen dat je je zorgen maakt.

Vandaag gewerkt en dat was het maar gisteren ben ik wel met de paarden in de weer geweest. EEsrt Sjaak gereden in de bak dat ging weer goed. Toen voor de derde keer met Noor alleen naar de bak de eerste keer wou ze niet vooruit de tweede keer was ze een beetje te voorwaarts maar drie keer in scheepsrecht en ze ging gisteren super ze liep echt heerlijk ontspannen door de bak lekker voor het been en ook de voorkant begint steeds rustiger te worden nog een galopje gedaan wat ook super ging. Ben echt trots op haar. Sil met Qaseem en Dibah met jhadorah nog even laten lopen zijn ze weer allemaal even mee geweest.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 08:25

Super Noor! Fijn dat het zo goed ging! +:)+
Ja donkere kleur is echt d'r winterkleur. Tie wordt warm rood bruin in de winter, ook mooi.
Dat vale bruin zal in de zomer wel weer terug komen. Als veulen was ze ongeveer goudkleurig. Ik vind dat juist wel gaaf, heb altijd al een valk willen hebben hihi! :=

Ja idd, Roma hoe is het met je meisje? Ik heb nog vaak aan haar gedacht. Geen ervaring met hoesten dus heb geen advies... Hoop echt dat het meevalt en de behandeling goed aanslaat. :(:)