[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:13

Aleeneh schreef:
Hihi Yloon als ik binnenkort weer eens in een paardenwinkel ben kijk ik wel of er cob halsters in de uitverkoop zijn. Met je verjaardag had ik ook ponyhalsters gekocht idd :')

ja true! milene had een cobhalster toen, die heeft het helaas maar 7 maanden volgehouden ofzo, was nog wel een stevige! Die heeft dream gesloopt :+

Ik moet nog ergens een doos op zolder hebben met paardenspul (serieus, hoewel ik niet zoveel heb in verhouding als sommigen met 1 paard, my god wat een boel spul verzamel je in die jaren :oo ) zal die doos ook eens uitzoeken als ik tijd overdag over heb.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:23

:oo ik weet ineens precies wat ik sowieso vind als ik die doos open :j talloze en talloze reflectie dingen en lampjes :D ik spaarde die dingen vroeger, toen ik 1 of 2 of 3 paarden had ipv een hele club :Y) Eigenlijk moest ik eens een garage-sale houden ofzo. Al die zooi gebruik ik niet en is nagenoeg nieuw. Doodzonde. Hele vuilniszak vol met bandages en strijklappen, talloze dekjes. 2 zadels die niet passen....

bijna 30 jaar aan paardenspullen en verzameltroep etc :')

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:29

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:47

nice :D zoiets indd :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:13

barbaras schreef:
Mag ik vragen hoe jullie je paarden hebben staan qua stalling? is het bij jullie ook zo duur als hier in de omgeving? ik heb een stalletje met vier boxen, een paddock en drie weitjes wat ik mag huren maar anders had ik er ook nooit drie kunnen houden. Hengsten stallen is hier sowieso al een ramp en op een beetje stal betaal je al rond de 300 euro....vindt dat toch echt een behoorlijke rib uit je lijf als je er meerdere hebt... (ja ik vraag veel altijd haha...als t vervelend wordt schop me even?)

Ik sta in volpension (inc. Opstrooien voeren uitmesten weidegang binnenbakken buitenbak stapmolen top springmateriaal) op een manege/pensionstal vlakbij Utrecht, voor 265. Ik betaal er dan nog 11 per maand bij omdat ik een extra zadelkast heb voor spullen die ik niet dagelijks gebruik zoals alle dekens, extra zadels, bodyprotector etc. :p

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:15

ShamalArabs schreef:
:oo ik weet ineens precies wat ik sowieso vind als ik die doos open :j talloze en talloze reflectie dingen en lampjes :D ik spaarde die dingen vroeger, toen ik 1 of 2 of 3 paarden had ipv een hele club :Y) Eigenlijk moest ik eens een garage-sale houden ofzo. Al die zooi gebruik ik niet en is nagenoeg nieuw. Doodzonde. Hele vuilniszak vol met bandages en strijklappen, talloze dekjes. 2 zadels die niet passen....

bijna 30 jaar aan paardenspullen en verzameltroep etc :')

Als je wat reflectie spul kwijt wilt heb ik wel interesse! Handig voor als ik vroeg in de ochtend wedstrijd heb, dan is het nog donker :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:27

Stormt het bij jullie al? Mijn college van vanmorgen gaat niet door vanwege de storm, zijn een beetje bang aangelegd in Leiden denk ik want hier is (nog) geen storm :')

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:41

waait wel al maar nog geen storm zo maar me schuren dicht doen

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:44

Hier (aan de kust) doet de woei al wel z'n best! Maar nog geen storm :n

Naast ons huis zitten een paar volkstuintjes, de vorige keer was er 1 dakje van zo'n huisje helemaal afgewaaid, de beste meneer heeft afgelopen weekend dat dak gemaakt.. Mag hopen dat ie nu wel blijft zitten :=

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:10

Jeeeee Set nog drachtig *\o/*

Draven doet Doortje tot nu toe alleen maar in de paddock, weiland is daar denk ik te nat voor :P en in de paddock staan ze alleen 's avonds, dus op foto's moeten jullie even wachten tot het weiland is opgedroogd.

Nas weer braaf onder zadel, klinkt als zo'n fijne merrie!

Ely kan ik geen weken laten staan ben ik bang }:) of ik moet willen rodeo-en....

Kapotte halsters geen ervaring mee, Ely heeft een buitenspeelhalster en een net halster en daar doet ze al even mee. Ik heb ook haar eerste halster bewaard voor het veulen dalijk <3
De ruinengroep bij ons op stal staan wel regelmatig opeens zonder halster of met kapotte halsters.

Hier waait het een beetje, maar (nog) niet echt hard.

Hmmm m'n trucje met het elastiekje tussen de bilriem van Dos blijkt toch niet te werken, aangezien Doortje probeert de deken op te eten en daarmee het elastiekje kapottrekt. Gisteren maar weer aan de gang gegaan met lijm en ducktape om de deken nog enigszins te redden. Duidelijk weer veulen-achter-het-behang-plak-tijd _-:(

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:11

Hier aan de kust valt het nog mee allemaal :Y)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:14

Helemaal overheen gelezen, top Katja! :D

Hier in wageningen geen storm :n en vanochtend in Rotterdam ook niet :+

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:15

komt hier gelukkig van de goede kant zeg maar dan zit het bos ervoor die houd meeste wind tegen .
En ons huis is wat ouder als de rest hier staat ook iets lager dat scheeld ook denk ik.
Stond net in de voortuin daar was gewoon winsdstil

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:23

Hamilton! Niet kapot te krijgen ;)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:29

Woeit steeds harder hier inmiddels ook code rood voor groningen miranda en kat zullen we emigrerenmaar ook katjen heeft hier last van daar hebben ze nog veel meer voorzorgsmaatregelen genomen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:40

Hier waait het wel, maar niks extreems gelukkig, ze geven hier alleen code geel af, hopelijk blijft dat zo. Verder, voor de mensen in het noorden: ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen!

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:44

Net even met de buurvrouw gesproken oude bewoner van dit huis , die zegt dit huis is al zo oud.
Heeft al zoveel stormen gezien eentje meer kan het wel hebben ,vertelden ze me over een winter in 1970 puff blijkt dat me huisje ooit ingesneeuwd heeft gestaan |( .
Hoewel ik wel van alles hoor nu maar gelukkig niet bij ons gister nog ff alles extra nagekeken .
Maar om nu alweer te emigrenen ben net 2 jaar terug na duitslandd verhuisd

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:04

Pfft hier waait het stevig en hoor net code rood voor noord holland. Wordt mooi met Mel dr twingootje naar stal zo want mijn bus vangt veel te veel wind :')
Vandaag nas dr sik maar wegknippen...toiletteerdag vandaag. T is nou niet echt weer om lekker de bak in te gaan :=

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:10

Hoop ook dat het meevalt voor de mensen in het noorden. Het is nu wel wat harder gaan waaien, alles staat al lekker buiten, heb alles al uitgemest (voordeeltje van college hebben :D) dus als het echt gevaarlijk word kunnen ze lekker naar binnen, we zien het wel.

Ooh Kat ik heb er ook helemaal overheen gelezen maar super dat Set nog steeds mooi drachtig is *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:14

Ja de storm begint hier wel op te zetten, in de stad zal het zelfs nog wel minder zijn dan op het platteland.. Wij gaan straks met de auto een stukje oostwaarts de provincie in, ben benieuwd wat we mee gaan maken! Vind het wel een beetje griezelig.

Bedankt voor de felicitaties!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:15

Hier waait het ook al behoorlijk. En met dat ik dit typ valt er een container om achter thuis :=

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:22

hier begint het ook aardig op te komen, gelukkig de paarden vanmorgen om zeven uur al buiten gegooit en gewisseld zodat alles iig 2,5 uur buiten is geweest. korter als normaal maar t is effe niet anders, morgen weer een dag.

Halsters, had er een hele zwik maar alles verkocht op een tweedehands markt hier bij de paardenshop.
Gebruik zelden een halster, weiland en paddock zit aan de stallen vast dus ik hoef alleen de achterdeur van stal open te doen en ze wandelen zelf in en uit. Ik kan helaas niet poetsen buiten (paarden staan bij transport bedrijf dus vol vrachtwagens) dus poets of in stal en zelden in de paddock.

Shamal, vindt je het niet eng dat ze halsters om hebben op de wei ivm vast hangen? Mag ik vragen hoeveel paardjes je nu nog hebt staan?

wanneer komen de eerste babys in 2014 van de merries?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:24

Als de eerste topicbaby's worden geboren gaan wij beginnen met dekken waarschijnlijk :D Spannend!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:25

:wave: :wave: zit weer fijn op school, ben benieuwd hoe het weer is, ga zo naar huis ben helemaal gesloopt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:57

Volgen elkaar wel mooi op :D Zit ook beetje te dubben wanneer ik zal gaan dekken.. Vind vroeg in het jaar op zich wel fijn maar zit dan natuurlijk ook weer met het weer aangezien de lente tegenwoordig pas begint in juni :+

Paardjes staan alweer op stal zag ik op fb, t is ook echt wel bar en boos aan het worden hier. Net effe dorp in geweest maar met die bus is niet fijn rijden hoor _O-

Paarden hier houden de halsters wel netjes, heb voor beide een leren voor netjes en een weidehalster. Voor Umoyax tijdje terug een hele goedkope gehaald maar dat is het toch ook niet helemaal hoor, binnenkort maar een hamilton meenemen voor m.. Zeker met die hengsten is een stevig halster wel zo fijn :+