[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:59

Wat giga mooi Siel!!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:06

Bah, zadelproblemen :(, ik hoop dat je snel een goede oplossing vindt.. Is boomloos geen oplossing?

Silver en ik hebben vandaag samen met stalgenoot een echte buitenrit gemaakt. Ik zat er vandaag voor de 8e keer op en ben super trots! Drafje, galopje, was allemaal geen probleem, hij genoot zo... :j

Afbeelding

Vage foto, helaas... :o

Mooi setje Siel, wil ik ook wel <3 ...
Laatst bijgewerkt door Smart op 18-05-13 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:07

wauw Ersiel, die is echt geweldig!!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:08

Wat erg Jolinda! Ik heb ook massa's verkeerde zadels aangesmeerd gekregen, vandaar dat ik nu een beetje achterdochtig ben.
Hopen dat Day er snel weer bovenop is.

En Siel, wat mooi! Staat Djuun vast heel goed :D

Ik had een aantal weekjes terug een gekke bui, dus met ene poown zonder hoofdstel gesprongen en met Pas een poging gedaan zonder zadel springen. Ging op zich wel goed, alleen het is een beetje duidelijk dat de een iets meer springtalent heeft dan de ander als je het in een filmpje zet :') Ach, Pas maakt het weer goed met zijn goede bedoelingen haha

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:09

Wauw, prachtig Ersilia! Ik heb een mooi halster bij Idskia kunnen kopen voor de jaarlingen, morgen staat er een fotoshoot gepland. Ben benieuwd of het wat wordt :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:14

Idskia maakt ook idd hele mooi spullen (en ze doet het echt 50x sneller als ik :') ).

Baukje, wat gaaf dat je al een echte buitenrit hebt gemaakt :D

Wat een stoer springfilmpje :D

En thanks iedereen :) Ook credits voor mijn moeder hoor, die heeft me heel erg geholpen :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:17

Silver is een echt paard aan het worden! :j +:)+

Pas vind de hindernissen gewoon te laag.. :+
Wel handig, zo kun je met één zadel en hoofdstel twee paarden tegelijk doen!
Leuke filmpjes geworden. :))

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:28

Haha hoger dan dat gaat Pas (nog) niet :P We zijn een keer met hindernis en al gevallen, dus we zijn weer rustig aan het opbouwen.
Ideaal he, helemaal geen tuig nodig zo :')

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:59

Mijn aanstaande nieuwe merrie: foto is vorig jaar gemaakt inmiddels is ze al lichter van kleur.

Afbeelding

Bahiyaa (Ch El Brillo(El Shaklan) x Bupali(Al Lahab x Shambala) 5 jaar jong en gekocht van de fokker van Just Noyz.

Bahiyaa zal vlg jaar gedekt worden door door Justin en in de toekomst zoek ik een zeer aparte hengst voor haar.

Dit is haar veulen van dit jaar van vader Vivegas(Vervaldee)

Afbeelding

kruipt nog even lekker terug op haar roze wolkje :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:23

Mooie setjes zie ik voorbij komen :P
Knappe arabjes op buitenrit...

Jolindaa ik heb ruim 3 maanden de Massimo in bruikleen gehad.
Adrie vond eerst dat hij wat gespierder kon worden voor ik een nieuw zadel ging aan meten +:)+

Ik ben vanmiddag terug gekomen van een ritje NL-Ierland _O-
Een vriendin is koerier en had een ver ritje, of ik mee wilde :+
Dus samen even op en neer gereden :=
Was super leuk.
Ben eerder al in Engeland geweest en ik heb het altijd prima naar me zin daar :j

Mo zijn Date mag morgen weer mee terug naar huis met DM.
Ben echt zeer benieuwd:P

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:39

Wat een mooi ding Siel! Het zal Djuun ongetwijfeld prachtig staan! Bedankt voor jullie medeleven overigens. Is toch wel fijn :j

Net Day nog even aan de longe gezet met bijzet (of touwtjes want ik vind bijzet niet zo lief) en hij liep echt moeilijk :( Hij durft niet te verruimen in draf en valt dan direct in galop. Na een kwartiertje kon hij wel aardig verruimen, maar het had even nodig om op te warmen.
Zit dan ook toch te denken dat het misschien een goed idee is om hem in de koude dagen met zijn regendeken op te zetten.. Die koude regen op zijn zere spieren zal ook niet heel bevorderlijk zijn, denk ik?

Ik moet zeggen dat het me niet eerder was opgevallen, omdat Day een sabino-vos is en dus altijd al witte haartjes heeft, maar ik zag serieus drukplekken toen ik hem lekker aan het masseren was... Drie stuks aan de linkerkant en 2 stuks aan de rechterkant...
Ben nu een boos mailtje aan het maken naar de zadelmaker waar ik dit zadel heb gekocht... Zit te denken of ik niet op een of andere manier haar aansprakelijk kan stellen voor de schade. Iemand ideeen?

Boomloos is geen optie, die drukverdeling is niet top, maar ik heb wel gekeken naar semi-boomloze zadels in dressuurmodellen (trekker).. De Hidalgo heb ik al op test gehad maar was veeeeeel te lang!

Wat een prachtige merrie Sherif!! Wat een plaatje <3
Leuk filmpje van je paardjes Mooney!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:59

Hele mooie merrie Natascha, gefeliciteerd! Met name de moederlijn vind ik erg mooi :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:17

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:14

Gefeliciteerd, wat een prachtige merrie!

Road trip, altijd leuk :D

Wat een ellende voor Day -O- Kan me voorstellen dat je daar heel verdrietig van wordt, denk je een goed zadel aangemeten te krijgen... Bah.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:27

Ik had vandaag een minimeeting met Fuego en Miranda, allebei even leuk in het echt als op bokt :P Fuego is echt een lekker ding!

leuke foto's komen er voorbij, en wat vervelend van Daya :(:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:19

Hahaha, ja lekker hoor hoor, staat er opeens een bokker voor de deur als je nog in bed ligt! _O-
Het was al wel middaguur.. :+
Ik was om een uur of twee gaan slapen want we hadden hans en grietje gekeken in 3D.
Wel dan de spannende versie.
Dus toen gelijk vanuit bed gemeet met Katja en Set! :D
Set heeft er dus een fan bij! <3
Was gezellig hoor en heel grappig hoe Fuego en Zosja reageerden toen ze Set uiteindelijk in het oog kregen.. 8)7

Natas, mooie dame!

Jes, zeker leuk zo'n ritje, zo kom je nog eens ergens!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:24

Haha daar is ze dan hoor, slaapkop :)) Jouw pony's waren zo verbaasd dat ik er was dat ze het niet konden geloven :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:41

Nee, vooral Fuego die uiteindelijk een drafje had ingezet stond met een schok stil toen hij zag dat het een écht paard was! :')
Zos heeft nog wel even zijn circusdrafje laten zien. :D

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:43

Zo onze dame is weer thuis, haar moeder Soleda is het duidelijk niet eens met haar terugkeer, die is toch fel, zou ze iets aanvoelen? Over ruim 2 weken weten we het. Ben overigens erg trots op Sammie, zo braaf op de trailer echt heel rustig gestaan gedurende de 2 uur durende rit!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:57

Fijn DM dat ze weer lekker thuis is. Ik duim voor jullie (en Jessica) dat ze drachtig is :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:13

Ben benieuwd wat daaruit gaat komen DM :j Hopen dat ze inderdaad drachtig is!

De merrie van mijn moeder hebben we onlangs ook laten dekken. Ze is blijvend kreupel en de dierenarts adviseerde om haar te laten dekken. Dit met oog op mijn moeders doeleinden en hij zei dat veel merrie's hiervan opknappen, of in elk geval zichzelf beter zullen voelen. Daarna zien we wel wat we met haar doen. Het veulen blijft in elk geval en als Aapje ergens als weideverfraaiing mag dienen, mag ze gratis mee. Mits goed tehuis natuurlijk EN waar we contact mee houden om te voorkomen dat ze ooit nog onder het zadel of voor de kar gaat.

Is overigens geen arab, haha. Clydesdale merrie en die hebben we laten dekken door een kleinere, kortere Barock Pinto hengst van een vriendin van ons. Bouwtechnisch gaat het veulen op vele vlakken vooruit! Karakter van beiden is goed, dus we zijn benieuwd. 30 Mei komen ze bij ons scannen!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:15

@sieltjuh waauw mega mooie set
@ jolinda wat een ellende toch met je zadel, niet leuk....
@ smart jou paardje is wel een snelle leerling zeg waauw
@ sherif proficiat met de nieuwe aanwinst, prachtige ffoto trouwens

Hier weer trug van een weekend show met de minis nja had alleen mijn 2 jarige mee. Voor mij een best grote show maar super tevreden 5e in de liberty en 6e tevens ook laatste in de kwaliteits klasse maar goed de concurrentie hierin was voor ons ook niet te doen, heel tevreden over mijn baby

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:16

DMHorses schreef:
Zo onze dame is weer thuis, haar moeder Soleda is het duidelijk niet eens met haar terugkeer, die is toch fel, zou ze iets aanvoelen? Over ruim 2 weken weten we het. Ben overigens erg trots op Sammie, zo braaf op de trailer echt heel rustig gestaan gedurende de 2 uur durende rit!

Spannend, dat wordt aftellen :j
Fijn dat Samara weer lekker thuis is.
Alhoewel ik absoluut geen last van haar had en ze zich heel snel aanpaste op zo'n vreemde stal *D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:58

Ik ben zo benieuwd naar het veulen van Sam en Mo :j Moet volgens mij een prachtbeestje worden :j

Leuk zo'n minimeeting :D Gaat hier in deze hoek niet zo snel gebeuren denk ik, ken hier niet zoveel mensen met arabieren :')

Joyce, dat is toch een mooie prestatie :j

Nou, ik zit, gedoucht en wel :')
Gisteren heerlijke buitenrit samen met Letiets gedaan. Letiets was vrijdag door dr rug gedaan, dus die heeft rustig aan gedaan met rijden, stappen helpt dan altijd is ook mijn ervaring. Daarna ik erop, we zijn weer naar het duin/bos geweest. Iig richting de ruiterpaden :) Djuun vond het nog steeds spannend als ze de fiets niet meer in het zicht had, maar ze was al beduidend minder onder de indruk van het pad als de vorige keer. Braaaaf paard :*
Op de terugweg heb ik mn eerste galop op buitenrit met dr gedaan en ondanks dat ze met draven ervoor nogal haast had, was het galopje zeer beheerst en heerlijk ontspannend :j Had echt weer een megabraaf paard dus heb echt genoten van onze rit <3

En vanmiddag had ik les (net op tijd, want na mn les begon het toch te hozen hier :x ). Veel aan mn (hand)houding gewerkt en we lijken nu een "truukje" te hebben, waardoor ik het gevoel heb dat het beter gaat. We hebben hard gewerkt. Zowel bij Djuun als bij mij stond het zweet tussen de billetjes :') Maar zeer tevreden lesje weer gehad :j

Jullie worden er soms misschien wel moe van, maar ik blijf maar zeggen hoe blij ik ben met mn paard :o <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:00

Zucht, Siel...wéér blij met je paard... :roll:
Haha, das toch juist leuk? :))

Ben benieuwd of er een samootje aan het groeien is! :#

Je hebt het er maar druk mee Joyce, leuk dat het zo goed gaat! :j

Jolin, das idd wel wat anders een Clydesdale maar wel ook heel leuk, ben benieuwd!

Hier weer lekker gereden vandaag, Fuego was gister zoowh gespannen maar ik weet al waarom, 't was zijn nieuwe dekje. :+
Das zo'n gladde glimmende (beetje rubberig) dus het kraakt en dat vond ie niet zo leuk..
Maar vandaag heb ik gezegd dat het toch echt meevalt en hij geloofde me, drolletje. :=