[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:21

Wat een plaaaaaaaatje!!!!! <3

Balen zeg! Hopelijk gauw genezen en rot parasieten gekilled en gedestroyed {:)-:(

Ja echt lachen die berg! Foto is minder hilarisch als zijn blik in t echie: "I am the King of the World"! Echt belachelijk arrogant stond die daar beetje over z'n kudde te kijken lol! :') Maar toen ie mij zag ging ie weer zo ontzettend niet cool hoog hinniken en aanrennen. Niet zo cool maar wel heerlijk blij ei! :):) <3

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:00

Dank je!

Niet cool hoog hinniken _O- :') zo schattig!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:26

Even kort, morgen uitgebreider!

Prachtige hond Marlijn! <3

Yildiz, heerlijk, Nour op zijn berg :D Mijn jonge hengstjes vonden bergen ook altijd geweldig :D
En wat een brave paarden zo met dit weer nog een rit maken!

De mensen die bij Amir zijn geweest zouden vandaag of morgen wat laten weten, maar ik heb nu nog niks gehoord, dus dat zal wel morgen worden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:57

Oeh, spannend.. Hebben er zelf een goed gevoel bij?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:49

Heeft iemand ervaring met lamicell dekens? Shym zijn manen breken af en daar word ik niet blij van

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:49

Hey leuk Marlijn, een weimaraner!
Hopelijk krijg je de parasieten gekild. :(
Shym is erg leuk. :))

Nour als bergbeklimmer! :D
En weer een lekker ritje gemaakt met bravebier, top!
Fu mag lekker zelf zijn aquatraining doen. :Y)

Gelske, wat leuk dat ze allemaal zo lief zijn! :+:

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:33

Hier verzopen katjes Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:42

Iets gehoord Roma?

Geen ervaring met Lamicell. Hier staat alles wat n deken moet onder de horseware: amigo of Rhino. Die zitten altijd goed en gaan gruwelijk lang mee.
Bij Tie schuren de manen bij de schoft altijd wat weg. Bij Nour minimaal. Halsstukken gebruik ik niet vanwege de manen dus...

Groot gelijk Miran, en dan vanuit de keuken, onder t genot van n hot choco, bij jullie kijken hoe de training vordert, hihi! Waarom moeilijk doen als t zo makkelijk kan?! :P :D

Tis echt K weer he?! ;( Alles blegh nat en modder en verdrietig gewoon...
De meisjes zijn vandaag helemaal niet naar buiten geweest. Beter in hun loopstal dan de ellende van de regen en nattigheid. Tie vooral haat dat echt! Is wel gelongeerd vandaag en zelfs dat onder protest (drama queen en mega uitprobeerder als ik er niet bij ben, toch wel schattig hihi).
Nour is ook maar halve dag buiten geweest, gingen weer aan de gang in z'n paddock, maar ook al heeft ie t goed op z'n aperots, ook hij haat die nattigheid. Echt lekker onder zadel in kletsnatte bak én regen ging het niet. Maar ook niet slecht... God wat verlang ik weer naar n binnenbak... ;(
Zahra heb ik zalfje voor gehaald. Oogontsteking ging niet over ondanks tweemaal daags schoonmaken met kamillethee.
En... Heb d'r gepoetst hihi. Beetje slechte platen weer want ze staat niet stil, zowiezo nogal varken, maar schiet al helemaal niet op als moeders continue loopt te gillen waar ze is, zucht.... -O-

Afbeelding

Afbeelding
Geen modder meer!!!! *\o/*

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:19

Ik ben dat weer echt meer dan zat alles is zo nat niet leuk meer gewoon. Volgens mij vind geen een paard dat leuk en dan ook nog die wind erbij -:(- . Ik heb dan wel de mazzel dat ik een droge rijbak ter beschikking heb zodat ik ze nog wel lekker beweging kan geven. De padock is hellaas weer een grote modderpoel ;( . Ze staan overdag wel buiten als ik thuis ben gaan ze wel wat later naar buiten en eerder naar binnen. Maar als ik moet werken staan ze helaas wel 12 uur ruim buiten het is gewoon dan even niet anders.

Haha Mama roept om der kindje het is wel leuk dat die band er zo is bij ons is ie ook nog heel groot met moeders en kind. Jammer dat haar oogje niet over gaat maar het zal wel snel genezen met een zalfje. Nour ook geen natte voetjes fan het rijd toch lastiger in een natte bak wel fijn dat het wel goed ging. Wel super zoon berg zand eigenlijk kun je het beter zo laten kan ie altijd droog staan.

Wij hebben geen dekens bij de paarden maar ik denk ook dat je altijd wel wat verlies hebt van manen. En shym zier er echt goed uit echt niet te mager en mooi in zijn vacht.

Ja zo kun je een natte bak ook noemen Miranda gewoon een privee zwembad voor de paarden.

Ik hoop morgen wel weer iets beter weer zodat ik weer even wat met ze kan doen en de smid komt s,midags dan is het ook wel fijn als het droog is en niet zo veel wind staat .

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:37

Hier lopen ze gelukkig altijd los, kunnen ze zelf kiezen en dan gaan ze ook gewoon wel lekker buiten staan.
Maar ze rennen wel minder, Fu wilde dat liever in de stal doen toen ik ging uitmesten.. :=
Maar het is extreem nat, de sloten stromen over, das uniek hier!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:58

Hoop dat de oogontsteking snel beter gaat Yildiz!

Hier ook eigenlijk geen dekens, en als ik dekens gebruik Amigo, daar ben ik heel tevreden over.

Ja, wat een ontzettend vies weer, bah! Hier wordt je zeker niet vrolijk van. Echt alles is nat, nat, nat.. En dat terwijl we normaal vrij droog land hebben.
Hier heeft het hele spul vanochtend buiten gestaan, en toen in mijn pauze alles snel binnen gehaald, daar waren ze erg blij mee. En vanavond zijn Fardani, Aleeyah en Amir nog even een half uur/3 kwartier buiten geweest toen ik de stallen ging mesten, toen was het hier ook vrijwel droog.

En dan komen ze woensdag de mesthoop ophalen en 2 grote balen stro brengen, ik hoop dat het land niet te erg kapot gaat als de tractor er overheen moet..

Eind van de middag ook bericht gehad over Amir, het wordt hem inderdaad niet. Ze zijn op zoek naar dat speciale gevoel dat ze bij hun vorige Arabier hadden (die ze helaas in hebben moeten laten slapen), en dat hadden ze niet bij Amir. Nou ja, kan gebeuren.
Achteraf denk ik dat het andersom ook niet echt klikte, Amir was bij haar toch wel wat vervelend/aan het uitproberen, terwijl hij dat normaal eigenlijk nooit echt doet als ik hem aan een ander geef. Ik moet zeggen, ik vond het niet erg dat het niet doorging. Echt ontzettend aardige, leuke mensen, maar ik denk dat ik er toch ook niet helemaal het goed gevoel bij had.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:00

Dus je gevoel klopte wel Roma! Ja idd was dus beetje wederzijds, no hard feelings, en zowiezo hartstikke tof dat ze je terugberichten? Meeste mensen nemen die moeite niet eens tegenwoordig. Er komt vast snel een andere geïnteresseerde hij is te gaaf! <3

Hoe ging t bij de smid Gelske? Morgen komt n nieuwe bij Nour, nou ja de buurman. Ik had jaaaaaaren lang zo een fijne vaste smid. Goed in z'n vak, ook met western beslag (sliding plates) en jonge paarden. Maar helaas had geen klanten meer hier in de buurt en kwam van ver dus sindsdien zoekende.
En had even een meisjessmid maar toen die Tie te kort bekapte zodat ze na 4 weken nog steeds op eieren liep bij DAWRA wedstrijd was ik ook daar klaar mee. Dus nu een nieuwe, de buurman en man van een kennis die met haar Arabs ook Endurance rijdt. Ik ben benieuwd...

Jaaaa echt zo klote he Miran dat weer! Alles nat en blegh... -O- Komende twee dagen droog (gauw kms pakken met Tie) maar daarna wéér regen....
Morgen zowiezo niet met Tie want die is vanmiddag geënt. Was trouwens 1 niet zo braaf met enten... Klein draakje Nyhla kan blijkbaar heul hard meppen als ze iets niet wil! :=
Not to blame, not my horse... O:)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:41

Smid ging prima alleen de dames Noor Sil en Dibah moesten en die zijn altijd braaf. Ja het is een ramp als je een goede smid hebt dat je die dan weer kwijt raakt ik weet er alles van helaas. Ohh een klein draakje dus. Helaas Yildiz de eigenaar kan veranderen maar de fokker blijf je altijd :P ;) .

Jammer Roma maar ik denk ook beter zo mensen die net een paard zijn verloren zijn vaak niet op zoek naar een paard maar meer naar een vervanging van dat paard. En ja en dan vallen veel paarden tegen komt vast een leuk baasje voor hem nu kun jij nog langer van hem genieten.

Dat is inderdaad helemaal super als ze het zelf kunnen beslissen of ze binnen of buiten blijven. Helaas gaat dat hier niet maar omdat de winter gewoon steeds natter worden gaan we volgend jaar de padock toch anders doen. Eerst wilden we het helemaal bestraten maar dat is het toch ook niet helemaal zeker voor Noor en Sjaak is het denk ik niet zo fijn om de hele dag op het harde te staan. Plus dat ze dan in het voorjaar enz als het droog is ook niet kunnen liggen. Dus gaan we nu het deel waar ze hooi krijgen bestraten en dan de rest zand kunnen ze altijd wel droog staan maar toch ook op het zand als ze dat willen.

Vandaag niet aan rijden toe gekomen wel even eerst Dibah en Sjaak laten rennen in de bak en toen Sil en Noor. Ik moet de paarden uiteraard altijd even aansporen om te lopen en op een gegeven moment ging Noor echt rondjes om mee heen lopen alsof ik haar aan het longeeren was. Sil stond er naast en keek erna dat was wel heel grappig om te zien :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:06

Ja Gelske, ik heb voor de stallen ook bestraat, daar staat hun vreetbar, en daar is het ook overdekt dus zo staan ze super!
Het is zo ook makkelijk schoon te houden en het eten ligt niet in het zand.
Haha Noor dacht dat er een onzichtbaar touwtje was. :D

Yil, is dat kleine prinsesje zo'n draakje }>
Ja, met de hoefsmid hier ook gehad, twee keer achter elkaar kwamen ze niet meer opdagen.. Nu wel een fijne. :j

Jammer Roma, maar dan moest het niet zo zijn, hopelijk snel andere kijkers.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:55

Ja dat is denk ik meest ideaal, gedeelte bestraat waar ze eten en rest zand zodat ze nog wel lekker kunnen rennen.
Hihi die Noor! Volgende keer een filmpje maken! :j

Nour vandaag naar de smid geweest. Hij moest even wennen (snork snork) en ruiken maar super braaf verder. Rotstraal is geen rotstraal meer maar moet nog wel bijhouden want nog klein beetje zacht. Gelukkig staat ie nu droog.
Paddock is nog niet klaar, zijn nog steeds zand aan t storten terwijl Nour vanuit afgezet stukje z'n ontbijt staat weg te knauwen en eea gadeslaat! Helaas niet meer spelen op de bergen.

Nyhla heeft wel sterke persoonlijkheid ja maar is in principe zelfde als Nour open, zacht, nieuwsgierig en vrij cool. Ze komt alleen totaal niet in de hand en ja dan in ene enten dat pikt mevrouw niet. Eigenaar was daarom nu wel van plan wat meer in de hand te gaan nemen.
Weer terug donker verkleurd nu echt n zacht bolletje wol <3

Afbeelding

Kriebelen wilde ze vandaag wel!

En....vandaag voor t eerst haar broertje of zusje gevoeld!!!! *\o/* Ik kan niet wachten.....❤️

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:22

Een deel bestraat en een deel zand lijkt me echt ideaal, dat is ook onze planning om dat volgend jaar aan te gaan pakken.

Fijn dat Nour braaf was bij de nieuwe smid, jij zover ook tevreden over hem? Altijd een drama als je een goede hoefsmid hebt, en die komt om wat voor reden dan ook niet meer. Voordat je dan weer een goede gevonden hebt..
Wat een dramaqueen die Nyhla :D Ik had het met Aleeyah, die steigerde weg bij het enten van de zomer, en daarna liet ze zich een week niet meer pakken, helemaal beledigd. :+ Die merries ook }>
Ook als bolletje wol is het nog steeds een mooi meisje! En broertje/zusje gevoeld, ook altijd zo'n heerlijk gevoel <3 Hier kan ik het bij Aziza al een tijd regelmatig voelen, nog een goede maand en dan kan ik zeggen wat het gaat worden :D

Fijn dat de dames braaf waren bij de smid Gelske. En ik zie het al helemaal voor me, Noor en Sil, Noor keurig haar rondjes aan het lopen en Sil met zo'n 'wat doe JIJ nou?' gezicht :') Wel heerlijk dat jullie zo'n bak op loopafstand hebben zitten, en ze zo toch (bijna) elke dag even lekker kunnen rennen.

Inderdaad Yildiz, no hard feelings naar de kijkers voor Amir, waren ook hele aardige mensen en gewoon een net berichtje met de motivatie waarom het hem niet werd, dat maak je tegenwoordig idd lang niet altijd meer mee.

Ik wil graag even jullie mening ergens over.
Aleeyah is dus zwaar verkouden, waarschijnlijk een virusinfectie, want Amir begint nu ook. Vooral het hoesten is echt heel erg, Aleeyah staat nu 6 dagen op de Ventipulmin en geweekt hooi, maar helaas wordt het nog amper beter :( Vanochtend met de DA gebeld en die zegt nog een week Ventipulmin geven en dan moet het verbeterd zijn, zo niet komt hij weer kijken, want hij gaat er vanuit dat het verder nog hetzelfde is als vorige week toen hij er was, dus dan kan hij toch niks meer doen dan wat we nu doen.
Misschien moet ik niet aan zijn mening twijfelen en het gewoon afwachten hoor, maar ik vind het hoesten zo naar, en ben nadat Rahnanah het één en ander overgehouden heeft na een zware verkoudheid een beetje bang geworden voor hoestende paarden. Hoe lang zouden jullie dit aankijken?
Mijn idee is nu om het tot maandag aan te kijken en als het dan nog niks beter is de DA maar weer te bellen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:57

Roma, vroeger heb ik met mijn paard hetzelfde gehad, alleen hadden ze ventipulmin nog niet uitgevonden en kreeg hij een ander middel wat dus totaal niet werkte, hij had binnen de kortste keren chronische bronchitis. (maar wel langer dan twee weken hoor)
Later gaf ik hem wel ventipulmin en dat werkte wel heel goed bij hem, het is wel goed spul.
Maar als het niet aanslaat bij je paard, das lastig. Het duurt natuurlijk wel even voordat het werkt en naar mijn mening is dat ook het enige wat ze kunnen doen, mijn paard had toen een bronchoscopie gehad in Utrecht en toen moest hij ook ventipulmin, verder kunnen ze niks.
Maar probeer verder alle prikkels te vermijden, geen stro, hooi echt lang laten weken en geen stof in de buurt (van ander hooi/stro van andere paarden)
Maar nog een week aankijken vind ik wel te doen.
Let trouwens wel goed op de dosering, er wordt toch vaak te laag geadviseerd.

Nyhla is natuurlijk een merrie, dus dat mag ze best laten weten! }>
Leuk dat je de nieuwe baby hebt gevoeld! :+:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:33

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:26

Roma
Pff, door die foto's van Aziza ben ik wel heel bij dat Munir niet wit is :=
Jammer dat de potentiële kopers voor Amir hem toch niet willen. Heel netjes dat ze zich afmelden, je hoort toch vaak heel andere dingen tegenwoordig! Beterschap met Aleeyah!

Gelske
Haha, ik ben niet zo heel fanatiek (meer) met rijden :D Misschien komend voorjaar als ze weer in hun zomerjas zitten. Wat een leuke foto van de groep rondom het veulentje, lief! En vrij longeren is heerlijk hé, met Lazio kan dat ook zo leuk!

Yildiz
Jep, Lazio is bereden en betuigd voor de wagen! :) Hij is in zijn jongere jaren geshowd en is bij al zijn inschrijvingen op de eerste plaats geëindigd :)
Ik hoop voor je op een schoon schimmeltje, en in het geval van zo'n viezerd een donkerbruine _O-
Is dat een BF Cheyenne op Nour? Mooie 'berg', haha!
Groot gelijk dat je de dames binnen hebt gelaten met dat rotweer. Hier houden ze er ook niet van. Azi is het ergste, die probeert gewoon om te draaien en terug naar dr box te lopen, die heeft een schurfthekel aan nattigheid, kleine diva (Ze wordt zelfs boos als je haar toch de bak in bonjourt _O- En dat terwijl de bak hier er heel goed bij ligt. )
Prachtig dat je de kleine gevoelt hebt, nu wil ik ooooook!

Marlijn
Daaamn, wat is die mooi schoon! Mag ik Munir ook komen brengen? :') Wat is de afstamming van Shym ook alweer?
Beterschap met je hond!

Miranda
Hahaha, die foto is hi-la-risch _O-

In het kader van 'Lotgenoten van het Varken-rarebier'. Munir trof ik vandaag helemaal ZWART en krokant aan -O-

Volgens mij heeft hij serieus een identiteitscrisis. Wil geen vos zijn, maar zwart.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:58

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 01:48

Ik ben begonnen aan een fotocollage van het jaar 2015 voor een 'Jaar lang ITP' :D Valt nog niet mee, heb 64 foto's 'uitgeselecteerd', haha!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:13

Even wat nieuws proberen met reageren
:o

[quote]Was trouwens 1 niet zo braaf met enten... Klein draakje Nyhla kan blijkbaar heul hard meppen als ze iets niet wil! := /quote] :oo wat een boef!! En baby gevoeld <3

[quote]Ik ben begonnen aan een fotocollage van het jaar 2015 voor een 'Jaar lang ITP' :D Valt nog niet mee, heb 64 foto's 'uitgeselecteerd', haha!/quote] tja... hoe moet je nou goede foto uitzoeken als je een plaatje van een paard hebt..?! beetje stom dat je maar 15 foto mag plaatsen >;) O:)
Mooi showhalster!!

[quote]In het kader van 'Lotgenoten van het Varken-rarebier'. Munir trof ik vandaag helemaal ZWART en krokant aan -O-/quote] :') en de winter is nog maar net begonnen :o Sterkte!

[quote]ben nadat Rahnanah het één en ander overgehouden heeft na een zware verkoudheid een beetje bang geworden voor hoestende paarden. Hoe lang zouden jullie dit aankijken?/quote]
Temperatuur is goed? Ik persoonlijk zou er 3x daags een kurkuma pasta bij geven. Dat is ontstekingsremmend, MITS ze geen koorts hebben.

[quote]Echt ontzettend aardige, leuke mensen, maar ik denk dat ik er toch ook niet helemaal het goed gevoel bij had./quote] Dan is dit helemaal goed toch? Komt vast wel iemand waar een goede klik mee is.
Hoe ligt je land er nu bij? Is het wat heel gebleven?

[quote]Zahra heb ik zalfje voor gehaald. Oogontsteking ging niet over ondanks tweemaal daags schoonmaken met kamillethee. /quote] hoe gaat het nu met haar oogje?
Knap dat ze al tussen twee lijnen staat zonder mams (die hard loopt te roepen)

Shym is van Rhashyd x Yamona (saoud van jonker,first quarter, almonito en abakan lijntjes). Als hij geen deken op heeft is hij ook een varken hoor! Lekker rollen in de blubber :):) gelukkig heeft hij een belachelijke grote stal en poept hij redelijk op een bult dus blijft hij in de stal wel lekker schoon.
Hij mag nog een beetje aankomen. Zodra hij een paar dagen geen extra voer heeft gekregen valt hij direct in. Zijn ribben zijn ook nog gewoon zichtbaar van een afstandje en zijn rugwervels liggen nog hoger.

Helaas wil hij zijn achtervoetjes niet meer optillen... dus daar ben ik weer mee aan het oefenen. Is alleen een beetje lastig omdat ik vaak alleen ben.
Als het goed is komt de hoefsmid over twee weken weer. Jullie hebben dus ook het probleem om een goede en betrouwbare smid te vinden?
Mijn 50e nieuwe smid had het er over dat arabieren iets anders op de voeten staan dan andere paarden? En dat er dan nog verschil is tussen de ren arabierenvoeten en de showarabierenvoeten? Weten jullie hier meer van?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:14

:oo ow... mijn uitprobeersel is niet geworden wat ik voor ogen had -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:22

Bij de eind quote vergeet je het haakje, daar moet je ook [ /quote] zetten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:40

Aankomen heeft ook even tijd nodig :) Munir is ook bij vreemden een beetje kietelig op zijn achterbenen. Ik oefen vooral veel met aaien en enkel optillen als ik daar om vraag.
En inderdaad, met 4 paarden is het nogal lastig selecteren :=

Afbeelding
Hoe dan? -O- _O-