[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:06

Bontje (echt lamsvel) erom geen optie?

Wat gaaf Maaike! En nog gefeli! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:42

Maaike wat super!!! Geweldig dat hij ook zo braaf was. Echt top die opsteker kon je wel even gebruiken!

Op zn grootst zetten durf ik eigenlijk niet... bang voor blijven hangen etc.
Bontje ook aan gedacht maar zie zijn toch meestal voor op de neus?
Tekna heb ik wel meer over voorbij zien komen dat zou idd ook een optie kunnen zijn!

Bedankt!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 12:48

Bontjes kan je overal gebruiken. Zou het gewoon proberen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:23

Je kan mijn Tekna wel uittesten omdat ik m momenteel niet gebruik, maar dan moet ik wel bedenken hoe die bij jou komt :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:58

Amy, fijn dat de verhuizing goed is gegaan, wel beetje balen van touw door je kletsen := :x
En wij hebben altijd Eskadron halsters :) Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook het liefst zo veel mogelijk het halster af heb :+
Bij ons staat ook nooit wat met halsters, omdat er met touwhalsters wordt gelopen. Universele maat en is soms nog verrekte handig met lompe paardenacties :+

Tieneke, gelukkig is het goed afgelopen, dat is natuurlijk wel schrikken!

Kat, wat leuk dat je reactie kreeg zeg! Echt aan het aftellen nu!

Nicky, wat een toffe foto's van het zwemmen zag ik voorbij komen op FB zeg!

Wat een weertje hè! <3 Me luf it!
Vanochtend vroeg naar stal gegaan, Djuun van de wei afgeplukt en eerst vooral hooi gegeven, ondertussen de wei gemest. Vervolgens gepoetst en opgezadeld en een klein rondje gedaan, want het was al te warm voor meer.
Vanmiddag even naar het strand gegaan, maar het betrok helemaal op den duur >;) Gelukkig is strand maar 5 min met de auto ofzo, dus toch maar weer naar huis gegaan. Net rond half 6 kwam er een bui over met allemaal rommelen van het onweer en na 5 min was het weer over :+
Naja, paardjes een verkoelende douche gehad in de wei :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 07:43

zo'n bontje wordt vuil en pakt daardoor samen waardoor het nog meer gaat schuren.

Waar zouden ze aan kunnen blijven hangen?
Mijn merries en ruin van m'n moeder hebben 3 en 4 jaar op de pensionstal gestaan waar ze met halster stonden en hebben nog nooit een probleem gehad, zowel op het land 24-7 niet als in de winter met stal en paddock.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:34

Ik heb voor die van mij alles met schaap. Heb ook zelf stukjes gemaakt die ik er met klittenband op kan zetten en eventueel wassen. En idd alles zoveel mogelijk zonder halster. Ik vind t ook eng. Zal nooit vergeten hoe n merrie met veulen zich had verhangen in de box. Tis lang geleden maar vanaf toen halsters altijd uit. |(

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:42

Vreselijk Yildiz..
En waarom ook halsters aanlaten als een paard zich prima laat pakken?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:59

De staleigenaar hier had het halster voor Mish aan het begin zo strak gezet dat het precies om haar hoofdje paste, zodat ze nergens aan kon blijven hangen enzo. Werkte prima, maar toen ze de hele dag met halster op de wei kwam te staan, merkte ik na een paar weken dat ze een soort afdruk op haar hoofd kreeg van waar haar halster had gezeten. Zat een klein deukje daar op haar neus enzo. Vanaf dat moment is ze gewoon sowieso zonder halster de wei op gegaan. Dat heb ik sowieso liever. Mish laat zich inderdaad ook gewoon prima pakken dus het hoeft helemaal niet per se.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:35

Onze vosje heeft ook altijd een halster om. Op een bepaalde weiland gaat die af. En op stal ook. Heel mensen laten die krengen om op stal. Ze weten simpel weg niet wat er fout kan gaan. Ik heb het een aantal keren meegemaakt. Vreselijk. Dat ik smorgen op stal kom en z'n pony of paard letterlijk opgehangen is. Omdat dit bleef hangen en niet los kwam. Of op een weiland. Heel leuk zijn koppie over de draden uit stak daar zat iets zijn halster blijft er achter steken en klaar. Paard blijft net zo lang trekken tot halster stuk is maar ook zich zelf pijn doet.

Vosje heeft ook zon afdruk op der neusje met witten haren. Wij controleren regelmatig de weilanden. Vosje vind het leuk de boer te pesten haha. Ze wil het land niet af als de boer met de tractor er op wil. Gekken powny :') :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:51

Bedankt!
Ik heb ook het liefste af hoor dat sowieso. Op stal gaan ze ook af, hoort ook vind ik en idd levensgevaarlijk als ze om blijven. Brr ben blij dat ik zoiets nooit heb hoeven zien.
Ze I'd makkelijk te pakken (althans, door mij :+ ) maar als je er zo veel binnen moet halen is touw aanklikken een stuk sneller dan halster om dien dus zodoende dat ik toch mn best wil doen. Al zie ik het somber in omdat ze zelfs van de vliegenkap met bont enorme plekken kreeg in 2 dagen -O- las wel ergens dat biotine bijvoeren schijnt te helpen en dat deed ik toevallig net een week dus ben benieuwd! Oh had ook vitaminespuit gegeven en ogen zien er nu stuk rustiger uit :)

Wat een warmte idd hè zo smerig! Nas gisteren maar even onder koude douche gezet en dat werd stiekem (want even miepen hoort) wel erg gewaardeerd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:25

Bij de stal waar ik stond was het regel halsters om betekend naar buiten gaan 's morgens omdat ze niet 90 paarden halsters om en af gingen doen en op het land was het voor het gemak als ze in de sloot vielen of er was iets mee dan wilden ze ze kunnen pakken. Daar is nooit iets gebeurd op stal.

Zo'n vliegenkap zit vaak ook 'strak' tegen de huid, als ze kauwen schuurt dit dus over het velletje waardoor je plekken krijgt.
Is een halsbandje geen idee voor haar?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:09

Foto's met Jim zijn prachtig! Sterkte met het afscheid!

Balen dat Noah kreupel is, hoe is het nu met hem?

Haha Blue incognito :D

Lekker hoor, zwemmen met je paard! Ik heb allemaal paarden met watervrees haha

Lastige tijd om te solliciteren...

Fijn dat de verhuizing van Nas goed is gegaan, Amy!

Spelen met de baby in de buik, bijzonder is dat, Katja!

Dat is schrikken, Tieneke, maar fijn dat het meeviel! Ongelukjes zijn, zeker met jonge paarden, zo gebeurd!

En een touwhalstertje met als tussenstukje een elastiek o.i.d. zodat het wel breekt als ze vast komt te zitten, Amy?

Knappe Shatan!

Bij ons staan de paarden 's winters in de paddocks wel altijd met halsters om, omdat er een aantal zijn die wat lastiger te pakken zijn. Zodra ze 's zomers 24/7 gaan, gaan alle halsters af. Op stal hebben ze nooit halsters om, dat zou ik echt niet prettig vinden.

Paarden hier zijn heel happy dat het weer wat koeler is. Gisteren kwamen ze me allemaal keihard voorbij sjezen, Euforio nog een showtje weggegeven <3 Morgen hoefsmid, woensdag tandarts voor Dos en donderdag oefenen met trailerladen met Dos. Druk weekje voor de boeg!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:14

maar wel leuk An! moet toch gauw maar een keer langskomen om Euffie te zien in het echt :)

Tara verteld altijd precies waar de grenzen liggen...hier is het duidelijk dat oortjes niet geborsteld hoeven tijdens het voorpluk poetsen ;)
Afbeelding

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:05

Amy, halster aflaten. Princesa's hoofd wordt pikzwart van het halster omlaten op de wei/paddock. Ook zo'n teer huidje. Geen bontje helpt. Wel smeer ik de plekken in met levertraanzalf. Dat stimuleert haargroei. Werkt als een tiet.

Gaan er nog mensen van hier woensdagavond mee naar Hargen voor de strandrit? Wij gaan :).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:27

Siel, lekker dat weer??
Vreselijk juist!! :Y)
Gelukkig is het nu voorbij.

Maaike, wat top dat je erop hebt gezeten en wat loopt ie mooi aan de longe! :))

Voor mij ook liever geen halster om. :n

Haha Lisa, die oren! :D

Nas staat lekker!

Tieneke, gelukkig met een sisser afgelopen, iedereen doet wel een iets wat niet zo handig is, het gebeurd je geen tweede keer!

Hier gaat alles op het gemakkie, ik kan totaal niet tegen de hitte..
De afgelopen dagen met de warmte had ik ze 's middags thuis zodat ze lekker is de schaduw konden staan maar dan ging Fuego af en toe evengoed even zonnen. :+
Nu is er sinds gisteravond heeeel veel regen gevallen en het regent nog..raar weer. :roll:

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:50

Oh wat leuk, wij gaan ook! :D

Ah nog een gevoelig huidje! Bont wordt denk ik sowieso niks ivm vuil etc en door de ervaring vorig jaar durf ik het haast niet te proberen.

Enorm bedankt voor het meedenken! Alles gaat op de harde schijf en ga even rustig uitpluizen wat ik wil proberen.

Heel erg bedankt voor het aanbod! Evt gewoon met de post? De verzendkosten zijn nog altijd minder dan wanneer ik een halster moet kopen en het blijkt niks :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:51

Ik wil m best opsturen hoor :j zal straks eens kijken, denk dat het 6,75 is dan?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:14

Leuke foto trouwens van Tara! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:51

Lieve foto van Taar!

Set gaat nog steeds goed, Blue ook :) Ben trots op beide, en vind ze er allebei goed uitzien. Blue haar manen en voorpluk groeien mooi. Ook Sets manen zijn gelukkig weer mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:59

Mooie Set. Blue is ook een plaatje zeg!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:06

Ja Blue verrast me echt <3 Zoals ze er dan uitzag bij aankoop :x Maar ze is zooo leuk! En volgens mij alweer gegroeid, jippie!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:17

@Amy wat kunnen ze dan genieten heb van een douche, had asal ook al onder de douche met vliegendeken en al zodat ze op stal mooi koel bleef
@Woogy Asal heeft ook een vliegenkap ook vooral tegen het verbranden maar dat gaat super ook geen plekjes maar doe er ook geen halster overheen wat veel wel doen
@Katja ik geniet altijd zo van jou foto's mooie zwangere set en die oh zo knappe blue, asal heeft dezelfde kap uv werend?
@Amy wat fijn dat Nas een nieuw plekje heeft en al gelijk vriendjes heeft
@Nicky ga jij maar weer lekker zwemmen, ik ben ook helemaal niet jaloers :D
@Tieneke wat balen van Fin
@Maaike wat super dat je op de verjaardag even op shatan hebt kunnen zitten, en natuurlijk gefeliciteerd
@Letizia super mooie fotos van Djuun zeg..
@Adawi fotos van Jim???? is dat dan langs me heen gegaan?? heb je toch wel op fb, nooit leuk afscheid nemen

Hier ff druk druk nu druk met afstuderen en werk er naast en dan al mijn ditjes en datjes soms tijd te kort haha net 2 hele gave fotos van Asal van de Almelose ruiterdagen besteld <3
@Tamara wat balen van noah, loopt hij nu al weer beter?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:19

Behoorlijk nat bij jullie! Veel regen gehad?

Nou het kind staat op stal met een mini laagje zaagsel en zonder hooi. Zal zich wel vervelen vannacht :+ Ik haalde net z'n hooinet weg en hij keek me echt aan; waar ga je met m'n hooi heen?? >;) Ben heel benieuwd naar morgen.....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:20

Ja UV werend voor haar ogen :j die van Blue is alleen erg ruim bij de keel, ze had m na een halve dag alweer verloren. Twijfel of ik het halster er overdag overheen zal doen de volgende keer. Nu met de regen is ie sowieso af! En een beetje tegen verbranding ook trouwens hoewel ze niet echt verbrandt maar wel iets rozer wordt dan in de winter :j

Leuk foto's besteld, altijd tof :D

Arme Dayem! Succes morgen.

Nog een Bloetje: :P en goed te zien wat er na de hitte ineens aan regen viel, hallo hee!

Afbeelding