[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:06

Sieltjuh schreef:
Ja, levensgevaarlijk :')

Volgens mij ligt het er aan wat er in de tussentijd met je paard is gedaan. Zolang ze in een stabiele omgeving staan, met regelmatige vrije bewegingsruimte, zullen ze echt niet zomaar ontploffen als je er na een tijd weer opstapt.

Ontploffen kunnen ze altijd zeg ik maar :')
Ook als je ze dagelijks train :P

amyz

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:08

Das dan ook weer arab; hoop uithoudingsvermogen om op ieder gewenst moment te ontploffen :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:12

ShamalArabs schreef:
Ilona, dat stuk + de uitbreiding die we erbij gepakt hebben (bijna een halve ha meer). In het voorjaar begon het net te groeien, eind april was het eindelijk net boven 10 graden overdag, in maart lag er nog sneeuw ;) onder 10 graden groeit het gras niet, maar als boerendochter zou je dat wel weten neem ik aan.

*edit* de jongens eten die andere stukken niet bij in de zomer, dus we wisselen 1 of 2 maanden als het gras goed gaat groeien tussen het reservestuk en de landjes van de jongens, die dan op het merriestuk gaan een tijdje zodat dat bij kan groeien.

Bij ons gaat dat helaas niet op, staat er in het voorjaar weinig en we gooien er 8 paarden op dan heeft het gewoon geen kans op bij te groeien en staat er ook 's zomers weinig. Dit voorjaar stond het er goed bij maar helaas (hoewel ik niet klaag over het weer hoor) duurt de zomer dan net te lang om ze genoeg in het gras te voorzien. Maat fijn voor jou dat er bij jullie nog zoveel staat, ik ben daar serieus wel een beetje jaloers op :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:14

Barcelano schreef:

Iets met stal- en voerbeleid :o
Hoor zo vaak mensen waarbij de paarden in de winter altijd zoveel drukker zijn. Als ik bij ons op stal kijk, zie ik eigenlijk geen verschil in gedrag bij de paarden :=

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:16

Ja t eerste stuk is idd een beetje stukgelopen, maar het viel mij echt mee hoeveel gras er achterin echt staat. Het was goed zoeken naar een verloren halster zegmaar :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:19

Sieltjuh schreef:
Barcelano schreef:

Iets met stal- en voerbeleid :o
Hoor zo vaak mensen waarbij de paarden in de winter altijd zoveel drukker zijn. Als ik bij ons op stal kijk, zie ik eigenlijk geen verschil in gedrag bij de paarden :=

Ook met Barc nooit last gehad van seizoen verandering.
Tot nu toe met Mo ook nog niet veel van gemerkt.

Barc kon ook gek doen met 30 graden hihi

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:30

Aleeneh schreef:
Ja t eerste stuk is idd een beetje stukgelopen, maar het viel mij echt mee hoeveel gras er achterin echt staat. Het was goed zoeken naar een verloren halster zegmaar :')

wanneer kom je weer halsters zoeken eigenlijk? O:) emira heeft hem afgedaan van de week en nu op firenza en mawiyah na loopt die hele club halsterloos :')

intussen heb ik dankzij Ilona en suus dus echt zat ponyhalsters :D maar helaas nog steeds een chronisch gebrek aan cob-maatjes. Er moeten er nog wel wat zijn ergens, maar vorig jaar ofzo heb ik er een stuk of 30 kapotte weggedaan en er liggen nu alweer minstens 10 kapotte die ook eens naar mn nichtje moeten. Echt belachelijk hoe hard ze gaan hier :oo En ik kom nooit bij paardenwinkels, alleen de voerzaak maar die heeft geen halsters :+ toch maar eens shoppen soon :j
Dream een maand of wat geleden 3 in 1 week er doorheen gejaagd, die jonge mannen gaan hard ook.. Die van njadien hangt nu bij nabeeh om omdat zijn halster te klein werd (en die is nog geen 2 jaar oud, grote grote jongen, nu al net zo groot als die bijna 3 jarige).

Owja, pheo gemeten, ze is de kleinste volwassene natuurlijk, maar ik had haar eigenlijk kleiner verwacht :oo ze is 1.43 :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:40

Haha, ja maat cob houden we zelf ;-)

Gewoon online bestellen de goedkoopste of via marktplaats een hele partij tweedehands opkopen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:44

Wij hebben een halster in gebruik die al ruim 12 jaar mee gaat ofzo. En die is altijd veel in gebruik := Eigenlijk zelden tot nooit een kapot halster gehad. Wel touwtjes, maar geen halsters volgens mij :=

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:45

touwen vallen hier wel mee, de meest gebruikten heb ik sinds 2001 of 2002 <<) ja, bestellen kan indd ook, niet aan gedacht :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:47

Vroeger kwamen we wel bij een winkel waar we toen het krachtvoer haalden, daar had je vaak een mand met 2 halsters voor 5 euro etc. aangezien ze hier nogal hard gaan namen we daar meestal een pleur van mee elke zoveel weken :')

liever dan goedkope halsters die ook wel kapot mogen, want die dure stevige gaan uiteindelijk maar iets langer mee hier :') hoewel die toen van djamal, die hield het zeker 2 jaar vol :j Dat was echt lang :oo

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:49

Touwtje wat we altijd gebruiken zit overigens volgens mij al net zolang in gebruik als het halster. Dat zijn touwtje en halster die vies mogen worden :+ De rest zijn voor goed :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:49

Wat doen ze dan allemaal met die halsters? :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:54

Sieltjuh schreef:
Wat doen ze dan allemaal met die halsters? :+

bij de dames knappen vaak gewoon die sluitinkjes, geen idee waarom, waarschijnlijk doordat ze altijd perse in zand, modder en water moeten rollen ipv op gras :+
De hengsten trekken ze letterlijk van elkaars hoofd >;) :roll:

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:56

ow, behalve djamal zijn halster toen hij nog hier was. Die trok hem wel van anderen eraf maar haalde zijn eigen halster er ook af zodat hij ermee kon zwaaien. Hij kon echt uren rondlopen hard zwaaiend met een halster in zijn mond :')

IlonavL

Die roze en die blauwe van Asi die ze om heeft bij de buik foto's hebben we al zeker een jaar of zes ofzo. Haar eerste halstertje van toen hebben we bewaard voor Remoyo, ook wel heel leuk :) Verder sneuvelt er hier ook weinig qua halsters, ze worden alleen smerig :+

Sieltjuh

Kan je ze niet zonder halster zetten dan?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:58

Ik heb vaak voor de hengst/en Br halsters.
Ik kijk hoe dik de fournituren zijn.
Van de touwen heb ik n extra lange bij Amy op show gekocht.

Als je musketon kapot gaat kan je ook n karabijn haak erop zetten;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:59

Of gewoon een nieuwe musketon :+

Ik ga slapen :wave: Tis alweer veel te laat :Y)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:59

De dames lopen nu zonder, maar dat is puur luiigheid :P de mannen heb ik liever met halster, die gaan aan de hand naar binnen en als ik plotseling niet zou kunnen dan heb ik wel mensen die ze binnen kunnen doen met knikkende knieën, maar die echt niet eerst ook nog halsters om gaan doen. En de jonge mannen daar was ik zo mutsig om de nieuwe ingang bij de oude voerplek te maken, die dus extra modderig is bij nattigheid, dus die 6 meter modder ga ik ECHT NIET in om ze halster om te doen, ik gooi het hek open op mijn croqs en als ze hun eerste stap eruit zetten haak ik ze aan alle 3 en neem ze mee :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:01

Maar als ze hun halster aftrekken in de wei, moet je alsnog met je crocs door de blub :+

Afijn, ik ging slapen :+

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:01

Gelukkig valt hier wel mee met halster .
Raak op een af andere manier wel altijd met touwtjes kwijt.
De zuinigste paardje is me ouwe saak op ze 10 verjaardag van vriendin van mij halster gehad.
2 weken voordat hij 20 werd ging hij stuk , had me vriendin gebelt nou hij is eindelijk keer stuk.
Stond ze 2 dagen later met cadeau voor de deur alvast voor saakje ze 20ste verjaardag.
Hij is er nog steeds erg blij mee

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:05

Sieltjuh schreef:
Maar als ze hun halster aftrekken in de wei, moet je alsnog met je crocs door de blub :+

Afijn, ik ging slapen :+

Dan lopen ze hier ook nog mee met een touw om de hals, dus als het er 1 is dan overleef ik het wel :P en meestal zijn ze niet bij alle 3 af, en deze 3 vallen me ook enorm mee, die gaan lang niet zoveel af als de vorige lading jonge hengsten :j

Als ik echt de wei in zou moeten, wat natuurlijk op zich wel regelmatig is, al kan ik het meeste van de zijlijn goed overzien, dan trek ik met tegenzin gewoon mijn laarzen aan :D

trusten :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:07

Hihi Yloon als ik binnenkort weer eens in een paardenwinkel ben kijk ik wel of er cob halsters in de uitverkoop zijn. Met je verjaardag had ik ook ponyhalsters gekocht idd :')

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 01:10

De inloop van de andere weilanden is gelukkig echt super, en de jongens lopen in een U-vorm tussen de meiden en een hengst in, dus dat scheelt :)

10 jaar met een halster :oo ik wou dat ik normale paarden had die zuinig met spullen omgingen...

Hoewel... ik moet zeggen, de dekens daarintegen, die zijn vrijwel allemaal erg oud, de oudsten zijn 11 en 12 jaar oud en die zijn nog goed :j