[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:25

Ik vind dr er ook goed uitzien :j Dat komt helemaal goed met haar, weet het zeker!

Dat uitzicht op Fuego <3 Te schattig!! <3

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:59

Dostawa ziet er goed uit, good job!

Wauw, wat leuk dat uitzicht op Fuego!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:55

Straks als het echt mooi weer is blijven ze 24/7 op de wei en ben ik mijn uitzicht weer voor de zomer kwijt...geen hinnikend Fuegootje..wel nog een paar gekke bokkies.
Wel lekker dat ik dan niet hoef uit te mesten.
Gistermiddag begon het toch eventjes te onweren!
Het hele huis stond te trillen. :oo
En de paarden stonden op de wei. :+
Best een beetje eng want vorig jaar was het daar ingeslagen, de stroomklok was toen van de muur geknald en de draden gefrituurd..gelukkig geen gefrituurde paardjes.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:05

Brr eng is dat ook altijd...

Ik ben weer mobiel *\o/* heb een Mitsubishi l400 :D heerlijk groot, kan straks alle spullen makkelijk meenemen naar show. Niet heel achterlijk groot dus kan ook nog normaal mee naar de supermarkt, en ik mag trailer trekken :D ik ben blij iig!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:14

Gefeliciteerd met je nieuwe auto!!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:03

Foto van Fuego is super lief, ik wil ook zo'n uitzicht <3

Ik kom weer onder mijn steen gekropen, heb door de studie een beetje tijdgebrek om hier ook nog te komen kletsen...
Maar heb even een vraagje voor jullie, heb eindelijk een zadel wat in de buurt komt van perfect, maar moet nog aangepst worden om helemaal goed te passen. Nu heb ik al een hoop pech gehad met zadelmakers. Dus was benieuwd wie jullie hebben voor die rare Arabieren ruggen :p?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:07

Ik ben fan van wow, wil niet anders meer!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:16

DMHorses schreef:
Ik ben fan van wow, wil niet anders meer!

En ik vind wow het nou net niet, ben niet genoeg onder de indruk om even zo'n smak geld neer te leggen. En heb uberhaupt niet het budget om zo'n zadel te kunnen kopen. Ieder zijn ding natuurlijk, heel mooi dat jij er zo blij mee bent.
Heb nu zelf een prettig zadel gekocht, maar moet net wat aangepast worden om het helemaal goed te laten liggen. Dus ik zoek puur naar iemand die de boel wat kan aanpassen en betrouwbaar is daarin.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:41

Ik ken 2 mensen die wow zadel hebben gehad en toevallig allebei dikke ellende er mee gehad :o

Wij hebben goede ervaring met A3 Zadelservice :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:56

Ja ik las ook heel veel mensen die wow hadden en problemen ermee, die tig x aanpassingen hebben handenvol geld gekost en toen was het uiteindelijk nog niet goed..
Ik heb zelf een Barnsby en dat is een superding het enige wat past op Fuegie's korte ruggetje en het zit als een troon.

Mooney, niet alle zadelpassers komen voor een ander zadel het hele land door, welke regio zoek je?

Leuk dat jullie allemaal wel uitzicht willen hebben op Fuego! :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:59

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:11

Zadels, zadels, zadels. ELLENDE!

Zojuist gisteren te horen gekregen dat ik voor Daya een 16inch zadel moet hebben :j Omdat alles anders te lang is.. Dan zakt ook wel even de moed in je schoenen hoor :(

Zometeen komt er nog een zadelmaker. Ben benieuwd naar zijn expertise :j Ik heb overal al naar zitten kijken, massimo, kn, wow.... Wow vind ik ontzettend lelijk.. Zou er bijna nachtmerries van krijgen.. Plus de slechte ervaringen (funest) die mensen er al mee hebben gehad, ga ik dat risico voor DAT geld ook niet lopen..

Vooral gekeken naar zadels met franse kussens. De meneer die nu komt is onafhankelijk en ik hoop dus op een onafhankelijk advies. Het interesseert me geen bal wat het is, als het maar past voor mij en voor hem. Heb vriendlief zover gekregen om tot 1800 euro te mogen gaan, dus daar moet toch wel wat voor te vinden zijn denk ik...

Ook gekeken naar de tekna zadels trouwens.. Wat een verdomd mooie modellen zijn dat. Zat als een huis!! Franse kussens.. MAAR ze zijn nieuw op de markt (3 jaar nu dacht ik) en de ervaringen zijn er nog niet zo, dus is lastig om te peilen wat de kwaliteit is. Plus dat het een zadel is in de lagere prijsklasse (650), maar wel met verwisselbare boom. Krijg toch weer mijn twijfels als ik dat dan hoor.

Iemand hier ervaring?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:13

Wat een prachtige fotos van Nashwa!!! Jeminee, echt stikjaloers op die foto's, hihi.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:31

16 inch maar Jolinda? Djesus, dat is wel echt heel klein :\

Jij hebt echt wel het toppunt van ellende met je zadels hoor -O- Ik was al moedeloos, maar als ik het allemaal zo hoor bij jou, dan is het nog eens erger :\

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:39

Regio Gelderland..
Ik heb op mijn andere een 15 inch :') Maar heb nu een 17 inch voor Pas gekocht, kleiner gaat Kieffer niet (niet die ze 2e hands verkopen iig) en dat is tot nu toe het enige zadelmerk in mijn prijsklasse dat goed ligt. Hij moet alleen even opgevuld worden, want het is net allemaal wat te plat waardoor zijn schoft niet helemaal vrij ligt..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:50

Over Godfried Broekman hoorde ik positieve verhalen en die komt door het hele land.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:13

Nou meiden... Zojuist Harry Zwemmer bij Daya gehad. Hij is een onafhankelijk zadelmaker, smeert je geen onzin aan (kan ook niet als je niets verkoopt :D) en is al 30 jaar zadelmaker bij de bereden politie in Amsterdam.
De meiden van stal waren al die tijd vol lof over hem en terecht!

Hij heeft Daya eerst goed bekeken. Het eerste wat hij zei was: hij heeft een rug als een plank en ik oefen nog niet eens druk uit! Ik vertellen over Daya zijn verleden met rugproblemen (als start atrofie, 10000 malen beter toen ik die trekker had, in verband met dressuur willen rijden toch boomzadel en wederom ellende).
Hij was nieuwsgierig naar mijn zadel, dus die erbij gehaald. Eerst korte zadelcheck gedaan en hij merkte direct op dat de kussens ongelijk gevuld waren. Op de schouder veel te vol.
Toen ging hij hem opleggen. Day stond helemaal strak, alles aangespannen.. Zo'n verdrietig beeld :( Moet gewoon huilen als ik bedenk dat hij gewoon doorloopt zonder te mokken, voor mij gewoon...
Op Daya bleek het zadel gewoon helemaal niet te liggen... De pasvorm klopte van geen kant... Hij meette dat hij van de wintecbomen zwart zou hebben, dat is medium. Van Thorowgood zit er nu Oranje in, dat is de een-na-breedste wijd/extra wijd.
Nu is mijn eigen ervaring dat de gemiddelde wintec pas fijn ligt op Day met een blauwe boom, maargoed, de wintec boommeter zei zwart. Dan nog is blauw medium/wijd en geen wijd/extra wijd.
Resultaat: bij druk aan de voorkant klapperde mijn zadel van achteren. Harry legde uit dat dit ervoor zorgde dat, om zelf in balans te kunnen blijven, ga je verder achterop het zadel zitten. Hierdoor wordt de drukverdeling ongelijk: achter teveel druk. Door het teveel aan wol op de schouder belemmerd dit zijn schoudervrijheid en kan meneer zijn benen niet goed bewegen.. Wat weer knopen veroorzaakt waardoor hij weer vast komt te zitten.
De 17,5 inch is geen slecht zadel voor mij en hij kan hem qua lengte ook hebben, dus hiermee ben ik GELUKKIG gered...

Conclusie: Ik heb geen zadel laten aanmeten, maar aan laten smeren. Het ligt van geen kant en hij is vuilnisbakrijp. Daya mag voorlopig niet meer bereden worden; moet eerst Liselotte de Jong afwachten (komt de 22e, had die afspraak al gemaakt na mijn vermoeden). Tot die tijd longeren met lichte bijzet en dit steeds iets opbouwen om de rugspieren langzaam op te rekken zodat zijn rug weer rustig wordt.
Advies: Een zadel zoeken met franse kussens, want dat zou volgens hem wel mooier zijn. Hij kan dit zadel hebben, maar korter zou mooier zijn. Een zadel met een bredere conformatie (bredere kussens, breder zitvlak) om zo de drukverdeling beter te laten verlopen over een groter oppervlak. Ook was zijn advies om dit zadel terug te brengen, want op deze manier kan het niet afgeleverd worden en zo is dat ook bepaald door de MSFC-vakbonddingest ofzo.

Ik ben serieus zo verdrietig :( Hij loopt maar en doet maar en dat allemaal omdat ik dat zo graag wil.. Zonder ook maar een onvertogen woord..
Ik ben ook woest op die zadelmaker waar ik hem gekocht heb... Ik kan nu serieus gewoon weer enorm veel geld uitgeven aan EN een zadel EN alle kosten die ik nu weer moet maken om hem weer wat beter te laten voelen... Liselotte de Jong, Heleen Slebos, masseur...

Ik ga gewoon even een avondje janken denk ik, ben er zo klaar mee :(

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:31

Wie is Liselotte de Jong, Jolinda? En wat komt zij doen?
Maar goed balen dus :\ Ik kan me goed voorstellen dat je hier flink van baalt.
Zegt wat van Daya dat hij gewoon is door blijven lopen met een slecht zittend zadel, maar in dat geval kan je beter een Djunnah hebben die in protest komt. Dan weet je tenminste gelijk of iets wel of niet goed ligt.

Wij hebben een Massimo met Franse kussens, wellicht is dat ook iets voor Daya?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:38

Wat balen Jolinda, hoewel het volgens mij niet echt een verassing voor je is?
Heeft deze zadelpasser ook wat merken aangedragen? Wat jammer dat je niet wat dichterbij woont, anders hadden we onze Massimo eens op Daya kunnen leggen...

Wij weten hoe frustrerend het kan wezen, maar ook hoe een opluchting het is als je ein-de-lijk wat gevonden hebt. Nu nog even door bijten, de spanning uit z'n rug en dan hoop ik dat jullie snel weer aan de bak kunnen :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:49

Wat ontzettend balen zeg Jolinda! Ik snap dat je je schuldig voelt naar Daya toe, maar jij kon ook niet weten dat de zadelmaker je een niet passend zadel aansmeert :( Je doet zo je best voor je paardje, het komt allemaal wel goed. Maar ik begrijp dat je baalt van de hele toestand en bijkomende kosten, terwijl je het juist alleen maar goed wilt doen.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:49

Ik zag het wel aankomen, daarom ligt mijn zadel al enige tijd in de kast. Ik rijd (reed dus) tijdelijk met een zadel van een vriendin. Heel ouderwets en megakort wintecje, maar zij doet hem voor geen goud weg, haha.
Ik ga er ook wel echt werk van maken! Ik ga toch echt niet voor even 600 euro mijn paard zijn rug laten verpesten.. Dan had ik net zo goed een zadel van interhippique kunnen kopen a 100 euro ofzo. Daar heb ik geen 600 euro voor nodig.

Liselotte de Jong is een chiropractor/acupressurist/fysiotherapeut voor paarden :) Zij heeft mij destijds geholpen toen Day net terug was van weggeweest met zijn atrofie. Heeft 3 behandelingen geduurd, maar daarna liep hij weer als een zonnetje.

Ik zit enorm te zoeken naar testzadels, want ik ga niets meer kopen zonder dat deze beste man het heeft gezien. Ik ga nu terug naar stal voor een lekker uurtje truttelen, poetsen, fruttelen en even wandelen ofzo. Wedstrijd is afgezegd, les is afgezegd... Eerst maar weer revalideren :j Ben al minder overstuur, haha.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:57

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:58

Ik weet dat wij van Adrie het zadel 2 of 3 weken mochten uitproberen :) In die tijd zou je natuurlijk een onafhankelijk persoon er nog eens naar laten kijken als je dat meer zekerheid geeft.

Ik vind het zo rot voor je, hoop dat het straks voor eens en voor altijd gewoon klaar is met het gesodemieter met die zadels -O- Gelukkig dat er een topic als dit is, waar je ervaringen kan uitwisselen. Als Jessica het niet had gezegd, waren we misschien veel minder snel bij Adrie uitgekomen en misschien sowieso zonder dit topic niet zo snel bij een Massimo. Het was voor mij een redelijk onbekend merk namelijk.

Ik ben vanmiddag samen met mn moeder weer bezig geweest met een projectje :) We hebben 8 juni een fotoshoot en een nieuwe outfit hoort daarbij hè? O:)
Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:59

balen Jolinda! je hebt er wel pech mee steeds zeg...
Ik heb vandaag lekker les gegeven, en daarna even gekeken bij het springconcours. Er was ook een kraampje van Mister Ed, heb nieuwe sporenbandjes en een anti-slip onderlegger gekocht die veel lucht doorlaat. De gelpad laat geen lucht door en als Noah gaat zweten dan glijdt het alsnog... daarna maar meteen uitgeprobeerd :) lekker even dressuur gereden, hij was heerlijk buigzaam. Met de middendraf helaas wel steeds z'n onderhals er op, hoop dat we daar echt aan kunnen werken met de les. Kreeg van een stalgenoot complimenten dat hij zo lekker liep! :+:
Heb aan het eind nog even de beugels van mn zadel gehaald en 2 cavaletti gegaloppeerd, ik ben geneigd mn hakken iets op te trekken met springen/cavaletti's dus oefening is af en toe nodig ~~}>

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:59