Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:56

paar foto's van vandaag.
Foto's heb ik zelf geschoten uit de video, dus de kleur is bagger haha :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:01

Jammer van de spoken, maar toch een nette score! Fijn hoor! Kun je thuis nog trainen op die spoken, of doet ze dat alleen op vreemd terrein?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:22

Ja Jammer van de spoken, maar blij dat je zelf voelt dat je vorderingen maakt, dat geeft je weer tonnen moed om verder te gaan! Super om 29 op de 40 deelnemers!

Ja met die pads is niet simpel de breedte van die pads maakt vaak het verschil!!

Jammer van dat, maar anders zag het er wel mooi uit met je nieuwe showblouse enzo!

toch niet gaan starten op 1 hand? loopt ze al wat beter met de correctional?

succes voor komende show, dat komt zeker goed!
en het smidverhaal lukt beter? nog geen plates?

Ja ik hoop ook dat de ellende met sublimo mag gaan stoppen!

en malha ja ik ook erg benieuwd wat die zijn gaan knutselen samen!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:46

Nee nog geen plates. Zo snel vordert ze niet hoor haha.

Vorige keer heb ik op 1 hand gereden en had nu besloten om haar op 2 handen te rijden omdat ze dat gewoon echt even nodig heeft. En dat was maar goed ook. Volgende keer drha word weer op 2 handen. Als dat goed gaat gaan we weer over op 1 hand. In de GAG mag het nog, dus dan neem ik die kans ook als dat nodig is.
Correctional werkt echt veeeel beter. Dramt helemaal niet meer. Zo'n verademing. Maar ja spoken helpen daar ook niet voor haha ;)

Marije, de spoken zijn er thuis ook. Maar op vreemd terrein nog veel meer. En dan ligt het er ook heel erg aan hoeveel banners er hangen en hoeveel stands enzo naast de bak. Maar wanroij staat sowieso bekend om zijn zeer kijkerige bak en ja dat is ook zo. Hoop dat het in heteren wat minder kijkerig is voor haar. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 07:28

Joepie Glenn is back! *\o/*
Maar jee, wat een toestand met Sublimo!! Ik hoop echt dat het binnenkort zal beteren! Heel veel beterschap! Y;(

Spannende tijden dus voor je dame! Ben echt heel benieuwd wat voor moois daar uit gaat rollen! Toi toi toi voor een voorspoedige bevalling!

Goed gereden Jes met een hele nette score! En elke show is er weer een voor t dametje en hopelijk ook steeds een spook minder!

Gisteren middagje naar Forelocks geweest voor een workshop scheren en toiletteren/make uppen die vanuit Bokt was georganiseerd. Was echt leuk en leerzaam en met heel veel tips naar huis gegaan. Leuk leuk!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:14

Glenn beterschap met Sublimo. Hoop dat die snel opkanpt.

Mooie score jes, en wat een gaaf shirt heb je aan.

Yil heb je niet een rondje gemaakt door de stallen? Dan ben je Yacky ook tegen gekomen hahah we zijn weer terug bij Forelocks. Zouden eigenlijk ook mee doen met de workshop maar was vergeten dat ik mee zou gaan naar de Amateur in Belgie. En Patrick had erg veel last van zijn rug anders had je ons zeker ook gezien. Ben wel benieuwd naar Nour dan zie ik die ook voor het eerst irl in Houten, hoop idd dat de klasse niet tegelijk vallen want wil jullie wel aanmoedigen.

De show in Belgie was gezellig en een heel mooi gebaar naar Soffie die kreeg de opbrengst van de show en een heel mooi schilderij. Ze had ook alle 3 de paarden mee en heeft deze geshowd als eerbetoon aan Sven. Man wat was dat een belade sfeer maar heel indrukwekkend.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 09:56

Doh! |o Als ik dat had geweten!!! _-:(

Heb wel klein rondje gemaakt natuurlijk en heb gespeurd op Yakima (oma Tie) en natuurlijk veulentjes kijken en Bashir wilde ik ook graag zien. Baal nu echt dat ik niet beter heb gekoekeloerd, grrrrr....

Ja dat kan ik me levendig voorstellen... Zal zeker heel bijzonder geweest zijn en had er ook graag bij willen zijn maar met m'n gezin, Jazzy net op stal en de shows voor de deur moest ik het laten schieten, heel jammer.

Tot in Houten dan maar, ben benieuwd! :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:32

Haha is idd jammer maar ja je ziet hem wel in Houten samen met patrick. Nu nog ff heel hard oefenen. vanavond show halsters passen die ik mee genomen heb bij Arabian Horse Store. Gaat al hele maal kriebelen, heb nog wel geen ervaring maar ja dat komt vanzelf. Kijken hoe die het gaat doen.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:43

Whoehoe netjes hoor Jes!! En gave pics!! Wel balen van je blanket -O- Ik heb van de week weer 2 nieuwe basic Mayatex showblankets gekocht via een Amerikaanse site.. $38,- voor 2 stuks incl verzendkosten! +:)+ Nu hopen dat ze daadwerkelijk aankomen hier en de kleuren een beetje kloppen..

En duidelijk verhaal van de beschermers, gaat naadje vast heel chique staan in het wit! Maar kleurtjes bij alleen jeugd.. |( das nou flauw!

Sterke met Sublimo glenn! En we zijn heel benieuwd naar de kleine!

Super leuk joyce! Veel foto's maken in Houten he! En jij ook Yil! Kleintjes aan de show! <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:45

Heb je die site nog bij de hand Canies...?! O:)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 15:39

Wow, das wel heel goedkoop voor 2! Die link wil ik ook wel! Hou er wel rekening mee dat je nog BTW en invoerkosten moet betalen, niet altijd grappig! ;(

Ik bestel de Mayatex blankets in Oostenrijk. Super snelle levering en geen onverwachte verrassingen achteraf.
http://www.cowboytack.eu/mayatex-juan-s ... -7597.html

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:22

Jaa ik kan het ook nog niet 100% geloven of het gaat lukken.. maar ik dacht ach ik probeer het gewoon. Ik laat het weten zodra ze binnen zijn! Laatst ook een soort zwemvest achtig ding voor Giolo gekocht via Amazon.com en dat was er binnen een week zonder problemen. En ook geregeld dingen via Ebay.com gekocht zonder extra kosten. Maar blankets zijn wel iets groter en dit is toch weer via een heel ander soort site, dus ben heel erg benieuwd.. Ze zeiden binnen 2-5 werkdagen geleverd, dat lijkt me sowieso wel erg snel.

De site is greenrivertack.com

Ik heb de turquoise en de lyme groene blanket gekocht. Heb namelijk net een nieuwe blouse, in verschillende kleuren groen. En bij de blouse die ik nu heb vind ik een turquoise blauwe blanket eigenlijk veel mooier dan dat harde blauw wat ik nu heb, maar kon deze van nu toen der tijd voor heeel cheap via mplaats kopen, dusja.

Nu alleen nog op zoek naar een betaalbare beige chap en hoed voor bij me groene set.. Zit nog erg in dubio of ik voor een canvas hoed ga van 30,- of een vilten van 90,- (dit is wat ik tot nu toe als goedkoopst heb gevonden). Nadeel is dat ik bij me blauw/zwarte set uiteindelijk ook een zwarte hoed nodig ga hebben.. En 2 vilten hoeden is wel weer errrug prijzig.. En betaalbare mooie beige chap vinden is al helemaal drama |(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:28

Welke chaps hebben jullie eigenlijk?

Ik had een paar gekocht, maar daar zitten concho's op met puntjes die afdrukken maken in mijn mooie nieuwe zadel ;( Ik zoek dus iets platters, en ik vond die van jou wel mooi die je op de WRC aanhad Canies!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:28

Poeh geen idee van welk merk die van ons zijn. Voor iets van 30,- vorige jaar op Equitana in Essen (DL) gehaald.

Maar marije, volgens mij zat jou chap aan de achterkant iets te laag. Weet niet of je dat kan verstellen? Want in principe hoort er niks tegen je zadel aan te komen. Behalve dan het leer aan de binnenkant van je bovenbenen. Die 'band' aan de achterkant hoort vrij hoog, echt bij je heupen en dan zou hij niet tegen je zadel aan moeten komen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:58

Ja dat is idd zo. Hij had ook wat hoger gemoeten, maar ik kreeg er geen gaatjes meer bijgemaakt. Maar ik vind ze toch niet mooi, dus ik ga er ook niet meer aan pielen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 19:01

Heb nog nog beige hoed te koop! <<)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:56

nou ik ga gewoon een stuk afknippen van de onderlegger, dan hoeft mn mooie showblanket niet weg.
Want baal er anders goed van. :(

Thnx meiden! Spookjes gaan vanzelf wel een keer minder worden hoop ik.
Gewoon kilometers maken!! ;)

Klinkt allemaal goed dames, qua tack!
Ik koop ook veel via ebay.de scheelt een hoop import kosten en er staan ook hele mooie dingen op!
En ik bestel ook bij die link die yildiz al gaf en ik haal bij arthur en mp en vanalles eigenlijk hahaha
Tis maar net waar ik wat vind. *D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:39

Ooh ik vond je chap juist super mooi marij! Bij die van ons merk je wel dat ze wat goedkoop zijn, hebben niet echt een super pasvorm, maar oke.

Hihi groot gelijk jes! Met wat creabea kom je vaak nog een heel eind als spullen niet meewerken :Y)
Arthur vind ik persoonlijk echt veelste duur, overigens bijna alle westernwinkels in Nederland. Als je het vergelijkt met Amerika is het gewoon te absurd. Maar soms kan je niet anders, ik koop alleen de broodnodige dingen bij Eveline(eurohorse) kwa zadels/pads en eventueel snel een kinriempje of singelstoot e.d. bij Rene omdat hij om de hoek woont. Het marktplaats/buitenlandse site speurwerk heeft ook altijd wel wat als je dan eindelijk iets tegenkomt en dan ook nog voor een leuk prijsje :P En verder crea bea zijn met wat glimglim om alles op te pimpen.

Oeh maar jou hoed is denk ik ver boven mijn budget yil, want dat is vast een heeule mooie! Welke maat is het overigens? :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 22:04

Een kleine, moet ik ff kijken! En hij mag weg voor €75,-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:08

Ja maar arthur is bij mij om de hoek en dus gewoon makkelijk. Zeker als ik snel iets nodig heb. En hij is ook niet overal duur in hoor. ;)

Ja als je iets mooi vind , moet je soms gewoon zelf even aanpassen haha. Dus de schaar gaat erin! ;)

De hoed van yildiz is idd mooi.
Volgens mij zo goed als hetzelfde als die van mij.

Chaps heb ik sinds kort ook nieuwe. Gister dus voor het eerst mee gereden en ze zijn me enorm goed bevallen! Heerlijk!!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:59

Okee ja dan is Adje idd logisch, zo is westernspul bij ons. Toch wel luxe om iig altijd een goede winkel om de hoek te hebben :) en helaas is western tack sowieso gewoon duur, maar wel zoo gaaaaf haha.

Oeeh das nie duur, maar klein maatje.. hmss ben alleen bang dat ik geen klein hoofd heb.. bij Rene een keer hoeden gepast en toen kwam ik bij dat merk uit op 7 3/4e. Snap overigens nog niet veel van die maten

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:27

Ik heb Suede zwarte chaps en beige (beide te koop) en ik heb beide kleuren ook van alcantara wat ik echt super vindt. Ben nu nog opzoek naar donker bruine om mijn collectie uit te breiden als ik straks met die kleine ga starten.

Qua hoeden heb ik alle 3 de kleuren al :P :roll:

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:06

Zo zit ff in mijn lunch pauze...Geweldig idee jes om foto's te maken van de video haha geniaal zeg!

Bok niet zo veel meer, alles bijhouden op facebook is al werk zat ;-) Beetje bijgelezen, maar lang niet alles.

Vandaag is CT Radical Baskalena 4 jaar! Geinig he. Wat is het toch een geweldig lieve merrie geworden. In de wei loopt ze me altijd achterna en doet dan der hoofd automatisch omlaag om te vragen of ze dichterbij mag. Ze blijft dan aan mijn schouder plakken. Zo braaf! Karel had helemaal gelijk wat haar betreft!

Met Peppy zondag een machtsspelletje gehad....meneer ging kaarsrecht overeind dat ik hem met 1 hand om zijn nek vast moest houden om er niet af te vallen. En ook was ik bang dat ie achterover zou klappen. Met mijn andere hand hem op een gegeven moment uit balans getrokken en toen klein cirkeltje gezet en hem gevraagt of ie wel goed bij zijn sippepit was! GRRR whaha. Ach ja....hormonen in deze periode valt natuurlijk niet mee en ik had alweer tijdje niet met hem gereden. Daar ging mijn altijd zo brave hengst, opeens 1 grote ontploffing whaha. Maar na ff goed praten, was ie weer braaf. Nog een weekje is ie 3jr. En volgens mij is ie nu wel toe aan een grotere uitdaging, hij vraagt er immers om ;-).

DRHA wedstrijd ging goed afgelopen weekend. Score 64.5 geen drafpas, slechts penalty -1/2 op waarschijnlijk niet lekker stilstaan tijdens spinnen. De rest minnen op manoeuvres. Spins gingen ook niet echt vlot en verder reed ik op safe waardoor de snelle cirkels niet super snel gingen, waar deze jury volgens mij wel erg van hield. Uiteindelijk 20e vd 30 in de NRHA Rookie level 1.

einde pauze latersss

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:38

Oehh Joyce welke maat is jou beige chap?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:40

Ah en jullie hadden gelijk haha, kreeg gister ineens een mailtje met een rekening of ik nog maals $39,- wilde overmaken. Ik erachteraan gemaild.. bleken dat de international shipping costs te zijn.. -O- dus maar gevraagd of ik hem toch kon cancelen en dit kan gelukkig!

Nu dus toch maar op zoek naar een Lyme groene blanket in Europa :o