[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:52

Handig dat ze zo graag de pasta willen!
Jij moet dus ook een nieuwe telefoon ~~}>

Onze hond.. Zuurgraad in de urine is te laag maar geen onstekingscellen te zien dus even afwachten. Verder vermoeden we dat hij weer giardia heeft |o heeft hij eerder gehad maar waarschijnlijk is hij er nooit echt van af geweest of weer opnieuw besmet. Het is ernstig lastig om daar van af te komen.. Ergens deze week gaan we weer testen en dat dan tegelijk met de urine..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:24

Yildiz; Haha, die Vereniging voor Lotgenoten van Varkenbieren is nog best een goed idee _O- Heb vandaag weer een poging tot borstelen gedaan, het wil er gewoon niet af -O-
Mooi IJsbeertje is Zahra! En mooie trainingsfoto's van Nour! Ik vind de laarzen van je instructrice gaaf!
Filmpje van Magic is leuk hoor! Ik krijg ook weer fok-kriebels met al die plannen van anderen _O-

Gelske; Dank je wel! Haha nee, de combi Lazio x Yus ga ik niet meer doen. Yusraa is wat betreft het fokken met 'pensioen'. Wel grappig, destijds stond o.a. Lazio wel op mijn lijstje!

Roma; Oei, Aleeyah ook al zo'n viespeuk. Jij hebt helaas de 'pech' dat ze ook nog wit gaat worden _O- Wat jammer dat net bij Nader zijn rondje er weer doorheen moet worden gepraat! Leuke foto's van je Six Shades of Grey :D Haha die reactie van de rest op Almaz zijn winterjas _O-

Miranda; Fijn dat Zoë er rustig onder is. Onze Rocky was ook wel even een paar dagen uit zijn doen na het inslapen van Woody. Sindsdien heeft Rocky wel heel veel van Woody zijn trekjes overgenomen.

Marlijn; Wat sneu van Ed! Hopelijk mag hij nog een tijdje pijnvrij mee!

Hier gaat het ook zijn gangetje. Vanmiddag nog foto's van Lazio gemaakt, straks even uitzoeken :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:12

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:45

Gefeliciteerd met je verjaardag!! *\o/*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:15

Dank je wel!! Alweer 24! :oo

<3
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:44

Afbeelding

Shympie vandaag :D
Hij is gegroeid en heeft meer body gekregen. Nu nog vetjes :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:22

Marlijn, ik heb net een nieuwe telefoon! :D
Vervelend van je doggie, hopelijk knapt hij snel weer op.
Je poowny is knap! :))
Fu krijgt weer wat te veel spek, dus kom het maar halen. :P

Leuk Joyce, ga zo even kijken!
Zoë kan de meeste trekjes van Winnie niet overnemen, die deed van die dingen zoals de deur openmaken en stiekem dingen van het aanrecht grijpen, daar is Zoë te klein voor! :P
Ik vind het wel sneu voor haar omdat ze het heel goed konden vinden en altijd veel speelden, dat is wel heel anders voor haar.

Gefeliciteerd, nog hartstikke jong, haha! :D *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:54

Proficiat Joyce!!! *\o/* Y)(^)
24 jaar alweer..... _-:( :') :P
Mooie collage van je vossekinders! Ik vind ze allemaal iets van elkaar hebben en neehee niet alleen de kleur hihi!
Mmm... Fokplannen... Je hebt toch nog n dochter van Yus?! <<)

Shym ziet er shiney en heppy uit Marlijn! :j Kan niet onder z'n dekentje koekeloeren maar hij ziet er zo blakend uit!
Hoe gaat het met je hond?

Miran, zijn jullie van plan misschien een vriendje voor Zoë erbij te nemen? Ik was met Pouya poezel eigenlijk helemaal niet van plan maar omdat ze zo zielig was en bleef zoeken toch maar naar het asiel getogen. Nu haar beste vriendinnetje.

Hierbij open ik officieel de stichting "Lotgenoten Varkenbieren", een baken voor slachtoffers van viespeuken!
Check Zahra :x _-:( >;) :=

Afbeelding

Yul mag haar zelf gaan poetsen, ben er helemaal klaar mee! :evaw:

Vanochtend belachelijk vroeg m'n dag gestart, rapportages schrijven en nog coachen. Mezelf beloond met een heeeeeerlijk ritje met Mr Plumeau <3

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:56

Ohh zahra ik dacht dat ik viespeuken had maar okee jij wint die zou ik ook niet meer poetsen hogedruk misschien iets :D . Ja ja maak ons maar weer lekker met zoon heerlijk ritje :P .

Echt sneu voor Zoe altijd moeilijk je kunt het ze ook niet uitleggen. En Fu spekjes moet ie dan weer eens niet aan de bak ;) .

Schym ziet er goed uit hij lijkt ook wel mooi te glimmen.

Ja ik had nog niet eens gedacht aan je kleine meid Joche dat zou welicht ook nog kunnen over een aantal jaar. Je hebt echt een mooi viertal ze hebben inderdaad wel wat van elkaar weg al word je kleine meid natuurlijk wit straks. Lazio ziet er echt top uit er is wel goed voor hem gezorgd ga je hem nog rijden? En nog gefeliciteerd 24 alweer je bent nog een peuter hoor :D .

Zo eindelijk weer eens een mooie dag word ik heel vrolijk van. Dus weer mat de paardenkinders op pad geweest eerst met Dibah gereden dat ging goed. En sjaak en Jhadorah even laten rennen in de bak ik geloof dat Jhadorah en ik even niet op een lijn zitten wat een klein draakje is dat even op dit moment :o . Er was iemand aan het rijden in de bak dus we moesten even wachten dus ik dacht ik laat ze even grazen maar ik geloof niet dat ze dat wat vond -:(- . Toen met Sil en Qaseem ja wat een verschil is dat dan toch zo rustig en braaf als hij toch is ik hou die echt voor me zelf straks ;) . Het was rustig stil weer dus was ik vandaag zo dapper op voor het eerst alleen met Noor te gaan rijden wel in de bak pas opgestapt voor langs de weg en door het park toch nog even te spanend in men eentje. Eerst even wat rond gestapt en dat ging super toen dacht ik een drafje te gaan doen maar ze was echt niet vooruit te branden. Ik dacht eerst misschien vind ze het toch wat spanend alleen dus haar toch aangespoord voor een drafje dat ging uiteindelijk wel maar ze liep niet echt vlot zeg maar. Daarna weer even gestapt om weer in draf te gaan nou echt niet dat ze ging ik dacht nou toch maar even gekeken of mijn zadel of zo niet goed lag en toen zag ik het madam is harstikke hengstig :D en hoe harder ik aanspoorde des te erger het werd :x . Nou ja nog even een klein rondje kunnen draven en toen dacht ik het is wel goed zo gekke muts is het toch *\%/* .

Even weer wat mooie opvrolijk fotootjes mijn kanjer <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:51

Oooooeh wat een leuke plaatsjes komen er voorbij!!
Leuke ritjes en vieze varkens :)
Wat een prachtig weer vandaag.. {:} ! Was gewoon lekker in de zon en uit de wind!

Ik zal binnenkort wel even een foto maken zonder deken. Hij is vreselijk stoffig dus daar onder glanst hij niet zo mooi :o zijn manen zijn ook erg vies maar met voldoende anti klit is het nog enig sinds in bedwang te houden!
Ik ben nu op mijn werk :O

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:22

Kijk Sjaakie eens vrolijk zijn! :D
En fijn met Noor, iedere keer als je aandreef spoot het er van achter uit zeker, hahaha!
Serieus rijden gaat niet nu, de bak is te slecht en ik heb ook even geen zin in al die drama met hem in een andere bak.. :')

Zahra ziet er wild uit zo, haha, lekker viesss! (Zo ziet Zosja er ook uit, Fu valt eigenlijk nog mee op het moment!)
Wat een heerlijk ritje weer. :))
We willen eigenlijk niet nog weer een hond erbij, één klein hondje is toch stukken makkelijker.
Maar we zien wel, als het zo moet zijn komt het vanzelf wel op ons pad.

Marlijn, hihi, beetje afstoffen dan maar! :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:30

Yildiz, kan me voorstellen dat wachten tot april hééél lang duurt.. Haar date is ook zo gaaf, ben heel benieuwd naar hun veulentje <3
Ik moet zeggen dat ik ook bedacht heb dat mocht Aziza volgend jaar wel gedekt worden, ik sowieso tot april/mei ga wachten met dekken. Gaat ook totaal tegen de gewoonte in, normaal dek ik altijd direct in maart. Maar punt 1 heb ik dan tijd om na te denken wat ik ga doen, en daarnaast krijgt Aziza het toch elk jaar wat zwaarder om zichzelf op gewicht te houden nu ze wat ouder is, dus dan is het fijner als het veulen pas later in de winter zoveel van haar gaat vragen. Maar dat is allemaal als, als, als :D

Fijn dat Nour zijn paddock opgehoogd gaat worden, en dat hij nog even lekker op de wei kan. Ja, in deze tijd van het jaar gebeurt hier helaas ook vaak alles in het donker, van mij mag het weer snel voorjaar worden!

Gelske, wat fijn dat jouw dames altijd zo goed op elkaars veulens passen. Helaas zitten mijn dames iets anders in elkaar, ik kan ze af en toe wel _-:( Ik moet zeggen, zolang Aziza zelf geen veulen heeft kan ze heel goed bij Mausi+veulen, maar zodra ze zelf een veulen heeft moet iedereen ophoepelen. :x En Mausi heeft een beetje hetzelfde. Toen ik geprobeerd heb Mausi, Aleeyah, Aziza en Amir eerder in het jaar samen te zetten, ging dat absoluut niet, Mausi viel Amir aan en Aziza Aleeyah |o
En nu doen beide dames heel lelijk tegen Aleeyah, dus als ze straks wel bij elkaar zouden komen te staan, hoop ik dat het een beetje droog is, zodat ze de eerste dagen op de wei kunnen waar ze wat meer ruimte hebben. Dan denk ik zeker dat het wel goed komt, maar zulke dingen moet je dan toch altijd even voorzichtig aanpakken.

Oh, oh, hengstige Noor, wat een draken kunnen die hengstige merries toch zijn :+ Fijn dat je toch nog een rondje hebt kunnen draven, weet ze toch dat ze er niet onder uitkomt.
En wat een heerlijke foto's van Sjaak, prachtig paard is het <3

Miranda, heerlijk zulke makkelijke paarden met ontwormen, Almaz wou vorige week ook zo graag zijn wormenkuur :D

Marlijn, wat vervelend van je hond, hoe gaat het nu met hem/haar?
Wat ziet Shym er prachtig glimmend en blij uit!

Joyce, wat een prachtig plaatje van je vier toppers! Ook ik vind ze eigenlijk allemaal wel een beetje dezelfde 'look' hebben, toch apart, aangezien ze allemaal hele verschillende bloedlijnen hebben.

Yildiz, Zahra ook al zo'n viespeuk, bah!
Hier ook een deelnemer voor de stichting 'Lotgenoten Varkenbieren' :roll:
Ik dacht dat mijn paard wit was :? Oja, nu zie ik het, kijk dat witte streepje op haar rug :')
En ja, de babybuik groeit goed :j

Afbeelding

Hier helaas een zwaar verkouden Aleeyah, hoop gehoest en gesnotter, echt sneu :(:) Woensdag is de DA toch maar even geweest, en ze staat nu op Ventipulmin, dus ik hoop dat het snel beter wordt. Ook altijd fijn zo'n DA die er altijd direct vanuit gaat dat het Rhino is, terwijl je drachtige merries hebt staan. Gelukkig ben ik daar redelijk nuchter in, er is er wel vaker 1 verkouden geweest.

Gelukkig heeft ze geen koorts ofzo, maar ik blijf haar toch regelmatig temperaturen. Vanochtend al even ruzie gemaakt, omdat ze daar niet van gediend was, uiteindelijk maar vastgezet omdat ze steeds weg bleef lopen. Omdat ze vanochtend 38,1 had, wou ik toch vanavond nog even checken, maar nu kreeg ik zelfs vliegende achterbeentjes om mijn oren >;) Nou, ze haalde niet echt uit, maar er werd wel met de beentjes gewapperd, dus toch maar even heel duidelijk gemaakt aan de prinses dat dat NIET de bedoeling was.

En ik had haar ander eten gegeven, want dat was makkelijker dan slobber had ik bedacht, want dan konden ze allemaal hetzelfde. Alleen even vergeten dat onze prinses op de erwt natuurlijk écht niet alles wat je haar voorschotelt zomaar eet. Dus daar werd inderdaad de neus voor opgehaald :x
Ach, ik wou graag een speciale merrie, dan kan je er één krijgen zal Mausi gedacht hebben :')

Morgen komen de mensen voor Amir, spannend! Ik geloof dat het enige waar hij nog aan moet voldoen is dat hij een grote knuffelbeer moet zijn, dus dan zou je zeggen dat het wel goed gaat komen :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:29

Marlijn: Wat een leuke oortjes heeft Shym! :D

Miranda: Thanks! :D

Yildiz: Ja, oald wiefie nieh? _O- Azi gaat ook zeker niet weg, maar is nu nog een beeeeeetje jong om te gaan daten :D
Haha, wat een tossie die Zahra.

Gelske: Heb eigenlijk het rijden in de planning. Ben niet zo bloedfanatiek met rijden, haha! En jeeeetje wat een gave foto's. Blijft een imposant, gaaf beest!! :~

Roma: Haha wat een draak die Aziza. Mooie, witte aalstreep trouwens _O- En beterschap voor de kleine diva!

Afbeelding Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:42

:') wat een schatje!

Onze hond heeft giardia helaas -O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:40

Marlijn, niet leuk, weg met die parasieten! {:)-:(

Joyce, er wil iemand kusjes! :D

Roma, hahaha, ik dacht echt eerst een grijze te zien! :D
Beterschap met Aleeya. :(:)
En succes morgen, hopelijk zijn het leuke mensen en klikt het. :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:30

Marlijn, wat sneu, beterschap voor je hondje!

Joyce, wat een heerlijke foto's weer, jij hebt ook al van die mafkezen :D

Miranda, morgen was inmiddels al vandaag ;)
De mensen vonden Amir een erg mooi veulen, maar ik heb het gevoel dat het hem niet gaat worden.

En nog een foto van Aziza in het licht, en na nóg een keer rollen :roll:
Ach ze is wel blij _O-

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig is Mausi wat schoner, die rolt niet als ze het te nat vind buiten.

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:41

Owh Roma, haha, liep op achter..nou ja, even afwachten dus, bij sommige mensen moet het eerst even bezinken denk ik.
Lekker toch, een blije roller! :))
Fu rolt ook niet in erge nattigheid, maar hij slaapt sowieso graag in een drol. :roll:

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:44

Ohh Aziza ik dacht even je hebt een nieuw paard :D . Het is inderdaad soms moeilijk in te schatten op mensen echt op een paardje vallen vaak die het helemaal geweldig vinden hoor je nooit meer wat van en die wat gereseveerder zijn kopen heb juist weer wel. Wat sneu dat Aleeyah zo snotterig is nou ja het is ook niet zo gek met dit weer. Haha ja kleine prinsesjes worden stout wel goed dat je even liet weten dat dat niet de bedoeling is. Ja wij hebben het echt getroffen met onze kudde de merries gaan de eerste dagen wel even apart met het veulen maar daarna kunnen ze gewoon bij elkaar.

GE Vadim Ellanora j x GE Dhaquan voor het eerst buiten met de hele kudde Sil loopt net naar me toe maar ze stonden er echt allemaal omheen <3 .

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/t1.0-0/p206x206/521946_136386639876733_1464668932_n.jpg?oh=f8f693de37bbd3f2fa48c696f46a0358&oe=56DA1F4C

Afbeelding

Maar met zoon mooi paard onder je billen dan krijg je toch zin om te rijden Joyce wat kijkt je kleintje schatig heb je wat lekkers in je handen?.

Kun je hem niet longeeren of zoiets Miranda het weer is natuurlijk ook niet echt stimulerend om wat te doen. Moeilijk inderdaad weer een hond erbij als je er een verliest je weet nooit hoe het gaat dan.

Wat een weer vandaag echt om te ;( . Ik had gisteren al uit voorzorg alle paarden gereden eerst Sjaak en die was behoorlijk fris toen ik bij de bak liepen er ook nog drie jaarlingen los dus toen was ie helemaal wakker. Ik moest even wachten tot de paarden er uit werden gehaald en daar was hij het ook niet echt mee eens. Dus eenmaal in de bak had ik wel even mijn handen vol maar ja dat duurt bij Sjaak nooit lang dus kon ik heb verder weer rustig rijden. Toen met Noor poging twee alleen ik was in de bak weer opgestapt donderdag kreeg ik haar niet vooruit maar gisteren was ze een beetje te voorwaarts :D . Dus maar even op de volte gebleven tot ze weer tot rust kwam en toen konden we weer verder waar we gebleven waren. Toen met onze brave Sil meer valt er niet te vertellen. Als laatste was Dibah er was iemand ook aan het rijden in de bak maar ze was heel braaf het ging zo super dat ik na 20 minuutjes ben gestopt braaf is braaf. Ik stapte dus af om weg te gaan uit de bak en wilde weer op stappen daarna. Nou dat ging dus mooi niet door want madam kreeg het in ene weer op haar heupen dus ben ik maar met een stuiterende schowbal naar huis gelopen. Vandaag nog wel even met de pukkies naar de bak geweest Erwin met Jhadorah en ik met Qaseem dat was wel even goed voor haar want het ging toch een stuk beter dan dat ik haar alleen mee heb met een volwassen paard.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:30

Pfioei ik kan het allemaal ff niet bijhouden? :oo
Zit ook op m'n Phone dus even uit m'n geheugen en bij voorbaat solly als ik iemand vergeet! Y;(

Hihi nog meer varkenbieren lotgenoten dus! :D Echt errug en ja idd Gelske best de hoge drukreiniger erop! _O-
Jee wat n uberlieve plaat zeg zo om de gup heen! <3
En ja merries.... >;) Tie wilde vandaag perse voorop, heb d'r nog nooit zo hard zien draven en zelfs bokken omdat ze d'r zin niet kreeg van Lisanne. :=

Aaah wat n lief snoetje Joyce, jaaaaaa natuurlijk is ze nu nog te jong maar ooit wordt ze ouder he en wellicht dan? Geen idee hoor, ken hun pedigrees ook niet zo uit m'n hoofd. Zou t mooi aansluiten? En ja eens met Gelske, zo een lekker onder je kont! Is ie trouwens wel bereden?

Oooooh Roma wat een viespeukje! :oo
Met die varkenbiergenen van Tie en nu met n schimmel dekken, als dat maar goed komt! :=
Ja d'r date is gaaf he? Idd hele mooie moederlijn Gelske, probeer altijd voor sterke moederlijn te gaan.
Roma, ja jij dekt idd altijd vroeg maar nu ff pas op de plaats dus mooi tijd om te bezinnen toch? Ben dan wel altijd bang dat als het dan niet meteen lukt (zoals vorig jaar met Tie) dat ik dan te laat in het seizoen kom, maar goed hou maar april aan das mooie tijd.
Benieuwd of de verkoop door gaat. Zouden ze binnen bepaalde tijd iets laten horen? En ja soms kun je het mis hebben, zelfde met mensen voor dekkingen. Kei enthousiast, tig mailtjes en bezoekjes en ja we zijn helemaal weg van m en dan uiteindelijk hoor je er niks meer van. Tegenover mensen die komen en beetje gereserveerd zijn, dat je echt denkt dit wordt niks en hoppa binnen paar dagen overeenkomst getekend en geld overgeschreven. Je weet het nooit... Time will tell!
Belangrijker: had jij bij hun een goed gevoel als toekomstige eigenaren? :)

Miran, mooie periode voor Aquatraining? <<) ~~}> :D

Eline al tijdje niks gehoord? Hoe gaat het met de meidjes?

Wat n weer weer he?! Net de horsies voor de storm binnen gezet. Nour z'n paddock is nog niet klaar maar kon hem er toch inzetten ondanks de vele bergen! Echt hilarisch net, stond ie als de lion king op zon berg haha. Er heeft iemand foto van gemaakt maar nog niet doorgestuurd dus die houden jullie tegoed!

Verder wind en regen getrotseerd voor trainingsrit met Ron, Lisanne en ondergetekende. Was echt super fijn, ook al hebben we t niet droog gehouden op t laatst. Erg gezellig en mooie 15 km volgens schema gereden. Steeds gewisseld van koppositie en stik trots op Nour die ik lekker op los teugeltje kon rijden in t groepje. En ja Tie... Die was erg bazig hihi! :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 29-11-15 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:30

Ooooh ja.. Paarden los bij de bak.. Dijn dat je je toppertje toch rustig hebt weten te krijgen! En een showtje naar huis.. Leuk! Geen foto's van ? *-:) :D

Shym maar even gepoetst voor jullie :o
Geen foto hoogstandjes maar voor het idee Afbeelding
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:33

Tegelijk gepost! :D
Shym ziet er goed uit zeg! En poetsen doe je goed! Kom je dat hier n keer demonstreren?! :P :D

Oh en je hond wat is dat precies die aandoening/ziekte?

Hebben hier mensen trouwens het WK nog beetje gevolgd? Of geweest? Ik heb alleen vrijdag en gisteren beetje gekeken, vandaag niks gezien, behalve wat filmpjes op FB. Ik heb me echt verbaasd over de hoge punten die werden gegeven voor body en benen (19?!). Onmogelijk. Verder wel gave hengst gezien (Equator) die Silver champion werd. Van mij had dat goud mogen zijn. Vond m gisteren echt veruit beste in zijn klasse.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:25

Als ik eens in de buurt ben kom ik graag even poetsen hoor :)F

Onze hond heeft een parasiet :( en dt is een rot monster om van af te komen. Ik vergelijk het maar met bloedworm..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:26

Nour op zunne berg! :')

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:35

Blegh... Wat klote zeg Marlijn.... -O- Is het net zo tricky als bloedworm of goed te bestrijden?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:01

:') mooie berg!!

Is net zo rot te bestrijden. Is ook lastig te vinden in de ontlasting omdat ze niet altijd actief zijn. En een parasietje is voldoende voor een nieuwe besmetting. Het is is vreselijk besmettelijk.. Voerbakken en kleden moeten dus dagelijks ontsmet worden en de poep moet opgeruimd worden.
Het vervelende is dat 10% van de honden (en katten) het hebben maar waarvan de eigenaar het niet weet. Je herkent het aan de stinkende poep (wisselend van normaal tot diarree) en stinkende winden. Dieren worden er zelf vaak niet ziek van.

Hij mag nu ook niet naar de hondenschool.

Dit is de rakker <3

Afbeelding