[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:02

Setje :(:) blijf haar leuk vinden. Nu wel zwaar voor haar met die warmte denk ik, arme meid.

Tam balen van Noah! Hoop dat het een beetje meevalt.

Kitty :(:) afscheid is nooit makkelijk en helemaal niet als het 'gedwongen' is. Maar een keus uit liefde gemaakt kan nooit de verkeerde zijn. Foto's zijn heel erg mooi.

Tiene wat balen! Ik snap tegenwoordig ook niks meer van sollicitatie rondes ben al tijdje bezig en echt wel op banen waar ik de ervaring voor heb maar word niet eens uitgenodigd. Aan mn brieven kan het niet liggen dus waar dan wel aan? Het is toch maar een raar zooitje als jij betere kwalificaties had maar het niet krijgt. Zuur.

Vanille ploft zowat :+

Chippen geen ervaring mee maar ik hoor wel meer dat het erg lang duurt. Voor Nas duurde het toen ook een tijd en uiteindelijk is die man misschien 5 minuten bezig geweest.

Nas gisteren verhuisd :D zat met een trailer probleem omdat daan die van haar bij AF heeft laten staan maar een van mn nieuwe stalgenootjes kon me uit de brand helpen. Maar dat moest wel deze week nog! Dus nieuwe stalhouder lief aangekeken en die vond het geen probleem :D
Trailer was alleen lager dan Nas gewend was... ik ben gewend dat ik moet rennen om er eerder in te staan dan zij dus de subtiele aarzeling negeerde ik, kroop onder de stang door.....en Nas spurtte achteruit en trok het touw door mn handen. Zeer! Dikke blaar op mn pink kan m nog steeds niet strekken :') uiteindelijk met wat rust stond ze er alsnog zo op. Touw is de vuilnisbak in gegaan, oud rotding :+
Ze vond het maar wat spannend maar het is een kanjer hoor al snuivend toch braaf naast me blijven lopen. Op stal meteen rust en dikke vrienden met de nieuwe buurman dus dat ging helemaal goed. Vanmorgen bij geweest om haar buiten te zetten en dat ging ook prima. Staat met nog 2 merries en een heel oude ruin. Ging top, geen enkel probleem dus ik ben blij. Nu tijd om te gaan genieten en verdriet een plekje te geven. Al dringt het nog steeds niet door hoor. Gisteren hoorde ik een liedje op de radio en dacht: leuk voor een kür op muziek in de toekomst met umoyax! Zo bizar.

Afbeelding
Afbeelding

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:10

Lekker dat soort acties Amy....Zaraar laatst ook 'oh wacht baas, ik ben een vlieger!' nylon lijntje door m'n hand heen :( Wel super fijn dat ze nu lekker staat en je aan je emoties kan gaan werken. Alles komt goed :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:26

Lekker Amy dat ze op dr nieuwe stek staat. Ze ziet er happy uit :)

Voor de verandering gaan wij eens zwemmen vanavond :+ Het is zo tandjes heet!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:39

Knappe Nas, lekker nieuw plekje!

Set heeft het verbazingwekkend genoeg niet zwaar :P Maar Blue staat wel te zweten.

<3 Ik sloeg een daas dood op Sets buik en kreeg een enorme reactie van binnenuit terug, dus dat werd een leuk spelletje van: klopje op de buik, boink boink boink veulen schopt terug, klapje voor de uier, boinkerdeboink boooiiiiink! Veulen stuiter de stuier :D Happyyyy! Zo fijn die tekenen van leven.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:42

Nog 11 dagen en dan mag het komen toch?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:43

Klopt :j Maar ze doet nog niet zoveel voorbereidingen, maar ook dat kan in 1x omslaan natuurlijk. Ben blij dat ze gewoon zo happy is en eet als een bootwerker.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:44

Geweldig!! :D :D das toch wel heel ultiem leuk!!

Pfft t is ook gewoon te warm. Ik ga woensdag naar het strand met Nas, heerlijk echt zin in!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:45

Ja ik was zoo blij, leuk is dat joh als het letterlijk tegen je handen bonkt als antwoord. Mijn babypaard <3

Lekker ben jaloers op jullie aan de strand provincies!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:47

Fin heeft een diepe snijwonden in de kogel, veearts komt zo. Hij is door een balk van de omheining gesprongen omdat ik de zaken alweer dom had aangepakt :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:49

succes Tieneke, niet jezelf de schuld geven! Hopelijk is er niks belangrijks geraakt.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:50

Oh bah! Hoop dat het een beetje meevalt. Hoe bedoel je dom aangepakt? Ongelukje kan gebeuren met die jonge paarden daar doe je vaak weinig tegen hoor :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:52

Ja de omheining sluit met twee balken en ik heb eerst de onderste opgelegd, waar hij over wou springen... Maar hij sprong er dus los door. Plank in twee. In afwachting koel afgewassen en ontsmet en er een verbandje rond gedaan... Hij mankt gelukkig niet, maar het is wel diep...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:58

Ongelukje zit in een klein hoekje met die jonkies... Succes met de DA :(:)

Lekker Amy! Neem je weer een fotograaf mee? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:02

Niet jouw fout hoor, dan is hij toch ook gewoon heel dom gesprongen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:09

Ach dat soort dingen kan gebeuren! Leermomentje. Niet jezelf de schuld geven hoor.

Ik geloof dat Pim en Reindert weer van de partij zijn :D heb wel serieus geluk elke keer dat ik naar het strand ga :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:06

Het was gelukkig oppervlakkiger dan het leek. Verband en spuitje gekregen, over twee dagen mag dat eraf. Oef!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:25

mazzelaar! Toen mijn Arie door het hek spring en een flinke wond aan z'n been had...waren we 9,5 week kliniek en 2 weken stalrust verder. Uiteindelijk had hij infecties, ontstekingen, wildvlees en alle andere beschikbare ellende gehad. zo'n 10 cm van z'n strekpees lag bloot. Dus je hebt weer dikke mazzel Tieneke! :)

Die warmte is niet te harden...zo plakkerig heet.

Nicky: waar ga je erop met Dayem? Je mag vanaf 1 juni toch het strand niet meer op? In elk geval niet bij de langevelderslag, vandaar m'n vraag :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:28

Gelukkig Tieneke!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:17

Gelukkig valt het mee!

De klucht naast de golfclub. Daar zijn het hele jaar paarden toegestaan ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:38

Weer?! :') "Eens", zul je bedoelen. Eindelijk heb ik eens geluk...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:05

Gelukkig valt het mee! :)

Kunnen jullie misschien helpen? Haalde Nas vanavond van het land met kale plekken op dr kaak, waar de kinriem zeg maar zit. Was er al bang voor met haar gevoelige velletje en heb gevraagd of ze haar halster af willen doen tot ik een oplossing heb gevonden, maar er staan nogal wat paarden dus ik kan me indenken dat ze ze liever allemaal met halster hebben voor makkelijk pakken.
Dus oplossing proberen te vinden. Vorig jaar had ze zo'n bont gevoerde vliegenkap op en binnen 2 dagen enorme wond, dat was echt bizar. Heel teer huidje dus.
Halster waar ze mee stond nu was anky, dus geen goedkoop stug ding.
Als het echt niet gaat moet ze maar zonder dat zal ook niet het grootste probleem zijn maar wil natuurlijk wel kijken of ik het niet op kan lossen. :)

Pleh?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:11

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:50

Een Hamilton! :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:35

Even egopost :), lees morgen bij!

Vandaag werd ik 20j, en al keek ik er enorm tegen op aangezien het eigenlijk een heel speciale verjaardag zou moeten zijn (had me altijd mijn 20e verjaardag enorm groot en speciaal voorgesteld) maar lukte dit door mijn gezondheid niet. Het warme weer er bij kwam ook niet echt goed uit, aangezien ik niet in de zon mag lopen in combi met mijn medicatie. Toch was het nog een leuke dag :). In de voormiddag ff lekker naar de winkels geweest met mijn vriend. Na de middag wat gerust omdat het te warm was, tegen de avond even bij familie. En dan na 21.30u het hoogtepunt van de dag :D *\o/*

Ik zei al weken dat ik op mijn verjaardag persé wou paardrijden aangezien het al maanden geleden is. Duizelig of niet, ik wou er even op :). Aangezien het om 20.30u nog steeds 32°C was hebben we tot ongeveer 22u gewacht. Dan Shatan zijn nieuwe set aangedaan (nieuw hoofdstel, bandages, zadeldekje en ik nieuwe witte rijbroek :D), hem eerst kwartiertje gelongeerd en dan er op :D. Ik was heel blij, maar langs de andere kant ook wel bang. Niet dat Shatan stout is, maar hij kent nog niet zoveel en stond nu ook al lange tijd stil. Ook voelde ik me niet zo heel erg goed, dus voor de veiligheid hield Ruben Shatan vast aan de longe. En zo heb ik ongeveer 10min op hem rondgehobbeld :D. We hebben enkel gestapt aangezien ik veel te snel duizelig word, maar man, wàt heb ik genoten :):)
Helaas geen foto's van toen ik op Shatan zat, aangezien Ruben hem vast had. Maar ik wil hier wel even een foto delen van toen hij aan de longe liep :).

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 05:38

Amy: Neem een halster met verstelbare kinriem zet deze op het ruimst. Mijn beestjes hebben altijd met halster op gestaan 24-07 op ene pension stal waar we stonden en hebben nooit een plekje gehad.

Nicky: daar gaan we dan maar eens kijken :)

Maaike: super dat je er weer eens op hebt gezeten :)