uuuh HALLOOOOOOO waar blijven die verslagen en foto's?!!
Wéér een drukke dag gehad, "eventjes" mijn trailerrijbewijs gehaald vandaag dus morgen op kantoor ga ik even een mooi verslagje voor jullie tikken
canisia
Geplaatst: 23-04-14 00:01
Whaaahhhhaaaaa marije!!! Gefeliciteeerd!! Wauwiewauwie!! Hier ook nog druk, maar zal morgen ook voor de niet fb'ers een verslagje van ijzerlo doen. Het was iig een super geslaagd weekend!
Hier werden overigens de paarden gister avond en vanavond helemaal gek van de beestjes op de wei. We snapten maar niet waarom ze zo druk voor het hek aan het ijsberen waren terwijl ze nog genoeg hooi hadden en net een nieuw stuk gras bijgezet (stripbegrazing). Totdat ik als uitprobeersel de exceem deken van Shamit uit de kast haalde en ermee de wei opliep. Ze duwde letterlijk haar hoofd erin, als zijnde hé hé eindelijk verlossing! Shamit stond normaal al veel eerder met haar exceem deken om, maar het ging tot nu toe juist super zonder. Desh heeft normaal nergens last van, maar had zelfs nu een jeukerige staart, dus ook hij maar een vliegendeken opgegooid. Erna waren ze gelijk stukke rustiger, dus ik ben bang dat we door de warme winter een helse insecten zomer gaan krijgen En wij wonen zelfs nog aan de kust.. Hoe staat het ermee in het binnenland? Is het daar ook al feest?
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-14 06:59
Gefeliciteerd Marije! Goed bezig!
Idd, jullie wonen bij de kust, ik dacht dat het daar meeviel? Hier nog niet echt heel veel van gemerkt. Al had Nour gisterenavond bij het binnen zetten wel wat rare bultjes. Even goed bekijken zometeen. Bij de dames is t vrij open veld en waait t veel dus daar ook nog niets gespot.
Daan had laatst hele kleine witte vliegende beestjes op zich zitten, daar had ie enorm last van, terwijl hij verder niet gevoelig is. Ook gewone stalvliegen al veel. Ik vrees dus ook voor een beestenzomer... En wij zitten aan de bosrand...
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 23-04-14 17:31
Beter laat dan nooit Toch nog even een wedstrijdverslagje!
Vroeg op pad, maar Daantje liep braaf de trailer op, dus dat viel mee. Wel een pokke-eind rijden zeg, zelfs een stuk door Duitsland en dan voelt het nóg verder dan het al is Prachtige plek, daar in IJzerlo: supermooie lichte stallen, enorm terrein, heel chique en verzorgd allemaal. Daantje op stal gezet met hooi, dus hij voelde zich meteen thuis. Mijn eerste keer showmanship ging best goed: meestal is hij aan de hand wat onrustig met aandraven, maar dat deed ie nu heel beheersd. Ook opstellen en back up ging netjes. IHT vergat ik stil te staan in het vierkant... Stom Op de één of andere manier doe ik altijd uiteindelijk zélf iets verkeerd in de patterns *zucht*. 0 score dus. En vaker trainen met balkjes en sidepass, want dat blijft moeilijk. Eerste keer trail onder zadel was niet zo'n denderend succes. De brug lag in twee delen, de eerste in de breedte en de tweede in de lengte en dat bleek voor veel paarden moeilijk, en ook Daantje vond het niks. Het hek ging wel heel netjes, maar ja, dat kunnen we thuis zelfs achterwaarts als het moet Pleasure wil ie nog steeds wat te hard, waardoor ik nog teveel teugelhulp nodig heb. Maar in de HMS ging dat al beter. Wel lag er mest precies óp onze cirkel, en daar kun je uiteraard niet overheen, dus dat werd, zeer toepasselijk, een paasei ipv een volte
De trail vind ik erg leuk, dus daar ga ik thuis nog harder op trainen, en ook de andere dingen zijn te oefenen, dus we gaan weer lekker verder. Lange dag, uiteindelijk om half negen thuis, maar wel weer veel geleerd en veel plezier gehad Op naar de Summer Show!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-14 22:30
Tof verslag Marije! Waar zijn de foto's? Ik vond trail nooit zo, maar nu met Nour en meer trailfanaten op stal (scheelt weer met opzetten want djiez, wat een gesjouw!) zoooo leuk! Moeten nog hard oefenen en we zijn nog heeeeeel ver van daadwerkelijk showen, maar denk echt dat ik t toch voor de aller allereerste keer durf te starten, volgend jaar....
Hier alles rustig. Zaartje en Tie staan op de wei en vermaken zich daar prima met hun nieuwe weidegenoot die zich meer bekommerd om Zaartje dan Tie. Deze week verwachten we haar veulen, dus super tof voor Zaartje, kan ze lekker spelen! Zaterdag ga ik Jazzeree ophalen, ben toch zo benieuwd! Echt erg, maar heb de veulennamen alweer klaar, haha!
Bimmetje
Geplaatst: 23-04-14 23:03
Leuk verslag marije! Ben ook benieuwd of je foto's hebt. En OP naar de summer show!
Yildiz, fijn dat het allemaal goed gaat met tie en zaartje. En spannend!! Volgende week jazz aan huis! Veulen namen al klaar hahaha jij bent er vroeg bij!
Zo de deelnemers lijst drha staat ook alweer online. 37 starters in onze rubriek en uiteraard ben ik de enige met Arab volgens de lijst. Haha Heb er weer zin in!
Foto's komen als het goed is nog, hou het in de gaten!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-14 10:38
Ben benieuwd!
canisia
Geplaatst: 24-04-14 12:55
Ik dacht ook dat het aan de kust altijd meeviel.. maar helaas. Inmiddels staan beide ingepakt en gister avond hadden ze nergens meer last van. Ach ja liever ingepakt dan kapot geschuurd.
Oeh wat leukk een speelmaatje voor Zaartje! Dat worden weer leuke foto's! En zodra Jazz er is, verwachten we natuurlijk ook weer een enorme foto show!
Ik was eerst ook nooit zo'n trail fan, bedoel wat is de lol ervan als je paard elke balk met 4 hoeven weg ramt.. Inmiddels weet ik dat ik het thuis niet té vaak moet oefenen, dan blijft ze er de lol van inzien. En ben veel aan het werk met ongelijke hoogte balken. Ze doet het nu eigenlijk super en dan is het ook gelijk een stuk leuker om te doen Maar ja dat gezeul met die spullen.. dat blijft een drama..
Afgelopen weekend was voor ons ook super! Wij waren zaterdag middag al aangekomen, wat een pokke eind rijden, maar wat een super locatie! Die bak! Echt zo'n spaanse rijschool idee kreeg je ervan hihi. Paardjes even met wat hooi op stal gezet om te settelen en dit deden ze perfect. Super mooie rustige ruime stallen, dus ideaal! Wij ondertussen alle paarden spullen in de trailer installeren en ons bussie kampeer klaar te maken. Erna lekker stuk gewandeld met de hondjes en 's avonds nog een stuk gewandeld en gegraasd met de paardjes. 's Nachts hebben we met de bus op een gratis camperplek in de buurt geslapen, waar paps en mams ook waren met hun camper. Zondag ochtend bijtijds op, bussie weer ombouwen van slaapbaar naar leefbaar en op weg naar de stal. Hondjes snel nog even uitlaten en erna in de bus gedropt. Konden ze nog even voorslapen voor hun optreden van smiddags Paardjes hadden volgens mij een super nacht gehad, want Shamit heeft flink wat problemen met slapen, ook thuis, maar we troffen haar nu aan onder de mest en vlas vlekken, mijn dag kon al niet meer stuk! Rond half 11 was het time to start! Robina startte Ssh, iht, trail, pleasure & hms in de Walk & Jog. Ik startte voor het eerst ssh, iht, pleasure & hms in de Beginners. Achteraf bleek ssh toch samengevoegd en de start volgorde bij de ith was ook anders dan normaal, dus zat de jury tot 2x toe met het verkeerde pattern voor hun neus toen ik aan de beurt was.. Al met al had Nadesh echt een top dag, hij liet voor het eerst in het railwork echt meer ontspanning en lengte zien dan zijn normale 'standaard' houding. Hij vond de brug wel ineens erg spannend, terwijl hij deze al 100x had gedaan, maar oke. Weer oefen werk voor thuis. Shamit had duidelijk een goede nacht gemaakt, want stuiterde de pan uit tijdens de ssh, kreeg dan ook als jury commentaar om me paard te leren stilstaan Haha ja thuis doet ze dat wel haha. Tijdens de iht was ze weer aardig handelbaar, maar tussen de iht en trail moest ik haar opzadelen terwijl Nadesh nog aan het loslopen was.. Er kwamen geregeld mensen even kijken bij haar stal, vroegen zich af welke hengst daar zo stond te brullen en te piafferen aan haar halstertouwtje .. Bijna 19 jaar en merrie.. wat moet je ermee Zodra ik eenmaal erop zat en kon gaan losrijden was ze gelukkig weer met mij bezig, maar bleef flink hittepetit. Tijdens de pleasure en horsemanship kon ik haar voor ook niet lekker loslaten, waardoor ze in haar fijne (notttt) dresuur krul liep.. Maar al met al, ik was allang blij dat ze energie voor 10 had en had geslapen op een vreemde stal. Aan het eind van de dag, rond 5uur, was het nog tijd voor de Horse & dog trail. Paardjes waren al flink gesloopt, maar de doggies stonden te stuiteren van de energie, tja die hadden net 4uur in de bus liggen tukken. Snel nog even inlopen en goed belonen voor aandacht en ik mocht als eerste beginnen. Giolo deed het super goed en met 3 schoonheids foutjes kwamen we aardig het pattern door. Onwijs trots op Shamitje die het toch nog maar ff netjes doet na zo'n lange dag en natuurlijk op Giolo! Robina en Nailah waren als 2e aan de beurt. Ooh wat hebben we gelachen! Nailah is net 1 jaar, komt uit Egypte en is net 3 maanden in Nederland. Robina heeft de afgelopen 3 weken zo'n 9/10x met haar geoefend waaronder maar 2x echt vanaf Nadesh. Ze zijn uiteindelijk het pattern doorgekomen, maar Nailah was vaak haar consentratie volledig kwijt en begon keihard rondjes om Robina heen te rennen. Vervolgens bedacht ze zich weer dat er iets was met opletten en zitten en dan plofte ze plots neer naast Robina, om na 2tellen toch weer rond te gaan rennen Iig een super grappig gezicht en toch wel heel trots die pup! Beatrice was als 3e nog aan de beurt, maar haar doggie Elf vond de druk toch iets te hoog. Ze sloeg dicht en ging veilig tussen het publiek in liggen, arme tut Helaas werden Robina en Beatrice gediskwalificeerd, maar het was weer een super onderdeel om te doen! Hierna waren wij klaar, pony's doodop op stal, en wij nog kijken naar de dressuur/western wissel. Ook dit was weer een groot succes en super leuk om te zien! De dressuur ruiters waagde zich aan een Trail en Hms proef en bij ons waren het Paulette, Monica en Myrna die het aandurfde om een dressuur proef te rijden. Echt respect na zo'n lange dag! Wij hebben de paarden nog 2 uurtjes op stal laten bijkomen, zelf gegeten bij paps en mams in de camper en vertrokken om 21 uur richting huis. Om 24 uur waren we terug op stal en om half 2 lagen wij zelf eindelijk in bed. Wat een dag, maar wel een top dag!
Hier nog wat foto'tjes:
Hier (bijna) alle Allround en Allround Reserve Champions!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-14 15:12
Super leuk verslag Canisia! Had de filmpjes al op FB gezien van horse & dogtrail, echt gaaf en knap! Was dus weer een geslaagde dag!
Zal idd Maris weer eens bewerken voor nieuwe pics, al is Zaar nu niet echt knap, uiteraard een week voor de show gaat mevrouw weer heel hard en ongelijk groeien, snuf.... Pics van Jazzy, ahum...denk niet dat die er gaan komen, ga niet zomaar pics van n ander z'n paard plaatsen! Ik vertel wel hoe knap ze is haha!
Zo ik ben ook weer bijgelezen. Trail is onze favo ook niet wij maken er altijd micado van. Maar gaan dit jaar wel oefenen met in hand trail misschien ligt dat ons beter. En met Mini gaan we het zeker trainen zodat die volgend jaar lekker mee kan doen met alle in hand onderdelen.
Denk dat ik onze old englisch bull ook maar eens moet opvoeden voor de horse en dog hahah
Mooi verslag canisia! Ik had de filmpjes idd ook gezien. Echt super leuk! Petje af hoor!
Zaartje is weer aan het groeien. Ships!! Nu even niet! haha
Hey Joyce, hoe gaat het met raven nu?
Bimmetje
Geplaatst: 24-04-14 18:05
Zo dan. Ik had witte beschermers besteld bij Kramer. Krijg ik ze vandaag binnen en wat denk je.... Ontbreekt bij 1 beschermer gewoon alle klittenband! tsss Ik dus gelijk even contact met ze opgenomen zodat ze op de hoogte zijn en ze gaan natuurlijk weer meteen retour. De kwaliteit vond ik ook niet zo bar, dus graag me centen terug gevraagd. Dan maar even sparen voor de dure witte PC beschermers.
Raven gaat momenteel wel goed, hij is het alleen spugzat het niks doen dus komt bijna boven me hoofd uit. Zo is hij al een paar keer erg hard door de bak gegaan (wat eigenlijk nog niet mag) maar hij loopt nog steeds goed dus fingers crossed voor woensdag. Balen zeg van je beschermers, die PC beschermers zijn echt mega duur maar wel goed ik heb er ook een aantal in de kast liggen en ik heb ook nog een ander merk in de kast liggen waar ik goed over te spreken ben die niet zo duur waren maar kan ff niet op de naam komen. Gaat er nog iemand naar de Amateur in Belgie of de Tulp Cup en niet te vergeten de Amateur in Houten?
Wij starten met Yacky zelf op de amateur in Houten, patrick gaat hem voorbrengen en is al lekker aan het oefenen de stop zit er nu goed in dus gaan beginnen met de achterbenen goed neer te zetten en als dat goed gaat de voorbenen. Beide vinden het erg leuk om te doen en doen het goed samen.
Yildiz je moet af en toe in Zaartje der oren fluisteren dat ze nu ff niet mag groeien. hahha
Canisia gaaf verslag had idd t filmpje ook al gezien blijft en genot om naar te kijken. Denk dat ik ook maar is ga trainen met die eigenwijze bull hahah.
Marije ben benieuwd naar de foto's
canisia
Geplaatst: 25-04-14 10:53
We duimen met je mee Joyce! Hopelijk is het eind van de ellende nu in zicht en is hij weer helemaal in orde! En wat super gaaf dat het zo goed gaat met Patrick en Yacky! Ben echt heel benieuwd om hun in real life te zien werken!
Hoe werkt dat precies met die reining en beschermers? Ik dacht altijd dat het bij de voorbenen simpelweg peesbeschermers/boots waren en het niet echt uitmaakte wat voor. Maar zag vorige jaar op het NK zoveel met die witte soort bandage look a likes en dan een andere kleur streepje erover aan de bovenkant. Heeft dit iets van een betekenis/nut? Is dat zoals jij Jes noemt, om er meer nadruk op te leggen? Vind het er wel stoer uitzien! (Een van de redenen dat reining tof is, die super coole allerlei kleuren beschermers )
Ik heb gister weer hard geoefend op onze 'oma slow motion spins' haha. Shamit vind het heel lastig om echt goed haar kont eronder te zetten, dus een goede oefening. Ben al blij als we een kwart cirkel hebben en ze op het juiste been haar gewicht heeft
Onze verdere planning is a.s. zondag les van Paulette bij Clau, 1.5 week later les bij Krista, 17mei Wran B-show in Wijdewormer, week daarna waarschijnlijk weer les bij Paulette, 7/8 juni naar Heteren voor de WBS, 22juni Dawra summershow en dan Dawra weekend. Dus al aardig vol geplanned
Wij hebben niet echt een planning alleen 18 mei staat vast om naar de amateur keuring in houten te gaan met Yacky. En als het lukt wil ik kijken of ik heel misschien Boy klaar krijg en op de vrachtwagen, zodat ik mee kan doen aan de summershow met hem. En het Dawra weekend wil ik ook heel graag heen. Daarna gaan we een weekje naar de camping lekker niks doen.
Wil ergens tussendoor ook wel weer gaan lessen maar moet even kijken hoe dat te plannen is.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-14 18:27
Leuk Joyce om iets van jullie te horen! Schaam me dood dat ik Yacky niet eens irl heb bezocht! Als ik toch eens tijd had...
Maar in Houten ga ik m dus zien! Want dan is ook de hengstenkeuring voor Nour! Hopelijk niet tegelijkertijd want wil jullie echt komen aanmoedigen!
Doe je de groeten aan Clau (met dikke kus) en aan Paulette en Krista? Tja, ik geloof dat nu niet PC hot zijn maar echt bandages toch? PC's heb ik ook verschillende, idd mega duur maar wel mooi en blijven lang goed. Als je paard niet zo spinner is zwarte beschermers en wel n goede witte! Wit valt op! Zwart verdoezelt.
Vandaag Nour z'n eerste ijzers (voor) gekregen! Heb n nieuwe smid (m'n ouwe kwam niet meer vanwege te lange reistijd) en die was erg tevreden over z'n beenwerk én z'n karakter! Super braaf! Fijne zon Coole vent (Nour vond t best spannend maar zoals de smid zei: dit is n paard dat voor je door t vuur gaat!) Nog steeds helemaal verliefd dus! Nog ff paar rondjes buitenbak onder t zadel gedaan en direct ernaast werd met n kraan de mesthoop geleegd en natuurlijk was ie wel kijkerig (net als op de merrie die stond te knipperen aan t hek ik de wei ernaast ), maar bleef mooi bij mij. Mooiste compliment van stalgenootje die aan kwam rijden die dacht wauw wat gaat die lekker (en ons op afstand verwarde met n gevorderde dressuurruiter op stal)! Mag ik dan ff glimmen?
Joyce, tulipcup zijn wij er ook de zaterdag!
Bimmetje
Geplaatst: 25-04-14 23:58
Canisia, nee heeft niets te maken met dat klittenband randje wat je ziet aan de bandages Je kiest of voor bandages of voor 3in 1 beenbeschermers. Dit is verplicht. En idd zoals yildiz al zegt, wit gebruik je meestal om het beenwerk van het spinnen op te laten vallen en zwarte juist om het wat te verdoezelen. Goede spinners hebben meestal wit om en de wat mindere spinners juist de zwarte. Maar dat is niet altijd zo hoor. Ook word er naar het plaatje gekeken. Kleurtje mag je ook gebruiken, maar ja dat word eigenlijk niet zoveel gedaan. Ja door de jeugd.
Yildiz wat goed zeg van nour! Hij gaat dus echt heel goed vooruit. Jammer dat je oude smid is gestopt. Hopelijk is de nieuwe net zo goed/fijn.
Joyce wat fijn dat raven goed gaat. Duimen voor woensdag!! Leuk dat patrick en yacky zo fijn samen kunnen werken. Is wel leuk zeg! Ben benieuwd hoe het gaat straks op show.
Ja pc beschermers zijn duur maar idd wel heel fijn!! Ik heb hier thuis ook 4 paar pc's. En ik ben het meest weg van de elite's! Zo prettig! Ik heb nu andere van harry's Horse besteld. Zagen er zo ook goed uit. Dus even afwachten wat dat is. Anders gaan die ook weer terug.
Alles staat weer gepoetst en wel klaar voor morgen. Morgenvroeg alleen nog maar de stallen en dan Nada laden en OP naar Wanroij! We hebben er weer zin in.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-14 23:46
Zet m op Jes!
Ga lekker snurken, ben doodop na de ophaalactie van vandaag: was pokkeeind rijden, maar ze staat nu veilig en wel naast Tie en haar zusje: Jazzy! Ben echt heel blij met haar en enorm verliefd!
Bimmetje
Geplaatst: 26-04-14 23:59
Top yildiz! Fijn dat jazzy ook ook veilig bij jou thuis is. Zal idd wel een pokke eind rijden zijn. Maar ze is er! Nu genieten!
Zo de startlijsten staan online. 40 deelnemers!! En jesje mag als een na laatste als nummer 39 dus haha Morgen gewoon lekker uitslapen
Zo alles nagelezen, hier druk geweest, sublimo erge hoest gehad, nog niet helemaal genezen, maar vordert, dan door die sneden in te bandageren wat moest van de veearts, kreeg sublimo na twee weken geen bandages meer, doorligwonden op de achterbenen, de huid, zeker niet genoeg kunnen ademen, zag er kei lelijk uit het vel en zo viel er af, open wondes, bloed, nu is het al fel verbeterd, maar is nog niet echt een mooi zicht! dus daar druk mee bezig geweest,
dan ondertussen alles zitten al 4x spuiten met een rugsproeiertje voor het onkruid (roundup) want wou niet dood, want de piste aanleg komt er binnen enkele dagen weken!
ondertussen altijd aan de weides enzo gewerkt, door het goede weer, groeit het goed, en onder de draad altijd met de bosmaaier, maar blijft maar komen!
en malha is verhuisd bij vrienden van ons om daar te bevallen, ik riskeer het me hier niet aangezien ik 1,5 uur vandaan werk, dus, enorm buik gezakt, de banden, erg slap al, en de achterbilspieren ingedaald, en uier vult goed, loopt wat op eieren, ben benieuwd, het is nu echt aftellen!
die vrienden van ons Apdeco Arabians, hadden geen stal vrij, dus malha naar daar en twee jarige van hen bij ons op logement, dus daarmee wat bezig, want kent nog niet veel!
en shameless gaat beter, maar blijft toch met upds en downs, door al het werken hier en school, teambuilding, communie, .... even niet kunnen gaan dus normaal volgend weekend en dan zien we verder!
dus vandaar even geen nieuws,
proficiat aan Rije en Canisa, met jullie mega resultaten! Bimmetje super voor de start ik duim alvast, maar de witte van PC worden snel vuil, grijs had die ook, de zwarte kan je nog wat wassen enzo!
dus had ik nadien de witte van DAVIS, want die kan je afwassen, zelf die werden na een tijdje grouw geel hoor, want ik vond het zo mooi staan, dat ik er dan maar dagelijks mee reed! had de hele set voor, de cloches, en de achter! nog steeds, voor het trainen want zijn niet meer zo mooi!
Wauw Yil, Nourtje is echt gaaf en dat gaat super goed zo te horen! Hoe gaat het met Zaartje , nog nieuwe pics? heb er nog steeds niet gezien, maar hier altijd bezig, met de werken, dus weinig tijd! En Jazzeree, ook benieuwd naar nieuwe pics van haar, ze zal ook al wat meer aan het schimmelen zijn zeker?
en Nancy ook alles ok? met de bijna allemaal zwarte bende
Weer thuis van een zeer leerzame wedstrijd. Het was een enorm zware rubriek dit keer, dus we hebben er echt voor moeten knokken. Nada had weer zo'n dag dat echt alles eng was..... *zucht* dus op de spoken langs de bak en de overspin na mogen we niet klagen. De rest ging eigenlijk wel goed. We hebben toch nog een nette score neer weten te zetten van 62 ondanks de spoken en de penalty 1 met mijn arab tussen het grote QH geweld en ook zeker met vooruitgang, want onze score was beter dan de vorige keer en we waren vandaag 29e van de 40 deelnemers. OP naar de early summer western challenge in heteren!
Glenn, wat een ellende allemaal met sublimo. Bah. Hopelijk gaat het snel beter met hem. Malha naar logeer adresje. Maar ben heel benieuwd hoor! Erg spannend!
Owja, verder heb ik me rot ge-ergert aan mn showblanket. De vilten onderpad, was eigelijk wat te lang aan de zijkanten, dus ging NET!! Toen onder het rijden is het allemaal gaan verschuiven en alles hong scheef en de onderpad er ook weer onderuit. VRESELIJK!! Ik heb daar zo'n hekel aan he! Vind dat er altijd zo onverzorgd uitzien. Dus ik weet nog niet goed of ik wel met blankets wil blijven rijden. Denk dat ik volledig overga op pads.