Bimmetje schreef:uuuh HALLOOOOOOO
waar blijven die verslagen en foto's?!!![]()
Wéér een drukke dag gehad, "eventjes" mijn trailerrijbewijs gehaald vandaag
dus morgen op kantoor ga ik even een mooi verslagje voor jullie tikken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En wij wonen zelfs nog aan de kust..
En wij zitten aan de bosrand...
Toch nog even een wedstrijdverslagje!
Prachtige plek, daar in IJzerlo: supermooie lichte stallen, enorm terrein, heel chique en verzorgd allemaal. Daantje op stal gezet met hooi, dus hij voelde zich meteen thuis. Mijn eerste keer showmanship ging best goed: meestal is hij aan de hand wat onrustig met aandraven, maar dat deed ie nu heel beheersd. Ook opstellen en back up ging netjes. IHT vergat ik stil te staan in het vierkant... Stom
Op de één of andere manier doe ik altijd uiteindelijk zélf iets verkeerd in de patterns *zucht*. 0 score dus. En vaker trainen met balkjes en sidepass, want dat blijft moeilijk. Eerste keer trail onder zadel was niet zo'n denderend succes. De brug lag in twee delen, de eerste in de breedte en de tweede in de lengte en dat bleek voor veel paarden moeilijk, en ook Daantje vond het niks. Het hek ging wel heel netjes, maar ja, dat kunnen we thuis zelfs achterwaarts als het moet
Pleasure wil ie nog steeds wat te hard, waardoor ik nog teveel teugelhulp nodig heb. Maar in de HMS ging dat al beter. Wel lag er mest precies óp onze cirkel, en daar kun je uiteraard niet overheen, dus dat werd, zeer toepasselijk, een paasei ipv een volte
Op naar de Summer Show!

En zodra Jazz er is, verwachten we natuurlijk ook weer een enorme foto show!
Inmiddels weet ik dat ik het thuis niet té vaak moet oefenen, dan blijft ze er de lol van inzien. En ben veel aan het werk met ongelijke hoogte balken. Ze doet het nu eigenlijk super en dan is het ook gelijk een stuk leuker om te doen
Maar ja dat gezeul met die spullen.. dat blijft een drama..
Echt zo'n spaanse rijschool idee kreeg je ervan hihi. Paardjes even met wat hooi op stal gezet om te settelen en dit deden ze perfect. Super mooie rustige ruime stallen, dus ideaal! Wij ondertussen alle paarden spullen in de trailer installeren en ons bussie kampeer klaar te maken. Erna lekker stuk gewandeld met de hondjes en 's avonds nog een stuk gewandeld en gegraasd met de paardjes. 's Nachts hebben we met de bus op een gratis camperplek in de buurt geslapen, waar paps en mams ook waren met hun camper.
Paardjes hadden volgens mij een super nacht gehad, want Shamit heeft flink wat problemen met slapen, ook thuis, maar we troffen haar nu aan onder de mest en vlas vlekken, mijn dag kon al niet meer stuk!
Al met al had Nadesh echt een top dag, hij liet voor het eerst in het railwork echt meer ontspanning en lengte zien dan zijn normale 'standaard' houding. Hij vond de brug wel ineens erg spannend, terwijl hij deze al 100x had gedaan, maar oke. Weer oefen werk voor thuis. Shamit had duidelijk een goede nacht gemaakt, want stuiterde de pan uit tijdens de ssh, kreeg dan ook als jury commentaar om me paard te leren stilstaan
Haha ja thuis doet ze dat wel
haha. Tijdens de iht was ze weer aardig handelbaar, maar tussen de iht en trail moest ik haar opzadelen terwijl Nadesh nog aan het loslopen was.. Er kwamen geregeld mensen even kijken bij haar stal, vroegen zich af welke hengst daar zo stond te brullen en te piafferen aan haar halstertouwtje ..
Bijna 19 jaar en merrie.. wat moet je ermee
Zodra ik eenmaal erop zat en kon gaan losrijden was ze gelukkig weer met mij bezig, maar bleef flink hittepetit. Tijdens de pleasure en horsemanship kon ik haar voor ook niet lekker loslaten, waardoor ze in haar fijne (notttt) dresuur krul liep.. Maar al met al, ik was allang blij dat ze energie voor 10 had en had geslapen op een vreemde stal.
Iig een super grappig gezicht en toch wel heel trots die pup! Beatrice was als 3e nog aan de beurt, maar haar doggie Elf vond de druk toch iets te hoog. Ze sloeg dicht en ging veilig tussen het publiek in liggen, arme tut
Helaas werden Robina en Beatrice gediskwalificeerd, maar het was weer een super onderdeel om te doen! 

)
), maar bleef mooi bij mij.

en we waren vandaag 29e van de 40 deelnemers.