Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:51

Leuk, nou ik ben benieuwd!

jokari

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:05

zoralena, vind je website zeker leuk !

maar ik zou er ook niet kunnen mee lachen, mocht ik 1 van mijn foto's op een andere website vinden zonder dat ik daarvan op de hoogte ben gebracht. Ook al staat daar bij dat die foto niet van jou is. Een simpele vraag aan de fotograaf of je die foto mag gebruiken, en dat je zijn / haar naam zal vermelden, doet vaak al veel hoor.

Duim dat je veel bestellingen krijgt, dat je die pony kan kopen !

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:07

jokari schreef:
zoralena, vind je website zeker leuk !

maar ik zou er ook niet kunnen mee lachen, mocht ik 1 van mijn foto's op een andere website vinden zonder dat ik daarvan op de hoogte ben gebracht. Ook al staat daar bij dat die foto niet van jou is. Een simpele vraag aan de fotograaf of je die foto mag gebruiken, en dat je zijn / haar naam zal vermelden, doet vaak al veel hoor.

Duim dat je veel bestellingen krijgt, dat je die pony kan kopen !

Ik had het inderdaad moeten vragen, maar ik wist ook niet meer van waar ik hem had zie je :o
In elk geval, ik ga wat flyers ronddelen op maneges enzo. Ik zie wel wat er uit de bus komt. Ik wil Flash niet nog eens kwijt, ik dacht echt dat hij dood was die ochtend dat ze hem hier in de trailer sloegen. Ik had niets kunnen doen dan machteloos toekijken. En nu vind ik hem terug en kan ik nog steeds niets doen ;(

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:28

Ik ga ook eens iets proberen te maken, maar weet iemand wat de standaard maat is (ong.) van een AV-hoofd.
Ik zou dus graag de lengte van de langste band willen weten,
die band die achter de oren gaat (ja, moeilijk om uit te leggen :+ )

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:38

Het is eigenlijk heel makkelijk met showhalters. De lengte van de neusriem is meestal 1/3 deel van het bakstuk :) Mijn verzorgpaarden hebben meestal 90 cm voor de bakstukken en 25 á 30 cm voor de neusriem.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:47

Jalenka, wat een prachtige halsters zo met die sneeuw!! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:52

Ik vond het wel tijd om eens mijn site op te frissen, dus heb gelijk bij een andere site eentje aangemaakt, de meeste dingen moet ik nog overzetten, maar deze vind ik leuker, en het werkt makkelijker dan everyoneweb, waar mijn vorige site gehost was.

Alvast een voorproefje:
http://www.joyce-art.tk/

Ik ga al mijn showhalsters nog opnieuw op de foto zetten, dus daar komen mooiere foto's van :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:54

Die hondjes op jou site :+:

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:23

Dat zijn onze Maltezers Rocky en Woody :D Er staan nog wel meer foto's in mijn profiel en onderschrift.

Woody spoort niet helemaal zeg maar. Ze zeggen wel eens, hoe ouder, hoe wijzer. Maar Woody wordt dit jaar 10, en dat wijs zie ik nog niet gebeuren :=

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:10

Dankje, nu kan ik beginnen :D

Ik zal straks foto's maken van mijn showhalster in wording.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:58

Bonjoy wat leuk je site en die doggiez haha :D

Ik vond een ooit in elkaar gedraaid showhalster terug van Rheal, dus aan het passen geweest op Shaikyria, blauw is absoluut niet haar kleur :P en hij valt wat groot. Resultaat een filmpje (paarden absoluut niet geborsteld hoor :P) Filmpje stelt absoluut niks voor is even snel in elkaar geknutseld (iets waar ik absoluut niet goed in ben dus :o ) daarnaast kwaliteit van mobiel filmen laat te wensen over :Y)

http://www.youtube.com/watch?v=8-o19ZuhQ_k

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:21

Leuk halstertje! :D

Is zijdekoord ook makkelijk om mee te macrameën? Zit namelijk te twijfelen wat ik wil bestellen... Satijnkoord, dik katoenkoord (3 mm) of waxkoord.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:37

gaaf gemaakt! En wat een knappe merrie heb je daar *D

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:22

Leuk filmpje!

Joyce ik weet eigenlijk niet of er wel verschil zit tussen satijnkoord en zijdekoord. Waxkoord is erg stug, dat heb ik zelf ook in handen gehad maar dat leek me moeilijk netjes strak te trekken. Dit is bij dat zijde/satijnkoord ook wel zo, je moet het gelijk goed strak knopen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:31

Oke, dan ga ik voor satijn of zijde koord, volgens mij komt het wel op hetzelfde neer. Bestel eerst gewoon 10 meter, weet ik zeker dat ik genoeg heb :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:09

Zal ik een bruin, zwart of roze halster maken? Zit te twijfelen. Er komen zilveraccenten aan.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:11

Zilver kun je bij alle 3 leuk gebruiken! Is afhankelijk of je het voor je eigen paard wil gebruiken en welke kleur hem/haar het beste staat! Eigen voorkeur is natuurlijk ook leuk :D
Je kunt ook bruin/rose/zilver combineren. Erg leuke combinatie

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:13

Ik kan natuurlijk ook gewoon al die kleurtjes maken als macramee me bevalt. Het is voor een donkerbruine merrie, dus ik denk dat roze het mooiste afsteekt? :) Of ik bestel gewoon alle kleurtjes, en als ik het toch niet leuk vind verzin ik wel iets anders ermee _O-
Laatst bijgewerkt door YMJArabians op 29-01-10 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:13

zwart met zilver is stijlvol.
Ik ben trouwens bezig met het borststuk van de set die op mijn website stond ( en er nu van is verwijderd na klachten) met het goud en roze. Het is bijna af en het lijkt er prachtig op vind ik zelf.
Ik neem er gauw foto's van!
groetjes

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:14

Ik ben benieuwd!

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:14

Bonjoy schreef:
Ik kan natuurlijk ook gewoon al die kleurtjes maken als macramee me bevalt. Het is voor een donkerbruine merrie, dus ik denk dat roze het mooiste afsteekt? :)

Oké ja dan zou ik roze nemen:) zwart en bruin gaan zo vergaan op de donkerbruine vacht anders :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:22

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:29

Door dit topic werd ik herinnerd aan het feit dat ik ook eens zulke halsters gemaakt heb. Zelfs afgelopen jaar nog eens. Omdat ik mijn foto''s op de computer kwijt ben heb ik eens gekeken of ik er nog iets van op internet kon vinden. Ik dacht dat we de site al eens verwijdert hadden. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn... Ik kwam er alleen wel achter dat ik een bestelling nooit heb afgeleverd.

Rheallover, dat was een bestelling van jou als ik het goed heb. je hebt toen een blauwe gekocht en er stond nog een rode in bestelling. Wil je het halster nog steeds hebben? Ik heb het materiaal als het goed is nog steeds liggen... Ik schaam me echt rot. Maar ik was het echt helemaal vergeten. Het is dan ook al een aantal jaar terug. De omstandigheden waren toen heel raar. Maar dat is geen goed excuus.

Ik ga zeker nog eens een halstertje maken. Leuk!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:25

satijnkoord is zeer soepel, maar is zó glad dat het makkelijk los glibbert. :)
Ik werk er wel graag mee, maar 't is moeilijk vast te maken en om het einde mooi af te werken, vind ik.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:11

Ik ga het gewoon proberen. Het was niet zo duur, dus echt een rib uit m'n lijf is het niet :D. Als je het ietsje vochtig maakt, is het dan misschien makkelijker om mee te werken?