[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:29

Hele post gemaakt, alles weg.... >;)

Tiene, wat ontzettend lief van je. Hou jezelf ook in acht he.❤️

Kan t logo nie vinden Joyce....

Andere Joyce, hihi, herkenbaar! Misschien clubje voor lotgenoten eigenaren van varkenbieren oprichten? _O-
Zie ook zulke funny pics van je kleine meisje opduiken. Wat kan die rare gezichten trekken! :D

Oh wat lekker Annika morgen naar Ely! Wat n eekhoorn zeg met d'r notenzucht hihi! :=
Karbonade?!!! :oo
Hoe gaat het met het aankomen Marlijn?

Miran, vind het zo klote voor je! Hond is echt n maatje, een gezinslid en dan zo plotseling, pfff.... :(:) Hoe gaat het nu met je?

Gelske, wat geniet ik toch steeds van je paardenplaten! <3 Ben ook echt weg van je kleine meisje! Wat n ogen/uitstraling!
En fijn dat Sjaak het zo goed doet!

Katja, ga zo je Iltopic lezen! Gewoon lekker blijven spammen hoor, toch heerlijk om zo flieft te zijn?! <3 Hij staat in uitgelicht! *\o/*

Hier ja... Durf t bijna niet te zeggen maar genoeg te doen zeg maar. Loop ook al heel de week met zon kop waar de griep net niet doorzet en tussendoor heel heftig op m'n werk geweest met ondersteunen van jongeren die voor hele grote problemen staan. Daarbij ook kids ziek thuis gehad en de paarden natuurlijk erbij. En klote weer, blegh alles zon natte zooi! -O- Dus ja m'n humeur was ver te zoeken maar lekker dan toch even "opladen" bij de paarden. Tie loopt top in het opbouwschema, lekker kms pakken.
Zahra zie ik bijna aankomen en dacht echt dat ze gegroeid was maar dat bleek maar een halve cm te zijn. Misschien omdat ze gewoon zoveel groter oogt dan Tie met hogere halshouding en dat hoogbenige.
Ze had als veulen echt n tijd n korte hals en tot mijn intense vreugde (I like some neck!) zie ik dat ze dezelfde vorm en lengte als mama en broer Nour aan het krijgen is! Over flieft zijn gesproken.... <3

Afbeelding

Beetje slechte plaat maar ja hopelijk wel te zien?

Vandaag super SUPER les gehad van Irene. Irene had Nour gereden, daarna ik en deze les was echt een eyeopener voor mij! Paarden zijn ook zo een spiegel voor ons, voor mij, en kort samen gevat: dit was ook een wijze levensles buiten de paarden om. Blij met haar als juf!

Wat plaatjes:

Afbeelding

Netjes wachten op gepaste afstand totdat de juf klaar is met vorige les. (Niksnie merrie uitstraling meer he Annika :D )

En via laterale buiging naar mooi ontspannen gedragen houding! Vind m erg fijn lopen hier. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:33

Sorry voor de spam! :D

Western dressage hihi

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:46

Ja daar word je echt niet vrolijk van je post weg en dan ook nog eens zoon griep die niet doorzet plus je familie ziek ;( . Maar gelukkig zijn er dan altijd nog de paardjes om je op te vrolijken super dat Zahra weer een beetje bijkomt ze worden inderdaad ook langer op een gegeven moment en breder natuurlijk en dan lijken ze voor het oog veel groter. Nour gaat echt goed he wel fijn zoon ruiter die je kan helpen ik vind het ook wel leuk om mijn paarden bij een ander onder het zadel te zien ook daar leer je van. Ik heb verder geen verstand van westeren voor de dressuur zou het te laag maar dat kun je me vast uitleggen :D .

Sterkte Tieneke.

Haha Munir blijf je toch lekker bezig het is echt een leuk vrolijk ventje. En je mooie 20 Plussers gaat daar nog een combie van komen?? Wij willen natuurlijk ook plaatjes van je azi dat hoord toch bij veulentje lekker gek.

Jammer anica dat je geen tijd meer hebt om te rijden op je mooie dame. Maar wat een tut dat ze walnoten gaat eten somige zijn ook echt kliko,s :D . De jeuk is er nog wel bij Sjaak en Jhadrah en Noor maar het lijkt wel iets minder te worden even aan kijken want ik wil ze eigenlijk met het koude weer niet weer wassen.

Ja natte bakken dat heeft iedereen nu wel vrees ik en zonder deken is altijd veel fijner denk ik voor een paard. Lekker aan het rommelen is altijd leuk Miriam.

Jouw dames van de wapper kat het is ook echt niet leuk de storm ik haat wind.

En ze zijn dus niet altijd braaf hoor donderdag Dibah gereden men wat kan die pony toch druk zijn. Ik word daar toch te oud voor hoor :D . Noor en Sjaak even laten rennen in de bak dat is zoon mooi stel samen het lijkt wel of ze het ook echt leuk vinden als ze samen mee mogen dat zijn echt heel erge maatjes geworden deze zomer. En daarna nog even onze brave Sil gereden lekker even hobbelen blijft echt een leuke merrie om te rijden.

Vanmorgen scheen hier even de zon dus hup de honden in de auto man mee en naar het bos gegaan. We hadden echt zin in een flinke wandeling dus door het bos richtig strand en dan via de duinen terug. richting strand werd het weer al minder maar hup gewoon lekker door gewandeld op het strand werd het echt minder regen harde wind maar ja we moesten toch verder. Koud en nat van het strand af door de duinen dat was al een stuk beter onderweg nog even een warme schocomel en een brrodje kroker gescoort dat kan midden in het bos is een eet tentje en toen richting auto en naar huis. We waren om half drie thuis ik was toch al nat en met paarden kinderen stonden en zo nat en sneu bij dat ik ze maar binnen heb gezet. Hooi netten gevuld poep geruimd uit de bak en klaar. En toe ja natuurlijk brak de zon door en was het goed weer -:(- .

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:25

Wat een heerlijke platen yildiz! Verder Beterschap met alles :j

Wat een rot weer soms hè gelske, maar strand is ook wel heerlijk soms

Ilya bij de hoefsmid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:41

Kat, wat ziet Ilya er weer goed uit! Echt leuk dat je er zo vaak heen gaat, dan kan je hem toch een beetje op zien groeien! En hij staat weer in uitgelicht zie ik!
En ik zie Ilya bij de hoefsmid, hij ziet er braaf uit :)
Blue en Set zien er ook rond en gezond uit :)

Marlijn, beterschap!
Ja aankomen duurt altijd lang, ik heb dat bij Aziza ook. Fijn dat hij zijn wormenkuur iig opgegeten heeft. Ik denk dat die van mij hun voer gewoon zouden laten staan :')
Ik denk dat je qua voer ook wel goed zit hoor, ik denk dat het gewoon wat tijd kost. Ik hou ook niet van té veel krachtvoer voeren. Ik hoorde gisteren iemand die haar paard 's ochtends 4 scheppen voer gaf, tussen de middag 2 en 's avonds weer 4 :wow: Dat vind ik echt een beetje teveel van het goede.
Ze krijgen hier 's nachts onbeperkt hooi, en overdag ook een paar plakken in de paddock (de merries eten dit ook amper op). En Aziza krijgt dan 's ochtends en 's avonds een schep Senior Priores en een schep Pavo 18 plus, dat is dus 2 keer bijna een hele voerbak vol. De 18 plus wordt zodra deze op is vervangen door merriebrok, aangezien ze alweer 8 maanden drachtig is.

Goed bezig Yildiz, wat fijn dat Nour het zo goed doet!
Ik wist inderdaad dat je nog een veulen tegoed had van Nyhla, maar wat leuk dat ze ook tot die tijd bij jou blijft! Dat lijkt me toch wel heel gaaf! Dan kan je haar toch lekker zien opgroeien, ondanks dat ze niet meer van jou is.
Jij ook al half/half ziek, het gaat rond zeker? En de kids ook ziek, beterschap! Hier voelde ik het van de week ook al aankomen, en donderdag ook echt niet fit tijdens het werk, en daarna heb ik nu een lang weekend vrij, altijd fijn niet fit zijn als je dan eindelijk eens wat dagen vrij bent |o Maar ja, dat lijkt wel altijd zo te zijn hè?
Fijn dat Tie ook zo lekker loopt, en dat Zahra haar hals nu weer mooier wordt <3 Ze verschillen op die leeftijd ook echt per week hè?
Ik kwam je foto's van de les met Nour al op FB tegen, echt fijn dat je zo'n goede instructrice hebt, dat mis ik hier toch wel echt!

Miranda, veel sterkte met het verlies van jullie hond Y;(
Wat sneu, kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Hoe is zijn jack russel vriendinnetje eronder?

Gelske, hier ook veel storm en regen, maar gelukkig viel van de week de meeste regen 's avonds en 's nachts, dus konden ze wel gewoon normaal hele dagen buiten.
Wel super dat de paarden zo braaf waren ondanks de wind enzo, ik denk dat dat hier wel anders zou zijn :x
Dat klinkt als een heerlijke wandeling, ondanks het weer! Hier ook van dat wisselende weer, het gaat echt van zon naar regen en weer terug naar zon.

Jeetje Annika, wat een rare actie van Ely! Gaat het wel weer goed komen met haar gebit?

Joyce en Gelske, idd herkenbaar, die 'kleintjes'. Hier heet ook alles 'baby' totdat het volgende veulen geboren wordt :D

Joyce, wat een heerlijke plaatjes van je paardenspul. Wat een varkentje die Munir :o Hij wil vast graag vaak gepoetst worden :D
Hier is Aleeyah zo'n varkentje met haar stal, al haar hooi moet altijd direct dwars door de stal gegooid worden..

Tiene, wat erg! Heel veel sterkte, ook voor je vriendin.

Wat betreft de wortels, ik denk toch dat het ratten ofzo moeten zijn geweest. Nu heb ik ze maar in een voerton gestopt, voordat ik ze weer kwijt ben :+

Vanmiddag zat ik de livestream van de SE Event in Kuwait te kijken, aangezien Nader daar mee zou doen. Zenden ze midden in de livestream een interview uit, zonder geluid, dus daar heb je wat aan :+, natuurlijk precies tijdens die paar minuten dat Nader in de ring was, dus heb helaas niks kunnen zien _-:( Wel is hij 3e in zijn klasse geworden, met hele nette punten, 91.21. Alleen jammer dat alleen de eerste 2 doorgaan voor het kampioenschap.

Maandag komt er iemand voor Fardani kijken, en volgende week zaterdag voor Amir, dus ik ben heel benieuwd. Voor Amir heb ik ook nog een geïnteresseerde uit Engeland vandaan, maar heb gezegd dat ik eerst even de mensen die zaterdag komen kijken af wil wachten.

Gisteren zijn Amir en Almaz eindelijk gechipt en geschetst, dus hopelijk heb ik Amir zijn paspoort binnen voordat hij eventueel gaat verhuizen.

Aleeyah zal het nog zwaar gaan krijgen, mochten de mannen gaan verhuizen, ze zijn echt een leuk stel met z'n drieën. Aleeyah en Amir spelen ook echt veel samen, wat dat betreft is het echt wel jammer dat Amir geen meisje is :') En de grote dames doen ook echt niet aardig tegen Aleeyah, dus dat zal nog wel even wennen worden.

Afbeelding

Afbeelding

En de andere 3.

Afbeelding

En ben met mijn vader in discussie over een schuilstal, ik wil er één kopen van kunststof, hetzelfde als waar ik mijn binnenboxen van heb, maar mijn vader vind dat zonde van mijn geld en wil er zelf 1 maken :+ En dat scheelt idd wel veel geld, maar ik denk dat de stal die ik gezien heb steviger en netter is dan wat mijn vader wil maken, maar hij vind van niet :') Dus nog maar even goed over nadenken, kost idd wel weer genoeg.

Ik ga de paarden zo maar eens binnen halen, het regent hier inmiddels weer, dus ik denk dat ze het wel zat zijn.
Dat is wel het nadeel van dat ik mijn auto verkocht heb, nu mijn vriend een paar dagen naar een vriend van hem is, moet ik ook in de regen op de fiets :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:46

Wat spannend roma met de kijkers! Ik ben heel benieuwd of het wat wordt. Jammer van de live stream zeg, irritant net als je het wilt zien.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:19

Tiene, wat vreselijk, is ze zo snel alles kwijt. :(
Sterkte ermee, hopelijk kun je haar wat steun bieden. :(:)

Yil, dat ziet er fijn uit hoor, knapperd!
Lekker weekje heb je achter de rug. :+

Joyce, lekker vieze paarden! :P
Maar vergeleken bij Fu vind ik het wel meevallen. :')
Leuke foto's! :))

Annika, hoe komt ze dan aan die walnoten? :')

Marlijn, haha, hier had Zosja een keer geprobeerd de kippenvleugeltjes op te vreten, die lust ook alles! _O-
Beterschap!

Kat, Ilya doet het hartstikke knap!

Gelske, hier precies hetzelfde met wandelen, elke keer regen, wind en hagel zodra we op weg waren.. :')
Maar even goed lekker gelopen en ik had ook nog wat mooie foto's op fb gezet want dat is wel leuk met dat onstuimige weer. :)) (ik heb nu een mobiel die tegen water kan, wel zo handig!)

Roma, ja zelf maken is veel goedkoper en dat kan best mooi, wij hadden via marktplaats een nieuwe carport gekocht voor 150 euro en dan kun je daar zo wanden in zetten.
Ratten en marters kunnen dat makkelijk pakken, beter idd om je voer goed op te bergen want fris is het niet en het fokt goed aan.
Je paardjes staan er fijn bij. :)

Hier gaat alles z'n gangetje, het begint een beetje te wennen zonder Winnie.
Zoë is wel rustig onder.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:50

Wat een Posts schrijven jullie zeg.. :oo

Brave Ilya! Doet hij netjes!

Droog als je binnen bent, regen als je buiten bent.. Overkomt mensen ook vaak met een regenpak aantrekken :j wel vervelend hoor! Niet verkouden geworden? Of was je dat al?

Wat stom van de livestream {:)-:( komt het paard vaker op tv?

Iedereen die het kan gebruiken.. Beterschap!!

Bij het zien van de westernplaatjes gaat het ergens ook wel weer jeuken hoor.. Leuk!

Gisteren even bij de paardjes gegluurd :D wat een heerlijk beesten <3 Ed (mijn fjord) stond steeds met zijn grote neus vooraan alle aandacht op te eisen. Het is niet zo'n knuffel maar ik heb wel duizend kusjes op zijn neus kunnen geven! Ik moet er niet aan denken dat ik hem straks moet missen..
Shym zag er goed uit, hij komt echt wT aan! Het is gelukkig droog dus geen deken nodig. Ik heb de onderdeken inmiddels wel al ingezoomd, klaar voor gebruik.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:18

Haha, ja t weer doet wat t wil, maar dan zo een warme choco doet dan weer wonderen! Heb je daarna de horsies weer buiten gezet lijkt me voor de buren namelijk erg vermakelijk! :D

Il weer mooi bekapt! Die achter hem heeft ook n mooi kleurtje zeg! Kat, jij weet vast hoe dat heet? Cream iets?

Miran, gelukkig is Zoë er rustig onder. Ik heb zo een poezel die haar doodgereden broertje maar bleef zoeken, zo sneu... ;(

Jee Roma, super irritant zo een interview! {:)-:(
Hebben de eigenaren niets gefilmd wat ze je kunnen doorsturen?
Wat betreft schuilstal: met open armen ontvangen datgene dat je vader doet! Kan ik echt alleen van dromen! En wat Miran zegt, je kunt t natuurlijk naar wens aanpassen en maken zo je wilt? Even goed overleggen lijkt me?

Wat dan Marlijn? Hoezo moet je m gaan missen?! :oo Heb ik iets gemist? heb ik wel vaker |o

Hier heerlijk paardendagje gehad! Nour gevoerd en daarna Tie opgehaald voor ritje.
Die stond nog lekker te knauwen in d'r knusse stalletje met Zahra. Wat hou ik toch van die lieve merrie <3

Afbeelding

Daarna geladen en naar Nour terug om met vriendinnetje ritje te maken. Was fijn lekker slow en weer wat kms gepakt. Maar gadsakker, wat was t kkkkkkkkoud!!!! :brr:
Heb vanochtend ook serieus weer moeten krabben!
In het noorden had t zelfs gesneeuwd?! :oo
Maar goed na n hot hot bad ben ik nu wel van die bibbers af (kou zat echt in m'n botten!). Morgenochtend dus echt wel voeren in m'n skipak! _O-

Oh en Marlijn, fijn dat hij aan het aankomen is! Zahra is al goed aangekomen maar mag nog boel boel bij! Vooral rug en achterhand is ze echt nog ingevallen voorbij t was.
Foto van vandaag:

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:18

Ja soms lijkt het wel dat je de hele dag met een natte jas loopt en soms heb je de mazzel alles tussen de buien door kunt doen. Het duurt altijd wel even voor dat je ze niet meer mist wel fijn dat zoe er rustig onder is,

De mannen geschipt dat is wel fijn tja papieren op tijd :x dat is bij ons nog nooit gebeurt. Ja voor je kleine meid zal het niet zo leuk zijn die heeft wel heel veel lol met haar mannen. Misschien kan ze straks weer met het kleine mannetje Almaz spelen en heb je ze alle vier bij elkaar dat is toch ook wel fijn. Komt vast goed met de kleine meid en als ze straks verkocht worden met de jonge heren van een weet ik het in ieder geval zeker als dat door gaat ;) Roma.

Ilya staat weer mooi op zijn voetjes dan is het toch jammer als je alleen maar met mannen staat want waar doe je het dan voor he er mooi uit zien ;) .

Gisteren dus de hele dag met een natte jas. Maar vandaag op een klein buitje met regen en een hagel buitje alles droog kunnen houden. Vandaag even met alle kinders op pad geweest wel naar de bak want anders red ik het niet kwa tijd. Eerst met Dibah en Jhadorah men wat was die kleine weer erg fris staart er op blazen onder weg het is nooit onze bedoeling geweest maar we hebben geloof ik echt een schowpaard gefokt :D . Toen met Sil en Qaseem zijn moeder is onze altijd brave Sil maar hij gaat echt deze titel ook krijgen ook hij was fris maar hij is dan toch zo braaf. Los in de bak natuurlijk wel even lekker uit je dak compleet met een paar flinke bokken zo leuk. Toen Sjaak gereden er reden twee friezen en dan gaat ie toch altijd een beetje stoer doen beetje groter maken ik vind dat altijd wel leuk dan is ie gewoon best stoer mijn lieve sjaakkie. Nog even noor aan de longe laten lopen doe dit niet zo heel veel met haar maar dat maakt bij haar niks uit ze pakt alles gewoon altijd op waar we geindigt zijn echt een slim paard is dat. Nou daarna de kinders weer lekker in hun stalletje gezet pressies op tijd want het weer werd toen toch echt een stuk minder en dan is zoon droog stalletje wel zo fijn +:)+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:30

Die achter hem is ook valk,alleen een hele lichte! Maar wel cream/crème gen dus :) hij is half akhal teke en dat heeft volgens mij ook effect voor het lichte, zijn vacht is net zijde.

Wat een fijne berichten van iedereen verder!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:16

Showen die hap Gelske! :P Haha, ben zelf ook niet echt van t showen, leukste is toch die Prive shows in je eigen tuin he? :D
Lekker dat alles zo goed gaat. En lekker t mannetje zijn die Sjaak! Genieten!

Aaah, dus toch n creamy paard! Heeft ie ook zo een gouden glans waar die akhal teke bekend om staan? Echt mooi kleurtje ook!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:06

Zahra is net zo al Shym nu is. We voeren nog lekker even verder met deze samenstelling Y)(^) hij vind het niet erg!
Was een hele geruststelling om te zien dat hij toch meer vetjes op zijn botten krijgt. Zijn teddyvacht wordt ook al lekker pluizig <:)

Heerlijk als de paarden zo lekker uit hun dak gaan!!

Wat hebben jullie lastige namen zeg.. voor een dyslect niet te typen 8)7

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:45

We hebben weer te gelijk gepost Yildiz gelukkig ik dit keer eerder dus lijkt het niet of ik je vergeten ben :D . Wat dapper zoon buiten rit in de kou alhoewel inderdaad een lekkere warme schoco een heleboel goed maakt en de hele dag binnen zitten is ook niet fijn. Vind Zahra echt niet schraal zo van de foto gezien Jhadorah is denk ik net zo ze zijn wat slungeliger maar dat komt denk ik omdat ze wat groter in de stokmaat komen straks en dus wat langer tijd nodig hebben om uit te zwaaren.

Ik ben ook erg slecht met namen soms gebruik ik dan de paarden namen of ik reageer zo dat die gene wel weet dat het over hem of haar gaat ;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:45

Miranda, fijn dat Zoë er wel rustig onder is, het is altijd zo sneu als ze helemaal van de kaart zijn door het gemis van hun vriendje.

Marlijn, ik ben ook wel benieuwd waarom je hem straks moet gaan missen? Heb ik iets gemist net als Yildiz?
Fijn dat Shym inmiddels toch wat aan begint te komen, gewoon lekker zo doorgaan :)

Yildiz, wat heerlijk dat Tie zo lief is naar Zahra! Dat is hier wel anders :o
Ik liet van de week per ongeluk het halstertouw van Aleeyah uit mijn hand vallen en die wandelde even naar de stal van haar moeder, maar werd direct aangevallen :(:)
Bij jullie was het helemaal koud zo te horen, maar wel een lekker ritje gemaakt zag ik op FB?
Zahra staat er ook goed bij, mooi meisje <3

Gelske, heerlijk toch zo'n paard wat regelmatig een showtje weggeeft? Ik vind het altijd een genot om naar te kijken, en ook wel erg jammer als ze dat niet af en toe doen. Maar geef mij maar een privé showtje van ze, dat gaat ver boven showen op show!

Miranda & Yildiz, jullie hebben ook wel gelijk, ik moet maar eens met mijn vader om tafel gaan zitten of we het kunnen maken zoals ik het wel, het scheelt wel zo'n 2000 euro denk ik, dus dat is wel een hele hoop geld. Ben alleen zo bang dat een zelf gemaakte schuilstal minder stevig is, en het moet hier ook bij windkracht 12 wel blijven staan.

Marlijn, dit was de eerste keer dat Nader op show verscheen sinds ik hem in 2011 verkocht heb, en de eerst volgende keer zal pas in februari zijn, dus wel heel jammer dat nou net hij niet te zien was op de livestream, alleen in de voorstelronde even.

Yildiz, ik heb laatst een filmpje van zijn eigenaren ontvangen, maar dat zijn altijd van die onduidelijke filmpjes, in het donker, ver weg. Dus ik dacht hem op de livestream eens goed te kunnen bekijken. Maar ik kan ze altijd eens vragen of ze zelf nog video van de show hebben.

Gelske, met z'n vieren zie ik ze nog niet zo heel snel staan, aangezien Mausi en Aziza Aleeyah aanvallen, maar misschien went dat wel snel en gaat het dan wel goed :)

Hier heb ik me vandaag rot gelachen, bij Fardani, Aleeyah en Amir rolde hun ogen er bijna uit toen ze Almaz zijn nieuwe outfit zagen _O- Vooral Fardani en Amir vonden het reuze interessant :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:15

:') leuke fotos! Heeft hij(?) het koud dat hij een dekentje op heeft?

Voor de snelle lezer, ed is afgekeurd..

voor de "verhaal lezer",
Ed heb ik 3 jaar geleden gekocht, hij had toen al slechte straalbeentjes en was pas 4 jaar. Ik heb de gok genomen omdat ik de straalbeentjes nog niet heel erg schokkend vond en hij klinisch er doorheen is gerold.
Ed begon afgelopen jaar steeds vaker vreemde dingen te vertonen waardoor ik in juli heb besloten even voor de zekerheid fotos te laten maken van de straalbeentjes. Ik wist dat hij verbening van het hoefkraakbeen had want dat was inmiddels te voelen.
Toen de fotos werden genomen wachtte ik in de ruimte waar de computers staan en waar direct de fotos op verschenen.. Ik werd niet blij :(
Aan de buitenzijdes van de hoeven verbeend hoefkraakbeen, straalbeentjes 3/3, lage overhoef en beginnende hoge overhoef en artrose in de kogels. Op zich zijn de straalbeentjes niet heel erg verslechterd enkel dat een voedingskanaaltje een bolletje is geworden. Ik denk dan ook niet dat hij daar echt last van heeft maar meer van de artrose.
Van de achterbenen hebben we geen fotos gemaakt maar gezien al deze gewrichten al slecht zijn is het vrijwel zeker dat het achter ook zo is. Vermoeden is ook spat aan beide achterbenen, een slechte knie (haakt), en sinds afgelopen winter ook een hoornzuil in een achterhoef die dit jaar al 3x is gaan opspelen.
Kortom, geen toekomst meer voor hem.. Hij staat nu met pensioen en gaat, als shym in de kudde mag, 24/7 de wei op.. Leuk voor zijn hobby eten maar funest voor zijn lijf. Hij verdraagt gras slecht en groeit er al van als hij er alleen al aan denkt! Maar ja.. zo lang hij rad loopt in de wei mag hij blijven, als dat niet meer zo is gaat hij helaas hemelen.. Hij is nu pas 7 jaar

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:05

Ach, wat naar van Ed Marlijn! Hij heeft echt geen geluk zo te horen, hoeveel kan een paard mankeren, en dan al op zo'n jonge leeftijd! Ik ga duimen dat hij nog een tijd rad blijft lopen in de wei, en hij nog wat langer bij je mag blijven.

Almaz heeft het nog niet koud gehad, maar in tegenstelling tot de powerhouse-veulens die Aziza altijd geeft, zijn die van Mausi erg rank. Almaz heeft dus weinig vet om bij te zetten, en aangezien hij pas 3 maandjes oud is en ze nog geen schuilstal hebben, krijgt hij met deze temperaturen bij regen een dekentje op.
Ik heb liever dat hij zijn energie stopt in het groeien, dan dat hij die energie continue nodig heeft om zichzelf warm te houden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:51

Dank je!

AH vandaar! Het is dus nog een echte baby <3

Wat is het koud vandaag zeg :brr: heerlijk die vrieskou!
Ik heb het idee dat onze hond niet helemaal lekker is.. Weet niet wat het is maar zijn vacht is anders dan anders en hij ligt ook meer in de krul als anders..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:13

Wat vreselijk Marlijn! ;( Zo jong ook nog... Hopelijk kan ie nog lekker van z'n weidegang genieten.

Ja dat is natuurlijk met een laat (of vroeg) veulen! Dan moet je ze ff helpen. Ik zit nog beetje in dubio wanneer Tie te dekken komend jaar. Dacht te beginnen eind maart maar ja, kwaliteit sperma schijnt top te zijn en straks weer direct raak net als met Zahra destijds en dan heb ik weer een februari veulen... Ik denk zomaar dat t april gaat worden eer ik start! :D
Maar boooohhhh, ik ben zo wild enthousiast over d'r date dat t echt lastig gaat worden, zeker omdat ze jaartje rond zo mooi hengstig wordt steeds.
Mag t? Nog ff videospam :P
https://vimeo.com/130922657

Verder weinig nieuws. Nour z'n paddock gaat opgehoogd worden met mooi wit zand maar gaat ff duren dus nu komende weken nòg vroeger opstaan om hem lekker op de wei te kunnen zetten. Hihi, ik kan dalijk t daglicht niet meer velen! En echt, toch heeft t wat in t donker met je horsies bezig te zijn.
dit klinkt nogal dubieus.... := _O-

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:37

Leuk, nieuw zand!
Lijkt me ook lastig ja om de date nog even te laten wachten :D vooral als je zo graag het eindresultaat er van in de wei wil zien *\o/*

Filmpje doet het niet op mijn telefoon :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:42

Jaaaa, echt heul boel en ook erg blij mee! Pony stond in de blub.. Dus ophoging is echt super!

Nieuwe Phone kopen! >;) Bij mij doetietutgewoon! :P :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:09

:oo Sinterklaas Ziet me aankomen <:)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:39

Heeeeeel hard liedjes zingen!!! <:) Dat helpt, echt! :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:59

Nou als ik ga zingen krijg ik denk ik niks ja of misschien als ik beloof op te houden <:) . Wat fijn dat Nour een droog buiten speel plaats krijgt het is en blijft toch een drama een droge Padock in nederland. Ja zo vroeg is niet altijd fijn voor een veulentje wel super dat de hengst goed sperma heeft dat is toch het halve werk. Leuke bloedlijn heeft ie vooral van moeders kant en ja mijn favo kleur ;) .

Dat is heel erg sneu op zoon jonge leeftijd ik hoop ook dat Ed nog even pijnvrij mee kan.

Ja ik hou ook echt wel van een showtje Roma maar dan wel los in de bak en niet zoon stuiterbal aan de hand onder weg naar de bak :o :D . Ahh dat kleine mannetje met zijn mooie blauwe jasje en dan de rest die denkt wat is dit nou weer zo leuk. Wat is Almaz nog klein dan he vergeleken Amir wat een verschil is dat dan. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jouw paarden gaat misschien ben ik daar ook altijd wel een beetje verwent in maar bij ons worden alle veulens die hier geboren zijn door alle anderen merries juist beschermt opgevoed en verzorgt. Ook hadden we altijd een goude aan onze sierou zij was de baas en acepteerden altijd alle nieuw komer,s ze werden zelfs beschermt door haar. En nu nog is onze kudde heel hecht met elkaar er is wel duidelijke order maar verder op wat boze blikken na doen ze elkaar verder niks.

Wat een weer vandaag echt niet grappig had me voorgenomen ze S,midags te gaan rijden maar ik heb echt mijn genzen :brr: . Even goed de dag goed besteed om maar eens de keuken een goede sop beurt te geven dus alle kastjes oven en kookplaat zijn weer blinkend schoon {:} . Om half vier mijn paarden kinders maar weer naar binnen gedaan morgen weer werken dus Donderdag maar weer wat met ze doen het schijnt dan ook weer een stuk beter te zijn kwa weer.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:22

Yil je bent stom. }>
Door je filmpje die niks afspeelt en niet wil sluiten moet nu opnieuw een post maken!! :Y)
Ga gewoon ff lekker je paarden in het donker knijpen!! :P
Fijn nieuw zand! :))

Gelske, haha, hier wordt ook het huishouden beter gedaan met dat slechte weer.. _O-

Marlijn, hoe gaat het met je doggie?
Heel sneu van je fjord. :(:)

Roma, Almaz staat erbij als een prinsje! :D

Pffff hier hou ik het ff bij hoor, geen zin om weer opnieuw alles op te schrijven. >;)

Hier had ik de paardjes weer ontwormd, grappig hoe makkelijk dat gaat, staan ze in de paddock en hoef ik niet eens een halster om te doen, geef ik eerst Fu, dan trekt Zos die spuit al bijna uit mijn handen zo graag wil ie... :')