Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 18:46

Misschien een keer Krista bellen om te bespreken wat wel en wat niet kan?
Nour gaat ook eind vh jaar in training bij Krista. Zat heel erg te dubben tussen twee trainers maar idd het elke dag naar buiten komen vind ik ontzettend belangrijk en heeft mede de doorslag gegeven! Nour komt nu ook minimaal 3 uur buiten met maatjes en wat is nou heerlijker, zeker voor n hengst, als het zo kan?

Ik opteer voor n wedstrijdlocatie tussen Brabant en Rotterdam! Kan Jes ook n keertje komen! :P

En jee, dat dog & horse! Zo cool! Zou er bijna n hond voor aanschaffen Hahaha!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:59

Haha ik zeg een dalmatiër!!

Ik heb nu ook een aantal keer les gehad van Krista en ben er heel erg over te spreken!
Ook puur om het feit dat zij goed weet waar ze mee bezig is als ze een bommenbier in der handen heeft.. stelletje arabische terroristen dat het zijn hahaha. Zelf is ze ook heel erg rustig en heeft engelen geduld (wat mij regelmatig ontbreekt)

Net even een nieuw topic gemaakt voor de liefhebber!
Paard en hond.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1780545

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 19:04

Leuk topic Nenaa!

Heb Nour wel zelf zadel- en ruitermak gemaakt, ging/gaat top! Niks geen arabommetje! :P Maar wil wel graag volgend jaar gaan showen en dan is het fijn als ie eventjes bij een pro in training is geweest.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:55

Hihi ja Giolo gaat ook helemaal koeeekoeek als hij ZIJN tasje ziet hihi. Bij hem is veel aangeleerd met de clicker, maar inmiddels is het meeste gewoon volledig gewoonte gedrag en hoef je daar ook al lang niet meer voor te belonen. Bij de paardjes wil ik er ook nog steeds aan beginnen, maar telkens nog niet echt doorgezet om de clicker geconditioneerd te krijgen. Ooit ga ik er mee verder haha.

Die 2 jaar voor de horse & dog wordt niet overal gehandhaafd, bij sommige organisaties gebruiken ze de 1 jaar grens, wat ook veel logischer is. De leeftijdsgrens voor behendigheid ligt zelfs op 1 jaar en dat is ivm de vele impact van het springen. Bij Horse&dog wordt er helemaal niet gesprongen, het is alleen pure gehoorzaamheid.. Hulp-/reddings-/blindegeleiden honden zijn allemaal vanaf 1 jaar al officieel aan het 'werk'.

Jaa wij zweren ook bij Krista, alleen al door de onwijs unieke kans die we van haar hebben gekregen met Nadesh. Ze heeft toen zoveel vrije tijd in ons 3tjes gestopt om het rustig op te bouwen, echt _/-\o_ En verder weet ze exact hoe een paard anatomisch in elkaar zit en kijkt ze super goed naar welke oefeningen ieder paard nodig heeft en ook daadwerkelijk aankan. Overigens zweren wij ook bij Paulette, wauwie wat heeft zij veel kennis over jou eigen lichaam en dat van je paard. Paulette en Krista sluiten ook heel fijn bij elkaar aan vind ik, dus top combo! :o We boffen allemaal maar met die arabieren instructeurs om ons heen :D

Oeeh Nour gelijk de shows in! Gaaf gaaf! Dan is het ook wel logisch, hij moet gaan laten zien wat hij kan en dan is het wel zo fijn dat het gelijk goed gebeurd. En groot gelijk dat je hem ergens zet waar hij naar buiten kan, maar dat is zeker met een hengst wel lastig natuurlijk.
Ik krijg het niet meer over me hart om me paard minder dan 10/15uur per dag buiten te hebben. Ze zijn zo onwijs opgeleefd nu ze elke dag van 6-8 tot 19-22uur buiten lopen, weer echt puur paard aan het zijn.

Gister ons HMS pattern geoefend voor zondag. Poeh weer op snaffle rijden, ik blijf het lastig vinden dat omschakelen tussen 1 en 2 handen. Inmiddels vind ik op 1 hand fijner aangezien ik dan veel strenger tegen mezelf ben om niet met me hand te gaan lopen rotzooien, terug op snaffle gaan die handen weer alle kanten uit.. 8)7 Maar na wat opstart frustraties uiteindelijk weer heerlijk getrained en gooide mevrouw er ineens een onwijs soepele dansende schouder binnenwaarts uit :oo Iets waar ze normaal heel veel moeite mee heeft. Geen idee waardoor het kwam, misschien toch omdat ik veel rustiger met me handen aan het worden ben en veel meer op me zit begin te rijden, maar ik voelde met net anky _O-

canisia

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:56

Oeeh en leuk topic nenaa! Zal binnenkort ook even ons monstertje introduceren hihi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 11:11

Als ie daarvoor klaar is hoor Canisia, we zien wel en heb zowiezo alle tijd voor hem.
Ja idd, Paulette is ook super! Heb zoveel geleerd over m'n houding, zit, etc! Jammer dat het voor ons toch dik anderhalf uur is met de trailer. Ik wil het misschien met Nour weer gaan oppakken over een poos, ook altijd gezelli bij Clau!

Heel herkenbaar dat paarden zo veranderen op de wei. Ik ken Tie ook niet meer terug. Van mak schaap is ze zo krachtig geworden! Heel puur. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar die paar weken wei hebben haar echt veranderd. Ze is meer oer en meer open. Mooi om te zien!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:53

Jaa heel erg jammer dat paulette zo ver weg woont.. Krista is voor ons ook nog 1.20u met de trailer rijden en Clau 1.5uur. We proberen nu iig elke maand 1 les te pakken bij 1 vd 2, maar soms lukt dat zelfs niet. Maar ach, liever minder vaak en wel heel goed, dan vaak maar nutteloos laten we maar zeggen :D

Jaa Desh was bij Krista nog heel erg op mensen gericht, continue op zoek naar aandacht. Shamit stond eerst op een pension stal waar ze 's winters 2uur pdag op de paddock stond. Zonder het toen in de gaten te hebben gehad werd ze echt soort ingetogen en beetje depri achtig. We zagen de veranderingen pas toen ze bij een andere stal elke dag naar buiten konden de hele dag. Desh is nu heerlijk op zichzelf en kan zijn ei echt kwijt met rennen of lekker staan lummelen en Shamit stuitert de pan uit, is super vocaal geworden en veel levendiger, open en toch rustig en gesetteld. Ofzoiets :P Het doet iig wonderen, ook niet zo raar, ze zijn ervoor gemaakt om buiten te zijn hihi

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:33

Hoi allemaal, sorry dat ik zomaar weer even kom binnenvallen, kijk regelmatig fotos hier van jullie maar helemaal bijlezen is niet bij te houden haha.

Ik heb een vraagje: ik heb een arab hengstje van 15 jaar en rij hem nu al tig jaar met barefoot, nu heb ik pas het zadel van mijn ruin (western circle y) op hem gelegd maar hij kiept iets naar voren (hij is smaller als mijn ruin en heeft minder schoft). ik zou ook mijn hengst het liefst met een western zadel rijden maar ga niet trainen ofzo met hem (ex renpaard en nog erg heet in de bak, wilde weer een poging gaan wagen maar hij wordt er echt zenuwachtig/onzeker van). Is het verstandig om hem met hetzelfde zadel van mijn ruin te rijden met een buildup pad er onder, geen ervaring met die pads. of toch gaan zoeken voor een goede tweedehands? en voor wat voor merken komt hij dan in aanmerking of waar rijden jullie mee? Weet niet goed waar ik t zoeken moet voor niet al te veel geld...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 13:14

Hoi hoi en welkom!

Een buildup pad is een fijne oplossing voor n tijdelijk probleem, maar voor structureel zou ik toch uitkijken naar een passend zadel.
Westernzadels passen is een vak apart en elke rug is anders, dus wat ik zou doen in jouw geval is je hengst opladen en er mee naar Arthur in Vorstenbosch rijden. Arthur heeft zadels voor elk budget, ook tweedehands.
Succes!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 13:18

Tis trouwens rustig hier! :P
Glenn ook al tijdje niet meer gehoord? Hoe gaat t?!

Hier gaat t z'n gangetje; Zaartje gisteren voor t eerst bij de smid, ff vijltje langs gehad. Ging prima. Brave pown! En wat is ze aan t veranderen! Binnenkort maar weer eens pics maken.
En ook aftellen... Over twee weken arriveert Jazzaree....

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:24

YildizArabs schreef:
Hoi hoi en welkom!

Een buildup pad is een fijne oplossing voor n tijdelijk probleem, maar voor structureel zou ik toch uitkijken naar een passend zadel.
Westernzadels passen is een vak apart en elke rug is anders, dus wat ik zou doen in jouw geval is je hengst opladen en er mee naar Arthur in Vorstenbosch rijden. Arthur heeft zadels voor elk budget, ook tweedehands.
Succes!

ja zou ik ook het liefst doen maar peerdekind is beetje snel van slag dus wilde hem dit soort van besparen...daarnaast is t erg ver rijden...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 08:46

Anders Evelien van Eurohorse langs laten komen? Heb zelf geen ervaring met haar, maar hoor goede dingen?

Gisteren, after hard day of work, nog klein rondje bossen gemaakt met Nour. Heeeeeerlijk! :D
Het zadel- en ruitermak maken is nu echt wel afgerond en omdat hij natuurlijk pas van de winter echt doorgereden gaat worden bij Krista, onderhoud ik eea nu door twee maal in de week wat in de bossen te hobbelen. Lekker rechtuit en leert zo lekker op eigen benen te lopen. Hij geniet daar echt onwijs van (ik niet minder :D ), en het is/wordt echt n toppertje onder t zadel, echt n genot te rijden! Totally over the Moon haha!
Heb het afgelopen jaar zeeën van tijd gestoken in grondwerk en Parelli en dat loont zich nu echt dubbel en dwars.
Stiekem zitten er al boel knopjes op, sta daar toch wel van te kijken. Is eerste paard waarmee ik dit op deze manier zo heb getraind. Maar echt gaaf te merken dat ik in de bossen stilsta m'n been licht aanleg en een turn krijg! Gewoon gaaf!

Hiermee ga ik dan ook zeker starten met Jazzaree de komende maanden en hopelijk verloopt ook met haar het zadel- en ruitermak maken zo gemakkelijk en vlot.

Verde nog DE zeldzame zwarte ree gespot, stond ineens aan t pad terwijl we draafden. Nour en ik ook schrokken ons te barsten haha! En daarna nog twee gewone bruine reetjes! Was dus echt genieten!

Gisteren ook eerste oortjesfoto gemaakt van Nour: <3
Afbeelding

Vandaag gaat meneer naar de tandarts; wolftandje verwijderen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:49

YildizArabs schreef:
Ik opteer voor n wedstrijdlocatie tussen Brabant en Rotterdam! Kan Jes ook n keertje komen! :P

Das lief! :o

Jeetje wat een plannen en verhalen komen er toch weer voorbij hihi
Nou ik kan er niet zo over mee praten allemaal. Ik zit dus helemaal uit de buurt van paulette of krista en les er dus ook nooit en ook nog nooit les gehad. Ook clau is te ver weg voor mij om even op en neer te gaan.
Ik heb er wel aan gedacht om zelf eens wat te gaan organiseren hier in mijn bak.
Maar dan moet er ook voldoende animo voor zijn en niet dat ik straks 100 euro betaal voor een lesje haha :+
Dus misschien maar eens gewoon een proberen van de grond te krijgen?

Clickeren en die dingen begin ik allemaal niet aan. Is niet mijn ding. Niet mijn manier van trainen.
Maar ik heb respect voor diegene die wel zo trainen. Ik vind het knap en ik respecteer ieders manier van trainen.

Yildiz wat gaaf zeg!! Knappe nour en ik ben benieuwd hoe jazz het gaat doen bij je.

Glenn, hoe vordert het bij jou allemaal?

Ik ben lekker druk aan het trainen geslagen. Heerlijk, het gaat zo goed!
Volgende week weer wedstrijd in wanroij. En dan een maandje niks.

Qua zadels is idd een deskundige ernaar laten kijken eigenlijk wel een MUST!
Arthur is bij mij geweest toen de tijd en mijn zadel past nog steeds perfect!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:11

Owja en verder iedereen heel veel succes die morgen naar IJzerloo gaan!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:13

Fijn aan het trainen Jes, lekker!

Zo, peerd schoon en in de vlechten, spullen staan hier klaar en straks in de auto zetten. Morgen errug vroeg weg, maar het wordt vast een mooie dag! Ben benieuwd of canisia en robina vandaag lekker hebben kunnen rijden, het was iig geweldig weer! Duimen voor ons morgen hè, die eerste keer trail wordt spannend denk ik :=

Edit: thanks :+ :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:19

Heeeeel veel succes marije en Daantje!!
Jullie gaan vast en zeker knallen! :D Zet m op!
Maar heb vooral heel veel plezier.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 21:18

Go Rije, Go Daan! *\o/* Gaat echt helemaal goed komen, dat hek achterwaarts draaide Daan z'n hoef toch ook niet voor om haha!
Veel plezier en de groetjes aan alle DAWRAvriendjes!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:37

Doe ik! :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:00

Vandaag:
Afbeelding

EN:

Afbeelding

*\%/* *\%/* *\%/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 22:18

Zo dan!!!! Gefeliciteerd!

Vertel, vertel!!! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:19

Yeahhh!! Woehoeeee
You go girl!! *\o/* *\o/* *\o/*

Super stoer! Gefeliciteerd!
Idd.... vertel? _/-\o_

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:45

Thanks meiden!!! Morgen een uitgebreid verslag, nu beetje errug moe, was ook een pokkeeind rijden :)) Jullie houden t tegoed!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:02

uuuh HALLOOOOOOO
waar blijven die verslagen en foto's?!! :P :')

Ow god, ik ben ook weer los geslagen.
Ik heb alweer een nieuwe showblouse gekocht! gutteguttegut! :+ *D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:26

Haha, echt erg! Maar uhm... Foto?!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:51

Uhh ja is echt erg ja!
Heb er nu dus 3 en dan is het nu wel echt klaar! Denk ik.... haha
Nope sorry nog geen foto. Zwart met oranje en bling.

En heb transport beshermers aangeschaft, al ga ik wss alleen de voorbenen gebruiken dan. ;)

En ook nieuwe beenbeschermers. Witte.
Ik vind dat nada wel goed genoeg kan spinnen voor witte beschermers. Dus daar mag ze nu wel de nadruk op gaan leggen. :)

Nu wacht ik nog op een mooie aanbieding voor boots en dan ben ik weer helemaal klaar.