[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:24

Wat gaaf yildiz dat je er nog een veulen mee kan fokken! Je hebt twee heel veelbelovende meisjes staan :j

Je voer schema klinkt goed denk ik, aankomen duurt even naar dan gast het ook ineens een stuk sneller als je over een bepaald punt bent :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:53

Dank je! :) Ja ik ben ook echt benieuwd wat de toekomst allemaal gaat brengen. :):)
Haha, ik dacht dat ik dat toch al wel es had verteld dat ik haar onder die voorwaarde had verkocht? :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:59

Nee had ik geen idee van!

God heb zoveel leuke foto's nog gekregen van Ilya die mijn vriendin heeft gemaakt, twijfel of ik (alwéér) een topic zal openen. mensen worden wat gek van hem denk ik :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:05

Hoi meisjes, ik ben heel verdrietig want onze hond Winnie is net ingeslapen, hij voelde zich opeens helemaal niet goed sinds zondagavond, gister knapte hij weer op maar helaas niet voor lang, vanmorgen direct naar de dierenarts gegaan, hij had een tumor in zijn buik en die is geknapt, hij is gelijk ingeslapen om hem niet langer te laten lijden.
Hij was negen jaar dus niet heel oud.
Heel rottig ook want zijn jack russel vriendinnetje is nu alleen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:07

wat erg Miranda! Gecondoleerd |( Arme Winnie, zo'n lieve hond, wat vreselijk maar helaas geen andere optie voor jullie. Sterkte voor het hele gezin.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:24

Aaaah wat erg... Onze hond had het zelfde eind mei.. We hebben toen ook direct moeten laten gaan.. Heel veel sterkte. Het is zo verschrikkelijk rot!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:22

@Gelske Wat een prachtige plaatjes zeg en wat heeft die toch voorn kleur
@Kat ziet er weer uit als of je flink genoten hebt van Ilya, hij houd zo mooi zn kleur echt een knappie en wat is ie toch braaf. OMG BLUE <3 <3 <3 <3 <3
@Joyce ik ga je topic zo bekijken
@Yildiz weer naa Paulette super leuk en leerzaam.
@Miran.......nooit leuk :( :(:)

Hier met mn logo bezig hij is bijna af *D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:26

Dank je Kat! :*
Ja, het was wel echt plotseling, al weer zo snel afscheid, we zitten er allemaal wel effe flink doorheen.

Marlijn, bedankt, het blijft altijd een gemis, we hebben onze kat niet zo lang geleden ook al moeten begraven, die lag opeens dood op de stoel...wat een ellende.

Joyce, bedankt. Ik zag je logo op fb, mooi hoor! :j

Verder reageer ik later wel weer hoor, heb er even geen zin in.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:42

Ik zag het net op FB...
Heeel erg veel sterkte voor jou en het gezin. Vreselijk om je beestje te moeten verliezen :(:)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:57

Miran... :(:) Heel veel sterkte! Zal een heel gemis zijn en dan ook nog zo plotseling... Take care lieffie. ❤️

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:40

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:54

Heel veel sterkte Miranda een hond is echt je beste maatje en dan ook nog veel te jong ;( .

Je baby ziet er echt top uit Kat vind ze er allemaal echt goed uit zien ik ben nooit zo van de opfok maar dit is wel een toppie plekkie. En ja je meiden blijven natuurlijk ook erg leuk ze hebben het maar heerlijk zo met zijn tweetjes ;) .

Ben benieuwt naar je Logo joyce het zijn beide schimmels Jhadorah is vos geboren Qaseem ??? ik zou het je niet durven zeggen want hij is inderdaad wel apart van kleur nou ja uiteindelijk worden ze helemaal wit :D .

Dat is is leuk dat Nour het zo goed deed en inderdaad goed is goed dus dan klaar weer wat lessen in de planning ook leuk.

Blijf het echt leuk voor voor jouw en lazio Joyce lekker veel spammen he je nieuwe kanjer :D . En nee ze zijn niet heel klein maar maar ik denk dat we over 10 jaar nog onze kleintjes zeggen ze blijven toch de jongste bij ons op stal ;) .

Het zit ook wel in een mens overal over nadenken maar ja soms kun je het nog zo willen plannen het loopt vaak toch anders Roma. Jhadorah en Qaseem zijn inderdaad echt broer en zus heel duidelijk al zijn ze kwa type heel anders toch hebben ze zo veel overheen met elkaar het is soms echt een siameese tweeling :D .

Hoe is het weer bij jullie nu hier bah vet storm hoe echt niet van wind. Het viel overdag wel mee dus wel alle paarden kunnen rijden in de bak. Dibah was super braaf er reden twee vreemde paarden een fries en een zwart paard maar ze was echt weer super braaf. Ook Sjaak ging super het vandaag ook weer wat galop erbij gepakt alles rustig aan we rijden nu zoon 20 a 30 minuten en dat gaat nog steeds goed. Toen was het de beurt aan Sil en Noor het rijden gaat steeds beter nog wel wat druk met het hoofd maar voor het been gaat super ze begint nu echt lekker te lopen. Nu maar hopen dat het niet echt winter word zodat ik lekker met haar kan door trainen. Aan de anderen kant is ze zo braaf mocht ze een tijdjes moeten stil staan pakken we het zo weer op.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:23

Ook veel storm en regen hier, vreselijk. de paarden worden er helemaal dol van en waren nauwelijks te bekappen vandaag {:)-:( wat goed dat je paarden zo braaf zij Gelske!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:25

Bedankt meisjes voor jullie medeleven. :*
Vandaag voel ik me iets beter, kan ik een beetje dat nare einde van me afzetten, dat maakt altijd zo veel impact omdat je zo intensief bezig bent, ik was al een paar dagen en nachten met hem in de weer geweest.
We hebben hem op een mooi plekje in de tuin begraven.

Kat, wat stom, wij hadden het gister droog, jammer dat het bij jou zo slecht was. >;)
Maar je paardjes zien er wel blij uit. :D
Hier waaide het natuurlijk wel maar de paarden waren gewoon erg kalm. :')
Gaat goed hè met Il, hij ziet er lief en knap uit. :j

Gelske, bij jou gaat alles helemaal tip top, fijn zeg! :))

Fu en Zos staan er lekker puur natuur bij.
Fu geniet van de regen zonder deken. :)
Verder doe ik niet veel, de bak is te nat om serieus wat te doen, maar we hebben het gewoon gezellig met rommelen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:25

Wat een leuke plaatjes weer!!

Ik ben ziek.. Heb mijn paardjes al 3 dagen niet gezien.. Shym moet volgens mij een extra dekentje op gezien het slechte en koude weer wat er aan komt.. maar die ligt op stal en moet nog ingekort worden. Ben me suf aan het bedenken hoe ik dit moet oplossen :(

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:52

Gelske, ik kom niet echt toe aan Ely rijden, dus voorlopig komt dat er niet van. Nu is het nog even de twijfel om haar of te dekken komend voorjaar of toch proberen haar onder het zadel op te gaan pakken.
Is de jeuk bij jouw paarden nu helemaal weg? Fijn dat het verder zo goed gaat met je knapperds!

Dankje, No_No! Ja, hij is zwart, heel apart uit een bruine merrie en een vos hengst!
Wat een heerlijk vrolijk paard heb je aan de foto's te zien! Aankomen duurt altijd verschrikkelijk lang, terwijl afvallen heel vlot kan gaan. Het allerbeste werkt toch het verse gras in de lente is mijn ervaring, maar ik heb ook goede ervaringen met bietenpulp en olie.

Yildiz, Euforio staat een beetje in het midden van de rangorde als ik de opfok moet geloven. De dominante paarden vinden hem niet interessant, omdat hij geen interesse heeft in de leiding nemen. Maar hij laat ook de kaas niet van z'n brood eten. Hij heeft geen gevechten en wel altijd eten, goed geregeld dus haha.
M'n mensenmannetje gaat heel goed, groeit als kool <3
Fijn dat het spenen van Nyhla goed is gegaan!
Nour begint mooi uit te zwaren! Ik vond hem altijd wat merrie-achtig aandoen, maar hij ziet er nu toch wel echt uit als een hengst!
En je jongedame ook al zo knap!

Spannend met de interesse voor Fardani en Amir, Roma, ben benieuwd!

Mooie foto's van jou en Asal, Joyce!

Wat een smeerkees heb jij, Miranda! Fijn dat z'n tanden nu weer in orde zijn!

Wat is Doortje toch veranderd, Saskia, maar ze blijft prachtig rond, mooie meid <3

Set_Elkol schreef:
Twee zielen 1 gedachte, hebben we vaker last van :P

:D <3 :*

Joyce, gefeliciteerd met de aankoop van Sha Lazio! Dat hij maar vele mooie jaren bij je mag hebben!

Leuke foto's weer van Ilya, Katja! Hij ziet er goed uit! En je meidjes ook natuurlijk!

Hier had Ely weer eens wat bijzonders. Ik werd gebeld door mijn vriendin, waar Ely nu staat, dat Ely proppen aan het maken was. Dat is toch heel raar aangezien ze net behandeld is door de tandarts. Dus maar de dierenarts langs laten komen om te kijken of er geen ontsteking oid in haar mond zat. Blijkt dat mevrouw wat overenthousiast was begonnen aan walnoten (welk paard eet dat nou?!) en dat daardoor haar kiezen wat afgebroken waren, waardoor er ruimte tussen de kiezen was ontstaan, waar eten tussen was gaan zitten en dit is gaan ontsteken. Dierenarts heeft het gebit iets bijgewerkt zodat het eten ook weer tussen de ruimtes vandaan kan. Verder moet ze op het gras en slobber, omdat eten zeer doet en moet dagelijks haar mond gespoeld worden. Letterlijke woorden van de dierenarts: dit heb ik echt nog nooit meegemaakt (hoe vaak ik dat wel niet bij Ely heb gehoord _-:( ). Maar gelukkig lijkt ze het wel weer goed te doen, ik ga zondag weer even langs!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:07

Ohohoh!! Rare paarden bestaan er! Komt het wel weer goed met haar gebit?

Ik heb ook wel eens walnootdoppen gevonden, het meest rare vond ik karbonade de botjes... :oo

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:13

Wat een leuke foto's van Ilya Katja! Het lijkt mij een heel leuk paardje van karakter :) De dames zien er ook goed uit, en schoon :oo

Wat leuk dat je nog een veulentje te goed hebt Yildiz!

Ik had je logo ook op FB gespot Joyce! Ziet er al leuk uit!

Herkenbaar, dat van die 'kleintjes' zo noemen Gelske! Dat doe ik ook, haha. Munir was ook altijd 'baby' tot Azi werd geboren. Nu draagt Azi die naam tot misschien ooit het volgende veulentje wordt geboren _O-
Hier is het weer ook slecht, bah! Veeel regen, harde wind etc. Niks aan!

Verlies van een (huis)dier is altijd vreselijk Miranda. Dat is altijd het enige nadeel aan dieren vind ik, die moesten eigenlijk ook gewoon minstens 80 worden...

Oei, beterschap Marlijn!

Bedankt Annika! Ik hoop ook dat hij nog veel jaartjes mee mag! :)
Wat houd Ely er een vreemd dieet op na _O-

Nog wat snapthots van de paarden vandaag! Ik word soms echt een beetje moedeloos van Munir. Wat een vies varken is dat :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de 20-plussers :D

Afbeelding

Afbeelding

Van Azi heb ik alleen maar idiote foto's en filmpjes _O-

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:34

Camouflage is dat ;) :')
Die van mij smeert zich tot het puntje van zijn oren in met modder :o

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:59

Hoi allemaal!

Heb te veel pagina's gemist, dus even geen bijleespost. De vader van mijn beste vriendin is heel onverwachts overleden, dus ik was er niet echt mee bezig... Eerst lag hij nog in coma maar was er hoop. Maar vorige week is dan duidelijk geworden dat hij er niet meer uit zou komen en hebben ze hem laten gaan. Haar mama is nog niet heel lang geleden aan een hersentumor overleden, dus dit was echt héél erg... Vandaag was dan de crematie.
Ben vooral moe nu eigenlijk. Maar met mijn gezondheid gaat het goed en met de mannen ook!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:17

Oh jeetje wat erg zeg...
Heel veel sterkte gewenst!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 07:31

Jeetje, wat heftig! Heel veel sterkte!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:17

Sterkte Tiene, ook voor je vriendin.❤️

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:05

Heel veel sterkte!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:02

:*

Ik kende hem vrij goed eigenlijk, het is gewoon zo onwerkelijk. Bij de shoot van Reindert Jansen vorig jaar was hij er ook bij, en zij ook. Want ze moesten eigenlijk weg, maar hij vond het zo leuk dat ze gewoon zijn gebleven tot het eind.
En toen haar mama stierf, vroeg hij mij om mijn vriendin mee op te vangen, omdat ze het zo moeilijk had. Vond ik heel bijzonder dat hij dat vroeg en ik ga me daar nu ook voor inzetten :-)