[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:33

Bonjoy schreef:
ShamalArabs schreef:

Thuis niets :+ maar waar we nu huren kan ik verbouwen en doen wat ik wil, we mogen 50 paarden houden zonder vergunning daar met alleen meldingsplicht, alles boven de 50 moet ik even een vergunning voor hebben, die ik zonder meer krijg :j maar daar is het land gewoon niet genoeg voor vind ik :n met 20 - 24 die overdag buiten zijn en 's nachts op stal, het jaarrond en met bijvoeren in de wintermaanden op het land als het gras op is, dan zit het wel een beetje vol :j

Nu met 16 waarvan 4 veulens ben ik nog niet aan bijvoeren toe, er staat nog flink gras op :j

Ze hebben uiteraard wel de volle binnen-tijd hooi tot hun beschikking. ze kunnen dus onbeperkt eten.

Dat stukje links naast de oprit is toch jullie land? :) Dat is toch allemaal zwart zand, of zie ik dat verkeerd? :) Kan wezen hoor, rij af en toe langs aangezien ik nu haast in Hardenberg woon.

Dat stuk waar de merries met veulens van het voorjaar liepen zal je wel niet bedoelen toch? Daar stond toen al weinig tenzij je een heel goed geheim hebt, dan wil ik het ook wel weten want wij komen aan het eind van de zomer ook tekort :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:47

Shanna_ schreef:
Echt zo fijn kat! :D

Denk niet dat Shief een toltknopje heeft.. eerder een turbo knop die ze herontdekt heeft, jeetje :') Dacht dat haar hyperactieve dagen alweer voorbij waren maar nee haha wat een muts. Ging even simpel rondslingeren in de bak, Shief ging liever scheuren. Hoe ouder hoe gekker he :)) En uitsloven dan haha had 't moeten filmen, zit ze steeds van: 'Pak me dan!' 'Wat moet je nou, ehh' _O-

Haha :D 12 is niet oud! Heerlijk als ze zo scheuren en dol zijn, ze lijken dan zo blij. en fijn he van Slettepet :+:

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:08

14 Katja :') Haha ja leuk he! Ze is dan ook super trots op zichzelf hoe ze aan het uitsloven is.. gekkie :D

Jaa beeb is gesetteld in setteltje der buikje :+:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:09

ah joh 14 is ook niet oud :P settelsettel

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:24

Wat een guppies allemaal :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:38

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:38

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:51

set_elkol schreef:
Hee Miran leuk dat je er naar vraagt!
Ze is nog drachtig, baby niet kunnen vinden (lag te diep) dus die heb ik helaas pindakaas niet gezien, maar een baarmoeder vol vocht duidt duidelijk op een dracht! :)) Ik heb een heleboel gezien op dat schermpje behalve een stukje veulen, maar de dierenarts heeft zich echt enorm uitgesloofd om het te vinden dus no blame.

Wat goed Doortje heeft een drafknop :D

Heeft een van jullie Arabieren ook een toltknopje? Set kan het als ze ongeduldig is, dus ben benieuwd of het veulen het ook kan.

Fuego heb ik nog nooit in de tölt gezien. :D
Jammer dat je niks hebt kunnen zien, en ook niet onder het staartje hebt kunnen kijken. :P
Maar het gaat wel goed, dus das goed nieuws! :j

14 is toch niet oud, mijn vorige paard was op z'n 19e ook nog zo gek als een deur. :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:59

Ik meen me te herinneren dat de papa van Mish een töltknop had :+ dus wie weet...
Wel leuk dat Set kan tölten hihi, zou leuk zijn als ze het doorgeeft!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:00

@Shamal dat zijn er nog wel wat is het dicht bij je huis dan?
@annika en ook draf foto's? dat wil ik natuurlijk wel zien
@miranda is dat nou leuk geit rijden? heb er ook 2 staan moet het toch maar eens proberen hihi
@katja super dat ze nog drachtig is

Iedereen wil wel een mooi boerderijtje, wij wonen op zich er mooi maar zijn toch aan het rondkijken voor wat anders, ook wat op het oog maar moeten dat nog even afwachten. Gaan samen met mijn schoonouders en dan kijken of we iets meer ruimte kunnen krijgen voor de mini's

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:01

Hahah ik heb het geisha ook wel eens zien doen.

Ik heb deze druppels gekregen.http://www.medpets.nl/phytonics+liver+comp/

Jammer Kat, maar ze is dus wel drachtig in ieder geval!?

Ah die arabier in ITP. :=
Arm ding, zal wel een mooie worden geloof ik! Fijn dat ie nu een goed huisje heeft gevonden!

Ik ben vandaag bij annika op stal wezen kijken. Heerlijk hoe ze lekker paard kunnen zijn daar! En een leuke sfeer hangt er! +:)+
Ik ga even overleggen met me vriend en ik ga vanavond naar nog een stal kijken iets dichter bij en zo kom ik vast wel aan een leuk plekje. Wil deze keer verhuizen voor langere tijd namelijk!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:02

Azim zag er niet veel beter uit toen ik hem kocht. Zou je nu echt niet meer zeggen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:06

Goed dat je die stap gaat maken Kelly. Ik denk dat meer bewegingsvrijheid voor Geisha heel goed is. Voor elk paard belangrijk, maar zéker voor zo'n jong ding :)
Welke osteo heb je trouwens laten komen?

Wij hebben de laatste keer ook een lever comp aanbevolen gekregen voor Djuun :j

Kat, wat suuuuper *\o/* Jammer dat je geen beeb hebt kunnen zien!

Een eigen boerderij, haha, dat blijft vast bij dromen :)) Weet niet eens of ik dat persé zou willen. Komt ook wel heel veel werk bij kijken. Wel een luxe hoor een pensionstal. Hoef er zelf niet vroeg uit om te voeren :Y) En als je komt staat ze ook geregeld al lekker buiten :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:06

joysjuh1987 schreef:
@miranda is dat nou leuk geit rijden? heb er ook 2 staan moet het toch maar eens proberen hihi

Het handige is dat deze een goed stuur erop heeft! :j

Kelly, dat zal wel fijn zijn een goed plekje!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:10

@sieltjuh iedereen zegt oh fijn paarden aan huis ma zijn ook zeker nadelen hoor, als je ziek bent moet je gewoon naar buiten, gaan niet op vakantie en zo zijn er vast nog meer dingen maar toch zou ik niet ander willen nou hebben wij ook de mogelijk heden
@miranda ja dat stuur hebben die van ons dan weer niet whaha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:12

joysjuh1987 schreef:
@sieltjuh iedereen zegt oh fijn paarden aan huis ma zijn ook zeker nadelen hoor, als je ziek bent moet je gewoon naar buiten, gaan niet op vakantie en zo zijn er vast nog meer dingen maar toch zou ik niet ander willen nou hebben wij ook de mogelijk heden

Vakantie kan wel, maar je moet wel een goede oppas elke keer regelen :Y)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:14

@sieltjuh ja mijn schoonvader doet hier de paarden maar ik ben nooit op vakantie geweest al va jongs af aan paarden aan huis gehad en altijd alles zelf gedaan, ben ooit 1 keer op vakantie geweest en zat mezelf in de weg. Ga nu regelmatig weekendjes weg om te showen met de minis dan doet hij de paarden en dat zijn dan onze vakanties

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:15

Als je het handig doet lopen je paarden altijd vrij, hebben altijd eten en zie je ze ook nog vanuit je raam!
Eerst op pension moest ik ook alles zelf doen anders werden ze toch niet goed genoeg verzorgd naar mijn zin dus nu hoef ik tenminste niet van huis en het scheelt ook nog klauwen vol geld en irritatie als er dingen niet goed gaan.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:18

@miranda dat is voor onze paarden niet handig ze zijn geschoren en kunnen dus niet altijd buiten staan daar hebben wij ook niet genoeg gras voor. Als asal dag en nacht buiten zou lopen dan is alles hier zwart en moet ik mega dure dekens aanschaffen om mijn paard warm te houden en al die minis ook nog eens en ik heb een ongelukkig paard wand die van mij houd helemaal niet van de hele dag buitenstaan laat staan ook nog snachts, zomers vind ik anders maar nu echt niet
ze vind al erg om naar buiten te moeten om getraind te worden

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:20

Ligt natuurlijk wel aan de pensionstal waar je staat en wat voor afspraken er zijn gemaakt, volpension, halfpension, DHZ.. etc.

1 keer op vakantie, Joyce? Ik ben dol op vakanties en weekendjes weg! Kan daar echt maanden naar uit kijken! Héérlijk, even helemaal niets hoeven en andere landen en culturen snuiven :j
Maarre.. ben ook wel eens op vakantie geweest in Hoge Hexel :)) (lang, lang geleden :') ).

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:22

Voor iedereen wel een droom denk ik, uitzicht vanuit de keuken op de paarden die van het verse gras genieten :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:22

@sieltjuh ok echt whaha waar dan? nee als je hier achter het huis zit in de zomer dan ben je al op vakantie heerlijk

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:24

joysjuh1987 schreef:
@sieltjuh ok echt whaha waar dan? nee als je hier achter het huis zit in de zomer dan ben je al op vakantie heerlijk

Pff... een park met huisjes :') Geeeen idee meer, zat nog op de basisschool :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:25

Oooow, in het park werd er schoolzwem gegeven in hun zwembad :j Was erg leuk ook toen de kids bij jullie alweer naar school gingen en wij nog niet, dus daar op vakantie waren en 's ochtends het zwembad niet in mochten 8)7

:')

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:41

Hoe doen jullie dat nu met vakanties dan ivm de zorg voor je paard?