Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:01

Ik kom dit jaar ook, voor het eerst mét paard :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 17:30

Ooooooh, als ik die pics zie begint t weer te kriebelen! Zo jammer dat ik t vorig jaar heb moeten missen....

Ik kom dit jaar met n nieuw paard hihi! M'n lekkere kereltje! Ben zo benieuwd wat jullie van m vinden irl!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:43

Leukleukleuk!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:25

wij willen dit jaar ook mee met beide paarden
Of alleen de jongste

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:25

Oeeh wat leukkk alle jonge guppy's komen mee! En Daantje is ook nog DAWRA weekend gup!! LeukLeuk!
Wij gaan waarschijnlijk al eerder die week die kant op om alvast wat extra buitenrij kilometers te maken :D
Dit jaar weer lekker met 2 powns, maar nu ieder onze eigen ;)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:05

Dat ziet er echt heerlijk uit zeg, dat willen wij ook wel... :j

Rije, dat valt reuze mee zeg, ben alleen nog geen "rijdend" lid.. ;). En leuk dat je met paard kunt komen.

Eerder die kant op is geen slecht idee, volgens mij echt prachtig daar..

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:51

Wanneer is de DAWRA weekend ook weer?
Als ok kom is het sowieso zonder paard. En ik kom dan ook niet het hele weekend.

Smart, welkom!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 08:03

4 tm 6 juli

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:24

aha ok. Dan houd het op voor mij.
Hebben we vakantie en gaan we samen leuke dingen doen. NIET paard gerelateerd dus. :P

Zo weer super fijn gelest vandaag. Ook vast pattern een keer geoefend en ging goed!
Juf was weer zeer tevreden! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:33

Fijn!

Ik heb vandaag gewoon voor het allereerst het hek achterwaarts gedaan <3 Ik wilde stalgenootje verschillende manieren uitleggen om het hek te nemen en ik zei nog: "Achterwaarts kan ook, maar dat laat ik niet zien hoor" maar ik stond er al, dus ik dacht "ik zie wel hoe ver ik kom". En voor ik het wist gingen we achteruit door het hek! :wow:

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:35

Super Daantje!!
Goed gedaan marije! Soms moet je idd gewoon doen +:)+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 18:52

Jammer Jes... Nu moet je jullie vakantie verzetten, whahahaha! :P _O-

Well done Marije en Daan! Goed bezig! +:)+

Vandaag op stal met z'n allen flink trail/schrikparcours opgezet. Was super leuk! Deed met Nour in hand mee. En dat met drie merries waarvan 1 katshengstig in diezelfde bak, geef t je te doen... Maar op een paar verlangende blikken na was meneer goed bij de les! Trots op m!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:33

Goede oefening voor m yildiz!
Haha eg nie, die vakantie gaat eg nie verzet worden nie :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 22:22

:\

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:52

Smart WELKOM!!

Leuk nog een schimmel vriend in omgeving Rotterdam!!
Ik woon ook in omgeving Rotterdam en ben samen met een stal genoot ook DAWRA lid!
Dit jaar word als het mee zit ook ons DAWRA weekend Debuut

In mei gaat Ziggy een maand in training bij Krista, dus wie weet zie je hem dan wel als je daar gaat lessen. Dan moet je maar even een kusje van hem vragen haha

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:02

Ohh volgend jaar hoop ik ook mee te kunnen doen aan de dog and horse trail!!
We oefenen nu alvast met onze nieuwe aanwinst.
DAWRA maak je borst maar nat haha.

Meet Cookie!!
Afbeelding

Zig is in ieder geval verliefd op zijn mede stippel!
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:05

Oeh dat ziet er veelbelovend uit Nena!! Ook superleuk om naar te kijken, twee stippels :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 17:49

Ja echt wel! Super leuk hondje!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:08

Dog and horse trail klinkt ook gaaf! Helaas zijn mijn mini's daar niet geschikt voor... Mooi hondje in ieder geval!

Dan is de kans inderdaad groot dat ik Ziggy wel ga ontmoeten. Ik wil Silver ook nog graag naar Krista brengen... :j.. Eerst maar eens kijken of we zijn conditie op kunnen bouwen onder het zadel...

Van de week komt er iemand foto's maken van ons dus dan zal ik ons eens goed voorstellen...

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:21

Bedankt!! Het is ook echt een heerlijk beest haha! Hij heeft alleen nog iets meer aandacht voor de paarden poep.. Dan voor de paarden zelf, maar dat komt miss nog.

Ik ben nu wel heel benieuwd naar Silver haha. Waar woon je eigenlijk Smart? Ik sta met Zig op HC Bleiswijk.. Misschien ken je dat

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 06:47

Ik ken Bleiswijk alleen van de sauna :o ... Ik woon in Ridderkerk dus redelijk dicht bij jou...

Paardenpoep, tja, dat is natuurlijk ook wel erg lekker!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:26

Oehh cookie is leeeuk!! Gelijk aan de clicker toch ook?! ;)
Robina is hier bezig met een leen hondje om te trainen voor de horse en dog. Ze is zooo leuk! Ze ziet eruit als een wolfje. Vind paarden nog wel erg spannend, dus is een hele kluif, maar ze is super leergierig.

Het wordt gezellig met al die Rotterdammers hier! Ik zeg we moeten een nieuwe wedstrijd locatie gaan vinden bij ons allemaal in de buurt ;)

Hoe werkt het precies al jullie je paard bij Krista brengen? Gaat zij ze dan volledig trainen en na een bepaalde periode kom je er zelf bij en met een aantal lessen leer je zelf ook wat je paardje in de tussentijd heeft geleerd?
Of is het van begin af aan dat je zelf ook de slag gaat met Krista erbij?
Het lijkt mij echt niett leuk om niet elk leerproces stapje van me eigen pony zelf mee te maken en aan te leren. Hulp van een trainster is natuurlijk super goed, aangezien die het je paard vaak beter kan aanleren dan jij zelf waardoor het een stuk duidelijk/makkelijker voor je paard wordt, maar dan nog zou ik het 99% zelf willen doen of dan tenminste samen met een trainster haha. Dat gevoel wanneer je paard ineens iets nieuws voor het eerst probeert of begint te begrijpen, waaaaauwwiee <3 Die momentjes wil ikke helemaal zelluf meemaken haha. Of is dit nu een hele scheve gedachte? :P

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:38

haha Ik wilde idd ook met de clicker aan de slag.. maar daar zijn papa en mama het niet zo heel erg mee eens (zij hebben vroeger zelf honden getrained). Als hij aan de kunstjes moet pak ik miss wel stiekem de clicker hahaha, maar nu met 10 weken kan meneer al zitten, poot rechts, poot links, liggen en een high five! Ook het apporteren word al veel leuker haha dus dat komt wel goed!

Wat is eigenlijk de precieze bedoeling van de dog & horse trail?

Ik stem VOOR wedstrijd locaties in de buurt van Rotterdam haha

Eerst wilde ik het ook allemaal zelf doen met Zig en heb hier ook wel even een tijdje over na moeten denken. Alleen is de galop met hem niet meer te doen! afgelopen week heb ik weer een elegante afsprong gemaakt en ben op mijn billen geland (nadat ik tot 3x toe bijna met paard en al in de muur gedrukt stond).
Uit het niks klapt er iets in dat hoofd ofzo en dan gaat hij rennen en stopt niet meer. Het lijkt wel of hij een soort vlek voor zijn ogen krijgt en niet meer ziet wat hij doet. Hij stopt pas wanneer ik er naast zit, want dan schrikt hij waker en staat hij heel schuldig naar mij te kijken.
Zelf vind ik dit een beetje gevaarlijk worden en ben ten einde raad hoe ik dit op moet lossen.. ik durf gewoon niet meer te galopperen, omdat ik bang ben dat hij weg schiet als het te moeilijk word.
Dit heeft voor mij de doorslag gegeven het aan Krista over te laten.
Hij staat dan echt een maand bij haar en zij gaat er mee aan het werk. Ik heb dan 1 keer in de week een vaste les afspraak en als zij het nodig vind een extra dag.
Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik het zo moet oplossen, maar aan de andere kant ben ik blij dat iemand anders het wil (en durft).

Hier op stal waagt namelijk ook niemand zijn leven aan het rijden van deze wolf in schaaps kleren.
Hoe lief hij is aan de hand, zo onberekenbaar kan hij zijn onder het zadel.

Wat er nu in zit na iets meer dan een jaar onder het zadel, doet hij geweldig en daar ben ik ook mega trots op! alleen die galop %) _-:(

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:00

Ooohh pak gewoon gelijk de clicker erbij met alles! :D Is zoooo leukk en netjes naast lopen, hier komen, zit, af en die hele bende zijn eigenlijk ook maar kunstjes voor een hond, alleen vinden wij mensen het 'gehoorzaamheid'. Het schijnt zelfs dat een clicker getrainde hond 1/3e meer hersencapaciteit heeft dan een niet clicker getrainde hond :D En slimme hond is vaak ook gelijk een stuk makkelijker handelbare hond :Y) Hulp - en blindegeleide honden worden ook vanaf pups af aan al met clicker getrained. Hoe eerder hoe beter wat mij betreft :D

http://www.dawra.nl/media/patterns/Hors ... regels.pdf Dis is het regelement van de horse en dog trail zoals hij op de dawra site staat. Er zitten nog veel opstart probleempjes in dit onderdeel, maar dat is ook logisch. Verder vooral op youtube ff zoeken, in Duitsland is het al vrij groot. Maar simpel gezegd zijn het gewoon 'gehoorzaamheid' truukjes voor de hond, maar dan vanaf het paard gegeven en met zo min mogelijk hand signalen. Netjes meelopen, zit/af en blijf op afstand, wisselen van kant, over de brug en door het hek. Opzich kan elke hond het vrij snel leren.

Maar oef ja oke, met Zig is dan inderdaad wel even een ander verhaal zeg.. Op die manier is het echt niet meer leuk oefenen en begrijp ik volledig dat je hem bij Krista zet. Wel fijn dat je dan wel nog elke week vast een les hebt, zo blijf je er wel goed bij betrokken.
Hoop dat het snel goed komt, want verder gaat hij natuurlijk als een speer! Ben benieuwd om hem te zien bij Krista :D

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:54

Bij Ziggy train ik de kunstjes wel met de clicker. Als hij mij al ziet met dat tasje staat hij al blij te stuiteren, want dan gaan we wat leuks doen hahaha.
Gister nog even verstoppertje gespeeld met hem. Dan leg ik een handdoek over zijn ogen en zeg ik wachten!... dan blijft hij netjes stil staan en als ik dan zeg.. pak vast! dan schud hij met zijn hoofd en pakt hij de handdoek uit de lucht haha (zal wel eens kijken of ik daar een filmpje van kan maken).

Ik zie dat we nog 2 jaar hebben om te trainen voor de dog& horse trail.. Het ziet er wel echt super leuk uit. Je moet ook eigenlijk met 1 hand kunnen rijden wil je het echt goed kunnen doen.

Ik vind het ook wel fijn dat ik van Krista in principe gewoon mag komen wanneer ik wil.. en dat hij ook het weiland op gaat daar.. want dat is het enige wat wij op stal niet hebben -O- .
Het zou gewoon fijn zijn als Krista er een gewoon galopje op kan zetten in een maand tijd en alles wat er extra gedaan kan worden is fijn haha. Als ik vanaf daar maar een beetje verder kan werken!!
Stiekem ben ik wel zenuwachtig hahaha