[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:54

Nou Joyce, de past wel mooi bij je collectie! :D

Andere Joyce, Dat klinkt fijn zo bezig met Asal! :))

Yil, knappe jongen is Nour!
Logisch dat de dames niet in de regen willen.
Fu geniet er erg van zonder deken en staat lekker in de regen terwijl hij droog kan staan, dus ik ben blij dat ik ik hem zonder heb gezet. :j

Stiekem ben ik een beetje fan van Chris Cox en dat is een western paardenman die ook af en toe wat doet met drassage.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:54

Gefeliciteerd :D

wat een gave 18+ foto Yildiz :D Hij is prachtig (het paard niet zijn interne ledematen)

Sorry ik was een beetje druk en ik weet niet eens waarmee :x Morgen Il <3 zo'n zin in!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:55

Veel plezier bij Ilya morgen Kat!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:55

<3 thanks!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:01

Ten eerste, Joyce, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! *\o/*
Vind het echt heel tof dat je Lazio gekocht hebt, nu kan hij lekker van zijn oude dag genieten. :)
En ik zag een fluffy Yus voorbij komen, hier zijn ze ook alweer hard hun winterjassen aan het aanmaken.

Marlijn, fijn dat het apart zetten goed gegaan is, dat is toch ook altijd weer even wennen voor ze. Ik hoop dat hij nu snel weer bijkomt qua gewicht.
Ik zag ook je vraag over ontwormen. Ik geef de volwassen paarden gewoon een hele spuit, dus dat is meestal 600kg. Gewoon omdat je beter over dan onder kan doseren, al moet ik zeggen dat ik met Pramox altijd wat voorzichtiger ben. Pramox krijgen de veulens hier onder een jaar sowieso nooit, en ook de drachtige merries krijgen geen Equest en Equest Pramox, omdat niet iedereen het erover eens is of het nu wel of geen kwaad kan.
Aleeyah schat ik zo'n 200-250kg, zij krijgt dan voor 300kg, en Amir krijgt voor zo'n 200kg. Almaz krijgt volgende week voor 100kg.

Miranda, oh heb jij ook al zulke varkentjes op stal?
Hier gooien Aleeyah en Fardani al hun hooi door de stal heen, dat wordt echt een enorme zooi :roll: Gelukkig houden de andere 3 het wel aardig netjes.
Ach, hier zijn de witte ook meestal zwart of bont hoor, dat schijnt een betere kleur te zijn :')
Fijn dat de tandjes weer gedaan zijn, en dat de DA nu wat vriendelijker was. Beetje jammer dat Fu dat dan weer niet was :') Dat op zijn achterbenen staan als hij iets niet wil doet Fardani ook. Gewoon heel rustig iets omhoog, zodat ze er net niet meer bij kunnen. Ik moet er altijd wel om lachen, vooral dat hoofd dat ze er dan bij trekken _O- Maar het is niet handig.

Joyce, wat een mooie foto's van jou en Asal!
Fijn dat het trainen ook zo goed gaat en dat je instructeur zo goed bevalt.

Yildiz, gaaf die foto's van Zahra en Ali Jamaal onder elkaar, ze lijkt echt veel op hem!
Fijn dat het met Jazzy en Nyhla zo goed gaat, wanneer gaat Nyhla naar haar nieuwe eigenaresse verhuizen?
Oh, oh, je gaat nog je handen vol krijgen aan Zahra, zo te horen! Wat een boef :D Fijn dat ze zo goed aan het bijkomen is.
Tie haar nieuwe date is gaaf! <3 Ben heel benieuwd naar hun uiteindelijke veulentje.
Zou ik laatst nog zeggen; fijn dat je al een geïnteresseerde hebt als Jazzy haar veulentje een hengstje wordt. Maar ik denk dat dat ook scheelt dat het van je eigen hengst is, waardoor je ook sneller interesse krijgt voor je veulens.
Wat een geluk dat je net voor de bui terug was met Nour, want het ging flink los gisteren! Hier viel het qua regen op zich ook wel mee, alleen die wind |o Ik houd echt niet van wind, heb liever regen dan wind. Ja, ik weet het, dan woon ik op de verkeerde plek in Nederland :x
Nour ziet er goed uit, wat is hij lekker aan het uitzwaren! <3

Michelle, wat een enorm succesvol seizoen hebben jullie gehad! Top gedaan!
Ik zie jullie op FB regelmatig voorbij komen.

Katja, veel plezier morgen bij Ilya!

Door is ook flink gegroeid! Ze ziet er goed uit, en van de winter zullen er vast wel weer wat kilo's verdwijnen. Helemaal als ze ook nog wat groeit.

Gelukkig gaat het inmiddels weer wat beter op mijn werk, wel een flink gespannen sfeer en een aantal mensen die proberen extra aardig te doen. Alsof dan alles weer vergeten is >;) Maar ja, ik heb het inmiddels los gelaten, je wordt er alleen maar moe van.

Voor zowel Fardani als Amir komt binnenkort iemand kijken, ze moeten alleen beide nog even kijken wanneer het uitkomt, want Texel is helaas voor de meesten niet naast de deur. Maar bij beide heb ik echt een heel goed gevoel, dus ik hoop dat het ook zo klikt als ze hier zijn, want dan laat ik beide mannen met een gerust hart naar hun nieuwe huis gaan.

Afgelopen maandag was Mausi dus nog gescand, en toen nog even een praatje met de DA gemaakt. Hij raadt het ernstig af om Aziza aankomend jaar leeg te laten als ik ooit nog een veulen van haar wil... Dus maar even kijken wat we uiteindelijk gaan doen.. O:) Dat gaat helemaal tegen mijn plannen in natuurlijk :x Maar goed, mocht ze een merrietje krijgen is de keuze makkelijk, dus eigenlijk hoef ik er alleen over na te denken als ze me de 3e hengst op rij geeft.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:13

Las t op FB Joyce! Djiezzzz wat kun jij goed geheimpjes bewaren! :D Nogmaals proficiat en echt heel HEEL tof dat je hem op deze manier een oude dag kunt bieden. Heb je verder nog plannen met hem? Mooie plaat van hem trouwens!

Heb vorig jaar een stukje over western dressage geschreven voor DAWRA magazin. Voor de liefhebber kan ik dat stuk wel doorsturen via email? Tis te lang om hier te zetten.

Oeh veel plezier Katja! {:} Dat worden weer boel platen? Ga je alleen?
En thx voor compliment, vind m zelf ook steeds gaver worden nu hij wat aan het uitzwaren is.

Vandaag met Zahra op pad geweest. Ging echt super goed, ook met zn tweetjes op de trailer (ook al kent ze tussenschot niet). Natuurlijk was het wel bleren toen Tie ging lessen maar ja, dat hoort er dan maar even bij (ik had iedereen al gewaarschuwd oordopjes mee te nemen :') ). Irene heeft met haar gewerkt in de roundpen en wauw, zo mooi te zien hoe een paard zo snel verandert in gedrag van blerder naar rust en oplettendheid naar die persoon in het midden. Ze deed het echt goed! Irene gaf aan dat ze echt heel cool in haar hoofd is (klopt, ze vindt niet veel echt eng itt Tie) en natuurlijk prachtige looks heeft, toch altijd leuk te horen. :P
Hier wat plaatjes van vandaag. Ze heeft een wat kleiner oog ivm ontsteking (kijk het nog even aan en anders even zalven want het is best een beetje rood :(:) ).

Afbeelding

Afbeelding

En ook mama lekker aan het werk

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:45

Ik ga later even uitgebreid reageren, maar bedankt voor de felicitaties! :D. Laasje mag zijn 'pensioen' hier lekker slijten. Het was een hele reis vandaag. 226 heen en 226 terug met paard. Hij stond de hele weg heerlijk rustig te eten en eenmaal thuis leek hij gelijk op zijn plek! Ben echt zo ontzettend blij met hem, weer een droom die uitkomt <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:15

@Miranda dankje ja gaat super fijn. Veel relaxter tijdens de training heb het idee dat we met meer ontspanning nu veel efficiënter trainen
@Kat veel plezier morgen ennuh wel weer ff fotos maken he ;-)
@Al_Zawraa jammer vd sfeer op je werk..nooit leuk. spannend dat ze voor je paardjes komen kijken, wel fijn dat je er een goed gevoel bij hebt. Lastige keuzes wb Mausi wel leuk een veulentje <3
@Yildiz je mag het mij wel sturen als je wil, mag ook via fb Messenger als dat kan. Ik heb een super leerzaam boek over de classic dressuur moet er nog aan beginnen maar lijkt me erg leerzaam
Wat heb je toch heerlijke paarden zeg en wat zijn ze knap. Hoe is het met TT?? blijft toch mn favo denk ik1
@Joyce nogmaals gefeliciteerd echt een super aanwinst zeg!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:33

Ik zit echt ff een beetje in de stress.
Vanochtend had ik een volle zak wortels (winterpeen) liggen (zo één van ongeveer een kilo uit de supermarkt), en nog een zak met nog een paar erin. En nu vanavond was de ene zak leeg, en in de andere zaten er nog 3... De zakken lagen nog keurig op hun plek..
Nu hebben we sinds ongeveer een maand enorm last van muizen, maar die kunnen toch niet zoveel wortels stuk voor stuk wegslepen? Er was ook geen spoor van de wortels, ook geen kleine wortel snippertjes ofzo.

Ik ben nu dus bang dat er iemand op stal geweest is die de wortels opgevoerd heeft?? Maar ja, waarom zou je er dan 3 laten liggen? En waarom zou je het überhaupt doen?
De mensen die ik ken komen niet op het land als er niemand is, dus dan zou het een vreemde moeten zijn geweest..

Heb vandaag wel een paar keer op de camera gekeken en toen was er niks raars, maar ja, er zijn natuurlijk ook zoveel momenten waarop je niet kijkt. Wordt hier toch wel een beetje zenuwachtig van.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:41

Geen idee Roma, maar er zijn ook wel verschillende wilde dieren die dit kunnen doen..een zak van een kilo is niet zoveel natuurlijk.
Maar het vervelende is dat je niet weet wat er gebeurd is..hopelijk kom je er achter.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:51

Ik ga er maar gewoon vanuit dat het muizen of ratten geweest zijn, andere beesten hebben we hier niet echt volgens mij. En de deuren van de stal waren ook dicht, dus grotere dieren kunnen niet zomaar binnen komen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:41

Ratten kunnen heel veel verslepen wij hebben ze vorig jaar heel veel gehad ik hoop echt dit jaar niet bah en ze maken alles stuk. Maar het is inderdaad beter dan vreemde mensen op je stal maar dan zou je denk ik bij de paarden nog wel wat vinden en het ruikt dan toch ook wel een beetje naar wortel als ze die hebben gegeten. Zag nog dat je je twee mannetjes te koop hebt staan ik hoop dat ze een toppie huisje vinden. En niet meer zo veel nadenken geniet van je paardjes beslissingen maken kan straks ook nog hoor als de baby van Aziza er is zelf bij ons is er uiteindelijk een merrie geboren dus de wonderen zijn echt de wereld niet uit ;) .

Fijn dat de training goed gaat joyce.

Nogmaals echt toppie dat je lazio een mooie oude dag gunt Joyce echt top dat je nog heel veel jaren plezier mag hebben van deze kanjer. En zag ook nog wat foto,s van je anderen kanjers langskomen heerlijk stel blijft het.

Zahra haar eerste les super dat ze het zo braaf deed allemaal kleine meisjes worden groot. Zag ook Nour nog voorbij komen hij begint echt zwaarder te worden hij het duurt ook echt een tijdje voordat ze helemaal volwassen zijn .

Fu zijn bekkie weer in orde das wel zo fijn en ja schoone schimmels ik ga altijd meteen foto,s maken als dat zo is :D . Maar ach het blijft nog wel steeds super mooi.

Kat weer naar Ilya.

Phoe en nu ben ik het kwijt verder sorry paar dagen niks gepost en dan gaat het wel hard.

Hier gaat het goed de dunne mest word steeds beter de jeuk is nog wel bij Sjaak Jhadorah en Noor dus zij gaan we nog een keertje wassen maar de rest heeft geen last. Nog lekker aan het rijden Noor gaat echt top ze leert telkens weer wat erbij sjaak doen we steeds een beetje meer en Dibah en Sil hobbelen ook nog lekker rond. Vandaag even met alle paarden naar de bak geweest eerst met dibah en Sjaak nou die hadden wel even zin om te rennen. Toen met Noor en Jhadorah Jhadorah had er wel heel veel zin in op de heen weg op een gegeven moment iets te veel dus toch maar even duidelijk gemaakt dat het wel wat minder mocht en daar luisterde ze goed naar. In de bak weer een heerlijk schowtje het is ook wel een mooi dametje bijna jammer dat we geen schows doen ;) . Toen met Sil en Qaseem wat is dat toch een braaf mannetje schrok even van een meisje in de bosjes die haar bal zocht maar hij blijft zo super naast me. Sil had echt ook even zin om te rennen dus dolle pret ze vind het zo leuk als ze met haar zoon op stap mag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:13

Je hebt helemaal gelijk Gelske! Ik moet soms eens proberen niet overal zo over na te denken. Maar daar wordt ik al beter in, hoe ouder, hoe wijzer denk ik :') Ik wacht ook gewoon eerst af wat Aziza geeft, aangezien ze al 22 februari uitgerekend is wordt ze sowieso niet in de veulenhengstigheid gedekt, dus dan heb ik nog een maand om na te denken. En daarnaast weet ik een maand voordat ze uitgerekend is toch al of het een hengst of een merrie wordt, dus dan heb ik nog een maand langer :+

Jhadorah is leuk! Qaseem en Jhadorah hebben ook echt zo'n duidelijk meisjes en jongensuitstraling :D
Qaseem zullen ze niet zo snel voor een merrietje aanzien denk ik. Bij Fardani doen ze dat wel altijd :+
Wat jammer dat er een aantal toch nog last van de jeuk hebben, ik hoop dat het na nog een keer wassen over is! Fardani had het vorige winter ook, zo sneu als ze zo'n jeuk hebben.

Voor Fardani komt iemand kijken die je denk ik wel kent, ik stuur je ff een pb ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:17

Gave foto's gelske!

Wat raar van die wortels roma..Heel bijzonder.

Joyce gaaf filmpje op Facebook, wat kan hij mooi lopen!

Ilya <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:04

Mooi meidje Gelske!!! <3

Nog nieuws vanuit het wortelmysterie?

Weer lekker genoten zo te zien Katja!!! En beetje geoefend, mooi! Heeft hij en z'n omgeving later alle profijt van! _/-\o_
Wat deed je op die laatste plaat eigenlijk? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:15

Zand achter zijn oren, die gelikte beer :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:31

Joyce; wat fijn dat deze manier van trainen jullie beter bevalt! :)
Miranda; ja echt hé, ik zoek ze uit op kleur lijkt het wel _O-
Yildiz; leuke foto hoor, stond er een merrie voor zijn neus? _O- Zahra haar eerste les gehad las ik, die heeft weer wat om over na te denken!
Roma; hopelijk vinden Fardani en Amir een passend baasje! Zou mooi zijn :)
Gelske; gave foto's van de 'kleintjes'. Echt klein zijn ze niet meer, haha!
Katja; dank je wel! Hij kan nog veel meer, maar hij was het er niet mee eens dat hij naar buiten moest _O- Wat een lieve foto's van Ilya! Hij vindt alles wel prima of niet? :D

Laasje zijn eerste topic :D

[ITP] Don't dream your life, live your dreams...Sha Lazio [AV]

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:13

Bonjoy, gefeliciteerd met je pracht hengst !

Ylja (volgens mij heb ik het verkeerd getypt.. :x ) vindt het allemaal wel prima geloof ik? Mooi kleurtje heeft hij!

Wortels die verdwijnen :oo niet iemand op stal die ze gevoerd kan hebben?

Sorry dat ik niet overal op reageer.. Ik heb het erg druk gehad de laatste dagen, wel wat bijgelegen zo nu en dan.

Shym is ontwormd, de spuit in zijn mond doen wil echt niet zonder spanning.. Ik wil hem niet nog meer slechte ervaringen geven aan zijn hoofd dus de kuur maar door wat voer gedaan. Met lange tanden heeft hij het opgegeten :j
Het alleen in de stal staan gaat goed. Buiten toch maar weer een regendekentje op. Hij heeft zijn energie al hard genoeg nodig om weer aan te sterken.
Het bijvoeren helpt een beetje al kan ik de kilo's er wel aan kijken .. Voor mijn idee gaat het tergend langzaam :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:24

Ja irritant he, je kunt het er wel aankijken, dat heb ik bij Zahra (TT :D ) nou ook. Maar gestaag komt het vast en zeker goed!

Net na mn werk heeeeeerlijk gereden op Nour. Ben na 15-20 min afgestapt omdat hij het werkelijk voortreffelijk deed. Waar we vorige week zo een ruzie over het wijken voor mijn been voor hadden (pivot op achterhand) ging hij nu als een speer bij super zachte druk. Dus goed is goed dan he! :D
Het wordt ooit nog es wat. In ieder geval zaterdag weer een lesje ingepland bij Irene en begin dec bij Paulette. We doen ons best. ;)

Ga nu gauw Lazios topic bekijken! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:26

Goed bezig Yildiz! *\o/*

Afbeelding
:+:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:27

Hihi, dank je, de aanhouder wint he... :D

Wat heeft ie toch een mooi en zacht oog! <3

Oh en sorry, ik heb niet goed gelezen en dus je vraag niet beantwoord Roma... 8)7 Nyhla blijft tot haar 4e-5e jaar bij mij. De eigenaresse wil haar pas laat inrijden en voor die tijd in een fijne opfok hebben. En omdat ik haar heb verkocht met teruggave van een veulen gaat ze waarschijnlijk ook nog eerst dat veulen bij mij baren en grootbrengen.
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 16-11-15 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:32

dankjewel! Hij is ook echt heel vriendelijk, en wil graag aandacht. Ik vind het nog steeds heel fijn hoe hij van karakter is en ook onder de paarden ligt hij goed in de groep <3

sorry, spam, ben verliefd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:05

Maar ik heb natuurlijk nog twee heel speciale exemplaren <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:56

spam maar goed door hoor! Ik hou wel van mooie plaatsjes kijken :D

Yildiz, een mooie leeftijd om te beleren volgens mij. En wat leuk dat je een veulen er van "krijgt"! Is de hengst al bekend?
Wat fijn dat Nour zo lekker zijn best deed! Dat met dat weer +:)+ of is hij daar niet zo gevoelig voor?

Die kilo's.. schiet niet op nee. Wat raden jullie aan om snel op gewacht te laten komen?
Hij krijgt nu 500 gr pulp, 2 scheppen zemelen, 750 gr subli ponybrok, en een halve emmer pavo daily plus en dan nog voordroog. de olie is op, die moet ik weer even halen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:48

Aah wat lieve foto's! En wat een sterke beentjes van Il! <3
En Blue, jee ze verandert met de dag lijkt wel! Heel mooi volwassen aan t worden. <3

Geen idee, ze is nog maar half jaar oud dus nog tijd genoeg om een date te kiezen (meedenken mag altijd he?!) ;)
Voor Zahra ben ik er alllllllang uit hihi, dat wordt Fadi. Over een jaar of wat... :')

Ik denk dat je t zo echt wel netjes doet hoor. Te veel krachtvoer is gewoon niet goed. En aankomen kost gewoon tijd.
Moet het echt echt snel heb ik goede resultaten met Marstall Corn. Met 1 a 2 zakken zaten ze dan weer mooi op gewicht. Maar ja daar zit wel veel suiker in....
En met zon jong paard zou ik gewoon doen wat je nu doet en het de tijd geven.
Zahra staat nu ook enkel op Pavo podo grow opfokbrok en veel, heel veel kuil/voordroog.