[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:37

Ojaaaaa vergeten te vertellen: Doortje heeft haar drafknopje eindelijk gevonden *\o/*
2 maanden lang alleen maar gestapt en gegaloppeerd, maar gisteravond draafde ze de hele paddock rond, met haar plumeau-staartje omhoog natuurlijk :D

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:39

Leuk!!!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:41

Als mijn vriend en ik tezijnertijd een keer willen samenwonen gaan we waarschijnlijk wel kijken naar een stekkie over de grens waar de paarden aan huis kan staan :). Laatst al een heel gaaf huis + grond gezien, maar eerst nog effe sparen en kijken of we het met elkaar uithouden :') (Vast wel).

Maar wat een verschillende prijzen zeg! Vervelend als je betaald voor bepaalde faciliteiten maar er geen gebruik van kunt maken. Maar ja, hopelijk wordt het beter als de verbouwingen klaar zijn!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:48

Fijn annika! Draf is wel zo handig :D

Als je hier kijkt voor zo'n huis met een stukje landen stallen betaal je zo een miljoen of 2.. Echter 20 min. verder heb je al wel voor zo'n 400.000/500.000 zo'n huis!! Niet dat ik dat bedrag nou ff uit de kast trek :'). Maar hoe verder weg, hoe goedkoper het word..

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:52

Dat vraagt om een filmpje Annika! Ben benieuwd naar Doortje :D

Krijg een beetje de kriebels over verhalen die ik lees van paardjes die weinig buiten komen :o Faciliteiten zijn fijn, maar welzijn van m'n paard staat toch echt ver bovenop. Hier dan ook erg blij met onze stal :) Op basis van DHZ, heeeerlijk trouwens, en paard die 's zomers 24/7 op de wei staat en 's winters overdag op de wei en 's nachts op stal. Zou nooit meer anders willen

Nicky wat een gave locatie zeg! Super jammer dat dat niet door is gegaan, snap dat je baalt! Lijkt me heerlijk zo dicht bij duin, nja.. ik mag eigenlijk ook niet zeuren haha met krap uurtje stappen ben ik ook in het duin :Y)

Wat een interessante theorieën over 't geslacht van het veulen! Ben heel benieuwd of ze ook kloppen, dus dan krijgt Ely een hengstje en Set een merrie? :))

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:57

Dat zijn wel de voorspellingen ja :D

Ik heb m'n camera weer gevonden (best handig, af en toe opruimen) dus hopelijk laat Doortje haar drafkunsten ook overdag zien :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:17

Oh misschien zie ik het in reallife! :))

Ik kom trouwens met een vriendin, me auto is kaduuk en staat bij de garage!

Ik heb trouwens druppels gehad van de osteopaat voor dr lever.. homeopatisch! Iemand wel is van gehoord?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:32

Leuk Annika ik ben benieuwd :D

Kelly fijn dat de osteo wat heeft kunnen betekenen voor Geisha! Shief kreeg bij haar laatste behandeling ook wat acupunctuur in wat kleine knoopjes, zij is zo fijn elke x na de behandeling. Denk dat we dit er jaarlijks in gaan houden :j De osteo is nu in die 2 jaar, 2x geweest. Kost wat, maar dan heb je ook wat! Vind het een fijne wetenschap of je paard iets mankeert of niet qua rug etc.

Helaas geen verstand van de druppels, niet gehad :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:36

Ja inderdaad! En dan te bedenken dat 9 van de 10 dot noooit doen terwijl vrijwel alle paarden wel wat problemen hier en daar hebben. Ben zo benieuwd hoe het gaat ohz..

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:37

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:40

Wauw geweldig!! 2,5 miljoen heb je toch wel even? :')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:42

Ja inderdaad :) Tis een fijne check-up!

Shiefie was eigenlijk zo krom als een hoepel haha, nja eigenlijk een banaantje :') Ontzettend linksgebogen. Bij de 1e behandeling werd het voor ons eigenlijk ook duidelijk dat daar veel problemen uit voort kwamen met longeren en nageven. Na die behandeling wat huiswerk gekregen, maar osteo zag het somber in dat we haar nog echt een stuk rechter konden krijgen. Paar maandjes terug 2e behandeling gehad, en ze vond Shief al 75% rechter geworden haha had ze nooit verwacht.. Zo zie je maar wat een behandeling kan doen, het werken en longeren etc is zoveel makkelijker sinds die 1e behandeling

Wauw niet verkeerd Lilian! Zie ik het nou goed, zitten er stallen bij? :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:45

Zo dat is een verschil! Toen de osteo geisha zag lopen zei ze ook jeeetje die staart zo scheef, dat is niet goed.. maar na check up en behandeling valt het reuze mee alleen die staart is aangeboren.. wist ik al, papa Gusar heeft het ook!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:47

Wat een leuk huisje! :D Ik zeg doen :))
:=

Fijn dat osteo werkt :)

Doortje heeft drafknop gevonden *\o/* Ben benieuwd naar een filmpje hoor!

Ohh begint hier zo te kriebelen om weer te rijden... Vanmiddag Nas maar weer ohz longeren iig :D En hopen dat zowel zij als Umoyax niet flippen door het weer :+ Gister en eergister ook al weinig kunnen doen dus eigenlijk staan ze al sinds woensdag ''stil'' en daar worden ze beide niet even vrolijk van :')

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:09

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:12

Pfff.. wat een prijzen hè, wij zijn ook gezegend met de paardjes aan huis :)

Doortje wordt al een echte dame, zo leuk dat ze nu het drafknopje heeft gevonden!

Ja, Asi was ook scheef na de dracht, zo'n kind vraagt wat van het lichaam. Was gelukkig niet heel erg, de osteo zei ook dat het een veel voorkomend iets was en Remoyo lag ook meer naar één kant.

Hier gaan ze in principe ook gewoon de hele dag naar buiten en 's avonds voor het donker weer naar binnen.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:50

kellaxy schreef:

Ik heb trouwens druppels gehad van de osteopaat voor dr lever.. homeopatisch! Iemand wel is van gehoord?

Ely had na haar eerste behandeling van de osteopaat ook druppels voor haar lever. Is om de lever te ondersteunen in het afvoeren van afvalstoffen die vrijkomen na de behandeling.

Tot vanmiddag!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:22

kellaxy schreef:

Ja, ik ben fan van homeopatisch :) Welke druppels heb je gekregen? Paard bij mij op stal krijgt ook zulke druppels voor z'n lever, doet hij het goed op.

Wat leuk van Doortje, ben heel benieuwd!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:29

Haha, moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een heel groot huis en veel stallen te hebben...ben eigenlijk wel heel tevreden zo. :j
Een binnenbak is natuurlijk wel lekker maar ik zou niet weten wat ik met al die stallen zou moeten, een schuilstal bij de wei is genoeg, meer paarden wil ik toch niet.

Grappig dat Doortje nu gaat draven, kun je eens zien hoe haar gangen zijn!
Ennn natuurlijk filmpjes maken om hier te plaatsen! :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:54

Ik zou ook niet meer paarden willen hoor maar wij willen in de toekomst toch het liefst ooit nog een oud boerderijtje met wat land zodat ook wij de paardjes thuis kunnen hebben....scheelt een hoop heen en weer gecross naar stal....wil van de winter in de stallen eens slowfeeders proberen, bij paardendrogist hebben ze er waar 50 kg in kan....dan hoef ik iig twee voerbeurten minder en wil ik digitale camera's zodat ik ze wel kan zien om te checken....hoe doen jullie dat? ik ga met dit weer ongeveer vier keer per dag naar stal. wil ze niet buiten hebben voordat ze een flinke portie hooi binnen hebben dus rij me soms de blubbers, maar straks met de sneeuw en die kleine meid moet wel eens mee toch maar wat anders proberen...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:59

ShamalArabs schreef:
joysjuh1987 schreef:
@shamal hoeveel kun je er thuis stallen dan als ik vragen mag

Thuis niets :+ maar waar we nu huren kan ik verbouwen en doen wat ik wil, we mogen 50 paarden houden zonder vergunning daar met alleen meldingsplicht, alles boven de 50 moet ik even een vergunning voor hebben, die ik zonder meer krijg :j maar daar is het land gewoon niet genoeg voor vind ik :n met 20 - 24 die overdag buiten zijn en 's nachts op stal, het jaarrond en met bijvoeren in de wintermaanden op het land als het gras op is, dan zit het wel een beetje vol :j

Nu met 16 waarvan 4 veulens ben ik nog niet aan bijvoeren toe, er staat nog flink gras op :j

Ze hebben uiteraard wel de volle binnen-tijd hooi tot hun beschikking. ze kunnen dus onbeperkt eten.

Dat stukje links naast de oprit is toch jullie land? :) Dat is toch allemaal zwart zand, of zie ik dat verkeerd? :) Kan wezen hoor, rij af en toe langs aangezien ik nu haast in Hardenberg woon.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:42

barbaras schreef:
Ik zou ook niet meer paarden willen hoor maar wij willen in de toekomst toch het liefst ooit nog een oud boerderijtje met wat land zodat ook wij de paardjes thuis kunnen hebben....scheelt een hoop heen en weer gecross naar stal....wil van de winter in de stallen eens slowfeeders proberen, bij paardendrogist hebben ze er waar 50 kg in kan....dan hoef ik iig twee voerbeurten minder en wil ik digitale camera's zodat ik ze wel kan zien om te checken....hoe doen jullie dat? ik ga met dit weer ongeveer vier keer per dag naar stal. wil ze niet buiten hebben voordat ze een flinke portie hooi binnen hebben dus rij me soms de blubbers, maar straks met de sneeuw en die kleine meid moet wel eens mee toch maar wat anders proberen...
Wij hebben zo'n rek voor de paarden buiten staan, voor de stallen heb ik een groot afdak dus staan ze ook lekker droog te eten en ik vind het veiliger dan in stal.
En het is ideaal, ik voer nu één keer per week en ze hebben altijd eten, een hele vooruitgang na 5x per dag voeren. *\o/*
Zo'n ding dus daar links. :D
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:09

En Kat, heb je vandaag de beeb gezien???

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:25

Hee Miran leuk dat je er naar vraagt!
Ze is nog drachtig, baby niet kunnen vinden (lag te diep) dus die heb ik helaas pindakaas niet gezien, maar een baarmoeder vol vocht duidt duidelijk op een dracht! :)) Ik heb een heleboel gezien op dat schermpje behalve een stukje veulen, maar de dierenarts heeft zich echt enorm uitgesloofd om het te vinden dus no blame.

Wat goed Doortje heeft een drafknop :D

Heeft een van jullie Arabieren ook een toltknopje? Set kan het als ze ongeduldig is, dus ben benieuwd of het veulen het ook kan.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:45

Echt zo fijn kat! :D

Denk niet dat Shief een toltknopje heeft.. eerder een turbo knop die ze herontdekt heeft, jeetje :') Dacht dat haar hyperactieve dagen alweer voorbij waren maar nee haha wat een muts. Ging even simpel rondslingeren in de bak, Shief ging liever scheuren. Hoe ouder hoe gekker he :)) En uitsloven dan haha had 't moeten filmen, zit ze steeds van: 'Pak me dan!' 'Wat moet je nou, ehh' _O-