Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:56

mooi filmpje en foto's. Gaaf clinic van Alice!!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:09

Zoo weer 3 pagina's bijgelezen, wat gaan jullie hard!

Marije, Daan ziet er echt super uit zeg! Wauwie wat gaan jullie goed vooruit! :D En wat staat zijn zadel en hoofdstel onwijsss gaaf!! <3

En cyann gewoon gestart óp Scarlet! Wauwwie wat gaan ze hard!

Hier ook een beginnetje gemaakt aan een nieuwe outfit :D We gaan immers geleidelijk over naar 1 hand, dus daar hoort natuurlijk een nieuw hoofdstelletje bij! Gelukkig bestaat er marktplaats _/-\o_ en heb ik daar een shiny BillyCook 2 ear kunnen scoren en een nieuwe showblouse. We gaan over naar beige met lymegroen, ben benieuwd hoe het gaat staan :o Nu alleen nog op zoek naar een betaalbare degelijke hoed en chaps.. Dat gaat een uitdaging worden.

Wij zijn erbij met de AVS inclusief iig 1 doggie!! Zijn nog aan het kijken of we de avond van te voren al erheen gaan aangezien het bijna 3 uur rijden is voor ons.. Misschien zaterdag of maandag een buitenritje doen ergens in de omgeving.
Ik zal zo gelijk de inschrijf formulieren gaan invullen marije! :P

Tulip Cup wordt voor ons een beetje te veel, a.s. vrijdag les bij Krista, weekend erna AVS en weekend daarna les Paulette. 3 weekenden weg achter elkaar is meer dan genoeg.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:29

Ik ben gék op formulieren! :9 :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:27

Ziet er fijn uit Marije!
Formulieren? Hum, wanneer kunnen we ons inschrijven voor t weekend? Zooooon zin in! :D

Zadel is ook top... Had oogje op het BM zadel van Elma (om te ruilen met mijn BC), maar helaas was verkocht. BC past niet lekker op Nour. Arthur zei best nog jaartje wachten om echt ander zadel te kopen ivm groei. En ook even kijken of mijn BC op Jazzaree past.

Vandaag klein ritje met Nour, eerste keer alleen. Ging redelijk; was wel bang voor geiten en ponnies achter de bosjes en kwam hierop paar keer omhoog (recht tegen mijn lip auw! -O- ). Maar er langs was echt eng (staart tussen z'n benen) dus ff hulp van wandelaar moeten inroepen want ik weiger af te stappen.
Wel weer heel braaf bij een kleine afdaling, netjes stapje voor stapje en goed luisterend. Dus ook al was t niet top, wel trots voor zon eerste keer all by himself!

Daarna ff naar de meisjes en met Zaartje oefenen voor de Tulip. Erg braaf ook weer! En wauwie wat kan ze bewegen! <3
Jammer dat jullie niet langskomen, ze kan best wat fans gebruiken! ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:32

Weekend komt vanzelf! We zijn iig al wel bezig er mooie ideeën voor te verzamelen :j

Ik denk nog na over de Tulip Cup. Sowieso niet met paard, maar evt wel als supporter...! Ben wel benieuwd naar je nieuwe paardenkind Yil :))

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:41

Ik breek effe in...

Weet je wat ook goed kan helpen Yil met dat soort situaties (voor wanneer er geen wandelaars in de buurt zijn) de achteruit knop. Zo kreeg ik Dhari overal langs (en oefende ik het expres nog een keer natuurlijk) keer 3 liep hij maar gewoon vooruit, je zag de vertwijfeling op zijn hoofd wanneer we achterwaarts iets overwonnen hadden (want achteruit lopen én bang zijn is geen optie kennelijk :?) maar hielp bij mij altijd :o En zeker in een bos lijkt me dat prima te doen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 12:04

Leuk Marije!

Hey das n goeie Corine! Want achteruit wil die wel heel graag, haha! Zal ook wel kwestie van oefenen zijn en ook mij vertrouwen als ik erop zit ipv ernaast.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:05

YildizArabs schreef:
Leuk Marije!

Hey das n goeie Corine! Want achteruit wil die wel heel graag, haha! Zal ook wel kwestie van oefenen zijn en ook mij vertrouwen als ik erop zit ipv ernaast.

Tuurlijk is dat een kwestie van vertrouwen, ik heb de tip ook van een ander, maar hij werkte wel :o
En smokkelen mag nog best met die puppypaardjes, niet?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 12:09

We gaan m uitproberen! +:)+ Want zal wel niet bij de eerste keer blijven dat meneer ergens niet langs durft, lol!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:31

Inderdaad! Ik gebruikte bij mijn oude verzorg haffie vaak de achteruit knop. Die tante stopte er soms gewoon mee, geen pas meer vooruit te krijgen.. wil je nie vooruit, dan gaan we toch lekker achteruit. Na 5 meter achteruit was vooruit toch ineens weer een stuk leuker hihi.
Nu gebruik ik hem vaak voor klier momentjes van Shamit, als ze ineeens de zee niet in wilt lopen (terwijl ze dat dagelijks wel normaal doet) of als ze zich een steile heuvel laat afdenderen ipv beheerst stapje voor stapje.. Paar meter achteruit de heuvel op zorgt er vaak voor dat ze erna netjes en rustig naar beneden stapt +:)+
Op de een of andere manier is achteruit gaan toch een soort reset knop ofzo hihi

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:54

Ik lees altijd mee en geniet altijd van jullie verhalen en vorderingen die jullie maken, super leuk!

Zelf heb ik ook een Arabier en hebben we vandaag een Westernzadel aangeschaft :j.. Wij hebben er zin in... :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:10

Welkom Smart! Leuk paardje heb je (ff gespiekt in je profiel ;) ). Kom je ook bij de DAWRA rijden?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:23

Dank je!

Dit zijn wij samen:
Afbeelding

Dat is wel de bedoeling. Ik les nu bij Krista Sterrenburg op haar paarden en zodra ze plek heeft in het rondje bij mij in de buurt komt ze ons ook lesgeven... :j... We hebben nu alleen nog een zadel hoor, de rest past er nog niet zo bij haha, dat komt de komende maanden wel..

Silver is pas 4 dus we bouwen rustig op... :j

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:30

Welkom! Oeejj wat een onwijs leuk dier heb jij zeg!! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:03

Welkom smart! We kunnen altijd nog een extra schimmeltje gebruiken hoor! :D

Je woont dus in het westen als ik het goed begrijp? De 20e hebben we weer een DAWRA-show en we kunnen altijd publiek gebruiken :j *\o/*

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:09

Dank jullie! Haha, is dat zo? Zijn de schimmels in de minderheid?

Ik woon richting Rotterdam dus dat is wel een stuk rijden.. Ben er de 20e niet bij, april is een echt een volgeplande paardenmaand :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 07:16

Haha, nee hoor, er zijn juist behoorlijk veel schimmels! Elke nieuwe westernarab is gewoon een aanwinst! *\o/*

Het DAWRA weekend is ook altijd een leuke gelegenheid om elkaar wat beter te leren kennen. :P

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:36

Haha marije, Ijzerlo is niet echt de ideaalste locatie, zeker niet voor mensen aan de west kust ;) Voor ons is het zeker 2.5uur rijden met de trailer.
Jaa ik zou ook zeggen, DAWRA Weekend in Kootwijkerbroek! Het ideale weekend voor jonge guppy paardjes en enoorm veel gezelligheid met alleen maar toffe arabieren mensen en hun nog toffere arabjes ;)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:57

Een DAWRA weekend, klinkt goed.. Wat houdt het precies in?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 12:59

Penny Ponykamp voor grote mensen! :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:10

Wil ik :):)

Wat kost het DAWRA lidmaatschap eigenlijk (kan het nergens vinden)..

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:03

Erg gezellig t weekend.

Welkom Smart.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:05

YildizArabs schreef:
Penny Ponykamp voor grote mensen! :D

Érg gezellig *\o/* zelfs zonder paard :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:36

Smart schreef:
Wil ik :):)

Wat kost het DAWRA lidmaatschap eigenlijk (kan het nergens vinden)..

Contributie voor een rijdend lid is 35 euro per jaar.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:00

DAWRA weekend is:

Buitenritjes maken met arabjes
Afbeelding

Verschillende soorten clinics met arabjes
Afbeelding

Nieuwe arab vriendjes maken
Afbeelding

En vooral heel veel gezelligheid! :D