Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jalenka_Kiya schreef:Inderdaad en dan is de afwerking heel erg belangrijk. Zie je geen draadjes lopen? Zit alles goed vast? ZIjn alle sliertjes gelijk aan elkaar? Etc etc. Hoe meer je vraagt, hoe belangrijker deze afwerking is.
Bedenk ook dat je vooral op ebay etc al voor een mooie prijs halsters kan kopen, zie kabelhalsters al rond de 25 dollar. Als je prijs al aardig rond de prijzen gaat liggen waarvoor je op proffesionele sites ook spullen kan kopen, dan gaan mensen hier meer op letten. Kan ook betekenen dat mensen toch sneller voor een paar tientjes meer hier voor kiezen: veel kortere wachttijd.
Bonjoy schreef:Ik heb nog vanalles liggen.
- Een zwart gevlochten halster voor een veulen, die inmiddels 1,5 jaar is
- Kerst halster
- Gele showset bestaande uit halster, borsttuig en zadelkleed. Halster is af, en de rest heb ik geen zin meer in. (zadelkleed al wel mee begonnen ooit)
- Blauw egyptisch halster, is bijna af. Alleen nog de neusriem maar ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen.
En nog een berg materiaal waar ik minstens 20 halsters van kan maken
zoralena schreef:Inderdaad, maar goed werk duurt nu eenmaal zijn tijdals je je opjaagt is het sowieso verloren:)
Jalenka_Kiya schreef:zoralena schreef:Inderdaad, maar goed werk duurt nu eenmaal zijn tijdals je je opjaagt is het sowieso verloren:)
Ja dat zeker wel maar je zou wel kunnen afpsreken dat bijvoorbeeld het halster na ... weken klaar is, het borsttuig dan nog ongeveer ... weken duurt etc zodat de klant geen maanden hoeft te wachten. Vooral als mensen betaald hebben willen ze gewoon graag weten wanneer het komt. Ik hou mensen vaak op de hoogte via tussentijdse foto's als ik iets nieuws maak waar geen voorbeeld van is.
Leuk dat je ook wat gaat verkopen. Mijn ervaing is wel dat er vooral veel informatie gevraagd wordt etc maar dat het overgaan tot het echt plaatsen van een bestelling toch een ander verhaal is. En dat is toch jammer. Een site zoals jij hebt is dan zeker handig, omdat alle informatie daar op staat.
Groetjes! Jalenka
RhealLover schreef:Hmmm materiaal is zoo van belang bij het maken van halsters etc. Zo gebruik ik 2 lagen speciaal nylonband (zelfde spul als stalhalsters alleen wat fijner)
Het proffesioneel laten ogen van een halster is makkelijker gezegd dan gedana, zoals al gezegd is, hoe meer je halsters kosten hoe meer eisen mensen gaan stellen, soms is dat eisen lisjtje zo hoog en lang dat het haast niet realiseerbaar meer is.
Vindt het toch knap hoe hoog soms bedragen uitvallen, aan matteriaal ben ik vaak maar 20euro kwijt, nou tijd meegerekend en ik kom op mijn halsters/hoofdstellen 50 a 60 euro.
Voor een bortsttuig vraag ik dan wel 120 euro.
Bonjoy schreef:Er zijn wel meerdere foto's met zo'n soort halster die een beetje vreemd zitten. Geen idee of het zo genaaid is, of dat hij gedraaid om zit. Vind het wel slordig voor een foto.